Inför: American power tour 2010 (Vättern runt)

musclegear
2 december 2009 · 116 Inlägg

Det är med stor glädje vi presenterar American Power Tour 2010!

American Power Tour 2010 är ett event riktat mot Amerikanska bilar, V.29 23-24 Juli åker vi runt Vättern med start i Motala på förmiddagen den 23 Juli kl 10.00, därefter åker vi genom den vackra Vätterbygden och passerar Vadstena samt Ödeshög, sedan åker vi g:a riksettan och passerar centrala Gränna, (denna sträcka är otroligt vacker). Därefter blir det stopp i centrala Jönköping för utställning och lunch några timmar, sedan fortsätter "Touren" på Vätterns västra sida, vi passerar vackra Hjo för därefter kommar fram till Karlsborg på eftermiddagen där ett antal aktiviteter sker samt övernattning. Senare på kvällen har vi en gemensam fest samt lokal prisutdelning på Hotel Wettern. På Lördag förmiddag fortsätter vi i samlad konvoj mot Askersund med målgång på All Car and Bike meet utställningsområdet i centrala Askersund, (passagerare får betala 50kr entré till utställningen) där ställer vi ut våra bilar och prisutdelning sker senare på eftermiddagen på stora scen i två kategorier: "Peoples Choice Classic Car och New Car". Därefter är Touren officiellt slut, dock så fortsätter det roliga med Midnight Cruisers Car meeting samt cruising på kvällen för dom som önskar!

Mer information om exakta tider, boende, evenemang i Karlsborg etc,, kommer inom kort, så håll utkik på vår hemsida för mer detaljerad information!
www.musclegear.se

Senast redigerat av musclegear (3 december 2009)

dadde
4 januari 2010 · 2 164 Inlägg

lägger dom wheels and wings på samma datum som detta i år igen, så blir jag något irriterad.. för jag vill verkligen detta i år! men w&w är tradition... hmm

"Life´s too short to drive a boring car"
Thedriftking
10 januari 2010 ·

måste det va amerikansk bil, kan man få komma med i en maserati? wink

Razorback Pro Racing
10 januari 2010 · 52 Inlägg

blir jag klar med bilen kommer jag lätt hänga med på detta smile

Oldsmobile Super 88 "Under Construction" (1954)
Camaro77
7 februari 2010 · 12 Inlägg

Det här missar man bara inte....  Är redan anmäld för tredje året och om inte Wheels & Wings lärt sig så får dom skylla sig själva hehe.....  här står man inte still på en leråker eller i gathörnen för att bilarna kokar....  här kör man

apanache
7 april 2010 · 16 Inlägg

Ha ha Vad go du e hasse...... Jag håller med dig.... VI KÖR,  inte hänger fulla och spyr på en leråker.... GO APT-2010 HA HA HA HA HA:P

Senast redigerat av apanache (7 april 2010)

rikk
14 april 2010 · 1 Inlägg

Jajamensan,,,förra året va superkul, med massor av skön bilåkning! Nu ser vi fram emot årets tour,, hoppas ni med sköna muskelbilar hänger på!

Gear Up Muscle Car Fans!
HEATSEEKER
15 april 2010 · 198 Inlägg

Hur många brukar de dyka upp? hur långt åker ni?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang