Kammaxelreglering v70 2.5t awd aut. -99

volvolars
9 februari 2010 · 24 Inlägg

Någon som har en sån liggandes till salu kanske? en kammaxelreglering. sitter uppe till vänster vid kammhjulen. har felkod på den.. bilen går orent på tomgång och drar mkt bränsle! nollar jag felkoderna så kan den stå och gå i timmar utan att börja gå orent men så fort jag åker ut med den så börjar den igen! är det samma från ngn annan v70 oxå eller måste man ha en från samma motor? HJÄLP
Om ngn har en till salu så säg gärna till.. har ngn annan här varit med om samma fenomen???

Ravi Tekniker
11 februari 2010 · 624 Inlägg

Jag tror att det är samma på de flesta 850 motorerna kanske lite skillnad men ganska identiska. Tror bara att kontakten är lite olika på de nyare modellerna. så testa en från skroten.

volvolars
11 februari 2010 · 24 Inlägg

det är inte alls samma på 2.5t och 850.. ser helt annorlunda ut och sitter på ett helt annat ställe..

Christian S
12 februari 2010 · 4 816 Inlägg

Ravi skrev:
Jag tror att det är samma på de flesta 850 motorerna kanske lite skillnad men ganska identiska. Tror bara att kontakten är lite olika på de nyare modellerna. så testa en från skroten.

det finns inte ens på 850, VVT kom 99

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
volvolars
14 februari 2010 · 24 Inlägg

vvt?

Bagarn
14 februari 2010 · 689 Inlägg

Du har inte relativt nyligen bytt kamremmen och inte ställt in just de reglerbara drevet fel? Då kan den även ge felkod på givaren!
Har aldrig varit med om att det är givaren är fel på, däremot att drevet har pajjat så den inte reglerar som den ska

Senast redigerat av Bagarn (14 februari 2010)

Christian S
14 februari 2010 · 4 816 Inlägg

volvolars skrev:
vvt?

variabla ventil tider (Variable Valve Time)
på nyare motorer så kan den ena eller båda kamaxlarna vrida sig lite för att få bättre egenskaper på låga och eller högre varvtal.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang