4841
Sök

Mitt mål är att äga Sveriges Snabbaste Supra Mkiv N/A " Naturally Aspirated"

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
#181
_Fredrik skrev:
Lackade du vingen med burk elr? tongue Jag vill gärna se lite mer saker i tråden som tyder på att bli "snababste supra utan turbo i sverige" wink

det kommer mer snart
lägger upp bilder på det med:D


TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
#182
strandberg31 skrev:
Coolt projekt väntar med spänning på slutresultatet!!  smile

tackar så mycket att du vill följa mitt projekt
du kommer inte bli besviken:lol:lol
bli mer godis när jag får lön roll roll
Senast redigerat av _lee_jr (14 mars 2010)


TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
#183
påsen skrev:
snygg_mange skrev:
Elda skrev:

och? en turbomotor har fortfarande oftast bättre register. Sen är det kul och veta vad för bil och vad du menar med snabb smile

för ett par år sen va de i alal fall en pontiac lemans som va sveriges snabbaste gatbil som rullade med än 1000 mil per år. o den gjorde strippen på 8:or de tycker i alla falla ja e ganska snabbt. sen e ju dom flesta F1 bilar utrustade med sugmotorer o dom e ju inte heller långsamma

Kanske lite dumt att jämföra V motorer med radmotorer tongue
Alla F1 bilar har sugmotor, turbo har varit förbjudet inom F1 i många år.
Plus att en F1 motor inte håller mer än ca. 2-3 tävlingar och dem varvar ca. 19000rpm eller vad det är.
Hade nog inte funkat så bra i en gatbil skulle jag tro.

Men sugmotorer kan ha mycket bra register, så länge man har dem rätta delarna = dyrt plus en riktig mappning. Fast mappning är ju A och O på alla trimmade motorer.

/Påsen

jag ska bänka min i april då får vi exakta siffror och ser hur mycket hk han har
ska bli kul och se


Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
14 mars 2010
#184
_lee_jr skrev:
påsen skrev:
snygg_mange skrev:

för ett par år sen va de i alal fall en pontiac lemans som va sveriges snabbaste gatbil som rullade med än 1000 mil per år. o den gjorde strippen på 8:or de tycker i alla falla ja e ganska snabbt. sen e ju dom flesta F1 bilar utrustade med sugmotorer o dom e ju inte heller långsamma

Kanske lite dumt att jämföra V motorer med radmotorer tongue
Alla F1 bilar har sugmotor, turbo har varit förbjudet inom F1 i många år.
Plus att en F1 motor inte håller mer än ca. 2-3 tävlingar och dem varvar ca. 19000rpm eller vad det är.
Hade nog inte funkat så bra i en gatbil skulle jag tro.

Men sugmotorer kan ha mycket bra register, så länge man har dem rätta delarna = dyrt plus en riktig mappning. Fast mappning är ju A och O på alla trimmade motorer.

/Påsen

jag ska bänka min i april då får vi exakta siffror och ser hur mycket hk han har
ska bli kul och se

Men då är frågan, det verkar ju som att du ska göra alla ändringar NÄSTA år.
Vad har du då ändrat på motorn nu i april som gör det lönt att bänka den?

Eller har jag missat nått?

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
#185
http://www.youtube.com/watch?v=n70ZJmJ57Ac    här är ett klipp på när jag gör 0-160km/h skräpdäck o hjul-spinn


873 Inlägg
15 mars 2010
#186
lät som den gick rätt så bra smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

1337
1 343 Inlägg
15 mars 2010
#187
påsen skrev:
snygg_mange skrev:
Elda skrev:

och? en turbomotor har fortfarande oftast bättre register. Sen är det kul och veta vad för bil och vad du menar med snabb smile

för ett par år sen va de i alal fall en pontiac lemans som va sveriges snabbaste gatbil som rullade med än 1000 mil per år. o den gjorde strippen på 8:or de tycker i alla falla ja e ganska snabbt. sen e ju dom flesta F1 bilar utrustade med sugmotorer o dom e ju inte heller långsamma

Kanske lite dumt att jämföra V motorer med radmotorer tongue
Alla F1 bilar har sugmotor, turbo har varit förbjudet inom F1 i många år.
Plus att en F1 motor inte håller mer än ca. 2-3 tävlingar och dem varvar ca. 19000rpm eller vad det är.
Hade nog inte funkat så bra i en gatbil skulle jag tro.

Men sugmotorer kan ha mycket bra register, så länge man har dem rätta delarna = dyrt plus en riktig mappning. Fast mappning är ju A och O på alla trimmade motorer.

/Påsen

Går inte att jämföra då du har en viktaspekt på en F1 motor.
Motorerna dom kör med är gjorda för att hålla de antal race dom ska köra och inte mer.
Håller motorn längre än så betyder det att det finns delar som är för kraftiga, dvs för tunga.

Men det är ju helt klart att en sugmotor med samma kraft och storlek som en turbo tar mer stryk.

I'm not a fighter, I'm a lover!

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
#188
NOOX skrev:
lät som den gick rätt så bra smile

jag ska kunna kapa med 1-2sec till totalt i sommar med bättre däck r888
och lite mer hk och lättat den lite till;) wink


Honda Performance Club
236 Inlägg
15 mars 2010
#189
r888 är bra däck, men de kommer inte hjälpa dig med 1-2 sec, jag antar att du snackar om 402m nu.
krävs en hel del för att klara 1-2 sec bättre.

vad har du gjort med motorn som gör så att mappning behövs? mappa inte i onödan, mappa efter att du bytt kam mm mm. annars är det ganska meningslöst med mappning

lycka till med bygget
Senast redigerat av kourosh (15 mars 2010)

hpc: korre
Kör: Civic Type-R FN2

VD
643 Inlägg
15 mars 2010
#190
Vad är gjort med bilen?
Har jag fattat det rätt så har du bara bytat svänghjul??
Så här är skrivet 10 sidor om att bli den snababste supra utan turbo i sverige till nästa år eller?
Det är ju en projektstråd men det ska inte göras nått med bilen nu??
Känns som det skulle vara en Motorteknik (Avancerad) för nybörjaretråd...


Got VTEC?
1 593 Inlägg
15 mars 2010
#191
Lidborn skrev:
Vad är gjort med bilen?
Har jag fattat det rätt så har du bara bytat svänghjul??
Så här är skrivet 10 sidor om att bli den snababste supra utan turbo i sverige till nästa år eller?
Det är ju en projektstråd men det ska inte göras nått med bilen nu??
Känns som det skulle vara en Motorteknik (Avancerad) för nybörjaretråd...

Svårt att läsa eller? Kolla igenom tråden en gång till..

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
15 mars 2010
#192
Takashi skrev:
Lidborn skrev:
Vad är gjort med bilen?
Har jag fattat det rätt så har du bara bytat svänghjul??
Så här är skrivet 10 sidor om att bli den snababste supra utan turbo i sverige till nästa år eller?
Det är ju en projektstråd men det ska inte göras nått med bilen nu??
Känns som det skulle vara en Motorteknik (Avancerad) för nybörjaretråd...

Svårt att läsa eller? Kolla igenom tråden en gång till..

Jag har bläddrat både en och två gånger och jag hittar inga större änringar direkt.
Så, hjälp mig tack. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

Got VTEC?
1 593 Inlägg
15 mars 2010
#193
Torlejf skrev:
Takashi skrev:
Lidborn skrev:
Vad är gjort med bilen?
Har jag fattat det rätt så har du bara bytat svänghjul??
Så här är skrivet 10 sidor om att bli den snababste supra utan turbo i sverige till nästa år eller?
Det är ju en projektstråd men det ska inte göras nått med bilen nu??
Känns som det skulle vara en Motorteknik (Avancerad) för nybörjaretråd...

Svårt att läsa eller? Kolla igenom tråden en gång till..

Jag har bläddrat både en och två gånger och jag hittar inga större änringar direkt.
Så, hjälp mig tack. smile

Mvh. David.

Det är bara till att kolla första inlägget så ser ni vad han har hittat på.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
#194
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21401/878179_13g649.jpg
Andra delen av TRD-vingen på plats också wink wink


Honda Performance Club
236 Inlägg
15 mars 2010
#195
Takashi skrev:
Torlejf skrev:
Takashi skrev:

Svårt att läsa eller? Kolla igenom tråden en gång till..

Jag har bläddrat både en och två gånger och jag hittar inga större änringar direkt.
Så, hjälp mig tack. smile

Mvh. David.

Det är bara till att kolla första inlägget så ser ni vad han har hittat på.

ja men han behöver inte mappa bilen om han bara har bytt de grejerna, man mappar inte om en bil pga kamremsbyte, kamdrev, svänghjul o såna små grejer som inte gör nån större skillnad. org styrdon med org programmering duger

hpc: korre
Kör: Civic Type-R FN2

2 788 Inlägg
15 mars 2010
#196
Tar det två dagar att skruva fast en vinge? wink Ser ju fint ut annars smile


Honda Performance Club
236 Inlägg
15 mars 2010
#197
_Fredrik skrev:
Tar det två dagar att skruva fast en vinge? wink Ser ju fint ut annars smile

hehe tänkte detsamma

hpc: korre
Kör: Civic Type-R FN2

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 mars 2010
#199
innan detta är upp i de HK så tror jag trådskaparen är less.. att spara pengar för varje del, är knappast det ultimata.

Det är väl knappast omöjligt att nå dessa resultat, men hur bra fungerar dessa komponeter som behövs utan varandra tongue

nåväl, mna ska inte bara ge kritik.. så hoppas du lyckas, det är ju kul att försöka iaf, men du lär ju inte dra nå turbo supror med de HK. men kanske nån gammal M3a tongue


Forummoderator
26 465 Inlägg
15 mars 2010
#200
pattilatti2 skrev:
innan detta är upp i de HK så tror jag trådskaparen är less.. att spara pengar för varje del, är knappast det ultimata.

Det är väl knappast omöjligt att nå dessa resultat, men hur bra fungerar dessa komponeter som behövs utan varandra tongue

nåväl, mna ska inte bara ge kritik.. så hoppas du lyckas, det är ju kul att försöka iaf, men du lär ju inte dra nå turbo supror med de HK. men kanske nån gammal M3a tongue

Har väl aldrig varit meningen heller med bilen? Det ska bli snabbaste Supran som åker UTAN turbo:rolleyes:

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.


Sök