Bmw E36 M3 3,2 VS Nissan Skyline R32 GTR

Rquired Allmänt envis
3 mars 2010 · 12 512 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Rquired skrev:

Aerodynamik skrev:

Jaja, det har man ju aldrig hört förut. Jag gillar något mellan vingraketer och original (se bilderna på förra sidan). Om du tycker att dem ser larviga och överstylade ut, fine.. Men jag gillar dem och dem går bra och har potentialen vilket M3 saknar lite pga ingen turbo original. Men visst det håller med en turbo, blir ju dock skitkul vid varje bes. wink

Den sista meningen är ju skitdum, då kan man ju förolämpa både höger och vänster och sen säga sådär. Nä usch. mad

Haha, vill du tolka det på det viset så var så god. Den sista meningen var inget annat än vad den ger sken av, en förklaring av att det inte var seriöst menat. Var det nu ok att skämta om Bmw och solglasögon tycker jag inte det är värre att skämta om Nissan och Fast and furious.

Att japanska bilar generellt ser tråkiga ut orginal är däremot min åsikt, och jag tror knappast jag är ensam om denna. Däremot har turbobilen mer potential rakt fram, till en viss gräns. För visst går det att plocka ut mer effekt, men när det skall upp på höga nivåer måste det börjas byta delar, och då kommer kostnaden igen för turbon M3 aldrig hade (Som tur var).

Däremot har M3, vilket visats i denna tråden, potential när vägen svänger istället. Vilket i kombination med gott och väl tillräckligt med motoreffekt är en trevligare kombination, i mina ögon.

Som sagt, vill du ta åt dig av detta så var så god. Jag bryr mig faktiskt inte, men jag har följt din projekttråd och tycker det blir bra. Har inget emot japs även om det aldrig är en bil jag skulle köpa i första hand.

Turbomatte: Håller definitivt inte med, vet inte hur jag skall utveckla detta ytterligare smile

Tar inte så illa upp, tycker bara det är så dumt när folk skriver så..Typ:
Öh, jävla idioter som kör BMW. OBS, ta inte illa upp.

Det låter så fel. tongue Iallafall, dem ser kanske inte jättebra ut men det jag vill få fram är att nästan ingen är original i vare sig motor eller exteriört så alla är unika och de flesta snygga. smile

Nåväl, no hard feelings smile

Håller med om att det låter illa, försökte gå runt det men det gick (uppenbarligen) inte så bra. Nå, som du sa; No hard feelings smile



Och som någon annan skrev, det här är verkligen en win-win situation mellan två bra bilar.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Lozinmust "Unloaded"
3 mars 2010 · 1 557 Inlägg

Vill TS ha full-on race känsla; go R32 GT-R, vill TS ha lite mer allround, både för track violation eller glida runt "på byn" så är M3:an klart bättre.

Personligen så älskar jag båda bilarna, vill en dag ha en lagom moddad R32 GT-R(33:an är för rund, 34:an för dyr =P). Skulle aldrig skaffa en GT-S/GT-T, vad är vitsen med Skyline ifall det inte är GT-R?(det här kommer jag få äta upp men men). Eller en dag ha en E46 M3 CSL eller en E30 M3 Evosport, men ja, det var det där med pengar..

Angående effekt så är ju båda bilarna uppenbarligen ypperligt väss-vänliga och hållbara. Kul dock att M3:an som ej är byggd för överladd klarar av det så galant smile Nej nu vart jag sådär märkesbög igen, förlåt.

"When innovation meets passion!"
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
JDMCRAZE
3 mars 2010 · 2 077 Inlägg

Jag råkar vara extremt partisk mot Nissan men det e jag, simple as that smile
R32an tycker jag är så grymt rolig bil på alla sätt.. mer race på den..

M3an ser JAG iaf som glidarbil, dock går dem ganska brutalt med turbo, gör ju iofs nästan vilken bmw som helst.. men så var det där med besiktning..

Hade själv tagit R32an direkt, men jag e nissan tok med så smile
Dels på grund av väghållningen samt den potentialen i motorn wink  och ljudet ska vi inte glömma, bmw låter bra men jag föredrar ljudet från Skyline..

Men TS testkör båda och se vilken du tycker e roligast och som du trivs bäst i smile

Senast redigerat av JDMCRAZE (3 mars 2010)

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
ralle_xtreme
3 mars 2010 · 283 Inlägg

asså det är inte lätt! jag är mer förvirrad nu än när jag starta tråden smile men kul med alla som tycker till! men får veta lite om bilarna.

Om man skulle ta e30 och bygga på den och skita i restan? en e30 m3 replica fast med e36 m3 motorn smile hade varit något wink

Senast redigerat av ralle_xtreme (3 mars 2010)

BMW E30 (1989)
camaro67 Meister
3 mars 2010 · 6 763 Inlägg

viccoA skrev:

camaro67 skrev:

brandt_ skrev:

Ja men okej.. Du behöver inte ljuga.

Nurburgring:
    8:22     Nissan Skyline GT-R R32
        8:20 BMW M3 E36


Och ja hade valt m3an alla dagar i veckan, varför? Prestanda, kvalité, körkänsla och samt inte mycket men lite smått komfort. Men visst, vissa gillar ju plastiga japsare så varför inte? lol

m3:an har ju lite mer effekt åxo vilket hjälper ganska mycket på de snabba partierna Nürburgring. Så ta en normal bana så tror jag att du har ett annat resultat. Och effekt handikapet är ju väldigt lätt att ta igen med lite bpu-trim som de flesta har idagens läge

Det stämmer inte, BMW M3 3,2 är snabbare runt knixigare banor med.

Tsukuba: Skyline R32 GT-R 70,00s M3 3,2 68,50s
Bedford West: Skyline R32 GT-R 92,51s M3 3,2 90.53s
Serres: Skyline R32 GT-R 98,30s BMW M3 3,2 96.19s
Hockenheim: Skyline R32 GT-R 78.45s BMW M3 3,2 76,77s
Nordschleife: Skyline R32 GT-R 515,58s BMW M3 3,2 504,53

De där siffrorna litar jag inte på. Tidigare siffror visade att de skiljde 2 sekunder mellan dom på nordslingan men här är det 11.

Tillbaka till inredningen. I det här fallet är ju inte den något problem eftersom att killen vill lätta. Ur med all inredning. In med bur och racestolar, 6-punktsbälten, kolfiberdörrsidor och flocka bräda. Då har inte inredningen någon betydelse

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
ralle_xtreme
3 mars 2010 · 283 Inlägg

camaro67 skrev:

viccoA skrev:

camaro67 skrev:

m3:an har ju lite mer effekt åxo vilket hjälper ganska mycket på de snabba partierna Nürburgring. Så ta en normal bana så tror jag att du har ett annat resultat. Och effekt handikapet är ju väldigt lätt att ta igen med lite bpu-trim som de flesta har idagens läge

Det stämmer inte, BMW M3 3,2 är snabbare runt knixigare banor med.

Tsukuba: Skyline R32 GT-R 70,00s M3 3,2 68,50s
Bedford West: Skyline R32 GT-R 92,51s M3 3,2 90.53s
Serres: Skyline R32 GT-R 98,30s BMW M3 3,2 96.19s
Hockenheim: Skyline R32 GT-R 78.45s BMW M3 3,2 76,77s
Nordschleife: Skyline R32 GT-R 515,58s BMW M3 3,2 504,53

De där siffrorna litar jag inte på. Tidigare siffror visade att de skiljde 2 sekunder mellan dom på nordslingan men här är det 11.

Tillbaka till inredningen. I det här fallet är ju inte den något problem eftersom att killen vill lätta. Ur med all inredning. In med bur och racestolar, 6-punktsbälten, kolfiberdörrsidor och flocka bräda. Då har inte inredningen någon betydelse

DU KAN MIN SMAK!! men hade det inte varit lite roligare med en M3 som är race? finns en del skylines.

BMW E30 (1989)
camaro67 Meister
3 mars 2010 · 6 763 Inlägg

ralle_xtreme skrev:

camaro67 skrev:

viccoA skrev:

Det stämmer inte, BMW M3 3,2 är snabbare runt knixigare banor med.

Tsukuba: Skyline R32 GT-R 70,00s M3 3,2 68,50s
Bedford West: Skyline R32 GT-R 92,51s M3 3,2 90.53s
Serres: Skyline R32 GT-R 98,30s BMW M3 3,2 96.19s
Hockenheim: Skyline R32 GT-R 78.45s BMW M3 3,2 76,77s
Nordschleife: Skyline R32 GT-R 515,58s BMW M3 3,2 504,53

De där siffrorna litar jag inte på. Tidigare siffror visade att de skiljde 2 sekunder mellan dom på nordslingan men här är det 11.

Tillbaka till inredningen. I det här fallet är ju inte den något problem eftersom att killen vill lätta. Ur med all inredning. In med bur och racestolar, 6-punktsbälten, kolfiberdörrsidor och flocka bräda. Då har inte inredningen någon betydelse

DU KAN MIN SMAK!! men hade det inte varit lite roligare med en M3 som är race? finns en del skylines.

Hehe vi har nog samma smak big_smile Om man åker på typ gatebil så finns det ett par m3:or där med så du blir nog inte ensam hur som helst. Ring på några annonser och provkör en av varje. Tror nog att du kommer gå på 32:an big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
ralle_xtreme
3 mars 2010 · 283 Inlägg

camaro67 skrev:

ralle_xtreme skrev:

camaro67 skrev:

De där siffrorna litar jag inte på. Tidigare siffror visade att de skiljde 2 sekunder mellan dom på nordslingan men här är det 11.

Tillbaka till inredningen. I det här fallet är ju inte den något problem eftersom att killen vill lätta. Ur med all inredning. In med bur och racestolar, 6-punktsbälten, kolfiberdörrsidor och flocka bräda. Då har inte inredningen någon betydelse

DU KAN MIN SMAK!! men hade det inte varit lite roligare med en M3 som är race? finns en del skylines.

Hehe vi har nog samma smak big_smile Om man åker på typ gatebil så finns det ett par m3:or där med så du blir nog inte ensam hur som helst. Ring på några annonser och provkör en av varje. Tror nog att du kommer gå på 32:an big_smile

eller så går jag på min e30 wink

BMW E30 (1989)
camaro67 Meister
3 mars 2010 · 6 763 Inlägg

ralle_xtreme skrev:

camaro67 skrev:

ralle_xtreme skrev:

DU KAN MIN SMAK!! men hade det inte varit lite roligare med en M3 som är race? finns en del skylines.

Hehe vi har nog samma smak big_smile Om man åker på typ gatebil så finns det ett par m3:or där med så du blir nog inte ensam hur som helst. Ring på några annonser och provkör en av varje. Tror nog att du kommer gå på 32:an big_smile

eller så går jag på min e30 wink

Ja de är ett alternativ de med. Men då blir du absolut inte ensam på gatebil. Men de kanske inte spelar någon roll

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Rquired Allmänt envis
3 mars 2010 · 12 512 Inlägg

camaro67 skrev:

viccoA skrev:

camaro67 skrev:
m3:an har ju lite mer effekt åxo vilket hjälper ganska mycket på de snabba partierna Nürburgring. Så ta en normal bana så tror jag att du har ett annat resultat. Och effekt handikapet är ju väldigt lätt att ta igen med lite bpu-trim som de flesta har idagens läge

Det stämmer inte, BMW M3 3,2 är snabbare runt knixigare banor med.

Tsukuba: Skyline R32 GT-R 70,00s M3 3,2 68,50s
Bedford West: Skyline R32 GT-R 92,51s M3 3,2 90.53s
Serres: Skyline R32 GT-R 98,30s BMW M3 3,2 96.19s
Hockenheim: Skyline R32 GT-R 78.45s BMW M3 3,2 76,77s
Nordschleife: Skyline R32 GT-R 515,58s BMW M3 3,2 504,53

De där siffrorna litar jag inte på. Tidigare siffror visade att de skiljde 2 sekunder mellan dom på nordslingan men här är det 11.

Men för guds skull, är det konstigt att det skiljer mer eller mindre mellan olika banor? Detta visar bara på att M3 är lite vassare i kurvor, vilket du visst skrev Citat; "och när det svänger ska vi ju inte gå in på för där har m3:an inte suck alls."

Om något, tycker jag det pekar åt exakt andra hållet. Men visst, om M3 är en glidare vad är då Skyline?

I och med att den (R32) är ännu snabbare rakt fram, och avsevärt mer uppväckelseseende men sämre när vägen svänger måste den vara en Ultra-glidare, eller förstår jag din logik fel nu?

För om jag för säga mitt, är en glidare tex. en gammal Cheva Impala och de två bilar vi avhandlar här är kompententa sportbilar. Men det är bara min åsikt det roll

Senast redigerat av Rquired (3 mars 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ralle_xtreme
3 mars 2010 · 283 Inlägg

Rquired skrev:

camaro67 skrev:

viccoA skrev:

Det stämmer inte, BMW M3 3,2 är snabbare runt knixigare banor med.

Tsukuba: Skyline R32 GT-R 70,00s M3 3,2 68,50s
Bedford West: Skyline R32 GT-R 92,51s M3 3,2 90.53s
Serres: Skyline R32 GT-R 98,30s BMW M3 3,2 96.19s
Hockenheim: Skyline R32 GT-R 78.45s BMW M3 3,2 76,77s
Nordschleife: Skyline R32 GT-R 515,58s BMW M3 3,2 504,53

De där siffrorna litar jag inte på. Tidigare siffror visade att de skiljde 2 sekunder mellan dom på nordslingan men här är det 11.

Men för guds skull, är det konstigt att det skiljer mer eller mindre mellan olika banor? Detta visar bara på att M3 är lite vassare i kurvor, vilket du visst skrev Citat; "och när det svänger ska vi ju inte gå in på för där har m3:an inte suck alls."

Om något, tycker jag det pekar åt exakt andra hållet. Men visst, om M3 är en glidare vad är då Skyline?

I och med att den (R32) är ännu snabbare rakt fram, och avsevärt mer uppväckelseseende men sämre när vägen svänger måste den vara en Ultra-glidare, eller förstår jag din logik fel nu?

förstår dig. verkligen svårt att välja. sen är det ju inte så jätte lönt att provköra någons bil på blocket. man känner ju inte på den direkt. bara ser om allt funkar som det ska.

För om jag för säga mitt, är en glidare tex. en gammal Cheva Impala och de två bilar vi avhandlar här är kompententa sportbilar. Men det är bara min åsikt det roll

BMW E30 (1989)
Rquired Allmänt envis
3 mars 2010 · 12 512 Inlägg

ralle_xtreme skrev:

Rquired skrev:

camaro67 skrev:

De där siffrorna litar jag inte på. Tidigare siffror visade att de skiljde 2 sekunder mellan dom på nordslingan men här är det 11.

Men för guds skull, är det konstigt att det skiljer mer eller mindre mellan olika banor? Detta visar bara på att M3 är lite vassare i kurvor, vilket du visst skrev Citat; "och när det svänger ska vi ju inte gå in på för där har m3:an inte suck alls."

Om något, tycker jag det pekar åt exakt andra hållet. Men visst, om M3 är en glidare vad är då Skyline?

I och med att den (R32) är ännu snabbare rakt fram, och avsevärt mer uppväckelseseende men sämre när vägen svänger måste den vara en Ultra-glidare, eller förstår jag din logik fel nu?

För om jag för säga mitt, är en glidare tex. en gammal Cheva Impala och de två bilar vi avhandlar här är kompententa sportbilar. Men det är bara min åsikt det roll

Förstår dig. verkligen svårt att välja. sen är det ju inte så jätte lönt att provköra någons bil på blocket. man känner ju inte på den direkt. bara ser om allt funkar som det ska.

Hade lite problem att hitta vad du skrev, så drog ut det och fetstilade det smile

Men håller med dig, det är svårt att välja bland bilar man inte är bekant med. För man varken vill eller kan busköra ett tilltänkt objekt på blocket för att se vad den går för. Svårlöst problem tyvärr hmm

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ralle_xtreme
3 mars 2010 · 283 Inlägg

man får väl titta på bilarna och gå på magkänslan smile

BMW E30 (1989)
camaro67 Meister
3 mars 2010 · 6 763 Inlägg

Rquired skrev:

camaro67 skrev:

viccoA skrev:

Det stämmer inte, BMW M3 3,2 är snabbare runt knixigare banor med.

Tsukuba: Skyline R32 GT-R 70,00s M3 3,2 68,50s
Bedford West: Skyline R32 GT-R 92,51s M3 3,2 90.53s
Serres: Skyline R32 GT-R 98,30s BMW M3 3,2 96.19s
Hockenheim: Skyline R32 GT-R 78.45s BMW M3 3,2 76,77s
Nordschleife: Skyline R32 GT-R 515,58s BMW M3 3,2 504,53

De där siffrorna litar jag inte på. Tidigare siffror visade att de skiljde 2 sekunder mellan dom på nordslingan men här är det 11.

Men för guds skull, är det konstigt att det skiljer mer eller mindre mellan olika banor? Detta visar bara på att M3 är lite vassare i kurvor, vilket du visst skrev Citat; "och när det svänger ska vi ju inte gå in på för där har m3:an inte suck alls."

Om något, tycker jag det pekar åt exakt andra hållet. Men visst, om M3 är en glidare vad är då Skyline?

I och med att den (R32) är ännu snabbare rakt fram, och avsevärt mer uppväckelseseende men sämre när vägen svänger måste den vara en Ultra-glidare, eller förstår jag din logik fel nu?

För om jag för säga mitt, är en glidare tex. en gammal Cheva Impala och de två bilar vi avhandlar här är kompententa sportbilar. Men det är bara min åsikt det roll

Det skiljde 2 sekunder mellan bilarna på nordlingan enligt de första siffrorna och sen kommer de annan information där det skiljer 11 sekunder. Samma bana men olika siffror. Så jag har svårt att tro på de siffrorna på övriga banor i de inlägget

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Rquired Allmänt envis
3 mars 2010 · 12 512 Inlägg

camaro67 skrev:

Rquired skrev:

camaro67 skrev:

De där siffrorna litar jag inte på. Tidigare siffror visade att de skiljde 2 sekunder mellan dom på nordslingan men här är det 11.

Men för guds skull, är det konstigt att det skiljer mer eller mindre mellan olika banor? Detta visar bara på att M3 är lite vassare i kurvor, vilket du visst skrev Citat; "och när det svänger ska vi ju inte gå in på för där har m3:an inte suck alls."

Om något, tycker jag det pekar åt exakt andra hållet. Men visst, om M3 är en glidare vad är då Skyline?

I och med att den (R32) är ännu snabbare rakt fram, och avsevärt mer uppväckelseseende men sämre när vägen svänger måste den vara en Ultra-glidare, eller förstår jag din logik fel nu?

För om jag för säga mitt, är en glidare tex. en gammal Cheva Impala och de två bilar vi avhandlar här är kompententa sportbilar. Men det är bara min åsikt det roll

Det skiljde 2 sekunder mellan bilarna på nordlingan enligt de första siffrorna och sen kommer de annan information där det skiljer 11 sekunder. Samma bana men olika siffror. Så jag har svårt att tro på de siffrorna på övriga banor i de inlägget

Ok, då hänger jag med. Är kanske bättre/sämre förare i M3 (eller R32) vid någon av tiderna? Eller så var förra tiden (8:20) kanske för 3.0 trots allt, fast 9sek det låter som en väl stor skillnad. Tycker ändå att ett halv dussin tider där M3 är snabbare pekar åt en viss riktning.

Eftersom ViccoAs tider verkar vara en direkt jämförelse men övriga tider verkar vara hämtade ur tabellen med Nurburgring lap times på wikipedia(?) är det kanske en direkt jämförelse? ViccoA får gärna svara på vad han hittade dem!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
camaro67 Meister
3 mars 2010 · 6 763 Inlägg

Rquired skrev:

camaro67 skrev:

Rquired skrev:

Men för guds skull, är det konstigt att det skiljer mer eller mindre mellan olika banor? Detta visar bara på att M3 är lite vassare i kurvor, vilket du visst skrev Citat; "och när det svänger ska vi ju inte gå in på för där har m3:an inte suck alls."

Om något, tycker jag det pekar åt exakt andra hållet. Men visst, om M3 är en glidare vad är då Skyline?

I och med att den (R32) är ännu snabbare rakt fram, och avsevärt mer uppväckelseseende men sämre när vägen svänger måste den vara en Ultra-glidare, eller förstår jag din logik fel nu?

För om jag för säga mitt, är en glidare tex. en gammal Cheva Impala och de två bilar vi avhandlar här är kompententa sportbilar. Men det är bara min åsikt det roll

Det skiljde 2 sekunder mellan bilarna på nordlingan enligt de första siffrorna och sen kommer de annan information där det skiljer 11 sekunder. Samma bana men olika siffror. Så jag har svårt att tro på de siffrorna på övriga banor i de inlägget

Ok, då hänger jag med. Är kanske bättre/sämre förare i M3 (eller R32) vid någon av tiderna? Eller så var förra tiden (8:20) kanske för 3.0 trots allt, fast 9sek det låter som en väl stor skillnad. Tycker ändå att ett halv dussin tider där M3 är snabbare pekar åt en viss riktning.

Eftersom ViccoAs tider verkar vara en direkt jämförelse men övriga tider verkar vara hämtade ur tabellen med Nurburgring lap times på wikipedia(?) är det kanske en direkt jämförelse? ViccoA får gärna svara på vad han hittade dem!

http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_times
Här hittar jag att både r32 GTR och m3 e36 gör ringen på 8.22. Alltså samma tid. Konstigt nog gör m3 e46 samma tid som gamla e36:an. Verkar konstigt

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Rquired Allmänt envis
3 mars 2010 · 12 512 Inlägg

camaro67 skrev:

Rquired skrev:

camaro67 skrev:

Det skiljde 2 sekunder mellan bilarna på nordlingan enligt de första siffrorna och sen kommer de annan information där det skiljer 11 sekunder. Samma bana men olika siffror. Så jag har svårt att tro på de siffrorna på övriga banor i de inlägget

Ok, då hänger jag med. Är kanske bättre/sämre förare i M3 (eller R32) vid någon av tiderna? Eller så var förra tiden (8:20) kanske för 3.0 trots allt, fast 9sek det låter som en väl stor skillnad. Tycker ändå att ett halv dussin tider där M3 är snabbare pekar åt en viss riktning.

Eftersom ViccoAs tider verkar vara en direkt jämförelse men övriga tider verkar vara hämtade ur tabellen med Nurburgring lap times på wikipedia(?) är det kanske en direkt jämförelse? ViccoA får gärna svara på vad han hittade dem!

http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_times
Här hittar jag att både r32 GTR och m3 e36 gör ringen på 8.22. Alltså samma tid. Konstigt nog gör m3 e46 samma tid som gamla e36:an. Verkar konstigt

Har troligtvis med vem som kör och på vilka däck och vilket väglag att göra, man tycker att 22hp och modernare E46 bör påverka mer. Har aldrig kört E46, men hört att det skall vara en mer kompetent bil än vad E36 var.

Att rätt däck och rätt väglag gör skillnad, finns det många ex på smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
camaro67 Meister
3 mars 2010 · 6 763 Inlägg

Rquired skrev:

camaro67 skrev:

Rquired skrev:

Ok, då hänger jag med. Är kanske bättre/sämre förare i M3 (eller R32) vid någon av tiderna? Eller så var förra tiden (8:20) kanske för 3.0 trots allt, fast 9sek det låter som en väl stor skillnad. Tycker ändå att ett halv dussin tider där M3 är snabbare pekar åt en viss riktning.

Eftersom ViccoAs tider verkar vara en direkt jämförelse men övriga tider verkar vara hämtade ur tabellen med Nurburgring lap times på wikipedia(?) är det kanske en direkt jämförelse? ViccoA får gärna svara på vad han hittade dem!

http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_times
Här hittar jag att både r32 GTR och m3 e36 gör ringen på 8.22. Alltså samma tid. Konstigt nog gör m3 e46 samma tid som gamla e36:an. Verkar konstigt

Har troligtvis med vem som kör och på vilka däck och vilket väglag att göra, man tycker att 22hp och modernare E46 bör påverka mer. Har aldrig kört E46, men hört att det skall vara en mer kompetent bil än vad E36 var.

Att rätt däck och rätt väglag gör skillnad, finns det många ex på smile

Ja däck och väder är väldigt avgörande. Horst Von Saurma körde båda m3:orna. En gissning är att e46:an är tyngre än e36:an men man tycker ändå att den borde vara snabbare.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Rquired Allmänt envis
3 mars 2010 · 12 512 Inlägg

M3 E46: ~1600kg
M3 E36: ~1500kg (3.0 då)

Så mycket skiljer det inte, tycker att effekt, volym och modernare bil bör väga upp detta. Men som sagt, det är så mycket mer som påverkar.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
camaro67 Meister
4 mars 2010 · 6 763 Inlägg

Rquired skrev:
M3 E46: ~1600kg
M3 E36: ~1500kg (3.0 då)

Så mycket skiljer det inte, tycker att effekt, volym och modernare bil bör väga upp detta. Men som sagt, det är så mycket mer som påverkar.

Okej. E46:an kördes i december och E36:an kördes i oktober. Så förmodligen var asfaltstempen lägre vilket ger sämre fäste. Finns tyvärr inget datum med skrivet för r32:an

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang