Elmia. Ditt ris och ros!

Streetfreak
2 mars 2010 · 693 Inlägg

Elmia är ett måste, men man bor ju nära. Går jämt söndag eller måndag så man kan se bilarna och fota dom. Skoj Chip Foose kommer även att det var större när George Barris var där. Custom KUNGEN!!
Finns ju bilar i alla smaker i olika hallar även att jag inte ens går in i ljudhallen. Bra rockabillyfester alla dagar, skoj på atollen i centrum med alla jänkebilar. Men föredrar utomhusträffarna som Wheels och Power har på sommaren.

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
jocke_gronberg
7 mars 2010 · 4 586 Inlägg

Kommer säkert som vanligt att se många bilar som kommer ge ett och annat skratt. Men även lite ögongodis

Åker dit nästan årligen. Såklart man ska dit iår

Germax
7 mars 2010 · 12 086 Inlägg

Jag ser ju elmia som två saker, dels utställningen, dels träffen efteråt.
Måste väl säga att båda gått ner sig, utställningen är ju som vanligt. Man blir inte så impad längre, men det är trevligt att strosa omkring och ha de trevligt med polarna.

Träffen efteråt är ju mest skit, snö, poliser och svinfylla har fyllt träffen senaste åren.

FreddeK
8 mars 2010 ·

SupraJEZZICA skrev:
Elmia=startskottet för säsongen!
Chip Foose kommer ju i år så det är ett måste att åka nu! smile

Sen tycker jag att kvälls aktiviteterna är det roligaste, träffa likasinnade, se fina bilar in action på kvällen...säger bara A6 center!

Snön kommer aldrig hinna försvinna tyvärr.

Bjork OEM <3
8 mars 2010 · 6 957 Inlägg

FreddeK skrev:

SupraJEZZICA skrev:
Elmia=startskottet för säsongen!
Chip Foose kommer ju i år så det är ett måste att åka nu! smile

Sen tycker jag att kvälls aktiviteterna är det roligaste, träffa likasinnade, se fina bilar in action på kvällen...säger bara A6 center!

Snön kommer aldrig hinna försvinna tyvärr.

va negativ vi ska vara då tongue bara det är borta från vägen och parkeringen så..

Sen ska vi ha i åtanke att det är fortfarande ca 4 veckor till Elmia, bara hoppas på det bästa smile
Mkt mildväder på ingång här nere nu smile

BTW...lekte lite med tanken om A6parkeringen nu t o m skulle vara stängd innan folk kommer dit, vart ska man åka då? tongue

OEM <3
GurraG INGET ANNAT!!
8 mars 2010 · 1 725 Inlägg

Det brukar vara mycke folk men inget som stör mig sådär jätte mycke, och man åker dit för att ha trevligt med polarna.. Ibland ser man tyvärr några som är alldeles för fulla men kan erkänna att det har hänt att jag tagit någon öl där inne men är så man knappt blivit märkbart berusad, har man ändå någon som kör så varför inte? Men höjdpunkten är ändå ute i jönköping på kvällen..

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
8 mars 2010 · 1 948 Inlägg

Elda skrev:
Tycker det är trist att elmia är så satans dyrt, då framförallt maten då jag måste hålla rätt mattider så kan jag inte käka mkt före och mkt efter...

Sockersjukan(diabetes)?

Senast redigerat av AcesHigh666 (8 mars 2010)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Arcangelus <3 Japs
8 mars 2010 · 680 Inlägg

Ris: Alla högljudda, fulla raggare (sorry, but I don´t like ya), silikonbrudar som ser ut som...*host*... , inträdespriset, parkeringssystemet (förra året tog det oss 3h att komma ut från parkeringen) och den dyra maten (tror de kör med norsk valuta faktiskt).

Ros: Schyssta bilar, kul att träffa allt folk, mycket att se på (ett litet tag iaf), resan upp och träffen på A6.

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
hangman
8 mars 2010 · 2 174 Inlägg

Elda skrev:
Tycker det är trist att elmia är så satans dyrt, då framförallt maten då jag måste hålla rätt mattider så kan jag inte käka mkt före och mkt efter...

tycker du ärligt att det är dyrt att åka te elmia? det är största motoreventet och är en gång om året. Åka till fjällen är dyrt! Tycker du det är dyrt kanske dags och skaffa jobb eller sälja bilen?

Bmw_Bertil Ljud freak !
8 mars 2010 · 928 Inlägg

Tycker det är så trist med alla bilar med massa plast inne i bilen som inte går att köra på gatan utan bara showbygge! Mer riktiga gatbilar ! Sen kanske sänka priset lite iallafall!

Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
8 mars 2010 · 5 650 Inlägg

Elda skrev:

hangman skrev:

Elda skrev:
Tycker det är trist att elmia är så satans dyrt, då framförallt maten då jag måste hålla rätt mattider så kan jag inte käka mkt före och mkt efter...

tycker du ärligt att det är dyrt att åka te elmia? det är största motoreventet och är en gång om året. Åka till fjällen är dyrt! Tycker du det är dyrt kanske dags och skaffa jobb eller sälja bilen?

Jag är student och har en månadsinkomst på 1000 kroner. Alla har vi olika värderingar, men att utgå från att alla har eller kan få mycket pengar är väldigt trångsynt.  Och gör du en jämförelse med alla andra evenemang året runt som är gratis så är elmia sanslöst dyrt. Jag betalar 300 kroner per år till STCS och då får jag full tillgång till 4-6 banträffar per år utan att betala mer än självkostnader, att ta lika mycket för 1 dag i en mässhall med ofta tvivelaktigt utbud känns lite överdrivet.

Jag håller med om att elmia är kul på sitt sätt, men jag ser inga anledningar att betala 500 spänn för en halvdann dag.


Sen att säga att jag ska sälja bilen om jag tycker det är dyrt..? Varför tror du jag inte har pengar då? jag lägger alla mina pengar på min älsklingshobby, min bil. Andras bilar är inte min hobby, kanske det är din. Men som jag redan har påpekat så borde du inse att det finns människor med andra värderingar och förutsättningar än dig.

ursäkta mig sen när kostar de 500 kr och gå in på elmia är ju 250 och gå in sen ev parkerings avgift om man har bilen med sig

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
8 mars 2010 · 5 650 Inlägg

Elda skrev:

MrEricsson skrev:

Elda skrev:

Jag är student och har en månadsinkomst på 1000 kroner. Alla har vi olika värderingar, men att utgå från att alla har eller kan få mycket pengar är väldigt trångsynt.  Och gör du en jämförelse med alla andra evenemang året runt som är gratis så är elmia sanslöst dyrt. Jag betalar 300 kroner per år till STCS och då får jag full tillgång till 4-6 banträffar per år utan att betala mer än självkostnader, att ta lika mycket för 1 dag i en mässhall med ofta tvivelaktigt utbud känns lite överdrivet.

Jag håller med om att elmia är kul på sitt sätt, men jag ser inga anledningar att betala 500 spänn för en halvdann dag.


Sen att säga att jag ska sälja bilen om jag tycker det är dyrt..? Varför tror du jag inte har pengar då? jag lägger alla mina pengar på min älsklingshobby, min bil. Andras bilar är inte min hobby, kanske det är din. Men som jag redan har påpekat så borde du inse att det finns människor med andra värderingar och förutsättningar än dig.

ursäkta mig sen när kostar de 500 kr och gå in på elmia är ju 250 och gå in sen ev parkerings avgift om man har bilen med sig

Du är ursäktad. Lägg till 2 mål mat med.

är ju ändå inga pengar alls allt beror på hur snål man är
och folk ska inte gnälla på de tjänar dåligt arbetslösa studerar osv då får man vell fan spara om man ska till nått nån månad innan säg 2 mål mat 100 kr cirka
om de nu är så illa kunde man ju sparat 50 kr i 2 månader haha.

allt har med snålheten och viljan och göra så..

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
NissanMotorsport
8 mars 2010 ·

Elda skrev:

MrEricsson skrev:

Elda skrev:

Jag är student och har en månadsinkomst på 1000 kroner. Alla har vi olika värderingar, men att utgå från att alla har eller kan få mycket pengar är väldigt trångsynt.  Och gör du en jämförelse med alla andra evenemang året runt som är gratis så är elmia sanslöst dyrt. Jag betalar 300 kroner per år till STCS och då får jag full tillgång till 4-6 banträffar per år utan att betala mer än självkostnader, att ta lika mycket för 1 dag i en mässhall med ofta tvivelaktigt utbud känns lite överdrivet.

Jag håller med om att elmia är kul på sitt sätt, men jag ser inga anledningar att betala 500 spänn för en halvdann dag.


Sen att säga att jag ska sälja bilen om jag tycker det är dyrt..? Varför tror du jag inte har pengar då? jag lägger alla mina pengar på min älsklingshobby, min bil. Andras bilar är inte min hobby, kanske det är din. Men som jag redan har påpekat så borde du inse att det finns människor med andra värderingar och förutsättningar än dig.

ursäkta mig sen när kostar de 500 kr och gå in på elmia är ju 250 och gå in sen ev parkerings avgift om man har bilen med sig

Du är ursäktad. Lägg till 2 mål mat med.

och alla 10or som du måste betala för att gå på toa.

Bjork OEM <3
8 mars 2010 · 6 957 Inlägg

Elda skrev:

MrEricsson skrev:

Elda skrev:

Jag är student och har en månadsinkomst på 1000 kroner. Alla har vi olika värderingar, men att utgå från att alla har eller kan få mycket pengar är väldigt trångsynt.  Och gör du en jämförelse med alla andra evenemang året runt som är gratis så är elmia sanslöst dyrt. Jag betalar 300 kroner per år till STCS och då får jag full tillgång till 4-6 banträffar per år utan att betala mer än självkostnader, att ta lika mycket för 1 dag i en mässhall med ofta tvivelaktigt utbud känns lite överdrivet.

Jag håller med om att elmia är kul på sitt sätt, men jag ser inga anledningar att betala 500 spänn för en halvdann dag.


Sen att säga att jag ska sälja bilen om jag tycker det är dyrt..? Varför tror du jag inte har pengar då? jag lägger alla mina pengar på min älsklingshobby, min bil. Andras bilar är inte min hobby, kanske det är din. Men som jag redan har påpekat så borde du inse att det finns människor med andra värderingar och förutsättningar än dig.

ursäkta mig sen när kostar de 500 kr och gå in på elmia är ju 250 och gå in sen ev parkerings avgift om man har bilen med sig

Du är ursäktad. Lägg till 2 mål mat med.

Varför åker du ens om allt är så dyrt då? tongue

OEM <3
gamlingen
8 mars 2010 · 5 198 Inlägg

NissanMotorsport skrev:

Elda skrev:

MrEricsson skrev:

ursäkta mig sen när kostar de 500 kr och gå in på elmia är ju 250 och gå in sen ev parkerings avgift om man har bilen med sig

Du är ursäktad. Lägg till 2 mål mat med.

och alla 10or som du måste betala för att gå på toa.

Och bensinen som det kostar att tanka för att åka dit..

Bjork OEM <3
8 mars 2010 · 6 957 Inlägg

Vi räkna lite på det häromdagen faktiskt, 250kr inträde + Bensin (från Falköping T&R) 300kr + Parkering 50kr + mat/dricka 150kr = 750kr för en heldag utan att man ens börjat shoppa loss där inne tongue

Så jovisst det är en slant men man har ju helkul big_smile

OEM <3
Rock-Star
8 mars 2010 · 2 982 Inlägg

e d för dyrt? stanna hemma!
färre besökare = dålig publicitet..
färre besökare = mindre matförsäljning
färre besökare = inte så många som dyker upp nästa gång.

fler besökare = fler åsikter!

hade servering för 1000gäster för några månader sedan..
kan ju säga att det blir 1000 olika åsikter om allt!

Senast redigerat av Residence (8 mars 2010)

Wallskog Längtar efter sommaren
27 februari 2012 · 41 Inlägg

hangman skrev:

Elda skrev:
Tycker det är trist att elmia är så satans dyrt, då framförallt maten då jag måste hålla rätt mattider så kan jag inte käka mkt före och mkt efter...

tycker du ärligt att det är dyrt att åka te elmia? det är största motoreventet och är en gång om året. Åka till fjällen är dyrt! Tycker du det är dyrt kanske dags och skaffa jobb eller sälja bilen?

Det är inte dyrt, kan man köpa fälgar till bilen som kostar mer än hela bilen så borde man ha råd med en dag på Elmia med allt vad det innebär wink

Laddtryck är det roliga i livet :P www.garaget.org/Wallskog
Peugeot 405 GTX "Turbo Diesel" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang