Konvertera backljuset till Xenon

-Rickard-
15 februari 2010 · 302 Inlägg

Thullen skrev:

Philip88 skrev:
Inte för att låta negativ för det är ju grymt snyggt och häftigt med xenon i backljuset smile Men: Ett xenonkit tar ca. 20 sekunder innan full effekt har uppnåts. Hur ofta brukar man backa i mer än 20 sekunder?

tar inte mer än 4-5 sekunder så det är inget problem.

Precis smile

Robban98422 Saab 9-5 2.3t
15 februari 2010 · 438 Inlägg

om man skulle vilka konventera är det svårt ? för en som aldrig har gjort något sådan förr ?

Följer det med nån beskrivning ?, borde vara ungefär samma som halvljus och backljus ?

hur är det med biltemas xeon hid kitt är det bra tongue?

Saab
Saab 9-5 2.3t. "Arken MapTun" (1998)
-Rickard-
16 februari 2010 · 302 Inlägg

Robban98422 skrev:
om man skulle vilka konventera är det svårt ? för en som aldrig har gjort något sådan förr ?

Följer det med nån beskrivning ?, borde vara ungefär samma som halvljus och backljus ?

hur är det med biltemas xeon hid kitt är det bra tongue?

De kitt jag köpt har det följt med instruktioner. Inte för att jag behövt dom tongue Det finns inga plug and play kitt till backljus. Men det är bara till o tänka till. Behövs ju "bara" ström plus modd.

Jag tycker det är enkelt att koppla in men det beror väl från person till person. Man skall väl inte ha tummen mitt i handen iaf smile

Aldrig testat biltemas.

Robban98422 Saab 9-5 2.3t
17 februari 2010 · 438 Inlägg

okej gottans, har aldrig ens tänkt tanken på hur det skulle kunna fungera  så är helt nollad tongue

Men om jag tex skulle vilja konventera om hel och halvljusen till min Saab vad för kitt rekomenderar du ?

Min tumme är väl inte helt mitt i kanske smile

Saab
Saab 9-5 2.3t. "Arken MapTun" (1998)
volvoentusiasten
17 februari 2010 · 4 005 Inlägg

Robban98422 skrev:
okej gottans, har aldrig ens tänkt tanken på hur det skulle kunna fungera  så är helt nollad tongue

Men om jag tex skulle vilja konventera om hel och halvljusen till min Saab vad för kitt rekomenderar du ?

Min tumme är väl inte helt mitt i kanske smile

Diskutera det i en en tråd för Xenonljus för hel/halvljus istället. Denna tråd handlar om att xenonkonvertera backljus och alla dess modifikationer som måste göras.

Av din text tolkar jag att du inte ens tänkt konvertera backljuset?

Robban98422 Saab 9-5 2.3t
17 februari 2010 · 438 Inlägg

Man tolkar ju saker olika smile

Bra att vi har en som rättar oss andra när vi gör fel

Jag tyckte det var en skit cool grej att konventera om till xeon ljus, Så darför fråga jag om det var svårt om det följde med nån beskrivning., Sen att jag la till halvljus är väl för att det kanske är där man ska börja, backljus är väl en mer advancerad procedur

Saab
Saab 9-5 2.3t. "Arken MapTun" (1998)
volvoentusiasten
18 februari 2010 · 4 005 Inlägg

Robban98422 skrev:
Man tolkar ju saker olika smile

Bra att vi har en som rättar oss andra när vi gör fel

Jag tyckte det var en skit cool grej att konventera om till xeon ljus, Så darför fråga jag om det var svårt om det följde med nån beskrivning., Sen att jag la till halvljus är väl för att det kanske är där man ska börja, backljus är väl en mer advancerad procedur

Absolut, någon måste ta på sig rollen som den jobbiga killen mellan den som inte säger något och admin. smile

Finns väldigt många trådar angående xenonljuskonverteringar som du nog finner bättre svar i smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang