5294
Sök

V40 t4 -98 Låter skit konstigt!

678 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
Tjenare nu dom senaste 2 dagarna så har det kommit ett konstigt ljud från motorutrymmet i bilen
Det är verkligen högt ljud det kommer och går ljudet vad kan det vara?
http://www.garaget.org/video/eexcgjivv43q

371 Inlägg
19 december 2009
Spännrulle,vattenpump,generator. Ett lager ljud med andra ord skulle jag gissa på.

562 Inlägg
19 december 2009
Pröva häng av drivremmen och starta en snabbis för att se om lätet kvarstår smile

Edit: Om det kvarstår så kanske det är vattenpumpen som är på väg att skära ihop, och då är det bara stänga av och byta för skär vattenpumpen så blir det troligtvis ventiulsallad och det är inge kul! Eftersom att vattenpumpen drivs av kamremmen på dessa motorer.
Senast redigerat av micke-opel (19 december 2009)

9-5 Aero Sedan -05

41 Inlägg
12 januari 2010
hur låter ljudet?? jag har med ett konstigt ljud i min v40 det liksom är ett vibrerande ljud vid typ 70km ungefär... och vet ej vad det kan vara kanske är det samma??

krängningshämmare?

678 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
-tC- skrev:
hur låter ljudet?? jag har med ett konstigt ljud i min v40 det liksom är ett vibrerande ljud vid typ 70km ungefär... och vet ej vad det kan vara kanske är det samma??

krängningshämmare?

Det ljudet jag skrev om handlade om ngt som lätt i motorn... men det är borta nu..
Men nu har jag fått ngt nytt ljud som skramlar eller glappar låter det som från passagerar sidan typ kommer vi 80-90 km/h

41 Inlägg
12 januari 2010
skramlar det inne i motorhuven eller är det något som bara vibrerar i själva bilen?

678 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
Nu låter det som om det glappar ngt i bilen!

Sök