Opelmadness skrev:
Robban_89 skrev:
Opelmadness skrev:
Ligger man för nära och framförvarande bil tvingas tvärbromsa för t.ex ett djur. Då är det den bakomliggades fel om det smäller. Tänk på det ni som ligger och nosar. Kör om eller släpp av lite. Ni gör alla en tjänst då.
Jag tycker att "vems fel" det är inte är en så stor grej om dom skadar mig för livet, då är det redan gjort och sen om det är deras fel eller inte gör ju inte att min skada bara försvinner.
Därav är det ju så jävla bra att dom måste skada någon innan dom fattar att det kan ju faktiskt hända tyvärr.
Ligger dom för nära mig så tänder jag mitt bromsljus tills dom slutar ligga i röven, funkar på dom flesta men sen finns det ju riktiga stjärnor som lägger sig där igen, upprepar bromsljusgrejen en eller två gånger till, slutar dom bry sig då så stannar jag helt och verkligen stället mig i vägen så dom inte kan köra om när det väl står stilla, sen går jag ut och pratar lite med dom och då är dom fan inte kaxiga längre och hittills har ingen vågat sig ut (vilket är tur för mig får då hade jag nog åkt på stryk!) men åtminstone då fattar dom att det kanske inte var en så bra idé och lägger av då. Tråkigt att man ska behöva göra så för att få vara åka hyfsat säkert där ute!
Kör om eller ge fan i att äventyra andras liv.
Det sista är mer eller mindre vad jag har skrivit tidigare.

Sen det med att tända bromsljuset gör jag med, men aldrig så jag bromsar eller t.o.m stannar, det gör jag inte.
Men dom som fortsätter med att ligga och trycka kan, och oftast blir nedspolad med spolarvätska. Brukar funka på de flesta. Antingen släpper dom av eller kör om.
Har inte hunnit bli många gånger jag stannat, fyra fem tror jag.
I dom fallen så blinkade dom utav helvete med helljusen (under mörker) så det verkligen stack i ögonen, och det bästa var att dom mycket väl hade kunnat köra om men vågade väl inte då dom säkert trodde jag skulle jävlas med dom eller något, vad vet jag.
Roligaste hittills jag vart med om var på en 50väg, jag själv låg i 60 och så hade jag en mupp bakom som låg och pressade mig i röven, körde då med att tända bromsljusen och sänkte inte farten ens utan bara markerade att jag inte ville ha han där.
Han tar avstånd och ser att jag bromsade ju fan inte alls, då blir han arg och lägger sig ännu närmare (såg inte ens regskylten!) och jag gör samma sak igen, han tar avstånd och sen upp i röven igen.
Vid det här laget så har han börjat blinka utav helvete med sitt helljus och även tutade tror jag, nu bromsade jag faktiskt, inte hårt ens var mestadels motorbroms och han hade slutat bry sig om mina bromsljus och drar nästan in i mig och där gick gränsen. Då stannade jag och gick ut och skulle ta ett litet snack men han vågade sig inte ens ur bilen och satt bara där inne och skrek, var helvetes nära på att ta fram min jätte polygrip och slå sönder hans jävla strålkastare men hoppade in i bilen sen ändå flyförbannad och åkte vidare. Då höll han avståndet, vi kommer sen fram till 70streckan och där blir det två filer, han vågade inte köra om mig då men skulle ligga i vänster körfält och blockar allt gubbjäveln. Sen svängde jag av och då gasade han på som fan och tutade, vad i helvete är det för fel på folk. Fick god lust att åka efter han då och kanske inte vara så pass snäll att jag bara skriker på fanskapet denna gången men ödsla mer tid på han kändes ju onödigt.
Såhär efteråt så känns det väldigt barnsligt för min egna del att man ens stannade men jag vart så helvetes förbannad på fanskapet.
Och en annan sak på tal om just sådant, känns som att alla som kör bil tror att dom kan komma undan med allt och att det är omöjligt att få tag i dom, det är inte svårt att stanna bilen och kliva ut.
Det bästa är att dom få gånger jag gjort det så blir dom så ställda av rädsla så dom vet inte vart fan dom ska ta vägen haha.
Och som jag sa innan, en dag lär det väl bli jag som åker på stryk men då tar jag det åtminstone!
Och om jag själv skulle bli en sådan idiot så skulle jag också ta konsekvenserna av att medvetet jävlas med någon och sen ruttnar personen i fråga och ger mig ett kok stryk, inte mer än rätt tycker jag, för har jag blivit ett sånt jävla pucko så kan jag gott ta lite stryk så kanske man vaknar till.
Det absolut bästa med allt detta är att det som sagt var på kvällen = ingen trafik i princip och han hade kunnat köra om NÄR SOM HELST, vi mötte max tre bilar på hela denna sträckan på drygt en mil och i princip bara raksträcka.
Aldrig att jag tänker åka in i en bussficka när jag kör i 60 på 50väg för att en idiot inte vågar köra om eller vad fan hans problem nu var.