3968
Sök

Erfarenheter: its fun chip?

polis
6 Inlägg
17 juni 2006
nä. Jag funderade på ett chip från dom men nu ska jag nog tänka över mitt beslut, verkar jävligt riskabelt.

1 196 Inlägg
20 juni 2006
min pappa har en volvo s80 t6 som är chippad hos dom jag va me när han åkte dit jag tyckte dom va väldigt trevliga sen gick bilen mkt mkt bättre efter man kände värkligen skilnaden + det är värt priset

22 Inlägg
20 juni 2006
farsan chippade sin saab 9-5 där. han sa att dom var trevliga och det blev skillnad i draget. sen var det inte så dyrt heller tycker jag..

7 Inlägg
12 juli 2006
diktatorn skrev:
farsan chippade sin saab 9-5 där. han sa att dom var trevliga och det blev skillnad i draget. sen var det inte så dyrt heller tycker jag..

It´s fun är inte värda namnet, så mycket kan jag säga!

De pajade 3 styrboxar för mig, sedan ville de inte ta något ansvar mer. Skylde på mig och volvo att vi inte kunde hitta annat som var fel på bilen.
Volvo satte sig emot, beställde hem ny styrbox, jag var med när de satte i, laddade ny programvara och såg sedan bilen starta när de vred på nyckeln...

En sak är nu säker, It´s fun kan inte trimma volvo S70 GLT, det kan jag lova!

Inte nog med allt, nu frågar de efter boxarna tillbaka utan o betala, det jag fick lösa ut bilen för på volvo. Säger bara en sak, sämre firma får man leta efter!!

303 Inlägg
12 juli 2006
Crap!
Hade funderinga på chip till 740 16v från dem.. meeen då skiter man nog i det..  fanskap :S

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.

1 854 Inlägg
12 juli 2006
Jag har riktigt dåliga erfarenheter av its fun

Tex 3 stockholmsbesök i onödan 12+12+12+12+12+12 mil i onödan
1 felsökning på aarver a la 1000 spänn
1 turbobyte SVINDYYRT

Det tog 3 besök där för att få bilen o gå bra, men när den väl gick bra efter 3e besöket så gick turbon efter en dryg månad
Dom hade höjt laddet på wastegaten tydligen, för den va på tok fel inställd, och jag har inte skruvat på den.

Så välj ett av dom större företagen och teckna garanti!!!!

8 895 Inlägg
12 juli 2006
Vad är det man säger? Man får det man betalar för!
Trim och chip av bilar bör göras av dom "större" och välrenomerade företagen, dyrare men då fungerar grejerna ochså.

Fotograf på tierpidag.se

Administratör
2 981 Inlägg
12 juli 2006
Jag har hört massvis med folk som chippat här http://www.powerchip.se/ och jag har inte hört nån som varit missnöjd "berätta gärna om ni chippat där och är missnöjda" så varför fundera på itsfun chip.

En kopp av den svarta såsen...

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
13 juli 2006
ni borde skriva denna tråd på zatzy iställe för där hänger ju qvarnis själv plus att dom flesta på zatzy verkar va nöjda med itsfun chippen ^^ :S

Bmw osv..

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
14 januari 2007
min bil är chippad av its fun och jag är riktigt nöjd.. jag märker då skillnad även att jag inte har turbo

2 911 Inlägg
14 januari 2007
Saken är den, som vi också informerar alla kunder om är att i synnerhet ungdomar tror att dom får någon form av rymdraket efter att de chippat bilen.
Hållbarheten i motorn blir inte bättre med chip vilket då leder till både en och två haverier.

Om man ser till hur mycket chippningar som sker med ItsFuns mjukvara är det inte så konstigt att det är fler klagomål där, thats a fact.
Men, de som har problem och tar problemet med verkstan där det är gjort har det alltid blitt löst på ett eller annat sätt där kunden går skadelös om problemet är relaterat till chippet, vad jag vet har det aldrig hänt, möjligen att det gått snett under lödningen av boxen (får med sig en ledningsbana eller så).

Att be om att få varvstoppet flyttat till månen och laddtrycket 2-4 hekto högre och sen tokgasa som man var nya piloten på SAS direktflyg till thailand och sen gnälla när det rasar är för mig oförstående.
Information om ingreppet är A och O, allrahelst på forum som dessa när alla vet vad en chippning är, men få vet vad den egentligen innebär och hur den påverkar, eller kan påverka motor och effekt i olika körsätt, allrahelst de som är vanliga utanför korvmojjen på lördagkvällarna.

INGEN leverantör av chip är "dålig" i den formen att de säljer mjukvara som är skadlig eller felaktig, det skulle inte fungera på något sätt och få ödesdigra konsekvenser direkt.

Det man ska titta på när man ska chippa är...
- Hur realistiska är effektsiffrorna
- Hur ser garantier och liknande ut på den utförda tjänsten.
- Är leverantören ens ett företag, att föra en tvist mot en privatperson är svårt om nåt händer.
- Se till att få kvitto på grejjerna, inget kvitto och du är f*cked.

Många ser mig nog partisk för att vi säljer ITSFUN´s mjukvara, men jag kan säga som så, skulle mjukvaran ge oss massa missnöjda kunder med havererade turbos/motorer o.s.v. så skulle jag sluta sälja dom på fem röda och använda annan mjukvara istället.

7 Inlägg
26 januari 2007
Angående det misslyckade försöken (3st) It´s fun hade då de försökte chippa min volvo, har jag nu fått rätt av AllmänaReklamationsNämnden (ARN). Nu återstår att se om de betalar, annars kommer hela rapporten publiseras på "X" antal forum m.m.  Tack alla som för informationen vidare om sådana oseriösa företag!

87 Inlägg
26 januari 2007
volvo-tagger skrev:
Angående det misslyckade försöken (3st) It´s fun hade då de försökte chippa min volvo, har jag nu fått rätt av AllmänaReklamationsNämnden (ARN). Nu återstår att se om de betalar, annars kommer hela rapporten publiseras på "X" antal forum m.m.  Tack alla som för informationen vidare om sådana oseriösa företag!

Är motorn helt org?
Ett chip ska man helst inte ha ifall man gjort andra grejjor i motorn som t.ex. avgas, kolvar, stakar, Specielt kamaxlar gör så att mapparna i chippet inte är anpassat för just din motor. Du får kanske byta sprut m.m.
Mquirt, eller någe piggybacksystem (smt6 lr unichip) är andra alternativ ist för chip där bilen även mappas efter just din motorkaraktär.

Men ifall du nu har en "standard" motor så är detta skummt sad

2 911 Inlägg
26 januari 2007
Jag har personligen chippat 5+ Volvo S70 med samma mjukvara som  herr Volvo-tagger fick i sin bil, ingen har problem, alla startade direkt.

Mina 50 cent går till att herr Volvo-tagger som nu enbart blitt medlem här för att spy galla i tråden inte är någon annan än en konkurrent som har för lite kunder så dom sitter och surfar på nätet och gnäller på dem de går bra för istället wink

Volvo-tagger, om du nu fått beslut från ARN, lämna gärna diarie-numret här på Garaget, då det är publika dokument kan vi alla gå in och läsa i båda anmälan och beslut.

7 Inlägg
27 januari 2007
RaaZer skrev:
volvo-tagger skrev:

Är motorn helt org?
Ett chip ska man helst inte ha ifall man gjort andra grejjor i motorn som t.ex. avgas, kolvar, stakar, Specielt kamaxlar gör så att mapparna i chippet inte är anpassat för just din motor. Du får kanske byta sprut m.m.
Mquirt, eller någe piggybacksystem (smt6 lr unichip) är andra alternativ ist för chip där bilen även mappas efter just din motorkaraktär.

Men ifall du nu har en "standard" motor så är detta skummt sad

Inget är gjort med varken bil eller motor, allt original som jag köpte den på bilfirman.
<volvo-tagger>

7 Inlägg
27 januari 2007
Decibel skrev:
Jag har personligen chippat 5+ Volvo S70 med samma mjukvara som  herr Volvo-tagger fick i sin bil, ingen har problem, alla startade direkt.

Mina 50 cent går till att herr Volvo-tagger som nu enbart blitt medlem här för att spy galla i tråden inte är någon annan än en konkurrent som har för lite kunder så dom sitter och surfar på nätet och gnäller på dem de går bra för istället wink

Volvo-tagger, om du nu fått beslut från ARN, lämna gärna diarie-numret här på Garaget, då det är publika dokument kan vi alla gå in och läsa i båda anmälan och beslut.

Visst ärendenummret hos ARN heter 2006-5710 HW,

dock vet jag inte om de publiserat än då, It´s fun har några dagar till på sig att betala!

<volvo-tagger>

2 911 Inlägg
27 januari 2007
volvo-tagger skrev:
Decibel skrev:

Visst ärendenummret hos ARN heter 2006-5710 HW,

dock vet jag inte om de publiserat än då, It´s fun har några dagar till på sig att betala!

<volvo-tagger>

Är det beslutat så finns ärendet diarefört oavsett om du fått pengar eller inte.
Kanske inte på nätet men det finns att beställa via ARN.

ARN är ingen beslutande myndighet utan föreslår en lösning i en tvist, ska bli intressant att läsa anmälan och förslaget till lösning!

12 Inlägg
27 januari 2007
Hejsan gott folk. Jag hade tänkt chipa min Bmw E30 325 88,a och är det någon som har erfarenhet av http://www.tm-chiptuning.se/ för dom hade rät okej pris samt är dom i Malmö 31/1 där jag bor men vill gärna veta om det är något och satsa på // Jimmy

1 827 Inlägg
27 januari 2007
Det jag anser vara problemet med Its fun chippen är den falska (enligt mig) marknadsföringen. Om vi ska hårddra ett exempel med Civic Type R så påstår dom att dom kan kräma ut 26hk extra ur en orginalmotor. För er som inte vet så svarar denna motorn väldigt bra på filter och avgas, och du kan få ut nästan 20hk av den uppgraderingen.

Nu kommer vi till det problematiska. Frigjorda andninsvägar och chippet gör sig väldigt bra för sig. Däremot vid tester så fick man knappt fram någon effektökning alls med eller utan chip med dom andra modsen gjorda.

Sen kommer vi till det värsta, som jag menar med falsk marknadsföring. Type R har 200hk orginal. Ett chip ger som maximalt 26hk extra. Tror ni att bilen får 226hk? icke!!! Den ökade effekten ligger inte på maxeffekten utan hämtas i lägre varv pga påställd tändning och rekommendation att köra på högre oktantal. TYVÄRR har jag inte hittat några effektkurvor men jag är helt säker på att det inte rör sig om några 26hk i toppen i alla fall.
Detta är precis samma sak som killen med V40n råkade ut för. Dom lovar många hk i effektökning men du får inte fler "hästar" i bilen eftersom max hk inte ändras nämvärt.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

* Voff voff *
10 997 Inlägg
27 januari 2007
Min kompis chippade sin S70 2.5T hos Its Fun och den har gått många mil sedan dess! Allt verkar funka kalas och den går MYCKET bättre än innan...

Jag tror att oavsett vilken trimfirma man startar en tråd så har några stycken alltid något negativt att säga om den... För det är alltid folk vars bil går sönder... Dock kan det ju i dom flesta fall vara så att bilen skulle gått sönder iaf förr eller senare men det talar man tyst om...

Jag menar... Jag vet folk som haft strul med BSR, SCT, Tuningchip, Vikingchip, TME/MTE osv osv osv... Så... Ska man resonera som vissa gör i den här tråden så ska man nog inte chippa bilen alls...

Och det kanske ligger nå´t i det... Eftersom ett chip är att tänja på motorns gränser (satta av tillverkaren) så får man lixom helt enkelt ta det i beräkningarna... Ett chip är ju lite som knark för bilen - Det får den att tro att den kan prestera mer och den försöker då utifrån det...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sök