Villket brukar jävlas först ?

Matte1979
24 maj 2006 · 355 Inlägg

Har en kundbil  i garaget så som många andra man har fixat
Nu är det så att jag undrar villket  av följande  detalger som  brukar  paja först ?

LLM ?
Gasspjäldreglagets portintiometer ( Gasspjäls läges modul )

Nya spridare och filter  nu går bilen  myclet bra, men  gasar man får man pumpa för att den ska komma upp i varv  Den får  för mycket lufft eller bensin

Ska  plocka  i sär  både LLM och  Gasreglage modulen och kålla motstondet i  portetiometern i dessa Värkar som  de är skitiga/utslitna

Då tror moton att du ger den  tomgång men i själva värket  fullgas och det resulterar i för mycket av  något

Då jag  inte vet till 100% va jag ska beställa hem då prylarna är dyra och vill hälst inte beställa båda ((( Man kör  eget  svart smile )))

Så frågan är,  villken av de båda  kan det troligen vara ?

har inte råkat ut för detta innan

Finns vissa här inne på forumet som hafft samma symptom att om man gasar där bilen

Ett råd till er !!! Kålla LLM eller gasspjäls modulen

Jag ska kålla upp dem åck  uppdaterar här så fort jag vet mer 
kan bli till stor hjälp till  framtida  händelser....


Kanske ska tilläggas att det är en Mitsubishi Galant 1.8I GSI 91a
Om det kanske är ett upprepande  femomen på dessa ?

Senast redigerat av Matte1979 (24 maj 2006)

jonTe
24 maj 2006 · 5 710 Inlägg

Intetsägande rubrik och i fel forum...."gör om gör rätt" wink

Lås på!

MVH Moderatorn

MVH Jonas
..............
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang