1600
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

2 656 Inlägg
4 januari 2010
Volvo740an skrev:
NisseCarlsson skrev:
Det värsta som finns på vägarna är enligt mig folk som ligger i 75-80 km/h på 90väg bara för att det regnar litegranna. Detta bildar stora köer, som i sin tur skapar olyckor.
Förstår inte vad tänker med när dom skäller ut alla bönder som är ute och kör på vägarna! Har folk inte fler växlar än 2 så dom kan köra om?

Och vad tror du är orsaken till det? Jo man ligger för nära varandra!

eller att dom kör försakta? smile

172 Inlägg
4 januari 2010
både och ... kan man nog påstå... MEN...

folk som kör för sakta i typ vänster fil gör ju att det blir automatiskt folk som ligger nära bakom dem och försöker stressa bort till höger...

Kör du först så väntar jag där framme

1 339 Inlägg
4 januari 2010
ekelund88 skrev:
Volvo740an skrev:
NisseCarlsson skrev:
Det värsta som finns på vägarna är enligt mig folk som ligger i 75-80 km/h på 90väg bara för att det regnar litegranna. Detta bildar stora köer, som i sin tur skapar olyckor.
Förstår inte vad tänker med när dom skäller ut alla bönder som är ute och kör på vägarna! Har folk inte fler växlar än 2 så dom kan köra om?

Inte enligt lag...Och det är väll den man ska gå efter?

Muttley
4 januari 2010
varför gnälla på folk som kör i 80?. Alla är inte racerförare.
Störigt folk är sådana idioter som tror att man ska gasa på mer än 110 på motorvägen när man gör omkörning smile. ligger klart kvar i vänsterfil till de är dags att bytta till höger.

Folk är för hetsiga idag helt enkelt. och man ska klart inte ligga upp i röven på folk

"Unloaded"
1 557 Inlägg
4 januari 2010
AcesHigh666 skrev:
Mattley skrev:
Wow vatten i blekinge, du tror inte de finns vatten någon annanstans?

Snacka om att skriva innan man tänker... pinsamt..

Jag vet att du säkert känner dig tuff nu, tillåt mig att spräcka din lilla "bubbla" och LÄS vad som egentligen skrivs så slipper du göra bort dig i forsättningen.

Denna personen har tydligen INTE kört mycket bil om han inte råkat ut för så pass hårt regn än. Om inte annat så måste han kört på vägar som är så fina att dem inte kan vara i sverige. Och jag "kontrar" hans inlägg genom att påpeka brister i hans påstående att man alltid kan köra 100 på 100 väg och 70 på 70 väg även om det är halt eller om det är skyfall eller om det är snö på vägen...

Mechanimal skrev:
Men kom igen, väg som väg, regn ska man väl iaf fan kunna köra i? Tycker iofs att man ska kunna köra i snö också då det kommer varje år. Failar man tillochmed på regn så är man inte lyckad som förare. Oavsett bil, väg, etc. Jag kör en Honda Civic -86 Sedan just nu, det finns ingen automatik/failsafe/antispinn öht. Inte ens styrservo. Jag påstår mig inte vara en guldförare, racingexpert eller dylikt, jag är nog som medelsvensson men jag kan hålla normala hastigheter, säkert och stabilt med denna gamla härk.

Ser bilar som ligger i 50-70 på motorvägarna; har inget problem med de så länge de inte ligger i den hastigheten i vänsterfilen, även om de är en fara för andra mer än vad de som ligger i gällande hastighet, eller nästintill, men herrejesus get a drivers license that you didnt find in the cerealbox? = Lär dig köra, i alla väder. Är man rädd för väglaget så får man väl åka buss eller tåg, eller gå, eller stanna hemma tills allt töar bort i vår.

Jag har kört bil i princip varenda dag sen jag tog körkortet för 5 år sedan, har kört i alla möjliga väglag/väderlag. Har haft skyregn och snöfall utan dess like, vem i hela havet är du att påstå att jag, and I quote;"INTE kört mycket bil"? Och jo jag kör i Sverige tack.

Har fan inte heller sagt att man alltid kan köra i 70/90/110 på respektive väg, även om 110-väg oftast är väldigt fräscha iaf i högerfil, skrev nyligen att jag inte har något problem med folk som ligger i fisfart så länge de inte ligger i vänsterfil. Ja jag tycker att man borde kunna komma upp i högre fart på motorväg; säkraste stället att köra på, är man så osäker på sig själv/sin egen körning(bilen måste ju uppfylla svensk lag/klara besiktning etc så att skylla på den är automatiskt att påstå att den är allmänfarlig/ej klarar av svenska krav) så att man ligger 30-50 km/h under när alla andra åker i gällande fart så borde man hålla sig till att åka buss/taxi/tåg.

Detta gäller i huvudsak motorvägar, är det en sketen, oplogad, obelyst, ostängslad, berg-och-dalbaneformad grusväg i skogen så är det en sak, har inte haft turen att köra på så dåligt väglag med masstrafik det här året, när jag väl kör på sådana vägar så har alla hållt samma fart mer eller mindre, vare sig det är 30 eller 50 eller 70. Det är på motorvägar/fina 90-vägar man ser dessa extrema avvikelser som sjunker så fantastiskt mkt lägre i hastighet än de andra trafikanterna.

"When innovation meets passion!"

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
4 januari 2010
Ja och då har det blivit ett missförstånd men reagerade mest på saker som "väg som väg och lite regn ska man kunna köra i". Tolkar jag som att man man alltid ska hålla hastigheten iallafall. Menar på att våran 2+1 väg är totalt skit, man kan inte ligga i 100 i högerfilen det går inte och man lägger sig inte i vänsterfilen och köra lagligt... den är till för dem som ska köra om...

Svarade dock mest på "idioten" som hävde ur sig skit utan att läsa...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
4 januari 2010
AcesHigh666 skrev:
Ja och då har det blivit ett missförstånd men reagerade mest på saker som "väg som väg och lite regn ska man kunna köra i". Tolkar jag som att man man alltid ska hålla hastigheten iallafall. Menar på att våran 2+1 väg är totalt skit, man kan inte ligga i 100 i högerfilen det går inte och man lägger sig inte i vänsterfilen och köra lagligt... den är till för dem som ska köra om...

2+1 i allmänt är ett helvete tycker jag, hatar konceptet, så jag lider med dig speciellt ifall det är en väldigt dåligt underhållen väg på det.

"When innovation meets passion!"

139 Inlägg
4 januari 2010
Som sagt så ska man ju anpassa hastigheten efter sikten och väglaget men däremot är det inte lagligt att fisköra i 70 på 90 väg en varm sommardag på en lätt-måttligt trafikerad raksträcka vilket många tyvärr gör.

Det är också ett av bland de värsta jag vet är folk som fiskör fast trafiksituationen tillåter högsta tillåtna hastighet.

Detta hatar jag mest i trafiken:
1. Fis körare
2. Folk som ligger 2 meter bakom en
3. Idioter som parkerar ena hjulparet på markeringarna när man står parkerad och när man kommer tillbaka till bilen så vips en ny mini buckla i dörren
Senast redigerat av Elitemaster (4 januari 2010)

Utbildad Service tekniker
117 Inlägg
4 januari 2010
AcesHigh666 skrev:
Mattley skrev:
Wow vatten i blekinge, du tror inte de finns vatten någon annanstans?

Snacka om att skriva innan man tänker... pinsamt..

Jag vet att du säkert känner dig tuff nu, tillåt mig att spräcka din lilla "bubbla" och LÄS vad som egentligen skrivs så slipper du göra bort dig i forsättningen.

Denna personen har tydligen INTE kört mycket bil om han inte råkat ut för så pass hårt regn än. Om inte annat så måste han kört på vägar som är så fina att dem inte kan vara i sverige. Och jag "kontrar" hans inlägg genom att påpeka brister i hans påstående att man alltid kan köra 100 på 100 väg och 70 på 70 väg även om det är halt eller om det är skyfall eller om det är snö på vägen...

Mechanimal skrev:
Men kom igen, väg som väg, regn ska man väl iaf fan kunna köra i? Tycker iofs att man ska kunna köra i snö också då det kommer varje år. Failar man tillochmed på regn så är man inte lyckad som förare. Oavsett bil, väg, etc. Jag kör en Honda Civic -86 Sedan just nu, det finns ingen automatik/failsafe/antispinn öht. Inte ens styrservo. Jag påstår mig inte vara en guldförare, racingexpert eller dylikt, jag är nog som medelsvensson men jag kan hålla normala hastigheter, säkert och stabilt med denna gamla härk.

Ser bilar som ligger i 50-70 på motorvägarna; har inget problem med de så länge de inte ligger i den hastigheten i vänsterfilen, även om de är en fara för andra mer än vad de som ligger i gällande hastighet, eller nästintill, men herrejesus get a drivers license that you didnt find in the cerealbox? = Lär dig köra, i alla väder. Är man rädd för väglaget så får man väl åka buss eller tåg, eller gå, eller stanna hemma tills allt töar bort i vår.

vad menar du nu då? vad är pinsamt?

352 Inlägg
4 januari 2010
kör någon för nära mig en längre stund så brukar jag motorbromsa, växla ner och sedan när dom vill köra om så trycker jag på som fan cool

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"

blacken
4 januari 2010
ekelund88 skrev:
Volvo740an skrev:
NisseCarlsson skrev:

Nej dom händer för att en del idioter kör för fort, för nära, över sin, väglagets, däckens  och bilens förmåga, och att dom inte har något som helst vett i skallen..

Muttley
4 januari 2010
AcesHigh666 skrev:

Köra om i 100 på 100 väg ja. Överstiger du 100 km/h så kör du olagligt. De är det skyltarna står för helt enkelt. så ligger jag i 100 på vänsterfilen och gör en omkörning så ska jag inte ha en bil upp i röven heller.

16 197 Inlägg
4 januari 2010
tkd_rille skrev:
AcesHigh666 skrev:

Köra om i 100 på 100 väg ja. Överstiger du 100 km/h så kör du olagligt. De är det skyltarna står för helt enkelt. så ligger jag i 100 på vänsterfilen och gör en omkörning så ska jag inte ha en bil upp i röven heller.

men om de nu finns dom som vill köra fortare än 100 så e de väl inte ditt "jobb" att leka polis?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Muttley
4 januari 2010
evilaudio skrev:
tkd_rille skrev:
AcesHigh666 skrev:

men om de nu finns dom som vill köra fortare än 100 så e de väl inte ditt "jobb" att leka polis?

Nej absolut inte, de har jag inte heller skrivit om du läste.
Men under tiden jag gör min omkörning så kan bakomvarande idioter lugna sig i några sekunder innan de lägger sig så pass nära så jag ej kan se deras lyktor längre.
Jag gör inget fel om jag lger i mina 100  var ju det jag påpekar. Men som folk skriver här så tror de att de får köra fortare på en 100 väg bara för att de ligger i vänsterfil på omkörningen.

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
4 januari 2010
Opelmadness skrev:
Ligger man för nära och framförvarande bil tvingas tvärbromsa för t.ex ett djur. Då är det den bakomliggades fel om det smäller. Tänk på det ni som ligger och nosar. Kör om eller släpp av lite. Ni gör alla en tjänst då.

Jag tycker att "vems fel" det är inte är en så stor grej om dom skadar mig för livet, då är det redan gjort och sen om det är deras fel eller inte gör ju inte att min skada bara försvinner.
Därav är det ju så jävla bra att dom måste skada någon innan dom fattar att det kan ju faktiskt hända tyvärr.
Ligger dom för nära mig så tänder jag mitt bromsljus tills dom slutar ligga i röven, funkar på dom flesta men sen finns det ju riktiga stjärnor som lägger sig där igen, upprepar bromsljusgrejen en eller två gånger till, slutar dom bry sig då så stannar jag helt och verkligen stället mig i vägen så dom inte kan köra om när det väl står stilla, sen går jag ut och pratar lite med dom och då är dom fan inte kaxiga längre och hittills har ingen vågat sig ut (vilket är tur för mig får då hade jag nog åkt på stryk!) men åtminstone då fattar dom att det kanske inte var en så bra idé och lägger av då. Tråkigt att man ska behöva göra så för att få vara åka hyfsat säkert där ute!
Kör om eller ge fan i att äventyra andras liv.

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 januari 2010
Robban_89 skrev:
Opelmadness skrev:
Ligger man för nära och framförvarande bil tvingas tvärbromsa för t.ex ett djur. Då är det den bakomliggades fel om det smäller. Tänk på det ni som ligger och nosar. Kör om eller släpp av lite. Ni gör alla en tjänst då.

Jag tycker att "vems fel" det är inte är en så stor grej om dom skadar mig för livet, då är det redan gjort och sen om det är deras fel eller inte gör ju inte att min skada bara försvinner.
Därav är det ju så jävla bra att dom måste skada någon innan dom fattar att det kan ju faktiskt hända tyvärr.
Ligger dom för nära mig så tänder jag mitt bromsljus tills dom slutar ligga i röven, funkar på dom flesta men sen finns det ju riktiga stjärnor som lägger sig där igen, upprepar bromsljusgrejen en eller två gånger till, slutar dom bry sig då så stannar jag helt och verkligen stället mig i vägen så dom inte kan köra om när det väl står stilla, sen går jag ut och pratar lite med dom och då är dom fan inte kaxiga längre och hittills har ingen vågat sig ut (vilket är tur för mig får då hade jag nog åkt på stryk!) men åtminstone då fattar dom att det kanske inte var en så bra idé och lägger av då. Tråkigt att man ska behöva göra så för att få vara åka hyfsat säkert där ute!

Det sista är mer eller mindre vad jag har skrivit tidigare. smile

Sen det med att tända bromsljuset gör jag med, men aldrig så jag bromsar eller t.o.m stannar, det gör jag inte.
Men dom som fortsätter med att ligga och trycka kan, och oftast blir nedspolad med spolarvätska. Brukar funka på de flesta. Antingen släpper dom av eller kör om.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
5 januari 2010
Opelmadness skrev:
Robban_89 skrev:
Opelmadness skrev:

Sen det med att tända bromsljuset gör jag med, men aldrig så jag bromsar eller t.o.m stannar, det gör jag inte.
Men dom som fortsätter med att ligga och trycka kan, och oftast blir nedspolad med spolarvätska. Brukar funka på de flesta. Antingen släpper dom av eller kör om.

Har inte hunnit bli många gånger jag stannat, fyra fem tror jag.
I dom fallen så blinkade dom utav helvete med helljusen (under mörker) så det verkligen stack i ögonen, och det bästa var att dom mycket väl hade kunnat köra om men vågade väl inte då dom säkert trodde jag skulle jävlas med dom eller något, vad vet jag.
Roligaste hittills jag vart med om var på en 50väg, jag själv låg i 60 och så hade jag en mupp bakom som låg och pressade mig i röven, körde då med att tända bromsljusen och sänkte inte farten ens utan bara markerade att jag inte ville ha han där.
Han tar avstånd och ser att jag bromsade ju fan inte alls, då blir han arg och lägger sig ännu närmare (såg inte ens regskylten!) och jag gör samma sak igen, han tar avstånd och sen upp i röven igen.
Vid det här laget så har han börjat blinka utav helvete med sitt helljus och även tutade tror jag, nu bromsade jag faktiskt, inte hårt ens var mestadels motorbroms och han hade slutat bry sig om mina bromsljus och drar nästan in i mig och där gick gränsen. Då stannade jag och gick ut och skulle ta ett litet snack men han vågade sig inte ens ur bilen och satt bara där inne och skrek, var helvetes nära på att ta fram min jätte polygrip och slå sönder hans jävla strålkastare men hoppade in i bilen sen ändå flyförbannad och åkte vidare. Då höll han avståndet, vi kommer sen fram till 70streckan och där blir det två filer, han vågade inte köra om mig då men skulle ligga i vänster körfält och blockar allt gubbjäveln. Sen svängde jag av och då gasade han på som fan och tutade, vad i helvete är det för fel på folk. Fick god lust att åka efter han då och kanske inte vara så pass snäll att jag bara skriker på fanskapet denna gången men ödsla mer tid på han kändes ju onödigt.
Såhär efteråt så känns det väldigt barnsligt för min egna del att man ens stannade men jag vart så helvetes förbannad på fanskapet.

Och en annan sak på tal om just sådant, känns som att alla som kör bil tror att dom kan komma undan med allt och att det är omöjligt att få tag i dom, det är inte svårt att stanna bilen och kliva ut.
Det bästa är att dom få gånger jag gjort det så blir dom så ställda av rädsla så dom vet inte vart fan dom ska ta vägen haha.

Och som jag sa innan, en dag lär det väl bli jag som åker på stryk men då tar jag det åtminstone!
Och om jag själv skulle bli en sådan idiot så skulle jag också ta konsekvenserna av att medvetet jävlas med någon och sen ruttnar personen i fråga och ger mig ett kok stryk, inte mer än rätt tycker jag, för har jag blivit ett sånt jävla pucko så kan jag gott ta lite stryk så kanske man vaknar till.

Det absolut bästa med allt detta är att det som sagt var på kvällen = ingen trafik i princip och han hade kunnat köra om NÄR SOM HELST, vi mötte max tre bilar på hela denna sträckan på drygt en mil och i princip bara raksträcka.
Aldrig att jag tänker åka in i en bussficka när jag kör i 60 på 50väg för att en idiot inte vågar köra om eller vad fan hans problem nu var.

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Försöker iaf
1 998 Inlägg
5 januari 2010
Farsan berättade förut att de kom en bil och la sig skitnära honom sa han bromsade till lite och sen lade sig bilen på lite längre avstånd. Sen när han svänger in på våran väg så ser han att de är polisen som låg efter.

Snacka om att föregå med gott exempel roll
Kan även tillägga att de spinner så fort man gasar på 3ans växel med våran 740 så vägen har ju inte direkt jättebra fäste och senast igår blev en älg påkörd här. Finns 2st till som strövar runt så inte vågar man köra för fort neutral

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
5 januari 2010
Mattley skrev:
vad menar du nu då? vad är pinsamt?

Otroligt att du inte kunnat räkna ut det vid det här laget...

LÄS så märker du nog...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

139 Inlägg
5 januari 2010
Robban_89 skrev:
Opelmadness skrev:
Robban_89 skrev:

Har inte hunnit bli många gånger jag stannat, fyra fem tror jag.
I dom fallen så blinkade dom utav helvete med helljusen (under mörker) så det verkligen stack i ögonen, och det bästa var att dom mycket väl hade kunnat köra om men vågade väl inte då dom säkert trodde jag skulle jävlas med dom eller något, vad vet jag.
Roligaste hittills jag vart med om var på en 50väg, jag själv låg i 60 och så hade jag en mupp bakom som låg och pressade mig i röven, körde då med att tända bromsljusen och sänkte inte farten ens utan bara markerade att jag inte ville ha han där.
Han tar avstånd och ser att jag bromsade ju fan inte alls, då blir han arg och lägger sig ännu närmare (såg inte ens regskylten!) och jag gör samma sak igen, han tar avstånd och sen upp i röven igen.
Vid det här laget så har han börjat blinka utav helvete med sitt helljus och även tutade tror jag, nu bromsade jag faktiskt, inte hårt ens var mestadels motorbroms och han hade slutat bry sig om mina bromsljus och drar nästan in i mig och där gick gränsen. Då stannade jag och gick ut och skulle ta ett litet snack men han vågade sig inte ens ur bilen och satt bara där inne och skrek, var helvetes nära på att ta fram min jätte polygrip och slå sönder hans jävla strålkastare men hoppade in i bilen sen ändå flyförbannad och åkte vidare. Då höll han avståndet, vi kommer sen fram till 70streckan och där blir det två filer, han vågade inte köra om mig då men skulle ligga i vänster körfält och blockar allt gubbjäveln. Sen svängde jag av och då gasade han på som fan och tutade, vad i helvete är det för fel på folk. Fick god lust att åka efter han då och kanske inte vara så pass snäll att jag bara skriker på fanskapet denna gången men ödsla mer tid på han kändes ju onödigt.
Såhär efteråt så känns det väldigt barnsligt för min egna del att man ens stannade men jag vart så helvetes förbannad på fanskapet.

Och en annan sak på tal om just sådant, känns som att alla som kör bil tror att dom kan komma undan med allt och att det är omöjligt att få tag i dom, det är inte svårt att stanna bilen och kliva ut.
Det bästa är att dom få gånger jag gjort det så blir dom så ställda av rädsla så dom vet inte vart fan dom ska ta vägen haha.

Och som jag sa innan, en dag lär det väl bli jag som åker på stryk men då tar jag det åtminstone!
Och om jag själv skulle bli en sådan idiot så skulle jag också ta konsekvenserna av att medvetet jävlas med någon och sen ruttnar personen i fråga och ger mig ett kok stryk, inte mer än rätt tycker jag, för har jag blivit ett sånt jävla pucko så kan jag gott ta lite stryk så kanske man vaknar till.

Det absolut bästa med allt detta är att det som sagt var på kvällen = ingen trafik i princip och han hade kunnat köra om NÄR SOM HELST, vi mötte max tre bilar på hela denna sträckan på drygt en mil och i princip bara raksträcka.
Aldrig att jag tänker åka in i en bussficka när jag kör i 60 på 50väg för att en idiot inte vågar köra om eller vad fan hans problem nu var.

På tal om det, minns en situtation tidigare i vintras som påminner mig lite om det. Det var på någon liten landsväg mellan Rimbo och Arlanda. Det var 70 väg men jag låg och körde i 80 och plötsligt dyker en bil upp bakom mig och pressar så lamporna knappt syns.

Jag tänder bromsljuset och bromsar lite försiktigt. Snubben fortsätter att pressa 2 meter bakom min bil.
Efter några kilometer bestämmer han sig slutligen för att köra om och förbannad som jag är så kör jag efter och lägger mig ganska nära bakom honom men inte lika extremt som honom när han låg bakom mig.

Vad gör idioten? JO han får för sig och tvärnita.

Vilken jävla idiot som tror att han äger vägen genom att lägga sig två meter bakom arslet på vem som helst i tron om att det ska gå fortare men så fort någon lägger sig det minsta nära bakom honom så gillar han det inte.

Jag brukar sätta gränsen rätt långt bort för när jag får för mig att börja små bromsa och blinka med broms eller dimljuset. Redan när bilen är 6-7 meter bakom mig börjar jag tycka är irriterande på att bakomvarande bil ligger för nära men när strålkastarna försvinner in under bakrutan då ere åt helvete, då är det så illa att man verkligen vill tvärnita. Med min bil hade jag aldrig gjort det men hade jag åkt runt i någon gammal rostig rishög så hade jag nog inte tvekat så länge det inte är en ford jag kör för då är man död big_smile

Minns även att många gånger när jag var 16-17 och hade börjat övningsköra så var det många idioter som körde så pass nära att man inte kunde se strålkastarna. Va fan är det för blindstyren som inte ser att det sitter en stor jävla skylt där det står ÖVNINGSKÖR med vit text!? Oftast var det pizzabagarna i sina pizzabilar(bmw 5 serie) som låg nära dem men dem har väl missat SFI lektionerna så dem kan väl inte förstå vad ÖVNINGSKÖR betyder big_smile

Sök