Top Gear Tråden

Timol
11 mars 2010 · 358 Inlägg

MrPersson skrev:
Orka titta på blekfeta,korkade engelsmän...

Orka skriva korkade åsikter på ett forum.

Top Gear är bland det bästa som sänds i TV.

Delta_Rebel
11 mars 2010 ·

Timol skrev:

MrPersson skrev:
Orka titta på blekfeta,korkade engelsmän...

Orka skriva korkade åsikter på ett forum.

Top Gear är bland det bästa som sänds i TV.

Du får tycka va du vill, så tycker jag vad jag vill,top gear är ett dåligt bilprogram

j0cke90 fotograf
11 mars 2010 · 119 Inlägg

Fan de avsnittet som gick i tisdags på kanal 9 är top gear när det är som bäst big_smile! älskar deras roadtrips och roliga händelser. tycker de är helskönt att de inte är sådär löjligt allvarligt som tex dem svenska bilprogrammen är. utan tvekan ett av dem bästa programmen på tv!


Vettenas
11 mars 2010 · 16 Inlägg

maco skrev:

Konjagare skrev:
Riktigt bra program, dock har de tappat sin charm som de hade innan. Nu är de för mycket fitteri med effekter osv, inte lika back to basic som de var innan, vilket jag gillade, man fick helt enkelt mer tid att se fina bilar osv, skämten, humör förhållanden till de seriösa var bättre för, känns som det är overkill med skämt hela tiden osv. Annars en riktigt bra show, favoritstyckena är när får en liten budget och köpa 3 olika bilar och testa dem, underbart att se vad man får för en liten slant och hur mycket man kan pressa dem!

Instämmer till 100%.

Ett annat favoritstycke enligt mig är "how hard can it be" samt specialavsnitten (när de drar till amerikatt och nordpolen osv).

Svar till Vettenas: förutom de s01-s14 av Top Gear så har jag även sett Clarkson i:
Top 100 cars.
Shootout.
Hot Metal.
Heaven And Hell.

Let's agree to disagree.

Ja dom glömde jag bort.
Du har helt rätt där.

Vettenas
11 mars 2010 · 16 Inlägg

Fan de avsnittet som gick i tisdags på kanal 9 är top gear när det är som bäst ! älskar deras roadtrips och roliga händelser. tycker de är helskönt att de inte är sådär löjligt allvarligt som tex dem svenska bilprogrammen är. utan tvekan ett av dem bästa programmen på tv!

Ja det är för jädra bra det avsnittet. Fast jag vet inte om det när dom letar efter den bästa vägen i Europa är bättre...
Håller med dig på det där om att det är mycket bättre när det inte är så där löjligt seriöst hela tiden.
Typ Fifth Gear...

JDMy00 ClubJDM.se
11 mars 2010 · 1 608 Inlägg

j0cke90 skrev:
Fan de avsnittet som gick i tisdags på kanal 9 är top gear när det är som bäst big_smile! älskar deras roadtrips och roliga händelser. tycker de är helskönt att de inte är sådär löjligt allvarligt som tex dem svenska bilprogrammen är. utan tvekan ett av dem bästa programmen på tv!


Streetfire.net har hela program.. slipper man sitta på tuben o kolla på en massa olika delar tongue

Bara ett tips för dom som inte visste de^^

Mazda Mx-5 (1999)
qazse
27 juni 2010 · 178 Inlägg

top gear s15: 8pm June 27 on BBC Two.

AudiZack Living the good Life!
27 juni 2010 · 585 Inlägg

Jag har längtat efter detta så länge!!! Världens bästa motorprogram big_smile

When the flag drops, the Bullshit stops.
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
27 juni 2010 · 3 929 Inlägg

MrPersson skrev:

Timol skrev:

MrPersson skrev:
Orka titta på blekfeta,korkade engelsmän...

Orka skriva korkade åsikter på ett forum.

Top Gear är bland det bästa som sänds i TV.

Du får tycka va du vill, så tycker jag vad jag vill,top gear är ett dåligt bilprogram

Och Volvo 945 är en skit ful bil!


On topic!
Skit bra program! älskar det!
Dock så var s.14 lite sisådär ... Finns bättre!
Men tror dom får till det på s.15! wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
AudiZack Living the good Life!
27 juni 2010 · 585 Inlägg

De fick ju göra lite nedskärningar så därför gjorde de bara 7 avsnitt, men jag gillade att de peakade så mycket på tv bolaget och hur de avslutade säsongen, skojigt avslut smile

When the flag drops, the Bullshit stops.
Mack Forum- och sitemoderator
27 juni 2010 · 26 150 Inlägg

Jag tillhör en av dem som längtar till nästa säsong av serien. Visst. Det är mycket manus/scripta och detta ser man på bakom kulisserna-klippen som finns på tex youtube, men vad gör det när det är underhållande och faktiskt håller en hög standard.
Visst. De kanske inte är så oberoende som de säger mot olika instanser, men faktan de uppger är någorlunda sann - men kanske aningen vriden i vissa fall?

Är också en av dem som fullkomligt älskar de avsnitt när Jeremy Clarkson vänder sig mot kameran och ger sitt förvånade flin, och utbrister "how hard can it be?"

Själv förstår jag inte vart de får allt ifrån. Men vart det än är, eller vem eller vilka det nu än är som kommer på allting - så är den/dem geniala.

Har även läst tidningen/boken Top Gear. Köpte den  - var ju tvungen när jag såg att den fanns - på Arlanda, och Jeremy är - såsom någon annan skrev tidigare- lika rolig i sina texter i tvrutan, som han är i bilmagasinet.

Skit samma om de är bleka och feta. Jag tror de vet om det.
Det bjuder dem på.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
robinwatz
27 juni 2010 · 129 Inlägg

Top Gear är helt klart en favorit på tv rutan. Har längtat jätte länge till S.15. Men nu visar det sig att vi inte har rätt BBC sad Vet någon om det sänds så man kan se via nätet? smile (A)

lingua
27 juni 2010 · 2 271 Inlägg

Klart favoritprogrammet.
har alla säsonger i burken och fick för mig för någon dag sen att börja se om från första säsongen,
snacka om skillnad mot nu!smile Speciellt när James May dyker upp i andra säsongen, korthårig
och ser änu mesigare ut än nu!smile klockrent!

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
AudiZack Living the good Life!
27 juni 2010 · 585 Inlägg

Så, nu har Säsong 15 avsnitt 1 kommit ut på nätet big_smile

When the flag drops, the Bullshit stops.
Mack Forum- och sitemoderator
28 juni 2010 · 26 150 Inlägg

AudiZack skrev:
Så, nu har Säsong 15 avsnitt 1 kommit ut på nätet big_smile

Har sett det nu smile
Höll på att garva ihjäl mig under inslaget om Reliant Robin tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Mortalis VW-nörd?
29 juni 2010 · 4 332 Inlägg

en sån skulle man skaffa till nån man inte tycker om som gåva...utan att bli åtalad för mordförsök tongue

steifan DR!FTT3KN!K3R
29 juni 2010 · 10 427 Inlägg

Hehe precis, kul att man växte upp med att kika på Mr Bean där en sån välter "hela" tiden också wink

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Opelmadness German cars, quality and beyond
29 juni 2010 · 8 197 Inlägg

Vill ha kanal 9 så jag kan se gamla avsnitt...
Eller nån vänlig själ som har alla på disc.. roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
trocade
29 juni 2010 · 194 Inlägg

Opelmadness skrev:
Vill ha kanal 9 så jag kan se gamla avsnitt...
Eller nån vänlig själ som har alla på disc.. roll

finalgear.com är din vän i natten big_smile

PlatinumRacing
29 juni 2010 · 597 Inlägg

Top gear är enligt mig det bästa motorprogrammet som går just nu, det enda jag stör mig på är att de
ibland är "partiska" när det gäller brittiska tillverkare/ överlag allt som är brittisk

ex när de testar Jaguar nya modellen (vet ej vad den heter), bilen har ju samma motor som tidigare modell samt att delarna är ett ihop plock av gammalt material de hittade lite varstans, enligt mig är denna bil inte lyx
men ändå så går den ut som vinnare när de jämför den med mercedes sl (tror jag det var) samt BMWs 6serie.

Egentligen finns det ju nästan inget program som inte är partiskt när det gäller det egna landets fordon.
men störande är det endå.


My 0,2$


EDIT: Bör väl tilläggas att jag med mitt ex syftar på tidigare säsong.

Senast redigerat av PlatinumRacing (29 juni 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang