ska köpa ny bil nu och det är dom här 2 bilarna jag är inne på och bara dom! audi TT och nissan 350Z senast en -04 ska det vara. min budget e på ungefär 220k så vad rekommenderar ni? skriv allt ni vet och tänker kring detta. bara bomba på med bra information:)
Vilken TT är det du är sugen på? Inget ont om Audi men att sitta i en TT är som att sitta i vilken annan Audi, inget direkt utmärkande (utöver själva utseendet). Och ja, jag har kört en TT 3.2. Sjukt lätt bil att köra, hade gärna ägt en men inget som direkt får mig att känna "detta är en sportbil". 350Z är mer muskelbil i den bemärkelsen att du behöver en del muskler själv, den är tungstyrd, koppling som påminner om vadpress på gymmet. Växlarna är hårda och kräver att man slår i dem, men det funkar
Som ovan skrev, provkör båda.. Jag avslutar med en text från TopGear.com :
Would I have one over a new Audi TT? Yes, without a second thought, but me rabbiting on about the Z's amazing virtues won't make a scrap of difference in this market. The 350Z has about 350 per cent more character than the TT and generates 3,500 per cent more excitement, but the Audi will still outsell it by eight to one because it has four circles on its nose. What's more, Audi TT owners will tell you their cars are superior to the lowly Nissan, and there'll be no convincing them otherwise.
ja eftersom jag har en Z bil , så tror jag att jag väljer en 350 Z
Eftersom jag har en Audi, och har haft en TT, så tror jag att jag väljer......... 350Z iaf. TTn är en grymt fin bil och designen är unik, banbrytande och står sig än idag. Men 350Z är mer sportbil. En TT med 3,2liters sexan låter grymt skönt, men 350Zan är vassare. Har kört en del olika TT och Shindais båda 350Zor. Det lilla som talar emot 350Z är väl prislappen på alla delar Shindai jagat runt. Allt blir snordyrt när det ska vara till en nyare Z-bil tydligen. Även försäkringen och skatten är dyrare på 350n än på TT..
ja eftersom jag har en Z bil , så tror jag att jag väljer en 350 Z
Eftersom jag har en Audi, och har haft en TT, så tror jag att jag väljer......... 350Z iaf. TTn är en grymt fin bil och designen är unik, banbrytande och står sig än idag. Men 350Z är mer sportbil. En TT med 3,2liters sexan låter grymt skönt, men 350Zan är vassare. Har kört en del olika TT och Shindais båda 350Zor. Det lilla som talar emot 350Z är väl prislappen på alla delar Shindai jagat runt. Allt blir snordyrt när det ska vara till en nyare Z-bil tydligen. Även försäkringen och skatten är dyrare på 350n än på TT..
^__^ Går att beställa från USA med en väldigt mycket billigare prislapp.. Dock är som sagt försäkringen rätt dyr, dock beror det på att jag bor i storstad ;D
^__^ Går att beställa från USA med en väldigt mycket billigare prislapp.. Dock är som sagt försäkringen rätt dyr, dock beror det på att jag bor i storstad ;D
Orka vänta på delar från USA? Beror ju på vad det är, men om man ska lösa ett problem så vill man ju ha delarna direkt. Och frakt o tull gör att man inte beställer billigare prylar därifrån ändå... Och därför betalade du 80kr/st för nåt clips?
Försäkringen är nog förhållandevis dyrare mot TTn oavsett var man bor
Orka vänta på delar från USA? Beror ju på vad det är, men om man ska lösa ett problem så vill man ju ha delarna direkt. Och frakt o tull gör att man inte beställer billigare prylar därifrån ändå... Och därför betalade du 80kr/st för nåt clips?
Försäkringen är nog förhållandevis dyrare mot TTn oavsett var man bor
Tror du verkligen att de har delar inne ändå? De flesta delarna får de hämta från Japan ändå om det inte är något som finns på andra bilar med.