Startar ej efter ca 25-30 minusgrader. Får ej bränsle. Har kört fast elektroniklampan lyst en längre tid. Vid kontrollbesikningen för några månader sen var utsläppsavgaserna bra. Tror själv att det är ispropp men efter att fyllt i drygt en liter T-röd börjar jag bli osäker.
Startar ej efter ca 25-30 minusgrader. Får ej bränsle. Har kört fast elektroniklampan lyst en längre tid. Vid kontrollbesikningen för några månader sen var utsläppsavgaserna bra. Tror själv att det är ispropp men efter att fyllt i drygt en liter T-röd börjar jag bli osäker.
Volvo 740 kombi 1997 Här uppe där det ofta är 25-30 minus brukar de flesta köra med T-röd för att lösa upp isproppar och K-sprit för förebyggande. Alla här rekommenderar T-röd för propplösning. I mitt fall verkar det inte fungera varför jag väl i första hand måste i i varmgarage för att se om detta fungerar. Igår var det ca -2 varför jag tycker att det skulle ha lossnat, Hälsningar Stefan