Har läst en del inlägg här och det verkar som att folk är seriösa med sina svar så vad kan min 940 vara värd ?
Om ni vill se bilen så har ni en länk här:http://www.garaget.org/?car=311455
Lite info om bilen:
årsmodell 92
Kan börja med att säga att allting fungerar som det ska göra och det är ingenting som är trasigt.
B230FB motorn, alltså 130hk, med m47 låda och 1031 axel.
Den har gått 33k, åkte 150 mil i Norge med den nyss och den snittade 0.68 per mil och den drar ingen olja eller vatten.
Nybytt lmm med 3 års garanti från mekonomen.
insugspackning, o-ringar i spridarna bytt i år.
Ny castrol-olja i motor, låda och bakaxel bytt i år.
vita blinkers runtom, de bak är köpta på volvo.
nya yttre styrleder från volvo.
nytt tudor batteri.
Ny termostat från volvo.
Nya stabilisatorstag med polyuretan bussningar.
bytte broms-OK, skivor och belägg runtom för ett år sedan ungefär, bytte även bromssköldar fram, bak är fortfarande fina.
nya stänkskydd fram och bak, köpta på volvo.
Jätte fin i underredet, fick beröm på besiktningen.
så gott som rostfri i karrossen, har lite bubblor under lacken på ena dörren men ingen rost eller lacksläpp som syns.
Vitlackerade super dtm 17" med 5mm däck kvar runtom, lite kantstötta är dom allt.
vinterdäck på plåtfälg, BF goodrich dubbdäck med 8 mm kvar runtom
Har massa kvitton på den, inte från den var helt ny, men sent 90-tal, har dock alla besiktningspapper sen den var ny, 2 st underkända sen den var helt ny.
Om den säljs så är den nysakttad och nybesiktigad också

Negativt, enligt mig, med bilen är att den har plyshinredning, fönstervev runtom, ingen ac och ingen farthållare. Det har inget med skicket på bilen att köra men de drar ändå ner värdet, eller det är snarare så att det inte höjer värdet på bilen.
Det var allt jag kom på nu som är gjort senaste året.
MVH Aron