2580
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

37 Inlägg
19 juni 2014
#3561
http://www.garaget.org/?car=151747
All info där stämmer + Ny programvara av nordic ca 300hk, Stenskottslagade framskärmar på firma, nyfylld AC, Nya sommar sulor Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 max 200mil, 10800mil,  fin service historik och 400mil sen senaste service, skattad och snart nybesiktad.  felfri!

194 Inlägg
19 juni 2014
#3562
BMW E34 525i -93

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131898/131898-022fc23c1e609ceec77392a49a109219.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131898/131898-9ae9f4872af34d6ec39366162bef3b06.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131898/131898-de14b98fe731a29a8c097fb2e223a27a.jpg



Kul och kolla vad folk anser bruksbilen skulle kunna tänkas vara värd

BMW E34 525i -93 M-kittad lite rostig på dom vanliga e34 ställena men går bra i motor/låda och ganska trevligt utrustad och med bakaxel och Lameldiff från M5

Bes till 2015-03
Skattad till 2015-04

Motor: M50B25
Sänkt 60/40
M-Paketet
M-Ratt
M-växelspaks knopp
M-speglar aerodynamik
Vita blinkers runt om
Facelift (breda huven/njurarna)
Svart skinn inredning
Elstyrda M5 sportstolar
Svarta dörrsidor/paneler
Fungerande AC
Farthållare
Stora Färdatorn
Elhissar

M5 bakaxel med M5 Lamelldiff

Rost på dom klassiska E34 ställena alltså skärmar/nederkant dörrar/runt tanklock/bagagelucka

uppslag i huven efter stötdämparna efter tidigare ägare

C-lås ur funktion

lucka fattas för draget bak på stöten

M-fronten lite sprucken fram
Senast redigerat av Lojdstrom (19 juni 2014)


2 174 Inlägg
20 juni 2014
#3563
Lojdstrom skrev:
BMW E34 525i -93

http://www1.garaget.org/gallery/images/132/131898/131898-022fc23c1e609ceec77392a49a109219.jpg


http://www1.garaget.org/gallery/images/132/131898/131898-9ae9f4872af34d6ec39366162bef3b06.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/132/131898/131898-de14b98fe731a29a8c097fb2e223a27a.jpg



Kul och kolla vad folk anser bruksbilen skulle kunna tänkas vara värd

BMW E34 525i -93 M-kittad lite rostig på dom vanliga e34 ställena men går bra i motor/låda och ganska trevligt utrustad och med bakaxel och Lameldiff från M5

Bes till 2015-03
Skattad till 2015-04

Motor: M50B25
Sänkt 60/40
M-Paketet
M-Ratt
M-växelspaks knopp
M-speglar aerodynamik
Vita blinkers runt om
Facelift (breda huven/njurarna)
Svart skinn inredning
Elstyrda M5 sportstolar
Svarta dörrsidor/paneler
Fungerande AC
Farthållare
Stora Färdatorn
Elhissar

M5 bakaxel med M5 Lamelldiff

Rost på dom klassiska E34 ställena alltså skärmar/nederkant dörrar/runt tanklock/bagagelucka

uppslag i huven efter stötdämparna efter tidigare ägare

C-lås ur funktion

lucka fattas för draget bak på stöten

M-fronten lite sprucken fram

15 hade jag kunnat ge förn. Haft många såna, fast dom är ju helt underbara så jag hade nog lackat om den och fixat 18 tum M5 fälgar ....såå clean bil.


...has left the building...
4 474 Inlägg
20 juni 2014
#3564
Lojdstrom: Är tveksam till att din 525i har M5-diff, däremot har den säkerligen en "spärrad" (25%) diff, men inte samma utväxling (och inte lika effekttålig) som M5 diffen (3.91). Jag tror mer på runt 10", den låter rätt rostig dessvärre. Skall du sälja så kommer du få MYCKET bättre betalt om du säljer den i delar, bara ytterspeglarna betingar ett värde mellan 2-3000 kr, M-paket 3-5000kr, osv...Har man tid/lust/ork att dutta snackar vi nog om 20-30000 i delar.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

194 Inlägg
20 juni 2014
#3565
dawwe skrev:
Lojdstrom: Är tveksam till att din 525i har M5-diff, däremot har den säkerligen en "spärrad" (25%) diff, men inte samma utväxling (och inte lika effekttålig) som M5 diffen (3.91). Jag tror mer på runt 10", den låter rätt rostig dessvärre. Skall du sälja så kommer du få MYCKET bättre betalt om du säljer den i delar, bara ytterspeglarna betingar ett värde mellan 2-3000 kr, M-paket 3-5000kr, osv...Har man tid/lust/ork att dutta snackar vi nog om 20-30000 i delar.

Hallå dawwe det skall vara en M5 bakklump/diff på den nu enligt förra ägaren den hade ju S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% från fabrik och förr förra ägaren har i alla fall slängt på något annat i alla fall  jag skall föröka få klarhet vad som exakt sitter på  smile Ähh nu var du snål dawwe 10? tycker jag visst den är rostigt på sina ställen men skattad/bes i dagläget  jag skulle tro på mellan 13-15 000:- tror faktiskt den är lättsåld även fast den är rostig,

M-paketet är ju eftertraktat  men fattas ju luckan bak och sprucken i fronten / pirat speglar kostar 3-400kr på ebay så är nog inte många kronor man får för speglarna, skinn inredningen ger nog 3-4500:- motor 4-5000:- diff beroende på vad det är 2-4000:- med mera men jag skulle inte orka sälja den i delar tror jag tongue om jag gör mej av med den så säljs den nog hel i alla fall tongue men mer än 10 blir det då i alla fall det är jag helt säker på smile den går i övrigt väldigt bra och jag är lite kluven om jag skall sälja den  och satsa på en annan E34 eller ha den tills våren i alla fall brutalt rolig vinterbil tycker jag sen går den brett på sommarn iofs också om man vill wink


...has left the building...
4 474 Inlägg
20 juni 2014
#3566
Lojd: Original M-speglar kan man ta BRA betalt för. Jag köpta nya från BMW 2006 passande till min elstyrda inredning (olika artikelnr beroende på om bilen har elstyrd inredning eller ej...), o de kostade då, inkl nya glas 4000 kr/st. Jag vet inte om jag tror på det där med M5 klump, passar ens drivaxlarna från en 525 mot klumpen, tveksamt? Samma gäller kardan. O passar M5-kardan mot 525-lådan? Men absolut, diffspärrad alla gånger!
10 är vad jag tror den går för, man får ju en fräsch relativt rostfri E39 523i för ca 15-17", det är så jag ser det. Sen är det klart, hittar du nån som är ute efter delarna (speglarna, M-paketet, elinredningen) så kan man kanske få uppåt 12-13. Som sagt, du har en del godis, plocka bort o sälj löst. Köp standard kofångare, speglar, inredning mm billigt på skroten o montera,kommer inte sänka värdet på bilen är min åsikt.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Forummoderator
18 316 Inlägg
20 juni 2014
#3567
dawwe skrev:
Lojd: Original M-speglar kan man ta BRA betalt för. Jag köpta nya från BMW 2006 passande till min elstyrda inredning (olika artikelnr beroende på om bilen har elstyrd inredning eller ej...), o de kostade då, inkl nya glas 4000 kr/st. Jag vet inte om jag tror på det där med M5 klump, passar ens drivaxlarna från en 525 mot klumpen, tveksamt? Samma gäller kardan. O passar M5-kardan mot 525-lådan? Men absolut, diffspärrad alla gånger!
10 är vad jag tror den går för, man får ju en fräsch relativt rostfri E39 523i för ca 15-17", det är så jag ser det. Sen är det klart, hittar du nån som är ute efter delarna (speglarna, M-paketet, elinredningen) så kan man kanske få uppåt 12-13. Som sagt, du har en del godis, plocka bort o sälj löst. Köp standard kofångare, speglar, inredning mm billigt på skroten o montera,kommer inte sänka värdet på bilen är min åsikt.

Morsan har just en 523iA -99. Vi tippar på att den går för 10-12 tkr. Då är det ändå en Shadow Edition nr. 40 med fungerande ac och lite annat extra. Bla M-paket...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

...has left the building...
4 474 Inlägg
20 juni 2014
#3568
Lojdan: En M5 diffs utgående "medbringare" har bultcirkel 94 mm, 525i med "spärr" har 86 mm, så även M5 drivaxel (samma som 535i...) behövs, o så det där med kardan o växellåda o allt...Nä, jag är skeptisk, massa jobb för ingenting då bilen redan har diffspärr från fabrik. MEN det borde gå att kolla upp enkelt. Fram med GPS'en o jämför mätarfart runt 100 mot GPS fart. Skiljer det "massor" så sitter det nog en M5 diff trots allt (M5-diff = 3.91, Spärr-diff = 3.23)
Senast redigerat av dawwe (20 juni 2014)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

194 Inlägg
20 juni 2014
#3569
dawwe skrev:
Lojdan: En M5 diffs utgående "medbringare" har bultcirkel 94 mm, 525i med "spärr" har 86 mm, så även M5 drivaxel (samma som 535i...) behövs, o så det där med kardan o växellåda o allt...Nä, jag är skeptisk, massa jobb för ingenting då bilen redan har diffspärr från fabrik. MEN det borde gå att kolla upp enkelt. Fram med GPS'en o jämför mätarfart runt 100 mot GPS fart. Skiljer det "massor" så sitter det nog en M5 diff trots allt (M5-diff = 3.91, Spärr-diff = 3.23)

Suttit o läst lite och försöker få lite klarhet i det där med klumpen och det skulle ju vara som du skriver mycket jobb för ingenting och byta men det skall som sagt sitta något annat på än den från fabrik i alla fall enligt förra ägaren  men ang drivaxel 'är det endast M5/535 som passar ? hittar inget om det? är verkligen inte så insatt och kunnig inom klumpar/diffar, kan ju vara värt att testa med gps har dock ingen riktigt gps kanske funkar med en gps app också?

ähh jag orkar som sagt inte plocka delar och sälja löst osv det blir för mycket jobb o tid skall något säljas så blir det i en hel bil smile och jag tror fortfarande att den går för några tusenlappar mer än 10 wink
Senast redigerat av Lojdstrom (20 juni 2014)


2 656 Inlägg
20 juni 2014
#3570
Hybridsmurfen skrev:
dawwe skrev:
Lojd: Original M-speglar kan man ta BRA betalt för. Jag köpta nya från BMW 2006 passande till min elstyrda inredning (olika artikelnr beroende på om bilen har elstyrd inredning eller ej...), o de kostade då, inkl nya glas 4000 kr/st. Jag vet inte om jag tror på det där med M5 klump, passar ens drivaxlarna från en 525 mot klumpen, tveksamt? Samma gäller kardan. O passar M5-kardan mot 525-lådan? Men absolut, diffspärrad alla gånger!
10 är vad jag tror den går för, man får ju en fräsch relativt rostfri E39 523i för ca 15-17", det är så jag ser det. Sen är det klart, hittar du nån som är ute efter delarna (speglarna, M-paketet, elinredningen) så kan man kanske få uppåt 12-13. Som sagt, du har en del godis, plocka bort o sälj löst. Köp standard kofångare, speglar, inredning mm billigt på skroten o montera,kommer inte sänka värdet på bilen är min åsikt.

Morsan har just en 523iA -99. Vi tippar på att den går för 10-12 tkr. Då är det ändå en Shadow Edition nr. 40 med fungerande ac och lite annat extra. Bla M-paket...

är det den du haft på din sida innan hade den absolut inget m paket smile möjligen en m knopp och en mratt men inget m paket  smile

tror nog med e34an går för ca 15 man kan inte jämföra en tidig e39a med en e34 då är e34 en betydligt trevligare bil med facelift och dylikt på e39an är det en helt annan grej dock


194 Inlägg
20 juni 2014
#3571
ekelund88:

Är helt inne på din linje här med att man inte kan jämföra tidiga e39or med E34or och jag skulle vilja påstå att utbudet på E34or inte direkt är stort idag visst finns motorsvagare modeller till billigt pris  runt 10 men folk vill ha 525 och uppåt helst sen även om min bil är lite rostig och halvful i kaross så är den nog lättsåld då den är

M-kittad/ svart inredning/sportstolar/fungerande ac/farthållare jag brukar sitta och glo på blocket en efter  E34or och det är faktiskt inte ofta det kommer ut M-kittade E34or vad jag sett i alla fall sen är det väl en smaksak om man tycker E34 är trevligare än E39 wink


Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
20 juni 2014
#3572
Lojdstrom skrev:
ekelund88:

Är helt inne på din linje här med att man inte kan jämföra tidiga e39or med E34or och jag skulle vilja påstå att utbudet på E34or inte direkt är stort idag visst finns motorsvagare modeller till billigt pris  runt 10 men folk vill ha 525 och uppåt helst sen även om min bil är lite rostig och halvful i kaross så är den nog lättsåld då den är

M-kittad/ svart inredning/sportstolar/fungerande ac/farthållare jag brukar sitta och glo på blocket en efter  E34or och det är faktiskt inte ofta det kommer ut M-kittade E34or vad jag sett i alla fall sen är det väl en smaksak om man tycker E34 är trevligare än E39 wink

Jag tror inte att vem som helst köper en e34 idag, de som köper en e34 idag är mer eller mindre entusiaster.
Tycker även 15 000 är lite snålt, jag hade klippt den direkt för det priset om jag hade letat bil idag


194 Inlägg
22 juni 2014
#3573
Sålde bilen i alla fall för 16 000:- idag och det var ett jäkla tryck på telefonen kan jag säga den första som kom och tittade på den köpte den big_smile


Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
22 juni 2014
#3574
Lojdstrom skrev:
Sålde bilen i alla fall för 16 000:- idag och det var ett jäkla tryck på telefonen kan jag säga den första som kom och tittade på den köpte den big_smile

jo e34orna börjar bli efter traktade och ökar sakta men säkert i pris nu smile


194 Inlägg
22 juni 2014
#3575
CHEEVA skrev:
Lojdstrom skrev:
Sålde bilen i alla fall för 16 000:- idag och det var ett jäkla tryck på telefonen kan jag säga den första som kom och tittade på den köpte den big_smile

jo e34orna börjar bli efter traktade och ökar sakta men säkert i pris nu smile

ja precis så nu ska jag börja leta efter något nytt och självklart blir det en E34a wink


Forummoderator
18 316 Inlägg
22 juni 2014
#3576
Lojdstrom skrev:
CHEEVA skrev:
Lojdstrom skrev:
Sålde bilen i alla fall för 16 000:- idag och det var ett jäkla tryck på telefonen kan jag säga den första som kom och tittade på den köpte den big_smile

jo e34orna börjar bli efter traktade och ökar sakta men säkert i pris nu smile

ja precis så nu ska jag börja leta efter något nytt och självklart blir det en E34a wink

Grattis! Tror inte morsans E39 blir lika lättsåld...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
22 juni 2014
#3577
Hybridsmurfen skrev:
Lojdstrom skrev:
CHEEVA skrev:

jo e34orna börjar bli efter traktade och ökar sakta men säkert i pris nu smile

ja precis så nu ska jag börja leta efter något nytt och självklart blir det en E34a wink

Grattis! Tror inte morsans E39 blir lika lättsåld...

Editionbilen är ju fin och med rätt växellåda.

Den försvinner nog relativt raskt, med rätt prissättning.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
22 juni 2014
#3578
Hybridsmurfen skrev:
Lojdstrom skrev:
CHEEVA skrev:

jo e34orna börjar bli efter traktade och ökar sakta men säkert i pris nu smile

ja precis så nu ska jag börja leta efter något nytt och självklart blir det en E34a wink

Grattis! Tror inte morsans E39 blir lika lättsåld...

är den fräsch så är det inga problem att sälja en e39


237 Inlägg
15 juli 2014
#3579
Ingen bil men provar här.
Tänkte köpa friktionsdäck så ska isåfall sälja mina dubbdäck, 185/65-15 Goodyear Ultra Grip 500 med ca 6.5-7 mm kvar och hyfsade dubb på V70N alufälgar, lite små skrap på fälgarna men hyfsade.
Vad skulle man kunna ta för dessa vid försäljning?
Senast redigerat av Teho (15 juli 2014)


1 426 Inlägg
15 juli 2014
#3580
Teho skrev:
Ingen bil men provar här.
Tänkte köpa friktionsdäck så ska isåfall sälja mina dubbdäck, 185/65-15 Goodyear Ultra Grip 500 med ca 6.5-7 mm kvar och hyfsade dubb på V70N alufälgar, lite små skrap på fälgarna men hyfsade.
Vad skulle man kunna ta för dessa vid försäljning?

1000-1500~
Senast redigerat av Jockk3 (15 juli 2014)


Sök