Timjoh: Ojdå, då skulle jag verkligen rekommendera att du käkar lite bättre...bättre det än allt kreatin i världen.

Börja dagen med en skaplig portion havregrynsgröt, du kan ju smaksätta den med whatever, det är bättre än en baguette iaf, och går ju att fixa ihop snabbt! Jag brukar köra havregrynen i mixern, då är det bara tillsätta varmt vatten så är det klart.

Ang. skolmaten så är det ju lite jobbigare, den brukar ju dessutom vara sönder kokad och rätt fattig på näring. Kanske är en idé att plocka med nått hemifrån, typ kycklingsallad eller nått som kan ätas kall? Lite jobbigare att göra i ordning och släpa med, men antagligen en hel del nyttigare. Annars kanske det går att ta med något annat att dryga ut maten med, kanske ett par äggmackor?
Jag vet inte när du slutar plugga för dagen, men om du inte äter nästa mål förrän frammemot 18 så är det ett bra läge att ta en shake mellan lunch och middag.
Thedriftking: Från vad jag läst kan jag inte riktigt säga att jag känner igen det där, men jag tycker det låter lite konstigt. Du bygger ju inte muskler när du tränar, utan när du återhämtar dig efter träningen. En veckas vila efter ett hårt pass med en muskelgrupp har jag hört är rätt vettigt, men då kan man ju fortfarande träna andra muskelgrupper när man vilar en annan.
Det känns mest som att detta är relevant om du vill fokusera den näring du får i dig att enbart bygga på en muskelgrupp i taget, men då skulle nog jag nästan hellre rekommendera att man äter mer och bättre.

Vill passa på att igen lägga in en liten notis om att jag inte alls tränat speciellt länge, så det jag säger bör säkert tas med en nypa salt.