1771
Sök

Mitt mål är att äga Sveriges Snabbaste Supra Mkiv N/A " Naturally Aspirated"

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
BjorNSX skrev:
Hej Lee - du jobbar på som vanligt, fantastiskt!
Men du, jag har funderat på en helt annan sak än ditt fina projekt - Heter verkligen Suprorna Mkiv??
Är det inte MKIV = Mark 4 = version 4 där IV är de romerska siffrorna för 4 och MKIII - Mark 3 = version 3

Ser detta så ofta så jag undrar om inte många som missat detta och inte förstått att det egentligen är romerska siffror när ni använder de små bokstäverna "iv" som inte har sifferbetydelsen - en liten fundring bara.
http://www.zatzy.com/allmaent/180208-su … ingar.html
Ha det bra!
Björn

jovisst är det om det ska helt korrekt
det ska vara MKIV = 4:e generationen av supra
Mark3 är 3:e generationen men det är redan känd och är en kultbil så många förstår ändå vilken bilen mannen menar
men jag ska ta reda på vad NSX står för
säkert något mäktigt förkortning till NSX
mvh/Lee

510 Inlägg
28 april 2010
NSX = New Sports eXperiment.

Bilen fick namnet när den var under utveckling och visades upp under namnet NS-X. Antar namnet fastnade eller något...

Kul bygge, skulle vilja se en kostnad vs effektsiffra i slutet smile Alla säger det är så dyrt, jag skulle vilja om detta stämmer och HUR dyrt det verkligen är. Fortsätt köra Lee, du gör något unikt! Se till att göra det bra bara...

Ha det gott
Mvh

Emil

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
Algeroth skrev:
NSX = New Sports eXperiment.

Bilen fick namnet när den var under utveckling och visades upp under namnet NS-X. Antar namnet fastnade eller något...

Kul bygge, skulle vilja se en kostnad vs effektsiffra i slutet smile Alla säger det är så dyrt, jag skulle vilja om detta stämmer och HUR dyrt det verkligen är. Fortsätt köra Lee, du gör något unikt! Se till att göra det bra bara...

Ha det gott
Mvh

Emil

tack för infon om vad nsx stod för
jag abolsute ska jag göra mitt bästa coh ska låta det ta den tid den tar

475 Inlägg
28 april 2010
Sauce skrev:
kommer du över 350 sughästar innan sommaren är slut så ska jag äta upp min keps. få gånger har jag velat äta upp min keps så mycket som nu!

om du filmar det hela. så kan det vara värt med en NOS tub big_smile

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

375 Inlägg
29 april 2010
Det ska verkligen bil kul att se bilen sen.  OCH se sauce äta keps.  wink

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
29 april 2010
Polare med stålborste ? Varför inte slipa med fin papper ?

772 Inlägg
29 april 2010
Roligt att läsa om alla som gnäller om att det är så mkt bättre med en TT en N/A.
Vad jag vet så är det ganska dyrt att trimma en TT oxå om den ska vara snabb, plus
att 9/10 TT supror är jätte trimmade. Hur många N/A är trimmade?

Om man nu "bara" vill ha en bil med så mkt effekt som möjligt och åka fort rakt fram
så måste det ju finnas billigare bilar att trimma än till och med TT eller?
Vill minnas en M5 av årsmodell gammal som hade strax över 1000hk, bra
väghållning och bra däck och jag tror den kan dra supror, och då kosta
mindre än hälften av vad en supra med 700hk kostar, eller har jag fel?

Det är ju killar som Lee som banar vägen för andra.
Jag undrar hur många som gnällde på den första som skulle bygga om
en TT supra, ganska många tror jag. Som sa att det är ju onödigt och
fruktansvärt dyrt att bygga om. Många sa nog att det finns bättre
och billigare bilar att bygga på.

Jobba på Lee, jag tror det kommer bli bra. smile

356 Inlägg
29 april 2010
attackhamster skrev:
Sauce skrev:
kommer du över 350 sughästar innan sommaren är slut så ska jag äta upp min keps. få gånger har jag velat äta upp min keps så mycket som nu!

om du filmar det hela. så kan det vara värt med en NOS tub big_smile

och sughästar räknar du till nos? det är väl en form av överladdning...

<3 Japs
680 Inlägg
29 april 2010
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21401/916133_pvpdqg.jpg

Bling bling? :S

Finpapper och sen kötta på med autosol och poleringsmaskin - DÅ blir det bling bling! smile

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

Honda Performance Club
236 Inlägg
29 april 2010
Arcangelus skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/21401/916133_pvpdqg.jpg

Finpapper och sen kötta på med autosol och poleringsmaskin - DÅ blir det bling bling! smile

håller med Arcangelus där...bling bling? du måste ju slipa slipa slipa slipa lee big_smile

hpc: korre
Kör: Civic Type-R FN2

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
29 april 2010
Sauce skrev:

Haha den var bra wink Tror också på gud kan gå på vatten lika mkt som detta !

"Unloaded"
1 557 Inlägg
29 april 2010
Masen_Racing skrev:
Sauce skrev:

Haha den var bra wink Tror också på gud kan gå på vatten lika mkt som detta !

Det var ju ett fantastiskt moget inlägg? Tror inte heller på gud, men varför ska jag klottra sådant i andras projekt-trådar för, det är väl upp till var och en vad man har för ambitioner och mål. Lite som religion; Jag jävlas inte med folk för att de tror på gud etc. bara för att jag inte gör det.

"When innovation meets passion!"

2 788 Inlägg
29 april 2010
Du får nog ta och polera lite bättre wink Ha inte så bråttom med saker och ting smile Säger som Arcangelus, fina våtslippapper är det som gäller wink

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Arcangelus skrev:

oki jag ska försöka göra det lite mer seriöst under helgen
ha hela på mig o bara slipa o polera big_smile

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
29 april 2010
_lee_jr skrev:
MeloveGolf skrev:
Borra/stroka skiten ur den? och öka kompen kraftigt och kör etanol så kan du hitta "massor" av hästar.

3.5L och 13-15:1 komp vore nått big_smile

det kommer som sista skedet
först ska jag göra allt annat först
porta plana o andra kammar mappa?
strokerkitet bli sist
tack för förslaget

en strokning ger mycket mer än vad portningen kommer ge, stroka först porta sedan, en tips, sen som sprut så kör gärna med ViPec v.44

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

245 Inlägg
30 april 2010
Putsa på om du ska bli snabbast, tror inte det hjälper men man vet ju aldrig.

S.v.r

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
30 april 2010
Turbo_Davve skrev:
Putsa på om du ska bli snabbast, tror inte det hjälper men man vet ju aldrig.

Luften glider ju lättare över allt om det är blankt wink roll

/Påsen

PÅSEN RACING

356 Inlägg
30 april 2010
_lee_jr skrev:
Arcangelus skrev:

Skippa putsen och börja gör något som faktiskt har en inverkan på effekten.. be någon hårig kille bygga ett insug åt dig, porta,plana,lättasvänghjulet,högkompskolvar,vass-kam, hårdare ventilfjädrar, vippor osv

354 Inlägg
30 april 2010
Sauce skrev:
_lee_jr skrev:
Arcangelus skrev:

Skippa putsen och börja gör något som faktiskt har en inverkan på effekten.. be någon hårig kille bygga ett insug åt dig, porta,plana,lättasvänghjulet,högkompskolvar,vass-kam, hårdare ventilfjädrar, vippor osv

x2!

Och "Sauce", jo de e sant som du säger, NOS räknas som överladdat.. (såg att nån undrade på s.21) smile

Läst igenom hela 22 sidor nu och räknade snabbt att jag hittade 25 bilder, varav 3 av dom bilderna hade nåt med effektväg att göra. Då snackar vi kring 20hk. Så får en konstig känsla av att det är lite "mycket snack, liten verksta"... tyvärr.. Alltså menar inget illa me de, menar de finns ju hur många projekt trådar som hellst där dom inte ens öppnar motorhuven heller.. Men syftade på rubriken alltså.. Men lycka till hur som hellst..

MVH.

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
30 april 2010
maattias skrev:
Sauce skrev:
_lee_jr skrev:

x2!

Och "Sauce", jo de e sant som du säger, NOS räknas som överladdat.. (såg att nån undrade på s.21) smile

Läst igenom hela 22 sidor nu och räknade snabbt att jag hittade 25 bilder, varav 3 av dom bilderna hade nåt med effektväg att göra. Då snackar vi kring 20hk. Så får en konstig känsla av att det är lite "mycket snack, liten verksta"... tyvärr.. Alltså menar inget illa me de, menar de finns ju hur många projekt trådar som hellst där dom inte ens öppnar motorhuven heller.. Men syftade på rubriken alltså.. Men lycka till hur som hellst..

MVH.

Projektet har INGEN tidsgräns.
Det är sommartid - dvs motorn sitter i bilen och planering inför vintern pågår.
Alla är inte miljardärer och lämnar in bilen för att få den veckan efter...

Arbete pågår konstant med denna bil med småsaker, men motorn blir inte klar varken idag eller imorgon så sluta tjata att det inte händer saker. Att det är 25sidor beror på att massor av folk vet EXAKT hur allt ska göras och att det som görs här är fel. Låt det ta sin tid.

Projekttråden är ju för hela bilen, det är inte bara en motor och då ska givetvis saker från utseende och puts in, precis som allt Lee känner för att posta. Och många av dessa saker påverkar hur snabb en bil är. Vingar, splitters och t.o.m. en vaxning kan ge skillnad. Och motorhuven kommer öppnas ordentligt, men inte just nu. smile

Alla lär sig genom livet, så varför stressa?

Sök