Problem - JVC KD-R301 (bilstereo)

Lacke1338
8 januari 2010 · 43 Inlägg

Hej
Nu är de så att min bilstereo (JVC KD-r301)
http://www.re-carta.hu/termekek/KD-R301_E.jpg
Har det hänt något med...

Den röda kabeln (andra som sticker ut jämsmed en annan röd kabel

--------<
Den delar på sig helt enkelt, den ena änden går till kontakterna och den andra hänger löst,

Men nu råkades den änden som hänger löst ta i själva "plåt skalet" på stereonm så de gnistra till snabbt.
När de hände, hände något med min stereo, den vägrar starta....
Jag kan ta ut skivan från den, då lyser den till och skickar ut den som vanligt dvs startat, men så fort den har gjort det så stänger den utav, prövade sätta in skivan och den stänger av så fort den har laddat in skivan...

Vafan är de som har hänt med den? :S Går inte starta på on knappen heller....
(säkringen är hel iaf)

Jag har garanti på den ännu, tror ni jag kan få ut en ny på det? För tycker ju som att om den får en stöt borde den ju inte alls fungerar och då kan jag tänka mig att man inte får ut någon ny, men när den vart så hära konstig :S

Senast redigerat av Lacke1338 (8 januari 2010)

stahre
8 januari 2010 ·

vet inte men kanske råka bränna signaljorden?

Lacke1338
8 januari 2010 · 43 Inlägg

vad är signaljorden? är det något som sitter i bilen eller i stereon?

stahre
8 januari 2010 ·

i hu

Lacke1338
8 januari 2010 · 43 Inlägg

I Hhuven??? Säger du att de sitter i huven kanske? Vars kan jag finna denna kabel isf?

Senast redigerat av Lacke1338 (8 januari 2010)

Trekmeister
8 januari 2010 · 272 Inlägg

Nu svarar jag i den här tråden också! smile

Lite dålig beskrivning av vad det är för sladd som kortat, men reagerar stereon som du beskriver skulle jag inte tro det handlar om någon signaljord. Lär vara svårt att gissa vad som skulle kunna bränts utan att skruva sönder stereon, om ens då.

michieff ljudfantast
8 januari 2010 · 1 372 Inlägg

NEJ signaljorden är det som jordar av lågnivån/signalen i steron. Det är inget som sitter under huven. Hoppas du förstått det nu.

Kopenga
9 januari 2010 · 133 Inlägg

har samma problem med min jvc kd-pdr61. själva power knappen lyser men själva stereon vill inte igång!. men detta hände när jag åkte som vanlig och gjorde inge knas med kablarna. så som jag ahr fattat så ska man dra remote sladden från slutsteget till den röda sladden från stereon därför den hänger löst. ursäkta offtopic!

when words "Honda" and "sport coupe" meet together it's a hot combination.
http://www.Honda-Prelude.com/
Mazda Rx-7 (Efini) "Violent" (1995)
Lacke1338
9 januari 2010 · 43 Inlägg

Swedenrockers - hallelujah!!!!
pirsa allah den funkar! bytte några säkringar, sen pröva jag byta till bild 2 alltså kablarna och då jävla sparade den infon på stereon som den inte gjort tidigare!!

Tackar för all hjälp.

Senast redigerat av Lacke1338 (9 januari 2010)

HobNob
15 september 2010 · 9 Inlägg

jag har samma problem med att jag kan ta ut skivan o så o starta så jag ser klockan några sekunder om jag trycker på display. men jag har ju inte så jag sätter i kontaktstycket för det passar inte på min gamla 240 ^^undrar lite hur det menas med vad som ska var isf? jag har dragit en + kabel från batteriet till den gula sladden på stereon och så har jag jordat den svarta i chassit. vad ska jag göra sen? smile

Mvh!

Volvo 245 Power!:D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang