Golf 3 96, Startar ej, men pumpar man på gaspedalen så går den igång

BHF
3 februari 2010 · 14 Inlägg

Har en golf 3a 96, 1,8 har varit felfri i 4 år nu, men plötsligt för 3 dagar sen ville den inte starta spelar ingen roll hur många gånger jag försökte vrida på nyckeln. B

atteri är OK, startmotorn OK, den ger gnistor, men vrider jag nyckeln till läge 2 alltså bara ger kontakt så jag har ström överallt och pumpar gaspedalen några gånger och sen försöker vrida på nyckeln,
då startar den, (fast den hostar några gånger innan den startar), det har varit så nu i 3 dagar och detta bara händer när den övernattar.......men när man väl startat den så går den bra även om den står oanvänd i nån timme.......????? några svar
det borde va nåt enkelt men, när man inte vet wink))

Tack i förhand MVH Edo

Audi A4 2.0 TDIe Proline "Hulkzilla" (2011)
S_Henjer
3 februari 2010 · 1 150 Inlägg

Prova att byta soppafilter..

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
BHF
3 februari 2010 · 14 Inlägg

S_Henjer skrev:
Prova att byta soppafilter..

ja mycket möjligt har tankat igår 98 istället för 95 och hällt i ksprit...trode de skulle hjälpa men inte wink))

Audi A4 2.0 TDIe Proline "Hulkzilla" (2011)
S_Henjer
3 februari 2010 · 1 150 Inlägg

Är det bara nu när det är kallt då? Eller har det hänt innan?

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
BHF
3 februari 2010 · 14 Inlägg

S_Henjer skrev:
Är det bara nu när det är kallt då? Eller har det hänt innan?

har alldrig hänt innan detta är första gången, har haft bilen problemfri i 4 år annars service gör jag varje år, plus d extra som behövs, man kan säga att ja tar hand om den, förutom frugan haha

Audi A4 2.0 TDIe Proline "Hulkzilla" (2011)
S_Henjer
3 februari 2010 · 1 150 Inlägg

Men då kunde du ju kunnat vara isproppar med, men då borde det hjälp med K-spriten.. Men prova byt soppafilter, det kan ju vara igensatt.. Men annars är de väl bara att det är för det är kallt.. Förresten, prova med motorvärmare?

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang