2321
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
1 juli 2013
Tryck_o_pys skrev:
http://www.garaget.org/?car=333292
värdera denna tack. tror jag går plus oasett!
gått 37
manuell: m90
FK block
lite ytrost
fin i lacken..
allt funkar förutom ac. då kylet måste bytas!

12500

2 415 Inlägg
1 juli 2013
CHEEVA skrev:
Tryck_o_pys skrev:
http://www.garaget.org/?car=333292
värdera denna tack. tror jag går plus oasett!
gått 37
manuell: m90
FK block
lite ytrost
fin i lacken..
allt funkar förutom ac. då kylet måste bytas!

12500

grymt tack.. smile

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS3WgyhpMdRomov-35tpqPuCB1XcNAu3_yQ7Ct7X1lwZoI3_RIVcg

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

ich
2 juli 2013
Vad kostar en  Volkswagen "bubbla" Typ 1 från tidigt 60-tal i bra skick?

Avstängd
10 388 Inlägg
2 juli 2013
volkswage_n skrev:

Otroligt svårt att säga, beror ju helt på vad du ser som "bra skick".

Enligt mig, och med min bedömning av "bra skick" så från 15000:- och uppåt (bra skick för mig är alltså ingalunda "i "nyskick" ", då pratar vi om minst det dubbla och uppåt)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
3 juli 2013
volkswage_n skrev:

en jävligt fin bubbla finns det knappt något pris tak för, bra historik osv så är de skit dyra

221 Inlägg
3 juli 2013
http://img203.imageshack.us/img203/622/r5lc.jpg

Saab 9-5 årsmodell 2001 2.3T 185HK, förra ägaren arbetade på Saab och ändrade någonting till Aero så man får ut lite mer effekt. Förstår inte riktigt vad då jag inte är riktigt lika insatt i sånt.
Svart helskinn
Stora stereon harman kardon
Fullservad, fullstämplad servicebok
21 000 mil, turbo bytt vid 17 000 kvitto osv finns
Rostfri
Otroligt bra skick både in- och utvändigt.
Inga bucklor, inga direkta skavanker, små stenskott som högst.
Pedantskött, djur- och rökfri.

Nya sommardäck på 17" LM fälgar (bild)
2 bra vinterdäck, 2 vinterdäck som klarar sig en säsong på fina LM fälgar.
Senast redigerat av kwamex (3 juli 2013)

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
3 juli 2013
kwamex skrev:
http://img203.imageshack.us/img203/622/r5lc.jpg

Saab 9-5 årsmodell 2001 2.3T 185HK, förra ägaren arbetade på Saab och ändrade någonting till Aero så man får ut lite mer effekt. Förstår inte riktigt vad då jag inte är riktigt lika insatt i sånt.
Svart helskinn
Stora stereon harman kardon
Fullservad, fullstämplad servicebok
21 000 mil, turbo bytt vid 17 000 kvitto osv finns
Rostfri
Otroligt bra skick både in- och utvändigt.
Inga bucklor, inga direkta skavanker, små stenskott som högst.
Pedantskött, djur- och rökfri.

Nya sommardäck på 17" LM fälgar (bild)
2 bra vinterdäck, 2 vinterdäck som klarar sig en säsong på fina LM fälgar.

15-22 000

...has left the building...
4 474 Inlägg
3 juli 2013
30" för en Saab från 2001? Bilpriser säger mellan 10-20", o jag tror nog att runt de 20" är vad man får för den om man vill sälja i år...O andra sidan kan jag och Bilpriser ha helt fel, min ena M3 Cab värderar de till mellan 130-140" vid privatköp. O det skulle jag faktiskt släppa den för, men då är den banne mig i utställningsskick  inuti, utanpå och under...En mer normal värdering för en bil i normalt skick (som bilpriser borde ge) skulle väl resultera i ett pris mellan 70-90" för en rimlig M3 E36 3.2 Cab....

Kolla själva på bilpriser.se...SKD139 (inte min bil men det är en M3 Cab jag var spekulant på, avstod då den varit av vägen o verkade vara ful-lagad...), bocka i "privatimport " samt "metallic", 15000 mil. Galen värdering för en bil i rimligt skick, mer en värdering för en bil i "mint condition"
Senast redigerat av dawwe (3 juli 2013)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
3 juli 2013
dawwe skrev:
30" för en Saab från 2001? Bilpriser säger mellan 10-20", o jag tror nog att runt de 20" är vad man får för den om man vill sälja i år...O andra sidan kan jag och Bilpriser ha helt fel, min ena M3 Cab värderar de till mellan 130-140" vid privatköp. O det skulle jag faktiskt släppa den för, men då är den banne mig i utställningsskick  inuti, utanpå och under...En mer normal värdering för en bil i normalt skick (som bilpriser borde ge) skulle väl resultera i ett pris mellan 70-90" för en rimlig M3 E36 3.2 Cab....

saab ägarna blundar för sanningen... de har köpt sina bilar dyrt en gång, nu är en saab 9-5 sedan inte värd ett skit tyvär en kombi får man lite mer för men de är ändå inte mkt

ich
3 juli 2013
Alltså man får inte 33 tusen för en vanlig Saab 9-5 -01. Den saken är klar.

221 Inlägg
4 juli 2013
Jag borde väl åtminstone kunna få 25 000 då den är i sånt otroligt bra skick? Samt har fina fälgar&däck, svart skinn, stora stereon, 100% fungerande display.
Senast redigerat av kwamex (4 juli 2013)

4 670 Inlägg
4 juli 2013
kwamex skrev:
Jag borde väl åtminstone kunna få 25 000 då den är i sånt otroligt bra skick? Samt har fina fälgar&däck, svart skinn, stora stereon, 100% fungerande display.

Tyvärr tror jag inte mer än 15-20000 på sin höjd. Kika på blocket o kolla dom lite dyrare. Är inte måna av dessa som blir sålda o folk skänker sina 9-5, går pruta hejlöst på dessa

1 705 Inlägg
4 juli 2013
kwamex skrev:

Din enda chans är att hitta en saab-fanatiker som verkligen letar efter en fin 9-5'a.
Annars är tyvärr 9-5 iskalla på marknaden, speciellt sedaner.

Annonsera på Saab-klubbarnas forum, på blocket kommer du inte att få mer än 15-20 tyvärr.

1 366 Inlägg
4 juli 2013
Fast vem betalar 140 000 för en E36 M3 cab när det finns riktigt schyssta E46 m3 cab för runt 160 000. Det finns ingenting som är bättre med E36 förutom vikten så det prisförslaget från bilpriser var ju helt värdelöst. Max 90 000 skulle jag säga och då tror jag inte man blir nedringd ändå

dawwe skrev:

Kolla själva på bilpriser.se...SKD139 (inte min bil men det är en M3 Cab jag var spekulant på, avstod då den varit av vägen o verkade vara ful-lagad...), bocka i "privatimport " samt "metallic", 15000 mil. Galen värdering för en bil i rimligt skick, mer en värdering för en bil i "mint condition"

4 474 Inlägg
4 juli 2013
Richten: Jag skulle kunna ge 140" för en M3 E36 3.2, eller till o med uppåt 200", MEN då snackar vi om en bil som gått max 3000 mil (budade på en sådana förra året, begärt pris 30000€, jag budade runt 200" SEK men det gillades inte...Vet ej om den blev såld, bilen fanns i Frankrike...). Fina M3 Cab E36 växer inte på träd (med fin menar jag inte att den glänser bara...), min ena cab i profilen är värderad till mellan 130-140" av en professionell värderingsman, men absolut, inte lättsåld för de kulorna, men det är inte lätt att hitta nån i liknande skick. Själv föredrar jag E36 före E46, har medvetet valt att hoppa över E46 o gå direkt på E93 lite längre fram:). Det är skillnad på om man MÅSTE sälja eller om man har en bil i skick långt utöver det vanliga, är inte tvungen att sälja, och kan vänta in rätt köpare, en köpare som har insett att det i regel är alltid billigast att köpa "dyrt" om man har mycket höga krav. Det kostar alltid mycket mer att "fixa" än man tror, ALLTID.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

1 366 Inlägg
4 juli 2013
Nu känner jag ju inte till hur långt din bil gått men det ligger ju 2 bilar ute på blocket som gått 13 000 mil för 85 000 kr och de har legat där ett bra tag så jag misstänker att de inte blivit sålda. M3 E36 är ju inte direkt en klassiker och dessutom finns det hela tiden modellversioner över. Den är inte som Lotus Omega eller Honda NSX som bara är one of a kind.

Men det är klart att man kan sälja extremt välbevarade exemplar för en skaplig summa pengar men för 140 000 så låter det som att du har en bil som gått 5000 mil, svenskså¨ld och fulldokumenterad och det kanske du har. Jag hade fortfarande inte betalat 140 för den men jag kan se att en E36 fantast skulle kunna göra det. Så hur långt har den gått?

dawwe skrev:
Richten: Jag skulle kunna ge 140" för en M3 E36 3.2, eller till o med uppåt 200", MEN då snackar vi om en bil som gått max 3000 mil (budade på en sådana förra året, begärt pris 30000€, jag budade runt 200" SEK men det gillades inte...Vet ej om den blev såld, bilen fanns i Frankrike...). Fina M3 Cab E36 växer inte på träd (med fin menar jag inte att den glänser bara...), min ena cab i profilen är värderad till mellan 130-140" av en professionell värderingsman, men absolut, inte lättsåld för de kulorna, men det är inte lätt att hitta nån i liknande skick. Själv föredrar jag E36 före E46, har medvetet valt att hoppa över E46 o gå direkt på E93 lite längre fram:). Det är skillnad på om man MÅSTE sälja eller om man har en bil i skick långt utöver det vanliga, är inte tvungen att sälja, och kan vänta in rätt köpare, en köpare som har insett att det i regel är alltid billigast att köpa "dyrt" om man har mycket höga krav. Det kostar alltid mycket mer att "fixa" än man tror, ALLTID.

4 474 Inlägg
4 juli 2013
Som sagt det är vad den är värderad till, 12800 mil just nu, fulldokumenterad till "sista kronan", fullservad o med kollad historik via BMW. Den är en "one-of-a-kind", nästan. Individual lackering, Individual inredning, snudd på fullutrustad (saknar hardtop, har den näst största stereon). Långt bättre skick än du kan ana, oavsett var du letar "fel". Värdeingsmannens kommentar var (o de är vana att se "finare" bilar):Öh, den är ju som ny. Iofs hade han nästan räknat ut att det skulle vara det sa han eftersom det var samma man som värderade min E34, o han kom tydligen ihåg den trots att det var några år sedan*haha*.

Det finns inga modellversioner över M3, Alpina B8 spom du tänker på är ingen BMW, det är en Alpina. B8 är en helt annan typ, inte samma ettriga motor i den, men B8 går snäppet bättre/fortare. Har "på skoj" lagt upp M3:an på mobile.de, 15000€, intresse finns för bilen, ev försäljning till i aug/sept då jag vill njuta av den i sommar, risken är dock att jag ångrar mig som vanligt*haha*. Är två som mejlat, sen om de är seriösa eller inte vet jag ej, men den ena verkar vara det, dock vill han ha bilen nu-nu-nu, o det går ju inte*haha*. Bilar som dessa säljer man inte på blocket, de säljs i regel till sanna entusiaster eller via kontakter så att säg.

Den andra likadan som jag köpte 2011 (den som idiotrenoveras) köptes i Sverige till marknadsmässigt pris. Bra skick på bilen, men jag är aldrig nöjd...Indivudal:en importerade jag själv förra sommaren, o den var mycket-mycket dyrare än de 85" du nämner, faktum är att den kostade mig (klar i Sverige, inkl lite "småfix" från min sida) knappa 150". Man får vad man betalar för, men om man nöjer sig med genomsnittsskick så hittar man de mellan 70-90" ungefär.  Jag behöver ingen hjälp med värdering av min bil, den är redan professionellt värderad smile. Sen är det en  annan sak vad du kan tänkas ge för bilen, eller vad liknande säljs för, men du får nog svårt att hitta en som ens är i närheten av denna i utrustning, historik och skick.

Min bror testade bilen här om dagen: Kommentaren: Den ser ut som ny, känns som ny, o går som ny. Det han tycket var mest "skrämmande" är att den  kändes så otroligt tajt (hm..konstigt...NOT), och att den gick som på räls, inte den minsta lilla antydan till vibrationer, oavsett hur man bromsar eller vad man nu hittar på. O jag får hålla med,  den går verkligen som på räls, du får sätta dig i en helt ny BMW för att få samma fina känsla.

1 366 Inlägg
5 juli 2013
Med modellversioner över så tänkte jag på E46 och E9x osv av M3. Men det ska bli spännande att höra om du får den såld i Tyskland för 130 000. Den är säkerligen en kanonbil och ser fin ut på bilderna. Du får posta här hur det gick med försäljningen sen! Jag blir riktigt imponerad om du får 130 000.

Avstängd
99 Inlägg
11 juli 2013
http://cdn.blocket.com/static/1/images_full/81/8113138021.jpg
http://cdn.blocket.com/static/2/images_full/81/8157542595.jpg

Modellår: 2001
Växellåda: Automat
Miltal: 9 500 - 9 999

- Fullservad
- Lilla 10000-milsservicen gjord
- Komplett historik/dokumentation
- Mr Cap
- Besiktigad u.a.
- Välvårdad

Utrustning:
- GPS Navigator
- Skinn
- ACC/klimatanläggning
- Larm
- Färddator
- 18" Porschefälgar
- Extrauppsättning 16" (All weather)
- Elmanövrerad sufflett
- Elmanövrerade stolar
- Fjärrstyrt centrallås
- Airbag
- Elhissar
- Elspeglar
- CD-spelare med fack för fyra skivor
- etc...

Aldrig vinterkörd och endast handtvättad.

Extrauppgifter
Importerad och vidimerad av Autoropa 2003
Märke: Porsche Drivhjul: Tvåhjulsdriven
Modell: Boxster Hästkrafter: 220 Hk
Växellåda: Tiptronic
Motorstorlek: 2.7L (6cyl)
Förbrukning blandad körning 0.85L/Mil
Färg: Silver Metallic

Of World
3 378 Inlägg
11 juli 2013
Vad tror folket om denna

Opel Omega Elegance 2.2 -01

20 000 mil kamrem satts bytt för 150mil sen även generatorrem små rostfläckar finns, främst bakskärm lite buckla på huven nära grillen

utrustning:
Acc/Klimatanläggning som kyler kanon
Xenonljus från fabrik
stora färddatorn
multifunktionsratt (även ställbar)
stolvärme
elinställbara stolar fram
elhissar runtom
elspeglar
infällbara speglar
stora ljudsystemet
löstagbar dragkrok