Vilka gymmar och vad äter ni för diet:)

Timjoh
9 december 2009 · 453 Inlägg

Android skrev:

Timjoh skrev:
OKej låter ju bra smile Men gör det något om man tar kanske 1-2 bananer efter och protein drickan, för brukar bli så ruggigt hungrig när jag ätit  den dåliga maten i skolan.

Ja, det gör bra! wink

Men får man fråga hur du äter, tider och vad du stoppar i dig? Ungefär brukar du träna? Det är ju t ex inte så lyckat att käka vid 12 och sen inte käka förrän efter man tränat om man typ tränar vid 18, då är det inte konstigt du är hungrig.

Aso det är väldigt olika, på morgonen brukar det bli någon baguett med ost skina, sen runt 11-12 är det mat vilket oftast är ricktigt äcklig smaklös och att man inte får i sig så mkt mer än bara skit, men man äter ju lite ielefal sen nu sist jag körde så åt jag en bannan ett tag innan sen tränade 1,5 timme typ sen proteindrink efter det och husmanskost när jag kom hem, så brukar mitt mat intag se ut, vrkligen inte bra men är så när man går i skolan och inte kan få i sig en ordentlig bit mat vid lunch.

kawiZz RMR-Crew
9 december 2009 · 478 Inlägg

olds88 skrev:

kawiZz skrev:
jag åt whey80, creatin och protein.

Får jag fråga varför du skiljer på Whey och protein då whey är protein? eller menar du whey och EAA?

skrev en jävla massa fel i det inlägget.

Menade; gainer pro, whey 80 och creatin.

Spelis
9 december 2009 · 1 926 Inlägg

Kanske bör göra ett inlägg som tråden är till för, nämligen vad jag äter..

Frukost; Havregrynsgröt, en skiva "längtan" och ca en halv liter mjölk..

Lunch; Det som finns i skolan, försöker käka mkt..Och minst 2 glas mjölk

Mellanmål; Banan och en protteshake..

Middag (efter träningen) STOR tallrik med det som bjuds hemma, vanlig husmanskost dvs. Och en halvliter-liter mjölk igen..

Mellanmål (eventuellt) Kanske en till proteinshake, beror på hur mycket protein jag har stoppat i mig under dagen.

Kvällsmål; En burk tonfisk och en halvliter-liter mjölk igen.



Som ni ser så älskar jag mjölk wink
Det är på ett ungefär, händer väl att man äter ett mål extra ibland.
Sen petar jag i mig en burk makrill eller liknande lite då och då om dagarna, men dessa är de "stora" målen
Jag har fått fina resultat när jag tränade, hade dock ett uppehåll på nästan ett halvår.
Och nu är det väldigt "on-off" med träningen då jag pluggar på en ort och har praktik på en annan ort, med 2 veckors intervaller.

Senast redigerat av Spelis (9 december 2009)

Thedriftking
9 december 2009 ·

har en liten fråga... smile

jag ska börja gymma (blir hemma först sen på gymmet) o jag la upp en planering m.m men visade den för en i klassen som tränar på gym, han sa "vill du bli biff så träna en muskel grupp i taget" alltså typ armar i 3-4 veckor, sen t.ex ben i lika mkt, han sa att då blir man biff m.m "snabbt"  smile

men en annan kompis sa att det ska vara varierande träning, så vet nån här hur det ska va?

kan tilllägga att jag är 15, snart 16 (om några veckor, typ 3,5 vecka)



om ni har några mer tips så är jag glad att få det.  (blir glad för alla tips typ)  jag har tränat kickboxning förut ifall det "hjälper" m.m

mvh!

Senast redigerat av Thedriftking (9 december 2009)

Android
9 december 2009 · 892 Inlägg

Timjoh: Ojdå, då skulle jag verkligen rekommendera att du käkar lite bättre...bättre det än allt kreatin i världen. lol
Börja dagen med en skaplig portion havregrynsgröt, du kan ju smaksätta den med whatever, det är bättre än en baguette iaf, och går ju att fixa ihop snabbt! Jag brukar köra havregrynen i mixern, då är det bara tillsätta varmt vatten så är det klart. big_smile

Ang. skolmaten så är det ju lite jobbigare, den brukar ju dessutom vara sönder kokad och rätt fattig på näring. Kanske är en idé att plocka med nått hemifrån, typ kycklingsallad eller nått som kan ätas kall? Lite jobbigare att göra i ordning och släpa med, men antagligen en hel del nyttigare. Annars kanske det går att ta med något annat att dryga ut maten med, kanske ett par äggmackor?
Jag vet inte när du slutar plugga för dagen, men om du inte äter nästa mål förrän frammemot 18 så är det ett bra läge att ta en shake mellan lunch och middag.

Thedriftking: Från vad jag läst kan jag inte riktigt säga att jag känner igen det där, men jag tycker det låter lite konstigt. Du bygger ju inte muskler när du tränar, utan när du återhämtar dig efter träningen. En veckas vila efter ett hårt pass med en muskelgrupp har jag hört är rätt vettigt, men då kan man ju fortfarande träna andra muskelgrupper när man vilar en annan.
Det känns mest som att detta är relevant om du vill fokusera den näring du får i dig att enbart bygga på en muskelgrupp i taget, men då skulle nog jag nästan hellre rekommendera att man äter mer och bättre. smile


Vill passa på att igen lägga in en liten notis om att jag inte alls tränat speciellt länge, så det jag säger bör säkert tas med en nypa salt. big_smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Spelis
9 december 2009 · 1 926 Inlägg

Thedriftking skrev:
har en liten fråga... smile

jag ska börja gymma (blir hemma först sen på gymmet) o jag la upp en planering m.m men visade den för en i klassen som tränar på gym, han sa "vill du bli biff så träna en muskel grupp i taget" alltså typ armar i 3-4 veckor, sen t.ex ben i lika mkt, han sa att då blir man biff m.m "snabbt"  smile

men en annan kompis sa att det ska vara varierande träning, så vet nån här hur det ska va?

kan tilllägga att jag är 15, snart 16 (om några veckor, typ 3,5 vecka)



om ni har några mer tips så är jag glad att få det.  (blir glad för alla tips typ)  jag har tränat kickboxning förut ifall det "hjälper" m.m

mvh!

Haha nej din kompis som säger "träna bara armar i 3-4 veckor och sen något annat" har fel.

*Träna hela kroppen
*Ät MYCKET mat, inte "mycket"
*Sov ordentligt
*Det räcker att träna samma muskelgrupp en gång i veckan.
*Dela upp hela kroppen, hur många dagar i veckan ska du träna? Säg att om du tränar 5 dagar/vecka kan du köra tex
Mån; Bröst/triceps. 
Tis; Rygg/biceps/handleder
Ons; Mage
Tors; Axlar/övre trapezius 
Fre; Ben.

Börja med något liknande..

Senast redigerat av Spelis (9 december 2009)

Thedriftking
10 december 2009 ·

Spelis skrev:

Thedriftking skrev:
har en liten fråga... smile

jag ska börja gymma (blir hemma först sen på gymmet) o jag la upp en planering m.m men visade den för en i klassen som tränar på gym, han sa "vill du bli biff så träna en muskel grupp i taget" alltså typ armar i 3-4 veckor, sen t.ex ben i lika mkt, han sa att då blir man biff m.m "snabbt"  smile

men en annan kompis sa att det ska vara varierande träning, så vet nån här hur det ska va?

kan tilllägga att jag är 15, snart 16 (om några veckor, typ 3,5 vecka)



om ni har några mer tips så är jag glad att få det.  (blir glad för alla tips typ)  jag har tränat kickboxning förut ifall det "hjälper" m.m

mvh!

Haha nej din kompis som säger "träna bara armar i 3-4 veckor och sen något annat" har fel.

*Träna hela kroppen
*Ät MYCKET mat, inte "mycket"
*Sov ordentligt
*Det räcker att träna samma muskelgrupp en gång i veckan.
*Dela upp hela kroppen, hur många dagar i veckan ska du träna? Säg att om du tränar 5 dagar/vecka kan du köra tex
Mån; Bröst/triceps. 
Tis; Rygg/biceps/handleder
Ons; Mage
Tors; Axlar/övre trapezius 
Fre; Ben.

Börja med något liknande..

okej, det va så jag hade först, men han sa att man skulle träna en muskel grupp itaget i  typ 3 veckor för att bli biff snabbt, men då kör jag väl allt blandat på en vecka smile

blir detta bra tro...  det blir ungefär så smile eller ska man ha varannan dag (så att musklerna får vila) men då ha mer muskel grupper på varje pass, t.ex träna armar och bröst på samma pass..

måndag: armar (triceps, biceps)
tisdag: rygg
onsdag: axlar
torsdag: ben
fredag: mage
lördag
söndag: mage

MST4
10 december 2009 · 224 Inlägg

Thedriftking skrev:

Spelis skrev:

Thedriftking skrev:
har en liten fråga... smile

jag ska börja gymma (blir hemma först sen på gymmet) o jag la upp en planering m.m men visade den för en i klassen som tränar på gym, han sa "vill du bli biff så träna en muskel grupp i taget" alltså typ armar i 3-4 veckor, sen t.ex ben i lika mkt, han sa att då blir man biff m.m "snabbt"  smile

men en annan kompis sa att det ska vara varierande träning, så vet nån här hur det ska va?

kan tilllägga att jag är 15, snart 16 (om några veckor, typ 3,5 vecka)



om ni har några mer tips så är jag glad att få det.  (blir glad för alla tips typ)  jag har tränat kickboxning förut ifall det "hjälper" m.m

mvh!

Haha nej din kompis som säger "träna bara armar i 3-4 veckor och sen något annat" har fel.

*Träna hela kroppen
*Ät MYCKET mat, inte "mycket"
*Sov ordentligt
*Det räcker att träna samma muskelgrupp en gång i veckan.
*Dela upp hela kroppen, hur många dagar i veckan ska du träna? Säg att om du tränar 5 dagar/vecka kan du köra tex
Mån; Bröst/triceps. 
Tis; Rygg/biceps/handleder
Ons; Mage
Tors; Axlar/övre trapezius 
Fre; Ben.

Börja med något liknande..

okej, det va så jag hade först, men han sa att man skulle träna en muskel grupp itaget i  typ 3 veckor för att bli biff snabbt, men då kör jag väl allt blandat på en vecka smile

blir detta bra tro...  det blir ungefär så smile eller ska man ha varannan dag (så att musklerna får vila) men då ha mer muskel grupper på varje pass, t.ex träna armar och bröst på samma pass..

måndag: armar (triceps, biceps)
tisdag: rygg
onsdag: axlar
torsdag: ben
fredag: mage
lördag
söndag: mage

För övningar så finns bra beskrivningar här  tex.
http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=28
du kan även kolla in ast träningsprogram som de har kostar inget.
http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=20

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa
Spelis
10 december 2009 · 1 926 Inlägg

Thedriftking skrev:

Spelis skrev:

Thedriftking skrev:
har en liten fråga... smile

jag ska börja gymma (blir hemma först sen på gymmet) o jag la upp en planering m.m men visade den för en i klassen som tränar på gym, han sa "vill du bli biff så träna en muskel grupp i taget" alltså typ armar i 3-4 veckor, sen t.ex ben i lika mkt, han sa att då blir man biff m.m "snabbt"  smile

men en annan kompis sa att det ska vara varierande träning, så vet nån här hur det ska va?

kan tilllägga att jag är 15, snart 16 (om några veckor, typ 3,5 vecka)



om ni har några mer tips så är jag glad att få det.  (blir glad för alla tips typ)  jag har tränat kickboxning förut ifall det "hjälper" m.m

mvh!

Haha nej din kompis som säger "träna bara armar i 3-4 veckor och sen något annat" har fel.

*Träna hela kroppen
*Ät MYCKET mat, inte "mycket"
*Sov ordentligt
*Det räcker att träna samma muskelgrupp en gång i veckan.
*Dela upp hela kroppen, hur många dagar i veckan ska du träna? Säg att om du tränar 5 dagar/vecka kan du köra tex
Mån; Bröst/triceps. 
Tis; Rygg/biceps/handleder
Ons; Mage
Tors; Axlar/övre trapezius 
Fre; Ben.

Börja med något liknande..

okej, det va så jag hade först, men han sa att man skulle träna en muskel grupp itaget i  typ 3 veckor för att bli biff snabbt, men då kör jag väl allt blandat på en vecka smile

blir detta bra tro...  det blir ungefär så smile eller ska man ha varannan dag (så att musklerna får vila) men då ha mer muskel grupper på varje pass, t.ex träna armar och bröst på samma pass..

måndag: armar (triceps, biceps)
tisdag: rygg
onsdag: axlar
torsdag: ben
fredag: mage
lördag
söndag: mage

Nja, jag skulle inte köra armar dagen före bröst eller rygg, då väldigt många bröst och rygg övningar kopplar in triceps/biceps.
Vart har du brösten föresten? Och det räcker att träna magen en gång i veckan..

Senast redigerat av Spelis (10 december 2009)

Majoren442
13 december 2009 · 213 Inlägg

Om jag får lägga en åsikt här så har jag kört efter ett måtto när det gäller att gå ner i vikt. Förbruka mer än vad du stoppar i dig. Och det funkar kopiöst bra. Sen så ska man nog inte ha för höga tankar om tillskott! Vet många som börjar träna som tror att det är som steroider. Ju mer du käkar ju större blir du. jag har kört på ät ordentligt med mat och tränar seriöst och lära sig tekniken på övningarna innan man börjar spekulera inom tillskotts  ramarna.

Sen så krävs det också att man har en hum  om vad man sysslar med. Själv så kan jag känna att man måste lära känna sin egen kropp istället för att lyssna på för mycket av vad andra säger. Tekniken är grunden för ett bra byggande. Sen ska man inte låta några grupper utebli för det får du bara lida av senare. Hela kroppen är i symbios allt ska ha ett jämnt flöde för att fungera bra. Chicken legs kanske ger er en bättre bild av vad jag menar?

Alla muskler har en symbios med rygg och mage tar ut varandra precis som biceps triceps. Muskler som grenar till varandra den ena måste få återhämta sig innan den andra kan börja prestera.

Vikten spelar ingen roll i början. Du tävlar inte mot någon annan än dig själv!

Kul att se att det finns ett intresse för träning här med=).

Edit: Såg en grej 48-72 timmars vila vid hårdträning men det kan variera beroende på hur hår man tränar.
Sen jag kan jag lika bra ta upp det då jag antar att frågan kommer  upp senare.

När det gäller alkohol så sätts proteinsyntesen ner 1-2 veckor vilket gör det kasst att träna. Det betyder verkligen inte att man inte kan dricka det är vid stora alkohol intag. Kroppen behandlar det som gift och ditt Hjärta,njure och protein synstes nedsätts med 30-40% om jag inte har fel på siffrorna under den tiden kroppen behandlar giftet som kroppen anser att det är. Några öl på kvällen är inga problem så mycket kommer det inte påverka

Senast redigerat av Majoren442 (13 december 2009)

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!
Engen HEAVY METAL
13 december 2009 · 765 Inlägg

har gymmat hårt i över 10 års tid.. och jag har provat creatin och proteiner och grejor under min tid men jag gillade det aldrig riktigt.. tyckte det itne gav nått., Det enda jag tyckte funkade något så när va creatinet. Laddade om fortare mellan reppsen.. men det va marginellt.,!   när jag tränade som mest så käkade jag 3 mål mat om dagen samt frukost och myclet frukt som mellan mål!!  Funkade fint för mig.. Höll kvar vikten ändå.! Tränade 2 muskel grupper per tränings pass..  Måndag- Bisse /bröst    Onsdag- Axlar/ Trisse  Fredag - rygg / Mage  Lördag - Ben/mage om det inte blev av på fredan!Alla pass börjades med Uppvärmning och konditions träning!!  Funkade guld för mig och stoppa i sig en massa proteiner tror jag inte på.. Så till vida man vill gå upp i vikt!!

Senast redigerat av Engen (13 december 2009)

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
MST4
14 december 2009 · 224 Inlägg

Jag föreslår att skriva en träningsdagbok så man har koll på vad man har ätit och hur mycket man tog i vickter så kan man alltid gå tillbaka och se om man hade en bra vecka eller en dålig vecka vad man åt och hur mycket.

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa
Spelis
14 december 2009 · 1 926 Inlägg

Träningsdagbok med just vikter och vilka övningar man gör är jävligt bra att föra, jag antecknade min träning i våras, man ser ökningarna man gör och när det är dax att variera träningen lite.

Kanske borde börja med det igen

MST4
14 december 2009 · 224 Inlägg

Spelis skrev:
Träningsdagbok med just vikter och vilka övningar man gör är jävligt bra att föra, jag antecknade min träning i våras, man ser ökningarna man gör och när det är dax att variera träningen lite.

Kanske borde börja med det igen

Helt rätt

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa
-Michael :-)
14 december 2009 · 367 Inlägg

10g EAA före träning och 10g efter.
Kreatin Monohydrat, Gainer Pro och Novedex på kvällen innan läggdags.

Utöver det så trycker jag i mig 5-6 större mål om dagen.


smile

Senast redigerat av -Michael (14 december 2009)

steifan DR!FTT3KN!K3R
14 december 2009 · 10 427 Inlägg

Ni som delar upp träningen på olika muskelgrupper/dag, hur många set & repetitioner (alternativt hur länge) kör ni?

Android
14 december 2009 · 892 Inlägg

MST4 skrev:

Spelis skrev:
Träningsdagbok med just vikter och vilka övningar man gör är jävligt bra att föra, jag antecknade min träning i våras, man ser ökningarna man gör och när det är dax att variera träningen lite.

Kanske borde börja med det igen

Helt rätt

Jag håller med! Kör själv en träningslogg, och tycker det hjälper enormt, speciellt då jag har lite svårt att komma ihåg vikt och övningar från en vecka till en annan... roll

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Spelis
14 december 2009 · 1 926 Inlägg

-Michael skrev:
10g EAA före träning och 10g efter.
Kreatin Monohydrat, Gainer Pro och Novedex på kvällen innan läggdags.

Utöver det så trycker jag i mig 5-6 större mål om dagen.


smile

Gainer innan läggdax?!

Spelis
14 december 2009 · 1 926 Inlägg

steifan skrev:
Ni som delar upp träningen på olika muskelgrupper/dag, hur många set & repetitioner (alternativt hur länge) kör ni?

Brukar 4-5 set / runt 8-10 rep

Ska nog kasta om träningen snart och köra 3x6 eller liknande..

MST4
15 december 2009 · 224 Inlägg

steifan skrev:
Ni som delar upp träningen på olika muskelgrupper/dag, hur många set & repetitioner (alternativt hur länge) kör ni?

kör ca 60min och då blir det mellan 3x6 eller 3x4 när man kör tungt så vill musklerna annpassa sig till vikterna och du får en bra styrka och ökning.
man bör alltid ha gjort något litet framsteg i veckan, så en träningsdagbok är att rekomondera så man kan följa vad man har gjort och ätit mm

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang