1612
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

53 Inlägg
2 januari 2010
Arguing on the internet is like competing in the Special Olympics
EVEN IF YOU WIN YOU'RE STILL RETARDED.

587 Inlägg
2 januari 2010
z71 skrev:
Arguing on the internet is like competing in the Special Olympics
EVEN IF YOU WIN YOU'RE STILL RETARDED.

http://www.youtube.com/watch?v=KE_hEHWL … re=related

blacken
2 januari 2010
kolvas skrev:
blacken skrev:
kolvas skrev:

vem har sagt att jag inte skulle klara av det?

tycker du borde hoppa ner från dina höga hästar och inse att även du gör misstag eller felaktigheter, en del av dom utan att du är medveten om det.

Visst gör man det och en massa tabbar har det blivit under årens lopp. men dom ger erfarenhet om du vet vad det är. Och man envisas inte med att medvetet gång på gång vara dum och farlig i trafiken utan har lärt sig att ligga för nära är hjärndött och mer än lovligt korkat..( av erfarenhet lärt)..

du är rätt kass på att argumentera eftersom du hela tiden ska ligga på gränsen till personangrepp och hela tiden nedvärdera den som du argumenterar mot hela tiden istället för att vara saklig.
Det brukar kallas för härskarteknik i folkmun, i brist på argument så använder man ord och/eller meningsuppbyggnad som ska underminera motpartens trovärdighet.

Sorry, men du ger mig så mycket ammunition så man kan inte låta bli liasom..big_smile

4 001 Inlägg
2 januari 2010
blacken skrev:
Sorry, men du ger mig så mycket ammunition så man kan inte låta bli liasom..big_smile

http://arikia.files.wordpress.com/2009/08/facepalm1.jpg

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

blacken
2 januari 2010
kolvas skrev:
blacken skrev:

http://arikia.files.wordpress.com/2009/08/facepalm1.jpg

Sorry grabben jag är immun mot sådan sorts infantilt åskådligörande..

918 Inlägg
2 januari 2010
evilaudio skrev:
sk8ville skrev:
Alla som gnäller över att ni har bilar som kör er i röven, testa gasa o håll trafik rytmen!

Håller med Saab_Diana i denna diskussionen.

exakt.

elle flytta på er om folk vill fram.

Även om det är halt och snöar som fan? neutral

1 697 Inlägg
2 januari 2010
Potkin skrev:
Juvakka skrev:
AcesHigh666 skrev:

Då är vi fler... det där summerar upp vad jag tycker också...

klart man måste få markera att man vill fram... och är det 2+1 så måste man ligga nära o trycka annars hinner man inte alltid med... samma sak med omkörning på vanlig landsväg utan vägren, man måste upp i röven innan man kör om för att kunna göra en snabb och säker omkörning. Viss är det 2+1 så kan man ge lite avstånd när de är enfiligt men sen är drar man om...

slökukar som ligger i ytterfilen och inte går in i rätt fil... dem tar man på insidan om situationen verkar okej.

EDIT: 2 inlägg samtidigt wink

annars kan du alltid göra så att du håller ditt avstånd tills du ser att det snart kommer å bli fritt, då accelererar du ikapp och kör fortare än framförvarande redan innan omkörningen och får på så sätt en mycket snabbare omkörning. Samt att du har hållt ditt avstånd, sen kan du visst visa att du vill köra förbi tidigare så att den framförvarande kan akta sig om det går.
Sen folk som ligger i snabbgående och sölar är bara idioter. Visst om dem ska om nån enstaka bil, men om dem ska förbi 10 bilar och 3 lastbilar samtidigt och kör 5 km/h snabbare så får dem fan öka. Det e ju en trafikfara annars. Sen finns det många idioter som svänger ut i snabbgående precis man ska köra om dem och man håller på å dra in i röven på dem, dem skulle inte ha kvar lappen.

En annan sak som är nästan mer störande är när en förbannad lastbil kör 2km/h snabbare än framförvarande lalstbil, OCH TVUNGET MÅSTE OM!! tar typ en kvart för idioten att köra om.. det är många gången man vart sugen att köra mellan dom eller dra om dom på väggrenen vid sådana tillfällen!
det är ett av dom tillfällen jag faktiskt ligger å slickar dom i röven

Visst, jag tycker oxå att det kan va störande ibland. Men samtidigt e det ju så att dessa personer väldigt ofta ska köra väldigt långt och att dem då faktiskt kan vinna en hel del tid genom att köra om. Då tycker jag bara att det är dumt å ligga i röven på dem för du ser inte ett piss av vad som händer framför dem och du kommer troligtsvis inte hinna reagera om dem bromsar. Många snackar om att dem som kör yrkestrafik borde visa mer repsekt för bilister, men samtidigt ser man folk som kör som idioter kring t.ex. lastbilar. Varför? Och vad tycker du att ger dig rätten å ligga precis bakom nån som kör i laglig hastighet var väl ändå ursprungsfrågan.

1 697 Inlägg
2 januari 2010
Ante90 skrev:
evilaudio skrev:
sk8ville skrev:
Alla som gnäller över att ni har bilar som kör er i röven, testa gasa o håll trafik rytmen!

exakt.

Jo, du vet. Bara dem kommer fram så skiter dem i resten.

Forummoderator
10 576 Inlägg
2 januari 2010
Ante90 skrev:
evilaudio skrev:
sk8ville skrev:

exakt.

Ja även då märks det om någon har koll på läget, eller helst aldrig skulle givit sig ut på vägen alls.

Okej att hålla 60km/h på 70väg om det är halt, men varför i hela friden hålla ut till mittlinjen innan man svänger av åt höger.  Det är liksom inget formula 1 rejs med optimalspår utan vardagstrafik där även den sämsta väghållningen tillåter en lugn högersväng utan att använda hela vägens bredd.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

918 Inlägg
2 januari 2010
Juvakka skrev:
Ante90 skrev:
evilaudio skrev:

exakt.

Då borde specielt dom som gör sånt här tänka på hur mkt tid tjänar dom på det? är det värt att stressa som in i helvete för att man kanske tjänar 4-5 min? Sånt borde dom tänka på.

Forummoderator
10 576 Inlägg
2 januari 2010
Ante90 skrev:
Juvakka skrev:
Ante90 skrev:
Även om det är halt och snöar som fan? :|

Då borde specielt dom som gör sånt här tänka på hur mkt tid tjänar dom på det? är det värt att stressa som in i helvete för att man kanske tjänar 4-5 min? Sånt borde dom tänka på.

förvisso sant, men är det befogat att ta 4-5min av mig bara för att man är för osäker för att egentligen alls kört i det väglaget eller den sträckningen man är osäker på?  åter igen inget fel i att anpassa körningen efter rådande förutsättningar, men att stoppa upp trafiken med livsfarliga vänstersvängar eller "F1" kurvtagning tycker jag inte om. Även om man kör sakta i en rondell går det utmärkt att blinka osv...

fyller på lite...  Ser liknande beteende i varuhusen där det oftast tittas åt ett håll och gås åt ett annat. "åh mascara!!?!" och sveper iväg kundvagnen åt vänster utan att se sig för. Kanske inte livsfarligt på samma sätt som bilkörning men respektlöst.

Se sig om, ta hänsyn till andra och gör det bästa av situationen.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

918 Inlägg
2 januari 2010
torpis skrev:
Ante90 skrev:
Juvakka skrev:

förvisso sant, men är det befogat att ta 4-5min av mig bara för att man är för osäker för att egentligen alls kört i det väglaget eller den sträckningen man är osäker på?  åter igen inget fel i att anpassa körningen efter rådande förutsättningar, men att stoppa upp trafiken med livsfarliga vänstersvängar eller "F1" kurvtagning tycker jag inte om. Även om man kör sakta i en rondell går det utmärkt att blinka osv...

fyller på lite...  Ser liknande beteende i varuhusen där det oftast tittas åt ett håll och gås åt ett annat. "åh mascara!!?!" och sveper iväg kundvagnen åt vänster utan att se sig för. Kanske inte livsfarligt på samma sätt som bilkörning men respektlöst.

Se sig om, ta hänsyn till andra och gör det bästa av situationen.

Mjo det kan jag inte säga nåt emot, men om nån ex kör 50-60 km/h på en landsväg där det är ex 80 så borde den som kör i 50-60 svänga in intill en busskur och vänta tills dom bakom har kört förbi smile
Senast redigerat av Ante90 (2 januari 2010)

1 697 Inlägg
2 januari 2010
Ante90 skrev:

Japp, håller helt med dig där. Men samtidigt tycker jag att man inte behöver stoppa upp trafiken bara för man själv är osäker. Men det problemet är inte lika stort om man kommer upp i landet där fler vet hur man ska köra på vintern.

2 201 Inlägg
2 januari 2010
Pressa framförvarande i r*ven för att ni vill köra om?  hmm,  är helljus tillval på era bil?
blinka till o markera för framförvarande bil att ni vill köra om istället. det är många som uppskattar det.
jag själv kör alltid till sidan om någon markerar att dom vill köra om.

så blinka till med helljus o ut med blinkersen. så svårt är det väl inte.
annars råder jag att köra till närmsta verstad o köpa lampor

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
2 januari 2010
Självklart ska man hjälpa de som vill köra om, vilket man också har skyldighet att göra. Men varför i hela friden måste man haka fast i framförvarandes kofångare bara för att man tänkt köra om så fort tillfälle ges? Om någon kör 60 på 80 väg så blir han ju inte svårare att köra om? Bara att hålla avstånd och när det är fritt ökar man på och kör förbi? vad händer om en mötande bil får sladd och frontar med bilen som du hakat fast dig i röven på? Jag kan hjälpa till att förklara på enkelt sätt: pannkaka. En omkörning blir inte säkrare för att den påbörjas en halvmeter från framförvarande bil, man ska redan ha farten uppe då man svänger över i mötande körfält. På det viset stoppar DU även upp mindre för de som eventuellt ligger längre bak i kön också vill köra om än om du svänger ut först och SEDAN börjar accelerera. Och ja, detta beteende är mycket vanligt, man ser nån som svänger ut i mötande och sedan hör man tokvarv pga att fjanten kör på bästa fjotisvis och har växlat ned till trean...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Fordmaffian87
2 januari 2010
peter_1976 skrev:
Pressa framförvarande i r*ven för att ni vill köra om?  hmm,  är helljus tillval på era bil?
blinka till o markera för framförvarande bil att ni vill köra om istället. det är många som uppskattar det.
jag själv kör alltid till sidan om någon markerar att dom vill köra om.

så blinka till med helljus o ut med blinkersen. så svårt är det väl inte.
annars råder jag att köra till närmsta verstad o köpa lampor

Haha klockrent! sen nu på vintrarna så blir de ju oftast ett enda spår som trafiken kört upp så man håller sig automatiskt i de eftersom de är minst halkigast.. man väljer ju där de är minst med snö å köra på även om detta ligger i mitten av 2 filer, även om man kör lastbil vill man inte hamna utanför dessa spåren pga halka.. å de säger ju sig själft att man väljer me som är minst halkigast på en övrigt ganska tjockt snötäkt väg/motorväg. är de någon som vill köra om så får de göra de när de inte finns några räcken för jag tänker då fan inte köra in på de snötäkta området på vägen å få sladd pga halka och ev krocka med någon av mina med trafikanter.. de märks att de inte är så många här inne som inte vet vad trafik vett är.

Fordmaffian87
2 januari 2010
doch skrev:
Dessutom brukar ja blinka till med hel-ljusen i mörkret så han framför vet de! smile

// Demir!

Där kan jag inte riktigt hålla med dig om, jag förstår inte VARFÖR man måste BLINKA till med hel ljusen för.. oftast har man ju alla speglar perfekt inställda å när de kommer en såndan där tomte får man in en som jäkla ljus stråle i ögonen så man ser oftast bara en vit prick bara sen.. man ser när de kommer en å kör om, om man inte ser ska man nog allt kontrollera sin syn för så tydligt är de..

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
2 januari 2010
Dom störstaidioterna på vägen enligt mig är folk som inte kan högerregeln folk som ligger förnära baken på bilen jag hatar även vissa som tror att dom är nånting för att dom kan sladda i rondellen Då man ligger bakom vad händer om dom tappar kontrollen? roll.

Erik H

blacken
2 januari 2010
Det är bara att konstatera att det finns idioter med körkort och bil, men det behöver inte altid vara av ondo så att säga. Sjukhusen är glada för det, kände en kirurg som tyckte att "hojar, bilar och korkade ungdomar är bra, vi får in färska och fina reservdelar som inte gått så långt"..

139 Inlägg
2 januari 2010
Idioter som ligger två meter bakom är fan det värsta jag vet. En gång när jag var påväg hem från jobbet med två polare var det nån idiot i en 350z som låg jävligt nära fast vi låg i 100 på 90 väg och det var enfiligt(det var vajerräcke emellan) Det min polare gjorde då va att sakta ner till typ 50 km/h.

Något man ska göra nästan gång någon lägger sig i arslet på en fast man ändå håller minst den högsta tillåtna hastigheten.

Men det är ju slipsnissarna i sina nya bmw 540:in och audi a6:or som är värst. Ibland när man kör om flera lastbilar i 130 km/h på motorvägen så ser man ofta i backspegeln att det fort dyker upp en fet a6:a i över 150 blås och lägger sig ett par meter bakom en.

Visst man skulle ju kunna köra bra mycket fortare för att öka avståndet men det ska man ju inte behöva göra om man redan kör för fort wink

Sök