Bmw E36 M3 3,2 VS Nissan Skyline R32 GTR

Iam2fast4U
2 mars 2010 · 1 534 Inlägg

jag gillar inte modellen e36 av bmw, men jag hade valt m3 framför japsaren alla dagar i veckan wink
så mycket mera bil för pengarna enligt mej
och sugmotor med, så härligt är det

BMW E34 "538" (1990)
ralle_xtreme
2 mars 2010 · 283 Inlägg

jimpa00 skrev:
Här har du en m3:a som  är lite lätt preppad big_smile kolla in filmerna å lyssna tongue http://www.garaget.org/?car=59215

den är fet! men är för ny och tjock för mig smile tongue

BMW E30 (1989)
p12
2 mars 2010 · 551 Inlägg

http://www.garaget.org/?car=19723&image=163241 själv tycker jag bmw:n är mycket snyggare. dessutom är den ju bakhjulsdriven. mycket bättre om du vill åka brett smile

o så är det ju en bmw o ingen nissan. (ta inte illa upp nu alla japs älskare)

Haters gonna hate.
ralle_xtreme
2 mars 2010 · 283 Inlägg

Der är svårt.. bmwn har mycket mer kvalite känsla över sig. synd att dom inte gjordes bredare än orginal karossen wink

BMW E30 (1989)
ralle_xtreme
2 mars 2010 · 283 Inlägg

Iam2fast4U skrev:
jag gillar inte modellen e36 av bmw, men jag hade valt m3 framför japsaren alla dagar i veckan wink
så mycket mera bil för pengarna enligt mej
och sugmotor med, så härligt är det

sug motor gillar jag smile men varför anser du att det är mycket mer bil för pengarna? smile

BMW E30 (1989)
brandt_ Impossible Is Nothing
3 mars 2010 · 128 Inlägg

camaro67 skrev:
Och när det svänger ska vi ju inte gå in på för där har m3:an inte suck alls.

Ja men okej.. Du behöver inte ljuga.

Nurburgring:
    8:22     Nissan Skyline GT-R R32
        8:20 BMW M3 E36


Och ja hade valt m3an alla dagar i veckan, varför? Prestanda, kvalité, körkänsla och samt inte mycket men lite smått komfort. Men visst, vissa gillar ju plastiga japsare så varför inte? lol

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
3 mars 2010 · 1 152 Inlägg

Håller med de flesta här. Bmw M3 är en grymm bil som tål mycket. starta kör fint i en kvart till alla temp är OK sen så blir du 18år varje gång du passerar 5000 varv big_smile

Har tyvär inte kört en r32:a (kommer nog inte att göra det heller) men av det jag vet, sett och hört så är det inte så mycket att hänga i granen när det gäller inredning och komfort samt högerstyrd?? Hur kul är det att vxla med vänster handen och ta en risk varje gång man ska köra om???

Min e36:a hade de grymmaste utr som fanns när jag hade den. alcantara inredning, EJ lucka, EJ elstolar(onödig vikt) just den bilen har nu rullat 26000 mil!!! och rullar fortfarande utan några problem och ras. båda jag och hon som äger den nu kör den som en m3:a ska köras så inga fis körningar med den bilen inte big_smile

MEN tyvär så finns det för många kebab racers på stan så det känns som att ALTTID måste race vid rödljusen för att vissa att man inte kör en 320 med m-styling.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
p12
3 mars 2010 · 551 Inlägg

ExCon skrev:
men av det jag vet, sett och hört så är det inte så mycket att hänga i granen när det gäller inredning och komfort samt högerstyrd?? Hur kul är det att vxla med vänster handen och ta en risk varje gång man ska köra om???

låter som en postbil du pratar om tbh. lol

Haters gonna hate.
camaro67 Meister
3 mars 2010 · 6 763 Inlägg

brandt_ skrev:

camaro67 skrev:
Och när det svänger ska vi ju inte gå in på för där har m3:an inte suck alls.

Ja men okej.. Du behöver inte ljuga.

Nurburgring:
    8:22     Nissan Skyline GT-R R32
        8:20 BMW M3 E36


Och ja hade valt m3an alla dagar i veckan, varför? Prestanda, kvalité, körkänsla och samt inte mycket men lite smått komfort. Men visst, vissa gillar ju plastiga japsare så varför inte? lol

m3:an har ju lite mer effekt åxo vilket hjälper ganska mycket på de snabba partierna Nürburgring. Så ta en normal bana så tror jag att du har ett annat resultat. Och effekt handikapet är ju väldigt lätt att ta igen med lite bpu-trim som de flesta har idagens läge

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
3 mars 2010 · 1 152 Inlägg

p12 skrev:

ExCon skrev:
men av det jag vet, sett och hört så är det inte så mycket att hänga i granen när det gäller inredning och komfort samt högerstyrd?? Hur kul är det att vxla med vänster handen och ta en risk varje gång man ska köra om???

låter som en postbil du pratar om tbh. lol

lol

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Turbovin Turbo lover
3 mars 2010 · 555 Inlägg

Alltså, en M3 E36 är väl ändå rätt smäckig i inredningen också, i varje fall om man jämför med 5-serien. Jag tycker mer den påminner om en japs invändigt än en "riktig" BMW smile

Men visst är det högre kvalitet invändigt än en japs, men om det är så viktigt tycker jag inte en E36 är rätt bil heller wink

En Skyline går ju med relativt lätta medel att få gå rätt så mycket bättre än en M3 också.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
BOLIN_
3 mars 2010 · 2 763 Inlägg

Skyline skulle jag ha valt! Varför, jo e36 ser man dag ut och dag in!! Skyline ser man bara några få gånger, sen att den är mycket ballare än e36 gör ju inte saken sämre!! smile Jag tycker att du ska välja skyline, även om inredningen inte är den bästa, så går det ju att göra den bättre tongue

Volvo - For Life
ralle_xtreme
3 mars 2010 · 283 Inlägg

vill säga att jag fyller 19 i år wink
Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska ta. Gillar bmwen på grund av den fina sugmotorn men som någon sa. e36 finns över allt. men ingen som har koll på lättning av bilaran? finns det någon viktbov? och hur många mer hästar förlorar jag på hjulen med skylinens fyrhjulsdrift?

BMW E30 (1989)
ralle_xtreme
3 mars 2010 · 283 Inlägg
BMW E30 (1989)
camaro67 Meister
3 mars 2010 · 6 763 Inlägg

Jag kan väll rekommendera http://speedhunters.com/ De har skyline månad nu och de har postat mängder med smaskiga r32:or nu big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
brandt_ Impossible Is Nothing
3 mars 2010 · 128 Inlägg

camaro67 skrev:

brandt_ skrev:

camaro67 skrev:
Och när det svänger ska vi ju inte gå in på för där har m3:an inte suck alls.

Ja men okej.. Du behöver inte ljuga.

Nurburgring:
    8:22     Nissan Skyline GT-R R32
        8:20 BMW M3 E36


Och ja hade valt m3an alla dagar i veckan, varför? Prestanda, kvalité, körkänsla och samt inte mycket men lite smått komfort. Men visst, vissa gillar ju plastiga japsare så varför inte? lol

m3:an har ju lite mer effekt åxo vilket hjälper ganska mycket på de snabba partierna Nürburgring. Så ta en normal bana så tror jag att du har ett annat resultat. Och effekt handikapet är ju väldigt lätt att ta igen med lite bpu-trim som de flesta har idagens läge

Mjo men kom inte och säg att m3an inte har en suck när den piskar skylinen på världens förmodligen mest kända och utmanande bana, även om den är lite av en högfartsbana och m3an har mer effekt.. och ja visst kan man trimma skylinen, och sen kan man sätta på en turbo på m3an också som många också har gjort smile går inte att jämföra så...

Jag vet inte hur R32an är i inredning och kvalite, men om den är som många andra japsbilar ja då hade jag inte köpt en sån, känns som bilarna ska trilla ihop för fan, allt bara skramlar och rasslar.

Rquired Allmänt envis
3 mars 2010 · 12 512 Inlägg

Turbovin skrev:
Alltså, en M3 E36 är väl ändå rätt smäckig i inredningen också, i varje fall om man jämför med 5-serien. Jag tycker mer den påminner om en japs invändigt än en "riktig" BMW smile

Men visst är det högre kvalitet invändigt än en japs, men om det är så viktigt tycker jag inte en E36 är rätt bil heller wink

En Skyline går ju med relativt lätta medel att få gå rätt så mycket bättre än en M3 också.

Kan hålla med om att E36 inte lever upp till kassaskåpskänslan i E34 och E32, men smäckig? Tycker du den inredningen är smäckig skulle jag gärna höra hur du beskriver inredningen i bilar neråt på "premiumstegen", Allt från 850 och hela vägen ner till Primera (=ungefär Skyline) wink



Örongodis: http://www.youtube.com/watch?v=wPyoiouZckM

Senast redigerat av Rquired (3 mars 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
camaro67 Meister
3 mars 2010 · 6 763 Inlägg

brandt_ skrev:

camaro67 skrev:

brandt_ skrev:

Ja men okej.. Du behöver inte ljuga.

Nurburgring:
    8:22     Nissan Skyline GT-R R32
        8:20 BMW M3 E36


Och ja hade valt m3an alla dagar i veckan, varför? Prestanda, kvalité, körkänsla och samt inte mycket men lite smått komfort. Men visst, vissa gillar ju plastiga japsare så varför inte? lol

m3:an har ju lite mer effekt åxo vilket hjälper ganska mycket på de snabba partierna Nürburgring. Så ta en normal bana så tror jag att du har ett annat resultat. Och effekt handikapet är ju väldigt lätt att ta igen med lite bpu-trim som de flesta har idagens läge

Mjo men kom inte och säg att m3an inte har en suck när den piskar skylinen på världens förmodligen mest kända och utmanande bana, även om den är lite av en högfartsbana och m3an har mer effekt.. och ja visst kan man trimma skylinen, och sen kan man sätta på en turbo på m3an också som många också har gjort smile går inte att jämföra så...

Jag vet inte hur R32an är i inredning och kvalite, men om den är som många andra japsbilar ja då hade jag inte köpt en sån, känns som bilarna ska trilla ihop för fan, allt bara skramlar och rasslar.

Givetvis ska man jämför original mot original. Men för en normal människa på en normal bana typ mantorp så åker man fortare med en 32:a. Mitt enda råd är egentligen att provköra en av varje så känner man ganska fort vilken man vill ha

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
ralle_xtreme
3 mars 2010 · 283 Inlägg

camaro67 skrev:
Jag kan väll rekommendera http://speedhunters.com/ De har skyline månad nu och de har postat mängder med smaskiga r32:or nu big_smile

Där var några riktigt feta r32or! känns som den leder just nu smile

BMW E30 (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang