1697
Sök

Opel corsa studentbygge(förstabygge) nu är den död

503 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
Rydan73 skrev:
Tja
Tycker att du ska skita i alla som gnäller. Jag håller själv på med mitt första ljudbygge och det finns säkert fel och brister i det. Men jag lär mig mer och mer. Fortsätt bara som du gör och ta till dig alla råd och tipps du kan.
Mitt bygge är ett lågbudget och har också lite olika högtalare. Inte alla som kan plöja ner flera tusen på ljud.

Rydan73

ja då det är sant  förstår det och gör mitt bästa
mvh marcus

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte

3 466 Inlägg
28 mars 2010
Jag håller också på med mitt första ljudbygge.. la förresten upp en projekttråd på min bil med..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

503 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
M_icke_ skrev:
Jag håller också på med mitt första ljudbygge.. la förresten upp en projekttråd på min bil med..

okej låter intresant ska kolla in det

ps alla som är inteserade av att kolla på mitt projekt utan att klaga så kommer det en uppdate imorgon men jag säger att 1 till komentar att det ser ut som fan eller att det är fel så tar jag bort detta prejetet

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte

15 Inlägg
9 april 2010
tycker det är grymt att du inte ger upp. Vad jag förstår tycker du kanske att det viktiga är att lära sig än att det blir 100%.

Kör hårt!

//Camillo

3 466 Inlägg
9 april 2010
Jag tycker att detta är ett spännande projekt med mycket potential. Om du bara hade lagt ner mer energi åt att kolla upp fakta och vara noggrannare när du bygger så hade det kunnat bli bra.

Hade du dessutom börjat med att spara ihop till ett fint slutsteg och enbart använt GAS-basen som du hade byggt en riktig låda till så hade du kunnat ha en betydligt bättre anläggning. Jag vet hur det är att bygga på en snål budget då jag har levt på studiebidrag fram tills december och därefter helt utan inkomst. Morsan har sponsrat med bensin och resten har jag fått fixa genom att byta/sälja mina grejer. Det är inte förrän i slutet av Maj som jag äntligen har lite inkomst. Men som sagt har jag lyckats klara mig ändå och jag är säker på att du också kan få ihop lite pengar.

Det jag vill säga är att det känns inte som du verkligen gör ditt bästa och lägger ner energi på det du gör, du har för många småprojekt på gång samtidigt istället för att göra en sak klart ordentligt.

Varför inte börja med att ex fokusera på bagageutrymmet, kolla upp hur andra har gjort sedan bygga ordentlig låda, sänka ner steget i golvet, lite plexi och ljus. Har du ingen som kan hjälpa dig och visa hur man bygger?

Om du bara hade börjat med att fråga hur man kan göra så hade bl.a jag kunnat hjälpa dig med tips, idéer och lådritningar mm.
Senast redigerat av M_icke_ (9 april 2010)

1 150 Inlägg
9 april 2010
Jag ska ge dig ett tips. Eftersom du verkar helsåld på de basar du har, använd då dina två 15 " och sätt i en låda, eller använd 12" och sätt i en låda. Blanda inte, och framförallt inte 5.25 med basarna.

Åk till Biltema och köp deras högtalarkablar, tycker du de låter bra nu så bygg om lådan, sätt andra kablar så kommer du höra stor skillnad.

Räkna ut volymen på lådan rätt.

Det va ett fyrkanalssteg du hade va? Då borde du brygga det till två kanaler och dra en bas på varje kanal!

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

3 466 Inlägg
9 april 2010
S_Henjer skrev:
Jag ska ge dig ett tips. Eftersom du verkar helsåld på de basar du har, använd då dina två 15 " och sätt i en låda, eller använd 12" och sätt i en låda. Blanda inte, och framförallt inte 5.25 med basarna.

Åk till Biltema och köp deras högtalarkablar, tycker du de låter bra nu så bygg om lådan, sätt andra kablar så kommer du höra stor skillnad.

Det va ett fyrkanalssteg du hade va? Då borde du brygga det till två kanaler och dra en bas på varje kanal!

Missat halva tråden?

503 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
jag bockar och bugar för alla tips och råd
men har inte kvar tummarna utan kör bara på 12an nu och det låter okej nu så
och så åker bilen snart ut på blocket pga ny bil (en golf 2a)
så bilder kommer när jag hämtar den
mvh marcus

1 150 Inlägg
10 april 2010
M_icke_ skrev:
S_Henjer skrev:

Missat halva tråden?

Njae, läste de första sidorna flitigt, men TRÖTTNADE, så hoppade lite fram och tillbaka och det såg ut att vara samma sak på varenda sida..

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

3 466 Inlägg
10 april 2010
S_Henjer skrev:
M_icke_ skrev:
S_Henjer skrev:

Missat halva tråden?

Njae, läste de första sidorna flitigt, men TRÖTTNADE, så hoppade lite fram och tillbaka och det såg ut att vara samma sak på varenda sida..

Tänkte bara att du upprepade vad som sagt väldigt många gånger innan i denna tråden..

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
12 maj 2010
Kika in min corsa, den påminde om hur  din serut nu, det sak lacka nästa månad och 3 års tid har de tagit, så lycka till smile

SAAB det självklara valet ;)
319 Inlägg
12 maj 2010
M_icke_ skrev:
Exez skrev:
Bombaz skrev:
Tycker det är mycket folk så gnäller. Men stå på dig med ditt byggande smile. Man lär sig av sina misstag & man måste börja ngn stans. Alla skiter inte pengar så.

ja det tycker jag med
ja jag bygger som ingen hade sagt något så
presis jag har inte mycekt pengar så det blir lågbudget

Jag är lite sugen på att lägga upp min Saab som jag bygger på ny bara för att visa vad man KAN göra med låg budget..

Då kan du titta på min sida wink. Lever på existens minimum, men hindrar inte mig från att bygga wink

BILLJUD/LJUD ÄR MIN DROG I LIVET :)
Mitt pågende projekt:http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=279912

503 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
tack alla för ni bryr er och tips men tyvär så är opeln död sad körde sönder båda länkarmarna och nu är den skrotad med en tår i ögat sad
men snart kommer projekttråden för min nya golf 2a upp wink tänkte bli en utsällnings golf som är klar till gatbil (kort med tid men jag kommer hinna)

mvh marcus
peas out

1 168 Inlägg
21 juni 2010
Heheh de låter bra uställningsbil de låter intressant! smile

SAAB det självklara valet ;)
319 Inlägg
21 juni 2010
Hur går det med utställnings bilen då?

BILLJUD/LJUD ÄR MIN DROG I LIVET :)
Mitt pågende projekt:http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=279912

Jävel
2 018 Inlägg
21 juni 2010
Mycket intressant smile Länka den nya tråden här!

You got to risk it, to get the biscuit :)

503 Inlägg
21 juni 2010
Trådstartare
jimmzzan skrev:
Heheh de låter bra uställningsbil de låter intressant! smile

ja det är mycket intreseant

503 Inlägg
21 juni 2010
Trådstartare
Bombaz skrev:
Hur går det med utställnings bilen då?

jo gti front skärmbreddare och takvinge på sant fäljar är på (måste bara köpa nya däck för besiktningen)
sen ska jag lägga igen bakluckan senare och sen blir det bara sänksatsen kvar och sen blir det besiktningen så jag kan köra upp bilen cool

503 Inlägg
21 juni 2010
Trådstartare
Plankpojk skrev:
Mycket intressant smile Länka den nya tråden här!

ja nya tråden ska länkas men tyvär kan jag det inte nu (sladden till kamran är borta) men fixar det ikväll hehe

Jävel
2 018 Inlägg
21 juni 2010
Okej, ser fram emot det smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

Sök