Inför: Gatebil @ Mantorp Park 2-4 juli!

FLindgren
12 juni 2010 · 5 089 Inlägg

dannnej skrev:
Hur ser det ut med däckkrängare, brukar det finnas på plats? funderar på att ta med min egen i bussen annars.

Ring till ralphs däck. han brukar vara där iaf å kränga.

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Kribban92 Saabmeck
12 juni 2010 · 233 Inlägg

Ingen som ska vidare till rudskogen veckan efter? smile

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge
camaro67 Meister
12 juni 2010 · 6 763 Inlägg

Rizze_89 skrev:

Aerodynamik skrev:
Måste man betala inträde + bilutställning tror ni? Eller klarar man sig på ett av dem? tongue

Ska du ta in bilen så måste du betala båda. Man får en lapp i rutan så man kan stå inne på området om man betalar utställningen.

Är ju sjukt att man måste betala för att ställa ut bilen.. Någons som har vet hur det är med ljudkrav och katt? Åker ju med 3" utan ljuddämpare och katalysator..

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Aerodynamik ...
12 juni 2010 · 7 120 Inlägg

Det är nog lugnt med ljudet, brukar dåna som fan från de flesta bilar där.. smile

S60Johan
12 juni 2010 · 73 Inlägg

Flemming Alm körde tidigare i år på Gatebilsträffen vid Våler i maj månad.
Nu är det inte långt kvar till Mantorp och Flemming och hans bror Kenneth förbereder in i det sista... Flemming vann breisladden vid juliträffen 2008.
Och att köra 4WD som han gör är det inte många som gör idag.

Volvo S60T5 "Xtremt.se Edition" (2001)
Jimmylainen
12 juni 2010 · 420 Inlägg

Kommer självklart vara där för första gången!


Undrar också ang. "After-track", är det någon åldersgräns in till stället? Tänkte om man har någon som inte fyllt 18 än.

S60Johan
12 juni 2010 · 73 Inlägg

Japp det är 18år som gäller inne på aftertracken.

Volvo S60T5 "Xtremt.se Edition" (2001)
alexxe En gång till nu
12 juni 2010 · 760 Inlägg

camaro67 skrev:

Rizze_89 skrev:

Aerodynamik skrev:
Måste man betala inträde + bilutställning tror ni? Eller klarar man sig på ett av dem? tongue

Ska du ta in bilen så måste du betala båda. Man får en lapp i rutan så man kan stå inne på området om man betalar utställningen.

Är ju sjukt att man måste betala för att ställa ut bilen.. Någons som har vet hur det är med ljudkrav och katt? Åker ju med 3" utan ljuddämpare och katalysator..

sökte på google och fick fram max 95db när man kör på banan. många verka lugna sig med gasen när dom åkte förbi mätstället så dem ska klara sig.

ja skulle tror de är en standard med 95db, har för mig ja läste nått om de när vi ska te kinnekulle o köra.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Jimmylainen
12 juni 2010 · 420 Inlägg

S60Johan skrev:
Japp det är 18år som gäller inne på aftertracken.

Tack för svaret!

S60Johan
13 juni 2010 · 73 Inlägg

Här kommer lite Gatebil nostalgi så ni ser vad som har hänt på Gatebilsträffar genom åren.
Stian Hafsengen är en kändprofil i äkta Gatebil miljö då det ryker som mest tongue

Volvo S60T5 "Xtremt.se Edition" (2001)
Jimmylainen
14 juni 2010 · 420 Inlägg

Köper man festivalbiljett & campingplats på plats bara eller?

RacingBunny
17 juni 2010 · 508 Inlägg

Ååå fan va jag längtar big_smile

Hoppas på strålande sol, förra året gick d förstås knappt å va där i solen och någon direkt skugga finns d knappast men tusan va kul vi ska ha big_smile

syabo
17 juni 2010 · 1 278 Inlägg

Hela världen har ögonen på Gatebil Mantorp Park!
Team DriftMonkey kommer till Gatebil och exklusivt för Mantorp Park har de med sig från Japan 29årige Sajto Daigo som är 1D1GP förare. Sajto,ytterligare ett antal Japanska förare och övriga medlemmar i teamet gör att alla besökare kommer få uppleva drifting på den allra högsta nivån. Mantorp Park hälsar våra Japanska vänner välkommen och ser fram emot sagolik drifting!


http://www.youtube.com/watch?v=1gFoQrna … r_embedded

skriver mantorp park på facebook!

Street Knight
inzani
17 juni 2010 · 9 Inlägg

Kommer bli första året för mig på ett Gatebil event samt har jag tänkt mig till Rudskogen också.

Funderar om man ska köra lite men man har ju för lite effekt för att ha en sportslig chans i timeattack och drifta med r-däcken är ett big no no sad

Någon norrifrån som kommer åka ner dit? Isf kanske man skulle kunna anordna lite samkörning.

BMW E46 M3 Turbo "Timeattack - 2013" (2003)
Najs
17 juni 2010 ·

de blir ett gäng som kommer o campar från freda te lörda i min umgändes kretts ivf tongue riktigt najs förra året hoppas på en favvo i repris eller bättre upp detta år.. däremot så får 200.an stå kvar i garaget iår körde förra året de va grymt kul men de kostade en uppsättning nya bromsar o vev/ram lager. tongue hehe men vem har inte sagt att de kostar o ha kul o ligga på topp wink

S60Johan
20 juni 2010 · 73 Inlägg

Vipmodels och deras Gatebil Babes lovar sommarfägring på Mantorp Park!
Så som sig bör inför sommarens ”måste festival” under Gatebil på Mantorp Park så kommer Vipmodels stå för showen mellan bandens spelningar. Med sig har de bland annat Sandra, som synts i senaste numret av Slitz och Camilla Ferm som gör ett avbrott ...i sin internationella karriär för Gatebil i Sverige. Besökarna har även möjlighet att träffa tjejerna på dagtid i VIP Models företagsutställning mitt i race depån - Berättar Ola Modigh som är VD för Vipmodels.

Se www.gatebil.se för mer information.

Senast redigerat av S60Johan (20 juni 2010)

Volvo S60T5 "Xtremt.se Edition" (2001)
HolmQvist
20 juni 2010 · 321 Inlägg

Självklart att man åker på detta :-)

Mr_Muscle
20 juni 2010 · 81 Inlägg

japp detta får man inte missa!

Rojpen
21 juni 2010 · 2 230 Inlägg

jo då jag å izual kommer nog ner smile om lönespecen säger bra siffror dvs wink

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Zak Proud Member of Kööken Racing!
21 juni 2010 · 1 056 Inlägg

Jimmylainen skrev:
Kommer självklart vara där för första gången!


Undrar också ang. "After-track", är det någon åldersgräns in till stället? Tänkte om man har någon som inte fyllt 18 än.

Det är 18 innanför grindarna till själva Bar området, men man ser rätt bra utanför med wink


Jimmylainen skrev:
Köper man festivalbiljett & campingplats på plats bara eller?

Japp!

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936
BMW Z3 Coupé "Lillebror" (1999)
BMW E30 kompressor "Hellsifur - Clean but mean" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang