2716
Sök

Tagen av Fartkamera. some help

9 108 Inlägg
16 januari 2010
kenny_crx skrev:
ta skiten till rättegång istället! det kostar dom mer pengar! polaren gjorde så när polisen ville sätta dit honom för vårdslöshet i traffiken! kostnad på rättegång e ganska mycket liksom.

Sen att det inte kostar dej ett öre mer iheller smile

Vaddå det kostar dom mer pengar, vem tror du betalar för skiten jo det är skattebetalarna.

Ta böterna och var glad att du inte körde ännu snabbare.

7 281 Inlägg
16 januari 2010
Mortalis skrev:
Ja de e ju toppen att ni försöker lura systemet hela jävla tiden och dra upp kostnaderna när ni vet att det är ni på bilden. Utmana i domstol när ni inte har en chans, sen gnäller vi på dåliga vägar, sjukvård, skola och omsorg m.m.
Ni fattar inte att det kommer sluta precis som i england, att de bara tar kort på skylten, sen får ägaren stå för hela skiten oavsett vad...och kom då fan inte o gnäll när ni verkligen lånat ut bilen, eller plåtarna blivit stulna innan ni hunnit anmäla de osv..

Och som ni säger..det handlar om en mindre förseelse, med 1500 spänn i böter, ta de då..förstör bara för de som verkligen har blivit felaktigt åtalade

Ja och tillslut kanske staten fattar det och tar bort den här ONÖDIGA övervakningen!
Rädda liv med fartkameror är bara skitsnack.
Driv det vidare så långt du kan.
Är det en dålig bild så kommer du klara dig.

Blir du motförmodan dömd så kan inte straffet bli värre än om du skulle erkänna nu.

Det är alltid gratis ost i råttfällan
175 Inlägg
16 januari 2010
Friberg-Lundin skrev:
Chrise skrev:
Friberg-Lundin skrev:

Javisst upp med alla små skit brott som detta till rättegång så att mer akuta rättegångar om brott som tex våldtäkter,misshandlar och mord får vänta för att det skall utredas små skit saker först.
Är väl bara löjligt och dra såna här skitsaker till rättegång när trådskaparen vet att han har gjort fel.

Är bara bra om TS vill ta sitt straff för brottet han begick.

Rättegången kostar måhända inget för honom som du säger, men tror du det är gratis för oss skattebetalare?
Tror du att folket i tex tingsrätten sitter där och jobbar gratis?

Ne, sluta dra såna här skitsaker till rättegångar och låt viktiga fall ha sina rättegångar istället.

2007 gjorde staten en ungefärlig vinst på 400 miljoner kronor på fartkamerorna, känns som om det skulle räcka för att finansiera både en och två rättegångar.

Och det tror du en tjej som har blivit våldtagen bryr sig om när hon får vänta på sin rättegång för att det ska upp löjliga fortkörningar först?
Tror du nån som blivit misshandlad och fått men för livet bryr sig om det när den personen får vänta på rättvisa
för att folk som inte kan stå för att dom gjort fel (gäller inte trådskaparen i detta fallet då han vill ta sitt straff) vill dra det till rättegång.

Väldigt bra poäng, men. En rättegång som rör en ordningsbot såsom fortkörning, sköts normalt inte av samma personal som en rättegång med ett "riktigt" brott. Utan då är det en tingsnotarie som sköter förhandlingarna, för att riktiga domare och dy. ska kunna frigöras för att ta hand om våldtäkter, grova rån osv.
Det är varje medborgares rätt att få sitt fall prövat av domstol!

"Assumption is the mother of all fuckups"

836 Inlägg
16 januari 2010
MilleN skrev:
kenny_crx skrev:
ta skiten till rättegång istället! det kostar dom mer pengar! polaren gjorde så när polisen ville sätta dit honom för vårdslöshet i traffiken! kostnad på rättegång e ganska mycket liksom.

Vaddå det kostar dom mer pengar, vem tror du betalar för skiten jo det är skattebetalarna.

Jo men eftersom att det kostar mer pengar att ha en rättegång än vad bötern e värd så lägger dom i många fall hellre ner det hela!

687 Inlägg
16 januari 2010
kenny_crx skrev:
MilleN skrev:
kenny_crx skrev:

Jo men eftersom att det kostar mer pengar att ha en rättegång än vad bötern e värd så lägger dom i många fall hellre ner det hela!

Det är inte polisen som lägger ner något, det är åklagaren! Polisen anmäler alla brott oavsett hur små eller stora de är och oavsett om du erkänner eller nekar. Sen är det upp till åklagaren!.

Neka på!! Då kanske lagändringen om totalt ägaransvar i alla situationer med motordrivna fordon går igenom. Så kan folk gnälla bäst de vill efter det!
Senast redigerat av Nehe (16 januari 2010)

112 Inlägg
16 januari 2010
Mortalis skrev:
fartkameror har inte 6km/h släpp, det är polisens laser du tänker på som har mer släpp...

där  har  du  då fel  för  när  jag  prata    med  den som  förhörde  mig  så sa  hon att  fartkamerorna  är  kallibrerade  6 km/h både  av  maskin  och  människa  och berätta  hade  jag  kört  56  km/h  så  hade  den  inte tagit  något  kort  så som sagt  där  har du  fel !

1 827 Inlägg
16 januari 2010
Friberg-Lundin skrev:
Och det tror du en tjej som har blivit våldtagen bryr sig om när hon får vänta på sin rättegång för att det ska upp löjliga fortkörningar först?
Tror du nån som blivit misshandlad och fått men för livet bryr sig om det när den personen får vänta på rättvisa
för att folk som inte kan stå för att dom gjort fel (gäller inte trådskaparen i detta fallet då han vill ta sitt straff) vill dra det till rättegång.

Om det hade varit så hade det vart jobbigt... Men tingsrätten lägger om rättegångar efter vilka som är viktigast. Förvisso då oftast om den åtalade är frihetsberövad, vilket dom alltid är i våldtäktsfall till exempel.

Så det händer nog inte speciellt ofta. wink

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

57 Inlägg
16 januari 2010
Eisenhut skrev:
Friberg-Lundin skrev:

Om det hade varit så hade det vart jobbigt... Men tingsrätten lägger om rättegångar efter vilka som är viktigast. Förvisso då oftast om den åtalade är frihetsberövad, vilket dom alltid är i våldtäktsfall till exempel.

Så det händer nog inte speciellt ofta. wink

Ja i tex våldtäktsfall, men finns ju fler brott än mord,misshandlar,våldtäkter som är betydligt mer viktiga än att nån nisse vill klaga för att han åkt fast på kameran.

Men nu är det lite för mkt offtopic, som jag sagt tidigare till trådskaparen så är det bra att du vill ta straffet och det kommer lösa sig bra, rättegång i detta är inget mer än värdelöst slöseri:)
Senast redigerat av Friberg-Lundin (16 januari 2010)

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
16 januari 2010
Brains skrev:
Mortalis skrev:
Ja de e ju toppen att ni försöker lura systemet hela jävla tiden och dra upp kostnaderna när ni vet att det är ni på bilden. Utmana i domstol när ni inte har en chans, sen gnäller vi på dåliga vägar, sjukvård, skola och omsorg m.m.
Ni fattar inte att det kommer sluta precis som i england, att de bara tar kort på skylten, sen får ägaren stå för hela skiten oavsett vad...och kom då fan inte o gnäll när ni verkligen lånat ut bilen, eller plåtarna blivit stulna innan ni hunnit anmäla de osv..

Och som ni säger..det handlar om en mindre förseelse, med 1500 spänn i böter, ta de då..förstör bara för de som verkligen har blivit felaktigt åtalade

Ja och tillslut kanske staten fattar det och tar bort den här ONÖDIGA övervakningen!

Blir du motförmodan dömd så kan inte straffet bli värre än om du skulle erkänna nu.

Har du svårt att köra lagligt?

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

Rejsa ?
2 959 Inlägg
16 januari 2010
Torlejf skrev:
Brains skrev:
Mortalis skrev:

Har du svårt att köra lagligt?

Mvh. David.

Vem har inte det ?

Autotech

4 005 Inlägg
16 januari 2010
FireTraXX skrev:
linuslinje skrev:
Hexon skrev:
Och varför ska folk direkt börja kasta skit på personen?? Vi har alla kört fort mer än 1 gång och flera av oss kör för fort dagligen, Personen i fråga hade bara oturen att åka dit.

Ot. jag vet ej hur mycket du kan göra i dagsläget. men hoppas att denna sida kanske kan ge dig lite mer vikt i ryggsäcken.

http://www.trafikjuristen.se/

Att begå mened (ljuga) en gång, och i detta fall två gånger desustom är väl kanske inte direkt lika vanligt som att köra för fort en gång. Det kan nog vara en förklaring till lite irritation hos vissa.

Min mor har uppfostrat mig att alltid säga vad jag tycker - oavsett, jag förutsätter att alla gör likadant mot mig.

Det är inte mened att ljuga i förhör...

Nä, det har du helt rätt i visserligen, men det borde vara det!

Flickspanare
731 Inlägg
17 januari 2010
945_turbo skrev:
Mortalis skrev:
fartkameror har inte 6km/h släpp, det är polisens laser du tänker på som har mer släpp...

där  har  du  då fel  för  när  jag  prata    med  den som  förhörde  mig  så sa  hon att  fartkamerorna  är  kallibrerade  6 km/h både  av  maskin  och  människa  och berätta  hade  jag  kört  56  km/h  så  hade  den  inte tagit  något  kort  så som sagt  där  har du  fel !

Där kan jag tala om för dig att du har fel. Jag torska på en kamera för ett tag sedan, 96 på 90väg. Och gjorde typ allt för att komma undan. Och var i kontakt med RPS och fick det bekräftat att kamerorna har ett glapp på ca 1 km/h, det är upp till var och varje bilförare att se till att hastighetsmätaren är kalibrerad.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

1 210 Inlägg
17 januari 2010
Friberg-Lundin skrev:
Chrise skrev:
Friberg-Lundin skrev:

Javisst upp med alla små skit brott som detta till rättegång så att mer akuta rättegångar om brott som tex våldtäkter,misshandlar och mord får vänta för att det skall utredas små skit saker först.
Är väl bara löjligt och dra såna här skitsaker till rättegång när trådskaparen vet att han har gjort fel.

Är bara bra om TS vill ta sitt straff för brottet han begick.

Rättegången kostar måhända inget för honom som du säger, men tror du det är gratis för oss skattebetalare?
Tror du att folket i tex tingsrätten sitter där och jobbar gratis?

Ne, sluta dra såna här skitsaker till rättegångar och låt viktiga fall ha sina rättegångar istället.

2007 gjorde staten en ungefärlig vinst på 400 miljoner kronor på fartkamerorna, känns som om det skulle räcka för att finansiera både en och två rättegångar.

Nu är de ju så att de är högre prio på grova brott... och skulle då vilja påstå att en våldtäckt går före en trafik förselse.. wink  och lika så är de med en misshandel... brotten som är grova har hög prio..

739 Inlägg
13 april 2010
lånar tråden lite undrar hur lång tid det brukar ta innan man får hem brevet .. blev fotad av en kamera för ca 2v sedan gjorde precis en ömkörning vid tillfället båda bilarna dvs ja och den ja körde om blev med på foto.. det var 90väg ja körde säkert 120 när ja körde om tror ni ja kommer klara mig? bara för ja gjorde en omkörning?

stavfel bjuder ja på!!
Senast redigerat av agadiffen (13 april 2010)

835 Inlägg
13 april 2010
Njae. 90 är 90..... Inte 120. Hehe.

739 Inlägg
13 april 2010
agadiffen skrev:
lånar tråden lite undrar hur lång tid det brukar ta innan man får hem brevet .. blev fotad av en kamera för ca 2v sedan gjorde precis en ömkörning vid tillfället båda bilarna dvs ja och den ja körde om blev med på foto.. det var 90väg ja körde säkert 120 när ja körde om tror ni ja kommer klara mig? bara för ja gjorde en omkörning?

stavfel bjuder ja på!!

men hur lång til brukar det ta innan brevet med böter eller återkallelse kommer

832 Inlägg
13 april 2010
agadiffen skrev:
agadiffen skrev:

stavfel bjuder ja på!!

Är det två bilar i bredd på kortet så brukar det inte skickas ut något. Det är vad jag har fått hört iaf. Jag fick nog vänta i ca två månader har jag för mej innan kortet ramlade ner i brevlådan men då var jag ju ensam på bilden oxå.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

739 Inlägg
13 april 2010
Lurken_85 skrev:
agadiffen skrev:
agadiffen skrev:

stavfel bjuder ja på!!

Är det två bilar i bredd på kortet så brukar det inte skickas ut något. Det är vad jag har fått hört iaf. Jag fick nog vänta i ca två månader har jag för mej innan kortet ramlade ner i brevlådan men då var jag ju ensam på bilden oxå.

hoppas det är som du säger smile

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
13 april 2010
Hexon skrev:
Och varför ska folk direkt börja kasta skit på personen?? Vi har alla kört fort mer än 1 gång och flera av oss kör för fort dagligen, Personen i fråga hade bara oturen att åka dit.

Ot. jag vet ej hur mycket du kan göra i dagsläget. men hoppas att denna sida kanske kan ge dig lite mer vikt i ryggsäcken.

http://www.trafikjuristen.se/

Jag kör mycke ofta för fort men skulle jag få hem en bot eller liknande då skulle jag även godta den, där har du den stora skillnaden

1 335 Inlägg
13 april 2010
Bara att blåneka, kommer inte hända ett skit i rätten. Skulle sj bestrida in i det sista allt som har med fartkameror och laser att göra. Åker alltid med solskyddet nera efter vägra med kameror, fungerar utmärkt wink Och laser ska man absolut bestrida, Med en laser är det mycket noga att dom mäter på rätt avstånd för att få rätt hastighet och är lasern kallibrerad fel kan man få en villa att röra sig i 20km/h. På laser ska dom alltid dra av 3km/h i felmarginal samt att polisen har en tollerans på 5km/h...

Sök