ETTH - Saab 9-3 Monte Carlo | Uppdaterad 20/5 -12 | Vakna ur dvalan? |

"Ytterst lite historia" Bilen är en Saab 9-3 Monte Carlo Edition -99 som jag införskaffade 2007 innan jag hade körkort! Med små ambitioner till att göra bilen finare än vad den redan var så började jag med att köpa mig ett aero/viggen paket! Som jag senare lackerade själv och slängde på lite snabbt! Sen dess har det gått utför eller uppför.. Beror på hur man själv ser det! Om du vill ha en trevlig läs stund så kan du ju ta och börja på sidan 1. Ha en förträffligt fin dag! Ciao!
  • 94 Följare
  • 255 592 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 oktober 2012
_Fredrik
19 december 2010 · 2 788 Inlägg

Ser fram emot bilder på när sakerna är tillbaka från lackeraren wink Hade varit snyggt om du lackerade bakdelen mattsvart nere vid utblåsen också smile

Något som jag tycker fattas på bilen är öppet sportluftfilter? wink Speedparts öppna Race dump är inte dum den heller smile

Senast redigerat av _Fredrik (19 december 2010)

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Mr_Lööf
20 december 2010 · 1 916 Inlägg

Puuuhh 17 sider med text och bilder tog lite tid att läsa igenom. Men ser att du har haft mycket att göra med bilen. Att du lägger ner den tiden som du har gjort på bilen är makalös. Gött att se att någon inte lägger sig ner och dör för motgångar. 

Själv så väntar man på att finna ett garage, då man inte har haft något sen feb/mars i år.

Lycka till med Projektet Monte Carlo Gul 9-3.


Mvh

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Saab 9000 CS 2.3Turbo S "T-Sport" (1992)
Saab 9000 Aero "Legenden" (1994)
Saab 9-5 SE V6 "Kahoz" (2000)
ETTH
23 december 2010 · 397 Inlägg

*UPDATE*

Saab_Robin: sweeter! big_smile

b0nd3n: tack tack!

_Fredrik: Gul givetvis wink

Tchn226: Har varit i kontakt med dem! Men det ligger lite på hyllan för tillfället! Pengar du vet! smile Tack för tipset ändå!

_Fredrik: Mattsvart kommer jag inte ha! Har lagt igen den linjen så det är ingen idé att ta tillbaka det! Vill vara lite annorlunda smile Givetvis ska det på ett öppet filter! Så småningom! Det med dump vet jag inte, tror jag kommer tröttna på allt pysande efter ett tag! Får se! Tack ändå!

Mr_Lööf: Väldigt glad att du tagit dig tid att läsa igenom! Nej ge upp är väl onödigt... roll Hoppas du får ett garage snart! Din guling är värd det! Alla saabar är det iofs, men jag har en förkärlek till just monte carlo gula saabar! Tack Mr_Lööf!

-----

Fick ett litet paket innan julafton så tänkte att jag kunde hälsa eder alla sköna läsare!

https://dl.dropbox.com/u/15571349/Gott%20JUL.jpg

Synes nästa år! Eller tidigare...

Senast redigerat av ETTH (24 december 2010)

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"
Saab 9-3 "Ägg-Gulan" (1999)
Mr_Lööf
23 december 2010 · 1 916 Inlägg

ETTH skrev:
*UPDATE*



Mr_Lööf: Väldigt glad att du tagit dig tid att läsa igenom! Nej ge upp är väl onödigt... roll Hoppas du får ett garage snart! Din guling är värd det! Alla saabar är det iofs, men jag har en förkärlek till just monte carlo gula saabar! Tack Mr_Lööf!

-----

Fick ett litet paket innan julafton så tänkte att jag kunde hälsa eder alla sköna läsare!

https://dl.dropbox.com/u/15571349/Gott%20JUL.jpg

Synes nästa år!

God Jul på dig med. Alltid trevligt med hårda paket. wink

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Saab 9000 CS 2.3Turbo S "T-Sport" (1992)
Saab 9-5 SE V6 "Kahoz" (2000)
Saab 9000 Aero "Legenden" (1994)
Mack Forum- och sitemoderator
23 december 2010 · 26 174 Inlägg

God jul till dig med smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Funkiee Saab älskare!
23 december 2010 · 4 597 Inlägg

God jul din underbara tomte! big_smile Ska bli så spännande att följa nästa år också! big_smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Tchn226
23 december 2010 · 207 Inlägg

Go jul på dig Etth ser fram emot en drös med bilder på din underbara bil under 2011 wink

BMW 320 Ci (2003)
Supra_robin
23 december 2010 · 4 663 Inlägg

god jul på dig grabben.

_Fredrik
23 december 2010 · 2 788 Inlägg

Ser bra ut, trevligt med crossflow ic! big_smile Har införskaffat mig en också, vad ska du ha för ic-slangar? smile God Jul på dig! wink

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
ETTH
29 december 2010 · 397 Inlägg

*mini UPDATE*

_Fredrik: Original smile

----

Den siste uppdateringen år 2010!

Får se när nästa blir.. Nästa år garanterat roll

Lite krabb var det! Fick fila lite m.m på ic'en men det var inga problem! Nu sitter den! Hoppas bara den fungerar som den skall tongue

https://dl.dropbox.com/u/15571349/Nytt/Intercooler%20innan.JPG

https://dl.dropbox.com/u/15571349/Nytt/Intercooler%20efter.JPG

Ciao!

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"
Saab 9-3 "Ägg-Gulan" (1999)
Supra_robin
29 december 2010 · 4 663 Inlägg

nice big_smile

Rallyhalle
29 december 2010 · 4 299 Inlägg

Såg ju heltrevligt ut de där smile

Måste va himla skönt o skruva med nått som är så rent och fint tongue

Funkiee Saab älskare!
30 december 2010 · 4 597 Inlägg

Nu blev man inte lite avensjuk big_smile hoppas jag också kan skaffa en IC smile Och jag får passa på och önska ett Riktigt Gott Nytt Hår! smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Tchn226
30 december 2010 · 207 Inlägg

Läckraste OG9-3 nånsin! smile
blir bara finare o finare för varje dag du lägger på henne smile får ta mig en resa till växjö o se bilen i verkligheten, är juh bara dryga 1½ timme dit, då får du se hur långt en annan kommit med min gubb-gröna smile
Va e de för IC du skaffat dig? hade du den tråkiga IC'n som inte va X-flow på förut? hur gjorde du med slangar o rör isf?

BMW 320 Ci (2003)
Driftkungen Saab - Move Your Mind
30 december 2010 · 1 094 Inlägg

Såg fin ut! Får hoppas de kyler lite bättre då smile

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864
Mr_Lööf
30 december 2010 · 1 916 Inlägg

Ser bra ut. Om de blir någon Stcs träff så skall denna fotas iaf. big_smile

Lycka till med projektet, blir bara bättre och bättre. wink

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Saab 9000 CS 2.3Turbo S "T-Sport" (1992)
Saab 9000 Aero "Legenden" (1994)
Saab 9-5 SE V6 "Kahoz" (2000)
Journeyman2
30 december 2010 · 373 Inlägg

Gott nytt år på dig!Sablar vad du skruvar smile

Ska bli härligt att se den  sedan..

''Hugin-Hachiko''
_Fredrik
30 december 2010 · 2 788 Inlägg

Tchn226 skrev:
Läckraste OG9-3 nånsin! smile
blir bara finare o finare för varje dag du lägger på henne smile får ta mig en resa till växjö o se bilen i verkligheten, är juh bara dryga 1½ timme dit, då får du se hur långt en annan kommit med min gubb-gröna smile
Va e de för IC du skaffat dig? hade du den tråkiga IC'n som inte va X-flow på förut? hur gjorde du med slangar o rör isf?

Undrar också hur du gjorde med slangar osv tongue Skaffade du original-slangar från en t7-motor kanske?

Gott nytt år på dig iallafall big_smile Lycka till kommande år, kommer fortsätta att följa denna tråden smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
kwansa Hmm, vet inte?
30 december 2010 · 1 775 Inlägg

_Fredrik skrev:

Tchn226 skrev:
Läckraste OG9-3 nånsin! smile
blir bara finare o finare för varje dag du lägger på henne smile får ta mig en resa till växjö o se bilen i verkligheten, är juh bara dryga 1½ timme dit, då får du se hur långt en annan kommit med min gubb-gröna smile
Va e de för IC du skaffat dig? hade du den tråkiga IC'n som inte va X-flow på förut? hur gjorde du med slangar o rör isf?

Undrar också hur du gjorde med slangar osv tongue Skaffade du original-slangar från en t7-motor kanske?

Gott nytt år på dig iallafall big_smile Lycka till kommande år, kommer fortsätta att följa denna tråden smile

eftersom han har b204r 200hk så har den starkare wastegate fjäder och x-flow IC orginal smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
ETTH
7 januari 2011 · 397 Inlägg

*UPDATE*

Saab_Robin: Javisst är det nice cool

Rallyhalle: Det är det verkligen! Roligt också för den delen!

Funkiee: Äsch skall du inte bli! Tack så hemskt mycket! Hoppas du också får ett awesome år!

Tchn226: Hade X-Flow sedan innan vilket kwansa har svarat på smile Tack så jätte mycket! Absolut tycker jag allt! Snacka lite skit, putsa på bilarna våre wink Kommer troligen finnas på några träffar i sommar om allt vill sig, med ledighet/jobb m.m!

Driftkungen: Japp hoppas jag med! Fattas bara öppet luftfilter nu så har jag gjort relativt mycket för kylning/andning för henne!

Mr_Lööf: Tack! Ja du ska verkligen försöka detta! Har aldrig varit med min bil på någon bilträff innan, i alla fall ingen stor! smile

Journey: Ja SAABlar vad det skruvas tongue Tack!

_Fredrik: X-Flow fanns där wink Kwansa ovanför har svarat utsökt bra!

kwansa: Tack så mycket Kwansa, det var mer än vad jag visste, för om motorer kan jag inte så mycket!

----

Jaha, inte mycket som händer, lackeraren håller på med mina delar! Allt annat ligger lite på is så att säga, eller snö.. Fan vad snö det är ute.. Rejält trött på den nu, man kan ju inte gå och leta delar på ett vettigt sätt längre "bildemonteringen"

Efter att jag får hem dem skall dem på direkt igen.. Så jag inte totalt glömmer hur jag ska få dit allt igen!

Pix!

Baken är fixad från småsaker som blev efter första lackeringen! Jag hade inte direkt slipat bra heller så nu fick ett proffs göra det! Tyckte det var lika bra! Det han gjort är att fila till höger utskärning för utblåset så det blir mer exakt original smile Sen lite annat smått och gott!
https://dl.dropbox.com/u/15571349/Nytt/baken%20grundad.JPG


Denna är jag mest glad över! Fan vad fint det blir med igenlagd torkarutskärning eller vad man ska säga! Kommer bli mycket vacker sen när den är lackerad!
https://dl.dropbox.com/u/15571349/Nytt/Viggen%20grundad.JPG

https://dl.dropbox.com/u/15571349/Nytt/F%C3%B6nster%20grundad.JPG

https://dl.dropbox.com/u/15571349/Nytt/delar%20hejhej.JPG

Japp, vill börja pilla med gps enheten men väntar tills dessa delar är hemma igen! Vill inte ha bilen allt för mycket isär! Ordning och reda är nyckeln till framgång!

Ciiiaaaaaauuuuuooooooooooooouuu....

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"
Saab 9-3 "Ägg-Gulan" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang