2256
Sök

Vilka gymmar och vad äter ni för diet:)

453 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Tjena, Har precis börjat gymma lite mer seriöst och tycker det är kul som fan man känner sig sundare på ett vis smile Själv äter jag enbart creatin nu då jag har hört många som får bättre efect av creatine än proteinpulver.

Men sen undrar jag lite om det är många andra som tränar? vad äter ni proteinpulver? creatine osv

Vilka produkter som ni har erfarenhet av som är dåliga.

Lite vad ni tränar för grejer armar ben osv.

Hur mycket ni tar i olika grejer på gymmet samt lite vilket gym och så smile

RMR-Crew
478 Inlägg
26 november 2009
Timjoh skrev:
Tjena, Har precis börjat gymma lite mer seriöst och tycker det är kul som fan man känner sig sundare på ett vis smile Själv äter jag enbart creatin nu då jag har hört många som får bättre efect av creatine än proteinpulver.

Men sen undrar jag lite om det är många andra som tränar? vad äter ni proteinpulver? creatine osv

Vilka produkter som ni har erfarenhet av som är dåliga.

Lite vad ni tränar för grejer armar ben osv.

Hur mycket ni tar i olika grejer på gymmet samt lite vilket gym och så smile

Du kan inte bygga muskler på bara creatin!
det är som att tro att bilen går fortare med turbo, men du måste ha bränsle och mkt annat med. wink
Din kropp behöver en jäkla massa protein, samt 1000 grejjer till, tänk på det, creatin är inget dunderpulver direkt.
Maten och vilandet är MINST lika viktigt som att gå till gymmet.

Och för att hålla mig till topic, när jag tränade så tränade jag 2 muskelgrupper varje gång jag va där,  mån-tisdag, så det blir hela kroppen. mena måndag till fredag, vette fan vad jag tänkte på när jag skrev mån-tis. big_smile
jag åt whey80, creatin och protein.

edit ; hur ofta tar du creatinet? dricker du det?
Senast redigerat av kawiZz (9 december 2009)

747 Inlägg
26 november 2009
Brukar bara hålla mig till den den vanliga maten jag äter, förstår inte riktigt varför man ska hålla på att käka massa extra saker. Vad jag hört så binder creatinet vätska till musklerna bara så fort du slutar använda det sjunker dom ihop till den riktiga storleken men det är vad jag hört iaf. För mig så blir det kanske mer planerade mattider när jag tränar inget mer än så!

Ang kosttillskott så ser jag inget negativt att andra tar det men personligen skulle jag nog aldrig börja använda sånt.

Mvh Toni

/ Toni Larsson

RMR-Crew
478 Inlägg
26 november 2009
tonimakaroni skrev:
Brukar bara hålla mig till den den vanliga maten jag äter, förstår inte riktigt varför man ska hålla på att käka massa extra saker. Vad jag hört så binder creatinet vätska till musklerna bara så fort du slutar använda det sjunker dom ihop till den riktiga storleken men det är vad jag hört iaf. För mig så blir det kanske mer planerade mattider när jag tränar inget mer än så!

Ang kosttillskott så ser jag inget negativt att andra tar det men personligen skulle jag nog aldrig börja använda sånt.

Mvh Toni

Creatinet binde vatten ja.

188 Inlägg
26 november 2009
kawiZz skrev:
jag åt whey80, creatin och protein.

Får jag fråga varför du skiljer på Whey och protein då whey är protein? eller menar du whey och EAA?

Sanizz
27 november 2009
kawiZz skrev:
tonimakaroni skrev:

Mvh Toni

Creatinet binde vatten ja.

Finns även kreatin sorter som inte binder någon vätska.

Kör 6 dar i veckan, hela kroppen tränas självklart.  Använder protienfabrikens protien, men har även whey 80 som ja ska börja med när detta är slut, suck hmm. Kör även med rage x2 en pre-work out produkt.

Någon undrade varför man dricker protien drinkar?. De är enbart för att man inte stoppar i sig tillräckligt mycket via maten som man behöver. Det är ett komplement till maten, ersätter INTE vanliga maten.

Redigerat: såg precis att du ville veta vad för produkter man rekommendera o så. Ja anser att du inte behöver något alls, och om du måste ha nått så köp vanligt kreation monohydrat. Inget mer, pungt.

Ja kör med tri-kreatin från protienfabriken, stoppar i mig det dem dagar ja inte tränar, då rage innehåller kreatin som ja tar träningsdagar. Rage x2 är enligt mig det bästa ja någonsin provat, känner många som instämmer.

Vill du bli grov? Träna hårt, ät som en häst, och framförallt vila. Håll dig till max 1h träning.
Senast redigerat av Sanizz (27 november 2009)

461 Inlägg
27 november 2009
Förstår inte allt detta tjat om kosttillskott...

Jag äter själv endast vanlig husmanskost och får MINST lika bra resultat som de som dricker proteindrinkar osv!

Vår gymnastiklärare i gymnasiet var utbildad sjukgymnast och hade egen mottagning, han hade även varit bodybuilder (som bäst 6:a i SM). Enligt honom var kosttillskott helt onödigt såvida man inte tränade något kopiöst (elitnivå).

Så mitt råd är att ge upp allt vad kosttillskott heter, det behövs inte.

BMW - Better Make Way

453 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
von_blad skrev:

Jag äter själv endast vanlig husmanskost och får MINST lika bra resultat som de som dricker proteindrinkar osv!

Vår gymnastiklärare i gymnasiet var utbildad sjukgymnast och hade egen mottagning, han hade även varit bodybuilder (som bäst 6:a i SM). Enligt honom var kosttillskott helt onödigt såvida man inte tränade något kopiöst (elitnivå).

Att proteinpulver kosttillskott inte skulle vara bra kan ju vara olika från olika personer men jag har bara hört bra om det, några kompisar till mig är biff som fan och dom åt proteinpulver i början, men sen börjat med creatin och dom har fott mkt större muskelmassa på 2 veckor så hjälper gör det ju oftast, kanske inte på alla vad vet jag.

Själv brukar jag,elle ska börja har varit sjuk på senaste tiden men blir varanan dag träning så man kan vila upp kroppen, cirka 1 timme efectiv träning. har redan börjat märka förändring både på utseendet på musklerna och att man orkar mer när man är på gymmet. Och har bara varit där ett fåtal gånger.

Men det här whey 80 är det något man borde köra på i stället för creatin, tar såna creatin tabletter nu.

224 Inlägg
27 november 2009
Timjoh skrev:
Men det här whey 80 är det något man borde köra på i stället för creatin, tar såna creatin tabletter nu.

Protein behövs annars kan inte kroppen bygga några muskler, det måste du ha i dig på ett eller annat sätt
väger man 80kg och tränar hårt rek ca 200-300g protein dagligen
Kreatin förser musklerna med energi,

Kreatin består av de tre aminosyrorna arginin, glycin och metionin. Ämnet omvandlas i kroppen till den aktiva formen kreatinfosfat och utövar sin effekt främst i musklerna, genom att donera fosfatgruppen till ADP-molekylen, så att nytt ATP kan bildas. ATP är den universella energidonatorn, som används för att driva annars omöjliga reaktioner i alla kända nu levande organismer.

Effekterna av kreatintillskott är främst ökad explosivitet i musklerna, vilket ger fördelar vid styrkelyft, sprinterlöpning, hopp- och kastgrenar.

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa

224 Inlägg
27 november 2009
von_blad skrev:

Vist går det att äta utan kosttillskott men man får äta en massa mer,  räknar vi ägg så innehåller den ca 5g protein, säg att vi ska ha i oss ca 300g protein om dagen då går det snabbt åt några ägg om dagen.

461 Inlägg
27 november 2009
Timjoh skrev:
von_blad skrev:

Att proteinpulver kosttillskott inte skulle vara bra kan ju vara olika från olika personer men jag har bara hört bra om det, några kompisar till mig är biff som fan och dom åt proteinpulver i början, men sen börjat med creatin och dom har fott mkt större muskelmassa på 2 veckor så hjälper gör det ju oftast, kanske inte på alla vad vet jag.

Själv brukar jag,elle ska börja har varit sjuk på senaste tiden men blir varanan dag träning så man kan vila upp kroppen, cirka 1 timme efectiv träning. har redan börjat märka förändring både på utseendet på musklerna och att man orkar mer när man är på gymmet. Och har bara varit där ett fåtal gånger.

Man kan max öka 3kg i ren muskelmassa på ett år om man tränar stenhårt och väldigt seriöst. Uppe på det går man ju upp i vatten osv..

BMW - Better Make Way

461 Inlägg
27 november 2009
MST4 skrev:
von_blad skrev:

Vist går det att äta utan kosttillskott men man får äta en massa mer,  räknar vi ägg så innehåller den ca 5g protein, säg att vi ska ha i oss ca 300g protein om dagen då går det snabbt åt några ägg om dagen.

Ska jag gå efter vad min gymnastiklärare har sagt så har du helt fel...

Väger man som du sa 80 kg, så ska det räcka alldeles ypperligt med 80g protein om dagen. Tränar man väldigt hårt så kan de gå upp emot 1.1-1.2g per kilo kroppsvikt.

Har själv tränat i drygt 5 år nu, och jag har som sagt inte ökat sämre än någon som tar proteinpulver osv. Min träningskompis använder proteinpulver bl.a. och han har mycket mer problem med att öka än vad jag har...

BMW - Better Make Way

224 Inlägg
27 november 2009
von_blad skrev:
MST4 skrev:
von_blad skrev:

Väger man som du sa 80 kg, så ska det räcka alldeles ypperligt med 80g protein om dagen. Tränar man väldigt hårt så kan de gå upp emot 1.1-1.2g per kilo kroppsvikt.

Har själv tränat i drygt 5 år nu, och jag har som sagt inte ökat sämre än någon som tar proteinpulver osv. Min träningskompis använder proteinpulver bl.a. och han har mycket mer problem med att öka än vad jag har...

Och jag kan garantera att din gymnastiklärare inte är i samma kaliber som Magnus Samuelsson heller. wink

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 november 2009
MST4 skrev:
von_blad skrev:
MST4 skrev:

Och jag kan garantera att din gymnastiklärare inte är i samma kaliber som Magnus Samuelsson heller. wink

Det är också väldigt individuellt, både kroppsligt och hur hårt man verkligen aktiverar sina muskler. Om man är vetetarian eller äter annan mat som inte tillgodoser kroppen med de ämnen den behöver så kommer givetvis tillskotten göra skillnad.

Det är oftast sytrådarna på gymmet som äter mest protein, och i deras fall är det väl det sista bekymmret. Lär sig att göra övringarna rätt först.  wink

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

461 Inlägg
27 november 2009
MST4 skrev:
von_blad skrev:
MST4 skrev:

Och vad har det med saken att göra? :S

BMW - Better Make Way

461 Inlägg
27 november 2009
torpis skrev:
MST4 skrev:
von_blad skrev:

Det är också väldigt individuellt, både kroppsligt och hur hårt man verkligen aktiverar sina muskler. Om man är vetetarian eller äter annan mat som inte tillgodoser kroppen med de ämnen den behöver så kommer givetvis tillskotten göra skillnad.

Det är oftast sytrådarna på gymmet som äter mest protein, och i deras fall är det väl det sista bekymmret. Lär sig att göra övringarna rätt först.  wink

Precis så jag upplever det också... smile

BMW - Better Make Way

892 Inlägg
27 november 2009
Har precis börjat gymma jag med (läs: hållit på ett halvår nu), visst känns det bra! smile Blir ännu roligare när man märker man orkar lyfta damen lite mer stabilt... lol

Kör mer eller mindre bara bygge just nu, inget cardio. Kör 3 dagar i veckan, måndag är det armar & axlar, onsdag ben & rygg, och fredag bröst och mage. Försöker hålla mig på gränsen på hur tungt jag orkar lyfta, om jag märker att jag klarar något alls mer än 3 set á 10 reps lägger jag på mer, tycker jag ger bra resultat.
Brukar väl bli en 2 olika övningar per muskelgrupp, t ex hantellyft och skivstångslyft för biceps. Sen hur mycket man klarar är ju jävligt individuellt, om man har gymmat tidigare eller enbart tränat på att ligga i soffan tidigare (som jag wink), men även beroende på hur bra du sovit, ätit osv osv...
Ett tips är att ta en kopp kaffe precis innan du gå på gymmet, koffein dövar trötthetssignalerna lite och jag tycker man orkar mer. smile

Jag kör på Whey-80 nu, blir väl en 3 shakes på en dag. Tänk på att få i dig protein var 3'e timme, det är så länge det tar för protein att brytas ner. Du kan heller inte ersätta en stadig måltid med bara proteinpulver, om det inte är att banta du är ute efter. wink
Om du bygger ska du få i dig i runda slängar 4.000 kcal, samt vätska, om dagen för att hela tiden ligga i en anaboliskt läge, och då snackar vi INTE chips och McDonken! Är också viktigt att få i sig vitaminer och mineraler.

Min kost ser väl lite ut såhär, men den kan verkligen förbättras!
Frukost:
Havregrynsgröt med en halv dl Whey, kanel och äppelmos.
1 multivitamin
2 mackor med kvarg och nått mer pålägg, typ kalkon
1 stort glas vatten
1 frukt

Lunch:
Oftast nått med kyckling

Middag:
Igen oftast nått med kyckling eller nötkött, lite kvarg vid sidan om.
Cashew nötter

Sen tar jag whey mellan frukost och lunch, mellan lunch och middag och innan jag går och lägger mig. Innan och efter ett pass på gymmet ser jag till att ära något med mycket kolhydrater typ banan eller nått. Kom ihåg att resultat är 25% träning och 75% kost. smile

Det är iaf såhär jag tränar, och jag tycker det fungerar för mig, men för någon annan kanske det ser helt annorlunda ut. Mycket av detta har jag fått från http://www.bodybuilders.com, känns om jag kan rekommendera den sidan.

Sist men inte minst vill jag tillägga att jag som jag sa är rätt jävla ny på det här med träning, så om jag har sagt några grodor eller om något kan förbättras, så är det bara att rätta mig, det tackar jag för! smile

EDIT: Just ja! Ang. kreatin vs. Whey, kreatin är prestations höjande, så du orkar lyfta mer på gymmet och binda vätska i musklerna. Du kan absolut bygga snabbare med kreatin, men du kommer INTE bygga om du inte har material att bygga av, vilket du får från protein, alltså det som finns i Whey. Om du tränar hårt så bör du ju snarare ta båda, kreatin innan du ska gymma, och Whey "hela tiden". Skulle jag välja bara en produkt skulle jag köra på Whey (vilket jag gör wink), du vill inte hamna i ett tillstånd då musklerna inte har nog med protein att bygga av.
Senast redigerat av Android (27 november 2009)

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

461 Inlägg
27 november 2009
Som sagt, oftast bara nybörjare som går på detta med kosttillskott...

(No offense Android)

BMW - Better Make Way

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 november 2009
von_blad skrev:

(No offense Android)

...eller att man tränar så hårt att man inte kan tillgodose burbrukningen på normal väg.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

461 Inlägg
27 november 2009
torpis skrev:
von_blad skrev:

(No offense Android)

...eller att man tränar så hårt att man inte kan tillgodose burbrukningen på normal väg.

Ja, men dock är det på elitnivå, eller om man skulle vara fruktansvärt stor, Magnus Samuelsson är ett exempel..

Inget för någon som går till gymmet 3-5 dagar i veckan.

Men nu har jag sagt mitt tycker jag.

BMW - Better Make Way

Sök