Saken är den, som vi också informerar alla kunder om är att i synnerhet ungdomar tror att dom får någon form av rymdraket efter att de chippat bilen.
Hållbarheten i motorn blir inte bättre med chip vilket då leder till både en och två haverier.
Om man ser till hur mycket chippningar som sker med ItsFuns mjukvara är det inte så konstigt att det är fler klagomål där, thats a fact.
Men, de som har problem och tar problemet med verkstan där det är gjort har det alltid blitt löst på ett eller annat sätt där kunden går skadelös om problemet är relaterat till chippet, vad jag vet har det aldrig hänt, möjligen att det gått snett under lödningen av boxen (får med sig en ledningsbana eller så).
Att be om att få varvstoppet flyttat till månen och laddtrycket 2-4 hekto högre och sen tokgasa som man var nya piloten på SAS direktflyg till thailand och sen gnälla när det rasar är för mig oförstående.
Information om ingreppet är A och O, allrahelst på forum som dessa när alla vet vad en chippning är, men få vet vad den egentligen innebär och hur den påverkar, eller kan påverka motor och effekt i olika körsätt, allrahelst de som är vanliga utanför korvmojjen på lördagkvällarna.
INGEN leverantör av chip är "dålig" i den formen att de säljer mjukvara som är skadlig eller felaktig, det skulle inte fungera på något sätt och få ödesdigra konsekvenser direkt.
Det man ska titta på när man ska chippa är...
- Hur realistiska är effektsiffrorna
- Hur ser garantier och liknande ut på den utförda tjänsten.
- Är leverantören ens ett företag, att föra en tvist mot en privatperson är svårt om nåt händer.
- Se till att få kvitto på grejjerna, inget kvitto och du är f*cked.
Många ser mig nog partisk för att vi säljer ITSFUN´s mjukvara, men jag kan säga som så, skulle mjukvaran ge oss massa missnöjda kunder med havererade turbos/motorer o.s.v. så skulle jag sluta sälja dom på fem röda och använda annan mjukvara istället.