BMW 320d Touring E46 Tyskstuk/racestuk SKROTAD KROCKAD sid.10

Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
9 februari 2010 · 1 177 Inlägg

Kaxxen: Den här gången ska jag försöka sätta mig bakom spakarna själv! big_smile Får se hur det slutar, antingen med en massa nålar i fingrarna och sönderkörd symaskin, eller fina sömmade tygbitar smile

Residence: Thanks män! big_smile

deamo: Kul att du följer projektet, verkligen! smile

666_Beast: Känns riktigt tråkigt att bilen hamnat i fel händer (sett ur min vinkel). Denna blir helt annorlunda, dock mer saker att "renovera" än den andra bilen som vi köpte ny. Men efter lite bussningsbyten och små-detaljpill ska den stå på fötterna igen med hakan högt upp i vinden big_smile

ExCon: Tycker att det ser RIKTIGT bra ut, bakfälgarna du länkade var ju 8.5 med 215däck, som gör att fälgen sticker ut precis lagom i mina ögon, går väl att få precis samma utseende med 9", då måste man väl ha en dimension bredare? smile tänker jag rätt nu, en tum bredare fälg, för att få samma utseende som bilden ovan, måste däcket upp en dimension i bredd? big_smile

Mvh Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
10 februari 2010 · 1 152 Inlägg

ja det hade ju varit det ultimata att köra på 225 35 18 eller kanske 215 40 18?? men vi får se när gummit kommer. då provar vi oss fram tills båda är nöjda..

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Lozinmust "Unloaded"
10 februari 2010 · 1 557 Inlägg

Ska bli riktigt kul att se en E46:a propert "tyskad" smile

"Stuket jag strävar efter är lågt bredd tyskstuk med stretchade däck och slickande fälgkant mot skärmkanterna, och samtidigt ha en race-aktigt stuk" <-- Kärlek! Can't wait to see it smile

"When innovation meets passion!"
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
Ljungans
10 februari 2010 · 76 Inlägg

fan va kul att du har lagt upp ett nytt projekt kommer att följas även detta ja e jävligt imponerad av ditt jobb av bilen hitils och jag vet att denna kommer bli hur grym som helst med dom planerna jävligt tufft med tyskt stuk tycker jag får se om man kan komma i väg till någon utställning i sommar kolla på den  ha det gött ljungan.

Jimmy
Volvo 850 "Redpearl" (1994)
Opel Astra redstar "Redstar" (2010)
Figgis
11 februari 2010 · 287 Inlägg

blir nog läcker, får se om den mäter sig med volvon=)
gillar färgen på bmw´n skarpt!

Volvo S60R AWD "E85" (2005)
BMW M3 E46 (2001)
-Akerfeldt-
11 februari 2010 · 2 638 Inlägg

Hur har jag kunnat missa din nya projektråd mad Nu följs den iallafall wink

Kommer bli riktigt kanonsjysst med det stuket på bilen, kommer bli intressant att se hur du förfinar bilen smile

ETTH
12 februari 2010 · 397 Inlägg

Då man kikat igenom vad du gjorde med Volvon så kommer detta lätt att följas! smile

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"
Saab 9-3 "Ägg-Gulan" (1999)
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
12 februari 2010 · 735 Inlägg

Det här kommer säkert att bli kalas också! Som du vet gillade jag ju ditt, och familjens, jobb med Volvon så jag känner mig rätt säker på att även den här bilen kommer att bli riktigt läcker! smile

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
Akka
12 februari 2010 · 1 174 Inlägg

fasen vad skoj projje! Skall följas!

Timmyboy hellaflush!
12 februari 2010 · 1 266 Inlägg

sjukt snygga fälgar. Glöm inte valsa skärmkanten när du kör med breda fälgar och sänker mycket smile sen lite camber på det så jäklar. Kommer bli galet läcker iallafall, precis som den förra smile

darkwizard Fordonstekniker
12 februari 2010 · 1 740 Inlägg

Detta måste följas. Den måste bli bättre än volvon.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Vtech
12 februari 2010 · 77 Inlägg

Denna bil kommer jag följa.. Grymt med diesel!

Går att få mycket bra tryck i denna motor! Välj dock ingen plug in box.

Skicka pm så kan jag tipsa dig,

Chiptuner ;)
Volkswagen Caddy 1.9 TDI 105 "Caddy RRI 265 Hk" (2005)
Skoda RS 3 2.0 TSI DSG "STAGE 1 BY V-TECH" (2010)
Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
12 februari 2010 · 1 177 Inlägg



Mechanimal: Kul att du följer projektet! big_smile

ljungan__: Självklart ska du få titta på bilen live, bara sparka till mig på smalbenet och presentera dig så svarar jag på alla frågor smile

CarpeDiem: Lätt!! Din träff är deadlinen för projektet! smile

Figgis: Den kommer aldrig att kunna mäta sig med Volvon, då den var betydligt med påkostad än denna någonsin kommer att vara, dock betyder det inte att den inte kommer bli fulare eller mindre utrustad. Man lär sig av sina misstag/utgifter, och köper nu sakerna en i taget till bästa möjliga pris istället för att bara slå till på första bästa wink

-Akerfeldt-: Tjenare mannen! Kul  att du hittat in i projektråden smile Jag är själv väldigt intresserad på slutresultatet smile

ETTH: KUL! big_smile

MrH: Tack Magnus, det värmer verkligen att veta att en riktig pedant sitter och läser mina uppdateringar, då sätts ribban ännu högre för att göra er nöjda, självklart medveten att jag själv ska gilla allt ! smile

Akka: Tackar ! smile

Timmyboy: Skärmvalsning blir det nog, fast då någon millimeter eller två då jag fortfarande vill ha karossen så intakt som möjligt ifrån modifikationer smile Camber lär det ju bli med sänkningen, och det ska vara lagom smile

darkwizard: Det visar sig med tiden, Volvon höll jag på med sen 2006 fram till årsskiftet 2009-1010, detta ska vara färdigt i maj tongue

Vtech: Kul att du följer projektet smile Vore väldigt kul att veta anledningen till varför jag INTE ska välja en plug in box, och varför jag ska välja annat wink

Igår torsdag lämnades bilen in hos plåtverkstan för ny lucka, fångare med lack, samt omlackering av vänster bakskärm, eventuellt hela delen som går över dörrarna, för att slippa nyans-skillnad smile

Stay tuned for more!

Mvh Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
14 februari 2010 · 1 152 Inlägg

Vtech skrev:
Denna bil kommer jag följa.. Grymt med diesel!

Går att få mycket bra tryck i denna motor! Välj dock ingen plug in box.

Skicka pm så kan jag tipsa dig,

Jag undrar samma sak som Andro faktist, varför ska man inte välja de?

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
darkwizard Fordonstekniker
15 februari 2010 · 1 740 Inlägg

ExCon skrev:

Vtech skrev:
Denna bil kommer jag följa.. Grymt med diesel!

Går att få mycket bra tryck i denna motor! Välj dock ingen plug in box.

Skicka pm så kan jag tipsa dig,

Jag undrar samma sak som Andro faktist, varför ska man inte välja de?

Är den ej dold, så får du en 2;a av SBP. Hade en Passat inne på jobbet, som åkte på regbesiktning, bara för att den vara "trimmad".

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
jakob_enkvist
15 februari 2010 · 144 Inlägg

ExCon skrev:

Vtech skrev:
Denna bil kommer jag följa.. Grymt med diesel!

Går att få mycket bra tryck i denna motor! Välj dock ingen plug in box.

Skicka pm så kan jag tipsa dig,

Jag undrar samma sak som Andro faktist, varför ska man inte välja de?

För flashning på de viset som V-tech gör är bland det effektivaste sätt du kan göra! Får ut mer effekt än en sketen box från t.ex kcr..

Brukar ha en bmw 535d som är "flashad" av v-tech och den åker nog ingen 535d ifrån, innan dess var det en bmw 535d som var mappad av nordic uhr. Den gick grymt men v-techs är vassare!

Kör på V-tech om du vill ha ur bra effekt! Det skall vi göra på vår 535d med big_smile

freeedriik
15 februari 2010 · 29 Inlägg

riktigt fin efter lite polering:D lycka till!

Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
18 februari 2010 · 1 177 Inlägg

Här kommer lite uppdateringar (eller en iomed att den andra inte finns på bild), här har ni något att klura på tills på fredag eller lördag smile




https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/861994_javhth.jpg
5st A4-papper kan bli lite konst till slut smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/861995_p6uruo.jpg
Annan vinkel!

En ledtråd är att dem ska sitta på huven, men det blir inte dekaler som kommer att klistras på, ingen stripe, och absolut inte inlackerat. VAD kan det vara då tror ni cool

EDIT: Bilder på däck-stretchen på föregående sida kanske hjälper er att klura ut hur fasiken dem där bokstäverna ska sitta på huven utan att vara dekaler eller lackeras in wink

Stay runed!

//Andro

Senast redigerat av Galic_Andro (18 februari 2010)

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
MrKerm Avstängd
18 februari 2010 · 1 557 Inlägg

Kul att du börja på ett nytt objekt, blir säkert minst lika bra smile Trist med skadan fast det kanske va meningen så du blev av med repan tongue ´Blev jädrigt nyfiken på va du skall göra med namnet :S tongue

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
18 februari 2010 · 1 152 Inlägg

Galic_Andro skrev:
En ledtråd är att dem ska sitta på huven, men det blir inte dekaler som kommer att klistras på, ingen stripe, och absolut inte inlackerat. VAD kan det vara då tror ni cool

EDIT: Bilder på däck-stretchen på föregående sida kanske hjälper er att klura ut hur fasiken dem där bokstäverna ska sitta på huven utan att vara dekaler eller lackeras in wink

Stay runed!

//Andro[/b]

Får JAG gissa Andro ?!!! smile :p

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang