Har precis börjat gymma jag med (läs: hållit på ett halvår nu), visst känns det bra!

Blir ännu roligare när man märker man orkar lyfta damen lite mer stabilt...

Kör mer eller mindre bara bygge just nu, inget cardio. Kör 3 dagar i veckan, måndag är det armar & axlar, onsdag ben & rygg, och fredag bröst och mage. Försöker hålla mig på gränsen på hur tungt jag orkar lyfta, om jag märker att jag klarar något alls mer än 3 set á 10 reps lägger jag på mer, tycker jag ger bra resultat.
Brukar väl bli en 2 olika övningar per muskelgrupp, t ex hantellyft och skivstångslyft för biceps. Sen hur mycket man klarar är ju jävligt individuellt, om man har gymmat tidigare eller enbart tränat på att ligga i soffan tidigare (som jag

), men även beroende på hur bra du sovit, ätit osv osv...
Ett tips är att ta en kopp kaffe precis innan du gå på gymmet, koffein dövar trötthetssignalerna lite och jag tycker man orkar mer.

Jag kör på Whey-80 nu, blir väl en 3 shakes på en dag. Tänk på att få i dig protein
var 3'e timme, det är så länge det tar för protein att brytas ner. Du kan heller inte ersätta en stadig måltid med bara proteinpulver, om det inte är att banta du är ute efter.

Om du bygger ska du få i dig i runda slängar 4.000 kcal, samt vätska, om dagen för att hela tiden ligga i en anaboliskt läge, och då snackar vi INTE chips och McDonken! Är också viktigt att få i sig vitaminer och mineraler.
Min kost ser väl lite ut såhär, men den kan verkligen förbättras!
Frukost:
Havregrynsgröt med en halv dl Whey, kanel och äppelmos.
1 multivitamin
2 mackor med kvarg och nått mer pålägg, typ kalkon
1 stort glas vatten
1 frukt
Lunch:
Oftast nått med kyckling
Middag:
Igen oftast nått med kyckling eller nötkött, lite kvarg vid sidan om.
Cashew nötter
Sen tar jag whey mellan frukost och lunch, mellan lunch och middag och innan jag går och lägger mig. Innan och efter ett pass på gymmet ser jag till att ära något med mycket kolhydrater typ banan eller nått. Kom ihåg att resultat är 25% träning och 75% kost.

Det är iaf såhär jag tränar, och jag tycker det fungerar för mig, men för någon annan kanske det ser helt annorlunda ut. Mycket av detta har jag fått från
http://www.bodybuilders.com, känns om jag kan rekommendera den sidan.
Sist men inte minst vill jag tillägga att jag som jag sa är rätt jävla ny på det här med träning, så om jag har sagt några grodor eller om något kan förbättras, så är det bara att rätta mig, det tackar jag för! 
EDIT: Just ja! Ang. kreatin vs. Whey, kreatin är prestations höjande, så du orkar lyfta mer på gymmet och binda vätska i musklerna. Du kan absolut bygga snabbare med kreatin, men du kommer INTE bygga om du inte har material att bygga av, vilket du får från protein, alltså det som finns i Whey. Om du tränar hårt så bör du ju snarare ta båda, kreatin innan du ska gymma, och Whey "hela tiden". Skulle jag välja bara en produkt skulle jag köra på Whey (vilket jag gör

), du vill inte hamna i ett tillstånd då musklerna inte har nog med protein att bygga av.