3716
Sök

Vilka gymmar och vad äter ni för diet:)

231 Inlägg
5 december 2009
Spelis skrev:
Testa att äta lite mindre ändå. Att gå ner i vikt är jobbigt, tänk att ett kilo rent fett är ca 7000Kcal.
Ligger du på 500Kcal underskott varje dag går du alltså ner ca 0,5 kilo på en vecka.

Så ge det lite mer tid, eller du kanske har försökt länge?

Okej. Ne inte försökt särskilt länge utan börjat för typ två veckor sedan med allt igen efter ett uppehåll på drygt ett år men vill göra det seriöst den här gången.

1 926 Inlägg
5 december 2009
Forshem skrev:
Spelis skrev:
Testa att äta lite mindre ändå. Att gå ner i vikt är jobbigt, tänk att ett kilo rent fett är ca 7000Kcal.
Ligger du på 500Kcal underskott varje dag går du alltså ner ca 0,5 kilo på en vecka.

Okej. Ne inte försökt särskilt länge utan börjat för typ två veckor sedan med allt igen efter ett uppehåll på drygt ett år men vill göra det seriöst den här gången.

Där har du problemet, du måste försöka en längre period än två veckor. Tålamod!  smile

231 Inlägg
5 december 2009
Spelis skrev:
Forshem skrev:
Spelis skrev:

Där har du problemet, du måste försöka en längre period än två veckor. Tålamod!  smile

Ja nu menar jag ju inte att magen ska bort direkt utan sökte lite info om hur jag ska gå till väga.
Att det kommer ta tid och arbete vet jag men siktar på att ha bort magen o lagt till en hel del muskler
till sommaren iaf.

Norrlänning
1 453 Inlägg
5 december 2009
Spelis skrev:
Ellertz skrev:
Bergkuist skrev:
det är sant som spelis säger. Max viktuppgång i rena muskler är 3-4 kg per år.

Vanliga är mellan 1,5 kg och 2. Ha i åtanke att 2 kg muskler är mycket, tänk 2 mjölkpaket

Allt beror på vilka muskler man tränar, och hur man räknar muskelvikt. Räknar man enbart proteinet i muskelfibrerna så ökar man inte så mkt. Men räknar med allt "runt" musklerna så är det inga problem att öka. Sen får man ju väga in vilka muskler man tränar också. Bara benmusklerna väger nått enormt, inte som biceps/triceps precis..

Så du menar att jag som gick upp från 78-94 kilo gick upp i enbart muskler bara för att jag tränade ben också? Suck

Det har ja aldrig påstått. Men väldigt många glömmer den muskelgruppen..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

387 Inlägg
5 december 2009
ja äter vanlig mat å tar cretinpuvrat en timme inna timme dom hjälper med uthålighet  samt fettförbränige man skiter gött efter träningen när mna tatt dom haha

Fisketokig
2 997 Inlägg
5 december 2009
Har läst igenom hela tråden och tänkte bidra med min version av träning och be om några råd men tyvärr så har ni tjafsat sönder tråden så man knappt vet vad och vem man ska tro på sad

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

892 Inlägg
5 december 2009
Martin 9-3 skrev:
Har läst igenom hela tråden och tänkte bidra med min version av träning och be om några råd men tyvärr så har ni tjafsat sönder tråden så man knappt vet vad och vem man ska tro på sad

Så låt det inte sluta med det då, bättre få den på rätt köl... wink

Jag har förresten en fråga. Jag har mycket hög ämnesomsättning/förbränning och jag har lite problem med att få energin att räcka till inne på gymmet, blir väldigt snabbt matt i hela kroppen. Vad har ni för råd för detta? Är det kreatin som gäller eller finns det andra sätt att ladda upp ordentligt med energi? Jag brukar ta en Whey ca 45 min innan träningen samt 1 banan och en kopp kaffe på det strax innan, kanske inte blir tillräckligt?
Senast redigerat av Android (5 december 2009)

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

1 814 Inlägg
5 december 2009
Android skrev:
Martin 9-3 skrev:

Jag har förresten en fråga. Jag har mycket hög ämnesomsättning/förbränning och jag har lite problem med att få energin att räcka till inne på gymmet, blir väldigt snabbt matt i hela kroppen. Vad har ni för råd för detta? Är det kreatin som gäller eller finns det andra sätt att ladda upp ordentligt med energi? Jag brukar ta en Whey ca 45 min innan träningen samt 1 banan och en kopp kaffe på det strax innan, kanske inte blir tillräckligt?

Ät riktig mat, kolhydrater i form av pasta och gärna mycket grönsaker. Ät gärna en banan sen ca 30 min innan gymmet.

Drick mycket vatten, gärna sportdryck under träningen.

Du kan köpa eget socker (Dextros) i affären och blanda med vatten/fun-light som jag. Sparar pengar och slipper komma ihåg att köpa hem sportdryck.

Notera att jag INTE pratar om energidryck här utan sportdryck.

Sleeper
3 084 Inlägg
5 december 2009
Vadå tjatat? hur många sätt finns det att säga att för att gå upp i vikt krävs mer käk
och för att gå ner krävs mindre käk.

Det är ju bara läsa på spec på käket vad det innehåller i kalorier, sen om det intas via pulver(som kanske består av kråka och grisinälvor) eller via ett ägg spelar ingen roll, det ger samma effekt det är liksom inte anabola det är mat. Sen krävs ju lite vitaminer och shit för att man skall må bra som man inte får i sig via pulver.
Men kreatin ger effekt på mig det är en sak jag vet. Själv tycker jag det är lite jobbigt att smälla i sig 1kg oxfile sen räcker varken plånkan eller magen till för att få den effekten.

Det är så jävla enkelt om man tänker lite. Istället för att tänka så mycket kan man ju ta den tiden till att lyfta skrot istället så har du tjänat igen musklerna som du kommer tjäna om du mot förmodan har tänkt rätt wink

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Fisketokig
2 997 Inlägg
5 december 2009
Okej smile

Har precis börjat en period av träning igen. Hittills har jag kört kondition 40 min dagligen på sambons crosstrainer i högt tempo med skapligt motstånd för att bygga upp en grundkondition. Sett bra resultat i uthållighet och har hållt på en månad nu, gått ner 4-5kg.

Har för avsikt att börja på gym och forma upp det sista. Har vägt 140Kg i tonåren och alltid varit kraftig. Var väl 18år när jag gick ner 45kg på en sommar och har sedan dess legat på 90-95kg. Som tur är finns det inget överskottshud, det har gått tillbaka perfekt.

Ligger idag på 89-90Kg och konstigt nog är kroppsformen helt ok, ska bara bort ett par kilo fett runt magen. Annars ser jag ganska biffig ut och vill bara att få det fastare utan att pumpa upp mig mycket mer.

Vilken typ av träning på gymmet gäller då? Köra många repetitioner med lättare vikter eller pressa med tyngre? Några råd?

Tillskott och allt sånt kan väl knappast vara något för mig?

Inte snyggt om det blir för biffigt, har redan problem med att överarmarna ser spänniga ut idag om man har en tröja som passar i övrigt. Tjejen gillar det nog men det får inte svälla mer smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

892 Inlägg
6 december 2009
expect1991 skrev:
Android skrev:
Martin 9-3 skrev:

Ät riktig mat, kolhydrater i form av pasta och gärna mycket grönsaker. Ät gärna en banan sen ca 30 min innan gymmet.

Du kan köpa eget socker (Dextros) i affären och blanda med vatten/fun-light som jag. Sparar pengar och slipper komma ihåg att köpa hem sportdryck.

Jo jag tycker jag följer det du säger, mat äter jag, men som jag nämnde i en tidigare post så är protein drycken tillskott, inte ersättning. Fast det kanske ändå är smart att käka ett mål mat innan, eller vad tror du? Det brukar kunna bli att jag äter frukost vid 8, whey vid 11, lunch kl 14, whey igen vid 17 och sen tränar jag vid 18. sen blir det 1 mål mat till och nått lite senare på kvällen.
Sen tar jag som sagt en banan och en kopp kaffe innan träningen.

Vad gäller vatten så blir det väl en knapp liter till ett pass, fast har inte provat med druvsocker eller sportdryck, kanske skulle testa det. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

1 814 Inlägg
6 december 2009
Android skrev:
expect1991 skrev:
Android skrev:

Jo jag tycker jag följer det du säger, mat äter jag, men som jag nämnde i en tidigare post så är protein drycken tillskott, inte ersättning. Fast det kanske ändå är smart att käka ett mål mat innan, eller vad tror du? Det brukar kunna bli att jag äter frukost vid 8, whey vid 11, lunch kl 14, whey igen vid 17 och sen tränar jag vid 18. sen blir det 1 mål mat till och nått lite senare på kvällen.

Vad gäller vatten så blir det väl en knapp liter till ett pass, fast har inte provat med druvsocker eller sportdryck, kanske skulle testa det. smile

Prova med druvsockret skulle jag säga. Ät ditt mål Whey lite tidigare, helst 1,5-2 timmar före träning så att kroppen inte blir trött pga det. Kola gärna på alternativa proteintyper, vissa ger energi snabbare än andra och det kan vara värt att tänka på.

Denna använder jag när jag tränar/tränat. Blanda till en för vattnig Fun-light och häll i lite av detta. Fun-lighten bör vara vattnig (för lite saft) för annars blir det hela för sött.

http://www.dextro-energy.se/produkte/pulver/index.asp#
Senast redigerat av expect1991 (6 december 2009)

892 Inlägg
7 december 2009
expect1991 skrev:
Android skrev:
expect1991 skrev:

Prova med druvsockret skulle jag säga. Ät ditt mål Whey lite tidigare, helst 1,5-2 timmar före träning så att kroppen inte blir trött pga det. Kola gärna på alternativa proteintyper, vissa ger energi snabbare än andra och det kan vara värt att tänka på.

Denna använder jag när jag tränar/tränat. Blanda till en för vattnig Fun-light och häll i lite av detta. Fun-lighten bör vara vattnig (för lite saft) för annars blir det hela för sött.

http://www.dextro-energy.se/produkte/pulver/index.asp#

Jag får testa, tack för tipset! smile

Min projekt tråd

453 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Har tänkt på en sak. Skulle det vara bra att kanske äta en frukt lite innan elle om man känner sig hungrig i skolan? eftersom maten är så otroligt dålig och ofta äcklig! Kommer äta proteindrinka innan och efter träningen sen den drinken jag tar efter tänkte jag även ta med en banan låter det bra elle?

54 Inlägg
8 december 2009
Timjoh skrev:
Har tänkt på en sak. Skulle det vara bra att kanske äta en frukt lite innan elle om man känner sig hungrig i skolan? eftersom maten är så otroligt dålig och ofta äcklig! Kommer äta proteindrinka innan och efter träningen sen den drinken jag tar efter tänkte jag även ta med en banan låter det bra elle?

Japp. Men råder dig att tillföra snabba kolhydrater efter träningen med då det är minst lika viktigt som proteiner just i styrke/kroppsbyggningssammanhang. smile

892 Inlägg
8 december 2009
Nebelwerfer skrev:
Timjoh skrev:

Japp. Men råder dig att tillföra snabba kolhydrater efter träningen med då det är minst lika viktigt som proteiner just i styrke/kroppsbyggningssammanhang. smile

Precis. Kolhydrater är viktigt både för att få energi att lyfta på gymmet, samt för en bra återhämtning. En frukt före och efter är bara bra, i synnerhet banan då den innehåller mycket energi. smile

Käkar själv en banan före och en efter, tycker jag känns och funkar bra.

Min projekt tråd

453 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
OKej låter ju bra smile Men gör det något om man tar kanske 1-2 bananer efter och protein drickan, för brukar bli så ruggigt hungrig när jag ätit  den dåliga maten i skolan.

892 Inlägg
8 december 2009
Timjoh skrev:
OKej låter ju bra smile Men gör det något om man tar kanske 1-2 bananer efter och protein drickan, för brukar bli så ruggigt hungrig när jag ätit  den dåliga maten i skolan.

Ja, det gör bra! wink

Men får man fråga hur du äter, tider och vad du stoppar i dig? Ungefär brukar du träna? Det är ju t ex inte så lyckat att käka vid 12 och sen inte käka förrän efter man tränat om man typ tränar vid 18, då är det inte konstigt du är hungrig.

Min projekt tråd

1 814 Inlägg
8 december 2009
Android skrev:
Timjoh skrev:

Ja, det gör bra! wink

Men får man fråga hur du äter, tider och vad du stoppar i dig? Ungefär brukar du träna? Det är ju t ex inte så lyckat att käka vid 12 och sen inte käka förrän efter man tränat om man typ tränar vid 18, då är det inte konstigt du är hungrig.

+1

Man ska äta var 3:e timme om man ska hålla magen i trim. Ät ofta och lätt vid så regelbundna tider som möjligt.

Ät havregrynsgröt till frukost, du kommer må som en kung kan jag lova dig. (toppa med lite socker och kanel för smakens skull) cool

502 Inlägg
8 december 2009
har nyligen kommit igång med träningen efter att ha tränat lite till och från i några år. Ska försöka gå upp några kg i muskelmassa, käkar som vanligt och tar en gainer efter varje träning, har några goodlife protein bars hemma också som lite extra kost tillskott.

Som träning kör jag mycket vikt och få reps och ett pass kondition i veckan, föredrar helt klart lösa vikter framför maskiner

btw, http://www.kolozzeum.com/forum/ är ett grymt bra forum för de som tränar
Senast redigerat av JoeyJ (8 december 2009)

Sök