2257
Sök

Vettig 18års bil för en billig peng. köpråd!

51 Inlägg
16 januari 2010
Förstår mig inte på dem som tipsar om volvo 740/940. Tråkigare bil o köra finns ju inte..

57 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
haha ne håller med, har haft 15 a-traktorer och 5 av dom 740/940 vill inte ha det igen + det är för gammalt för mig smile

om man kör dubbelt så fort så löper risken hälften så lite att man drabbas av en olycka:)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 januari 2010
Peugeot 205 GTI, mycket motor och körglädje för lite pengar. Men eftersom fördomarna säger att unga förare råkar ut för olyckor så, se till att inte krocka med den wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

57 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
fortfarande vill jag ha 850, s40 eller saab 900.. så dom andra nej smile

om man kör dubbelt så fort så löper risken hälften så lite att man drabbas av en olycka:)

819 Inlägg
16 januari 2010
Tycker absolut att du ska åka och kolla på den där!

Väldigt bra peng för att vara en 95:a
Visserligen hade den gått en bit men håll den välservad. Byta olja filter och stift om du köper den och gör täta oljebyten med bra olja så ska du se att miltalet inte är något du behöver oroa dig för!

Delarna är inte alls dyra och inte heller försäkring på en GLT

Är den så bra som det verkar i annonsen och du tycker om den skulle jag inte tveka på att slå till om jag vore du!
Fixa till defekterna som stog bara så har du en bra förstabil.

Hör av dig om det är något speciellt du vill veta om just 850!

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

51 Inlägg
16 januari 2010
Elda skrev:
Perry86 skrev:
Förstår mig inte på dem som tipsar om volvo 740/940. Tråkigare bil o köra finns ju inte..

Kanske är precis därför man gör det? smile praktisk bil som inte går sönder lätt går att sladda med (men det e knappt) och perfekta bilar att krocka med. en liten GTi är inget du vill smälla med direkt.

Man kan ju inte köpa en bil bara för att man tror att man ska krocka den...  smile
Senast redigerat av Perry86 (16 januari 2010)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
16 januari 2010
ponneeee skrev:

Antar att du syftar på ng900 (94-98) och att ha en Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor...

så då har du s40 och 850 kvar, s40in är mindre och lite modernare(?) men ska du ändå ha en tråkig motor så skulle jag sattsat på 850 då du får mer för pengarna. Själv så skulle jag sattsat på en 855, då har du en trevlig, praktisk bil med fina utrymmen samt inte allt för tokig att titta på
Senast redigerat av TenZer (16 januari 2010)

Rock'n Roll

Meister
6 763 Inlägg
16 januari 2010
TenZer skrev:
ponneeee skrev:

Antar att du syftar på ng900 (94-98) och att ha en Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor...

så då har du s40 och 850 kvar, s40in är mindre och lite modernare(?) men ska du ändå ha en tråkig motor så skulle jag sattsat på 850 då du får mer för pengarna. Själv så skulle jag sattsat på en 855, då har du en trevlig, praktisk bil med fina utrymmen samt inte allt för tokig att titta på

Skulle åxo satsa på en kombi. Snyggare och smidigare.

51 Inlägg
16 januari 2010
Elda skrev:
Perry86 skrev:
Elda skrev:

Kanske är precis därför man gör det? smile praktisk bil som inte går sönder lätt går att sladda med (men det e knappt) och perfekta bilar att krocka med. en liten GTi är inget du vill smälla med direkt.

Man kan ju inte köpa en bil bara för att man tror att man ska krocka den...  smile

Nej, men det var inte heller mitt enda argument. Om "DU KOMMER KROCKA DU SKA INTE HA BIL" hade varit vad jag skrev hade jag kunnat förstå dig. Dock ska man vara medveten om risken att faktiskt krocka och köra av vägen och ta det i övervägande när man köper bil, allt annat är idiotiskt.

Du hade inte så många andra vettiga argument...  Klart man ska va medveten om att risken att krocka finns, men det e inte bara det som ska styra ens val av bil.

Men vi kan lägga ner detta, killen har ju redan bestämmt sig för vad han ska ha för typ av bil.

820 Inlägg
16 januari 2010
Audi 80, 90 eller A4, finns med ganska trevliga motoralternativ för dom pengar du pratar om, plus att om du har tur så kanske du kan komma över en quattro också, värt att titta på iaf! Annars så tycker jag nog 850 eftersom att som nån annan sa, "att köpa en Saab utan turbo är som att äta en räkmacka utan räkor" tongue

Om man säger

57 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
ok smile tack för alla svar^^ kommer höra av mig i tråden om jag köper den eller det blir nått annat.big_smile

787 Inlägg
16 januari 2010
Perry86 skrev:

Jo.

Edit: Fast du kanske har provat alla bilar och modeller i hela världen.
Senast redigerat av AlvereZ (16 januari 2010)

57 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
golf kostar la mer än 20k om man vill ha en gti? och en nyare model. för som jag har skrivit flera gånger i tråden INGA gamla bilar smile

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
16 januari 2010
Perry86 skrev:

Jo, Hyundai Getz är nog den tråkigaste bil jag kört, en 740 är riktigt häftig i sammanhanget tongue

Rock'n Roll

huh?
10 427 Inlägg
16 januari 2010
Inget fel på körglädjen i en Volvo 700/900 om man kostar på lite uppgraderingar
(som ofta motsvarar inköpssumman i kostnad tongue). Men trist minst sagt i originalutförande,
speciellt med många mil på nacken.
Tycker inte Volvo 850 är nåt speciellt bättre där heller, efter den lilla turen jag tog
med en 850 GLT -95 17k mil som jag funderade på att köpa innan jag kom fram till att bilmodellen
var helt avskräckande för inköp.

Saab (NG) 900 är väl ingen höjdare i det sammanhanget heller? (Inte kört någon så vet ej).

1 339 Inlägg
16 januari 2010
Ingen av dom bilarna som har länkats har varit något att ha. Den ena har gått för långt, visst dom kan klara av många mil men du ska ju sälja den en dag också, det är inte så lätt att sälja en bil som har 40 k på mätaren. Du får helt enkelt inte så mycket för den. Allt slits ju när man använder en bil såsom säten, inredning, ac osv. Köp en bil som inte har gått så pass långt.

Den andra är ännu värre, defentivt ungdomskörd och sen så har den gått väldigt långt, inget bra köp, ingen bra bil det här, nej tack!

"Sitter dubbfria vinterdäck på 2 däck och sommardäck på 2 däck." Ehh, what? -.^ Förstår jag det rätt så kör han dessutom olagligt.

Impossible Is Nothing
128 Inlägg
16 januari 2010
Volvo s60R BORDE du få för dom pengarna.

Midnight Cruiser
33 Inlägg
16 januari 2010
Tycker den verkar bra=)

287 Inlägg

Sök