5154
Sök

Startar ej, men tänder med startgas

3 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
#1
Startar ej efter ca 25-30 minusgrader. Får ej bränsle. Har kört fast elektroniklampan lyst en längre tid.
Vid kontrollbesikningen för några månader sen var utsläppsavgaserna bra. Tror själv att det är ispropp men efter att fyllt i drygt en liter T-röd börjar jag bli osäker.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 december 2009
#2
stefan62 skrev:
Startar ej efter ca 25-30 minusgrader. Får ej bränsle. Har kört fast elektroniklampan lyst en längre tid.
Vid kontrollbesikningen för några månader sen var utsläppsavgaserna bra. Tror själv att det är ispropp men efter att fyllt i drygt en liter T-röd börjar jag bli osäker.

K-sprit är väl bättre? Vad är det för bil?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

8 156 Inlägg
25 december 2009
#3
Som sagt, vad är det för bil?
Tänder den med startgas?
Kan ju vara soppapumpen som lagt av, eller att du har en propp någonstans i bränsletillförseln.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

3 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
#4
te_wik skrev:
stefan62 skrev:
Startar ej efter ca 25-30 minusgrader. Får ej bränsle. Har kört fast elektroniklampan lyst en längre tid.
Vid kontrollbesikningen för några månader sen var utsläppsavgaserna bra. Tror själv att det är ispropp men efter att fyllt i drygt en liter T-röd börjar jag bli osäker.

K-sprit är väl bättre? Vad är det för bil?


Mvh Tommy

Det är en Volvo 740 kombi 1997 års

3 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
#5
Volvo 740 kombi 1997
Här uppe där det ofta är 25-30 minus brukar de flesta köra med T-röd för att lösa upp isproppar och K-sprit för förebyggande. Alla här rekommenderar T-röd för propplösning. I mitt fall verkar det inte fungera varför jag väl i första hand måste i i varmgarage för att se om detta fungerar. Igår var det ca -2 varför jag tycker att det skulle ha lossnat, Hälsningar Stefan

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
26 december 2009
#6
hur mycke bensin har du i tanken? då det skiftar mycke i temp så kan det bli kondens och isproppar...

2slow

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 december 2009
#7
Volvo 740 1997?? Är det en 945 eller 855 du menar?


Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (26 december 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

933 Inlägg
26 december 2009
#8
te_wik skrev:
Volvo 740 1997?? Är det en 945 eller 855 du menar?


Mvh Tommy

Han kanske menar 87? wink


Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 december 2009
#9
martincool skrev:
te_wik skrev:
Volvo 740 1997?? Är det en 945 eller 855 du menar?


Mvh Tommy

Han kanske menar 87? wink

Isf har han skrivit fel två gånger tongue


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
26 december 2009
#10
Går pumpen då

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash


Sök