Som sagt det är vad den är värderad till, 12800 mil just nu, fulldokumenterad till "sista kronan", fullservad o med kollad historik via BMW. Den är en "one-of-a-kind", nästan. Individual lackering, Individual inredning, snudd på fullutrustad (saknar hardtop, har den näst största stereon). Långt bättre skick än du kan ana, oavsett var du letar "fel". Värdeingsmannens kommentar var (o de är vana att se "finare" bilar):Öh, den är ju som ny. Iofs hade han nästan räknat ut att det skulle vara det sa han eftersom det var samma man som värderade min E34, o han kom tydligen ihåg den trots att det var några år sedan*haha*.
Det finns inga modellversioner över M3, Alpina B8 spom du tänker på är ingen BMW, det är en Alpina. B8 är en helt annan typ, inte samma ettriga motor i den, men B8 går snäppet bättre/fortare. Har "på skoj" lagt upp M3:an på mobile.de, 15000€, intresse finns för bilen, ev försäljning till i aug/sept då jag vill njuta av den i sommar, risken är dock att jag ångrar mig som vanligt*haha*. Är två som mejlat, sen om de är seriösa eller inte vet jag ej, men den ena verkar vara det, dock vill han ha bilen nu-nu-nu, o det går ju inte*haha*. Bilar som dessa säljer man inte på blocket, de säljs i regel till sanna entusiaster eller via kontakter så att säg.
Den andra likadan som jag köpte 2011 (den som idiotrenoveras) köptes i Sverige till marknadsmässigt pris. Bra skick på bilen, men jag är aldrig nöjd...Indivudal:en importerade jag själv förra sommaren, o den var mycket-mycket dyrare än de 85" du nämner, faktum är att den kostade mig (klar i Sverige, inkl lite "småfix" från min sida) knappa 150". Man får vad man betalar för, men om man nöjer sig med genomsnittsskick så hittar man de mellan 70-90" ungefär. Jag behöver ingen hjälp med värdering av min bil, den är redan professionellt värderad

. Sen är det en annan sak vad du kan tänkas ge för bilen, eller vad liknande säljs för, men du får nog svårt att hitta en som ens är i närheten av denna i utrustning, historik och skick.
Min bror testade bilen här om dagen: Kommentaren: Den ser ut som ny, känns som ny, o går som ny. Det han tycket var mest "skrämmande" är att den kändes så otroligt tajt (hm..konstigt...NOT), och att den gick som på räls, inte den minsta lilla antydan till vibrationer, oavsett hur man bromsar eller vad man nu hittar på. O jag får hålla med, den går verkligen som på räls, du får sätta dig i en helt ny BMW för att få samma fina känsla.