Jag har inga egna erfarenheter, men Sonyn från alfa digi ger nog ganska väldetaljerat ljud för det sitter en 24 bit Burr Brown D/A-omvandlare i. Burr Brown tillverkar även D/A-omvandlare till ganska bra märken i hifi-världen, typ NAD, så det bör inte vara någon dret. Dom sitter äver i vissa dyrare Kenwood och Pioneer men det finns säkert miljoner modeller av just Burr Brown också så man kan säkert inte stirra sig blind på bara sånna saker heller.
Jag har nästan inga egna erfarenheter och jag yttrar mig just nu om saker jag egentligen inte vet mycket om ... men jag vet att Burr Brown gör D/A-omvandlare till fina prylar, så jag hoppas ändå det var till någon hjälp . mvh / Fredric
vet inte riktigt vilken som ä bäst men ja skulle ha köpt kenwood:en iaf bara för att ja blivit frälst i dom(har aldrig haft nån men de ä nått som säger mej att dom ä bra)
Efter lite närmare överblick så verkar det som om Burr Brown 24-bit D/A omvandlare verkar sitta i de flesta bilstereos idag, även i den billigare klassen ... ber om ursäkt för idiotiskt inlägg tidigare.
Satsa på Kenwood!! Har haft en sådan och blev helt frälst i Kenwood vad gäller huvudenheter. Riktigt bra stereo med alla inställningar man behöver plus en massa mer. Otroligt fint ljud får man ur den. Den är dessutom lätthanterlig, lätta menyer osv.
Vet dock ej hur Sony:n funkar men vore ja du skulle ja satsa på Kenwood:en. Nå bättre stereo för dom pengarna blir otroligt svårt att hitta.
Har också ett Kenwood KDC-W7031 och är väldigt nöjd med det, det finns många funktioner och ljudet är suveränt! Jag gillar verkligen färgskärmen, fast det bara är en "statusgrej"