hur snabbt går era bilar??

ekelund88
22 januari 2011 · 2 656 Inlägg

twin_cam skrev:

tkd_rille skrev:
Varför försvarar man ens en 740 de var gjorda för många år sen. Min 740 har ja kanske kört i 120 max med och fortare lär de inte gå för då lär jag somna och köra av vägen om jag ska accelerera till topphastigheten på kanske 150-160 ?

Vad är det för sport med att såga och dra rena lögner om en viss bilmodells prestanda, ny som gammal?

Ingen 740 jag har kört har haft några större problem att komma upp i 160 eller marcha 150, och ingen av dom har varit särskilt dramatisk eller instabil i den farten... Lite sidvindskänslig i 20 sekundmeter sidvind möjligen... Inte ens svänga lite i den farten vart särskilt dramatiskt...

EDIT: Ni får ursäkta, men jag ät trött på allt skitsnack om hur dåliga vägvagnar och hur trötta gammelvolvos är...

haahah hoppas du skämtar med dig :p vill se dig göra lite rattrörelser i den hastigheten med en 740 orginal smile hugaligen säger jag jag har gjortde = en liten böj på¨motorvägenutanför eurostop vid halmstad 160-165 med en orginal 745 turbo kändes som att jag skulle välta

calle2jz
22 januari 2011 · 371 Inlägg

Rinnegan skrev:

lindstrome skrev:
det är väll inte alls omöjligt att få en bil över 330km med "bara" 550hk,...?

Det är ju uppenbarligen därför alla supersportbilar som når över 330km/h har 550hk endast.

Eller hur?


Om du vill nå över 330km/h med 550hk så behöver du ett antal mil, väldigt aerodynamisk bil samt medvind.

tror jag inte. ska testa i sommar men det är nog inga problems ska du se wink

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
22 januari 2011 · 1 948 Inlägg

ekelund88 skrev:

twin_cam skrev:

tkd_rille skrev:
Varför försvarar man ens en 740 de var gjorda för många år sen. Min 740 har ja kanske kört i 120 max med och fortare lär de inte gå för då lär jag somna och köra av vägen om jag ska accelerera till topphastigheten på kanske 150-160 ?

Vad är det för sport med att såga och dra rena lögner om en viss bilmodells prestanda, ny som gammal?

Ingen 740 jag har kört har haft några större problem att komma upp i 160 eller marcha 150, och ingen av dom har varit särskilt dramatisk eller instabil i den farten... Lite sidvindskänslig i 20 sekundmeter sidvind möjligen... Inte ens svänga lite i den farten vart särskilt dramatiskt...

EDIT: Ni får ursäkta, men jag ät trött på allt skitsnack om hur dåliga vägvagnar och hur trötta gammelvolvos är...

haahah hoppas du skämtar med dig :p vill se dig göra lite rattrörelser i den hastigheten med en 740 orginal smile hugaligen säger jag jag har gjortde = en liten böj på¨motorvägenutanför eurostop vid halmstad 160-165 med en orginal 745 turbo kändes som att jag skulle välta

Vi får ju då utgå från att bilen är toppskick! inte 35000 mil med slut stötdämpare.

Jag maxade 185 med min 740GL som gått 36k mil och med totalslut stötdämpare. Inte speciellt läskigt eller ostabilt faktiskt. Då var snarare min golf 3 GTi mer ostabil dem hastigheterna om jag ska vara helt ärlig. Så så katastrofala är inte dem gamla volvohögarna smile

Senast redigerat av AcesHigh666 (22 januari 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Rinnegan Malleus Malificarum
22 januari 2011 · 2 401 Inlägg

lindstrome skrev:
tror jag inte. ska testa i sommar men det är nog inga problems ska du se wink

Lycka till.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
calle2jz
22 januari 2011 · 371 Inlägg

Rinnegan skrev:

lindstrome skrev:
tror jag inte. ska testa i sommar men det är nog inga problems ska du se wink

Lycka till.

tackar:) med 400 hk kör man 300-310km/h lätt. så med 550 hk blir det inga problem smile

Rinnegan Malleus Malificarum
22 januari 2011 · 2 401 Inlägg

lindstrome skrev:
tackar:) med 400 hk kör man 300-310km/h lätt. så med 550 hk blir det inga problem smile

Eh, nej. Inte direkt.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
calle2jz
22 januari 2011 · 371 Inlägg

Rinnegan skrev:

lindstrome skrev:
tackar:) med 400 hk kör man 300-310km/h lätt. så med 550 hk blir det inga problem smile

Eh, nej. Inte direkt.

eh, jo. i supran hade jag ca 400-420hk. 300 är ju inga prboelm. tror du något annat kan du få åka med .. eller vet du inte vad du pratar om ? :S

Rinnegan Malleus Malificarum
22 januari 2011 · 2 401 Inlägg

lindstrome skrev:
eh, jo. i supran hade jag ca 400-420hk. 300 är ju inga prboelm. tror du något annat kan du få åka med .. eller vet du inte vad du pratar om ? :S

Att köra 310km/h+ med endast 400hk är inte direkt "inga problem".

Vet inte vad du har fått för dig, men så funkar det inte. Du behöver en ansenlig lång raksträcka för att ens nå 300km/h.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
calle2jz
22 januari 2011 · 371 Inlägg

Rinnegan skrev:

lindstrome skrev:
eh, jo. i supran hade jag ca 400-420hk. 300 är ju inga prboelm. tror du något annat kan du få åka med .. eller vet du inte vad du pratar om ? :S

Att köra 310km/h+ med endast 400hk är inte direkt "inga problem".

Vet inte vad du har fått för dig, men så funkar det inte. Du behöver en ansenlig lång raksträcka för att ens nå 300km/h.

haha nej. motorväg funkar fint. på dig lät det från början som att det absoluit inte går att köra över 330km med 550hk.. tongue
där har du fel.

Aerodynamik ...
22 januari 2011 · 7 120 Inlägg

250 kan jag nog pressa upp den trimmade i.. smile

Rinnegan Malleus Malificarum
22 januari 2011 · 2 401 Inlägg

lindstrome skrev:
haha nej. motorväg funkar fint. på dig lät det från början som att det absoluit inte går att köra över 330km med 550hk.. tongue
där har du fel.

Nej, inte direkt. Du kan ju gärna ge video bevis samt bilder på GPS. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
PartilleMalm
22 januari 2011 · 318 Inlägg

För varje km/h man ökar krävs 33% mer kraft !

Rinnegan Malleus Malificarum
22 januari 2011 · 2 401 Inlägg

PartilleMalm skrev:
För varje km/h man ökar krävs 33% mer kraft !

Exakt. smile

Därför det är lite tvetydigt när folk kommer och säger att de kan toppa 300km/h med en 400hk's Volvo 740 t.ex. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
PartilleMalm
22 januari 2011 · 318 Inlägg

jo, i de höga hastigheterna blir det "rätt mycket mer kraft per km/h"

n_andersson
22 januari 2011 · 689 Inlägg

PartilleMalm skrev:
jo, i de höga hastigheterna blir det "rätt mycket mer kraft per km/h"

Va det inte nya bugatti veron som behövde 200 extra hästkrafter för att öka typ 10 kilometer i timmen i så höga hastigheter

Muttley
22 januari 2011 ·

twin_cam skrev:

tkd_rille skrev:
Varför försvarar man ens en 740 de var gjorda för många år sen. Min 740 har ja kanske kört i 120 max med och fortare lär de inte gå för då lär jag somna och köra av vägen om jag ska accelerera till topphastigheten på kanske 150-160 ?

Vad är det för sport med att såga och dra rena lögner om en viss bilmodells prestanda, ny som gammal?

Ingen 740 jag har kört har haft några större problem att komma upp i 160 eller marcha 150, och ingen av dom har varit särskilt dramatisk eller instabil i den farten... Lite sidvindskänslig i 20 sekundmeter sidvind möjligen... Inte ens svänga lite i den farten vart särskilt dramatiskt...

EDIT: Ni får ursäkta, men jag ät trött på allt skitsnack om hur dåliga vägvagnar och hur trötta gammelvolvos är...

Du är så varmt välkommen att komma och testa min. Är en gl eller vad fan de hette. Lite små rattrörelser uppe i 130 är de absolut ingen bra väghållning alls.
Och denne har faktiskt bara gått 25 tusen mil wink
Att ens marsha fram i 130 är ju en ren plåga. Men sen är jag ju van vid bilar som faktiskt har den väghållning som klarar av den farten utan problem med farthållare dessutom.

Du blev bara lite purken för att jag tala lite skit om en bil smile Hade jag inte fått min så pass billigt hade jag aldrig ägt den.

Men visst har den varit skoj att slakta i vinter, snövallar klarar ju 740 av helt utan problem. Hade jag satt en v70 i samma snövall i samma fart som 740in åkte in i så hade bärgaren fått dra v70 till skroten.

ekelund88
22 januari 2011 · 2 656 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

ekelund88 skrev:

twin_cam skrev:

Vad är det för sport med att såga och dra rena lögner om en viss bilmodells prestanda, ny som gammal?

Ingen 740 jag har kört har haft några större problem att komma upp i 160 eller marcha 150, och ingen av dom har varit särskilt dramatisk eller instabil i den farten... Lite sidvindskänslig i 20 sekundmeter sidvind möjligen... Inte ens svänga lite i den farten vart särskilt dramatiskt...

EDIT: Ni får ursäkta, men jag ät trött på allt skitsnack om hur dåliga vägvagnar och hur trötta gammelvolvos är...

haahah hoppas du skämtar med dig :p vill se dig göra lite rattrörelser i den hastigheten med en 740 orginal smile hugaligen säger jag jag har gjortde = en liten böj på¨motorvägenutanför eurostop vid halmstad 160-165 med en orginal 745 turbo kändes som att jag skulle välta

Vi får ju då utgå från att bilen är toppskick! inte 35000 mil med slut stötdämpare.

Jag maxade 185 med min 740GL som gått 36k mil och med totalslut stötdämpare. Inte speciellt läskigt eller ostabilt faktiskt. Då var snarare min golf 3 GTi mer ostabil dem hastigheterna om jag ska vara helt ärlig. Så så katastrofala är inte dem gamla volvohögarna smile

bedöm själv väldigt bra skick på den smile ja men i princip alla småbilar e ju väldigt instabila enligt min mening iaf smile

ekelund88
22 januari 2011 · 2 656 Inlägg

lindstrome skrev:

Rinnegan skrev:

lindstrome skrev:
tror jag inte. ska testa i sommar men det är nog inga problems ska du se wink

Lycka till.

tackar:) med 400 hk kör man 300-310km/h lätt. så med 550 hk blir det inga problem smile

hahah jaså :p vill se den supran med 400 hk ta 300-310 "lätt"

Angeland
22 januari 2011 · 245 Inlägg

300 ÄR inga problem med en BPU supra PUNKT SLUT!

men åter till fakta... HUR SNABBT GÅR ERA BILAR??

S.v.r
Muttley
22 januari 2011 ·

ekelund88 skrev:

lindstrome skrev:

Rinnegan skrev:

Lycka till.

tackar:) med 400 hk kör man 300-310km/h lätt. så med 550 hk blir det inga problem smile

hahah jaså :p vill se den supran med 400 hk ta 300-310 "lätt"

Jag har åkt i en sådan. Sluta whina och starta en egen tråd om det istället smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang