240 går på 1 burk

mikkep
11 mars 2010 · 147 Inlägg

Fan va trött jag blir! Nu tillbaks efter mina 1000 trådar:P Min 240 går bara på ena burken. den skakar som fan å går inte att dra upp i varv alls. Ungefär samma som min andra 240 ( de går ungefär lika vet dock ej om de e samma fel, fick soppatorsk på den andra)

Men i alla fall så går den på ena cylindern bara. skakar som fan och går inte att varva, testade de genom att dra ur tänhattarna. Stiften var geggiga och oljiga men trokade av de och tog fram stålborsten.
Sen satte jag till baka dem men fortfarande samma fel går på 1 burk?!:S

vad är felet tro?? har besiktning om 2 veckor så måste hitta felet:P

Glömde till lägga kört på egen mixad soppa , kör på den i moppen då var moppen bara lite trög startat (kan ha vart för att de va 10->20 minus) men efter som soppan var blanadad på bensin diesel etanol spolarvätska m.m som jag fick av min bror som han i sin tur fick från sitt jobb. Tror ni det kan ha med saken att göra? har inte så mycket kvar i tanken de vet jag..

viccoA
11 mars 2010 · 3 110 Inlägg

mikkep skrev:
Glömde till lägga kört på egen mixad soppa , kör på den i moppen då var moppen bara lite trög startat (kan ha vart för att de va 10->20 minus) men efter som soppan var blanadad på bensin diesel etanol spolarvätska m.m som jag fick av min bror som han i sin tur fick från sitt jobb. Tror ni det kan ha med saken att göra? har inte så mycket kvar i tanken de vet jag..

Näää, spolarvätska låter som ett rimligt drivmedel för ett gammalt tröskverk.

JonasHalt
11 mars 2010 · 699 Inlägg

Om det är förgasare föreslår jag att du ska kolla membranet, har varit med om liknande fel //Jonas

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
loow Jävel
11 mars 2010 · 2 018 Inlägg

Skulle tippa på att de är soppan. tanka bilen full med VANLIG bensin, och gör rent fördelaren.

You got to risk it, to get the biscuit :)
mikkep
11 mars 2010 · 147 Inlägg

Okej verkar vara soppan. Det är instpurt men varför går den på en cylinder då?!?! den går alltid på samma cylinder....  fördelaren såg okej ut

gamlingen
11 mars 2010 · 5 198 Inlägg

mikkep skrev:
Okej verkar vara soppan. Det är instpurt men varför går den på en cylinder då?!?! den går alltid på samma cylinder....  fördelaren såg okej ut

Är det bara 2cylindrar på en 240 .. har inte dom 4 som vanligast ?

citat :Glömde till lägga kört på egen mixad soppa , kör på den i moppen

Pan
11 mars 2010 ·

Varför kör du den på "Egen mixad soppa" ? Spolarvätska haha! Har jag faktiskt kört i en gammal golf med. Kopplade in sprutmunstycket till vindrutespolaren i förgasaren gillade den inte. Såg nu att du inte hade så mkt kvar i tanken. Tror inte bensin, etanol, diesel och spolarvätska blandar sig så bra!. Kommer det att ligga överst i tanken sen när det bara finns det kvar så pumpar den tex enbart spolarvätska. Töm tanken fyll på med ny soppa.

mvh

mikkep
11 mars 2010 · 147 Inlägg

Gamlingen: bara drygt svar jäkligt trött nu osv. Självklart har jag 4 cylindrar på min volvo 240 b230f, ja egen mixad soppa kom över den genom en bror:P

Pan: Hur tömmer jag tanken dåda? Jag fick inte ner en slang i tanken sist... testade för har typ ett slangnings verktyg:)

gamlingen
11 mars 2010 · 5 198 Inlägg

mikkep skrev:
Gamlingen: bara drygt svar jäkligt trött nu osv. Självklart har jag 4 cylindrar på min volvo 240 b230f, ja egen mixad soppa kom över den genom en bror:P

Pan: Hur tömmer jag tanken dåda? Jag fick inte ner en slang i tanken sist... testade för har typ ett slangnings verktyg:)

Drygt svar ? va ju en fråga

mikkep
11 mars 2010 · 147 Inlägg

gamlingen skrev:

mikkep skrev:
Gamlingen: bara drygt svar jäkligt trött nu osv. Självklart har jag 4 cylindrar på min volvo 240 b230f, ja egen mixad soppa kom över den genom en bror:P

Pan: Hur tömmer jag tanken dåda? Jag fick inte ner en slang i tanken sist... testade för har typ ett slangnings verktyg:)

Drygt svar ? va ju en fråga

Okej men hur får du det till att jag skrev att det var 2 cylindrar?Den går på samma cyllinder bara . alltså 1 av 4 de är samma som fungerar hela tiden

gamlingen
11 mars 2010 · 5 198 Inlägg

mikkep skrev:

gamlingen skrev:

mikkep skrev:
Gamlingen: bara drygt svar jäkligt trött nu osv. Självklart har jag 4 cylindrar på min volvo 240 b230f, ja egen mixad soppa kom över den genom en bror:P

Pan: Hur tömmer jag tanken dåda? Jag fick inte ner en slang i tanken sist... testade för har typ ett slangnings verktyg:)

Drygt svar ? va ju en fråga

Okej men hur får du det till att jag skrev att det var 2 cylindrar?Den går på samma cyllinder bara . alltså 1 av 4 de är samma som fungerar hela tiden

Jo du skrev så här :Min 240 går bara på ena burken... Och ena.. det är en av 2...

PH_
11 mars 2010 · 310 Inlägg

gamlingen skrev:

mikkep skrev:

gamlingen skrev:

Drygt svar ? va ju en fråga

Okej men hur får du det till att jag skrev att det var 2 cylindrar?Den går på samma cyllinder bara . alltså 1 av 4 de är samma som fungerar hela tiden

Jo du skrev så här :Min 240 går bara på ena burken... Och ena.. det är en av 2...

Jo om man ska leka ordpolis är det så. Men jag tror faktiskt att både du och alla andra förstod vad han menade.


Till trådskaparen:

Kompisarna har spätt ut soppa på gamla skitbilar med både det ena och det andra, dåligt hemkört, öl, sprit, spolarvätska, diesel, etanol osv osv. Har troligen testat alla brännbara (och en del ickebrännbara) som finns antingen i en bar eller garage. Erfarenheten från detta säger att går det på en burk så så ska det även gå på övriga! Jag tror inte själva bränslet är det stora problemet om bilen startar.

Givetvis kan skit i bränslet klägga igen det mesta men det över tid om inte soppa filtret har havererat.

Har du kollat så att du har gnista på alla tändstiften? Börja med att felsöka där.

På en 240 är det ju dessutom såpass billigt att du borde klara dig undan med ett par tre hundringar för kablar, rotor, fördelarlock och stift.

Är det en insprutare kan trasig lmm få bilen att gå ruskigt illa också.

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
mikkep
11 mars 2010 · 147 Inlägg

PH_ skrev:

gamlingen skrev:

mikkep skrev:

Okej men hur får du det till att jag skrev att det var 2 cylindrar?Den går på samma cyllinder bara . alltså 1 av 4 de är samma som fungerar hela tiden

Jo du skrev så här :Min 240 går bara på ena burken... Och ena.. det är en av 2...

Jo om man ska leka ordpolis är det så. Men jag tror faktiskt att både du och alla andra förstod vad han menade.


Till trådskaparen:

Kompisarna har spätt ut soppa på gamla skitbilar med både det ena och det andra, dåligt hemkört, öl, sprit, spolarvätska, diesel, etanol osv osv. Har troligen testat alla brännbara (och en del ickebrännbara) som finns antingen i en bar eller garage. Erfarenheten från detta säger att går det på en burk så så ska det även gå på övriga! Jag tror inte själva bränslet är det stora problemet om bilen startar.

Givetvis kan skit i bränslet klägga igen det mesta men det över tid om inte soppa filtret har havererat.

Har du kollat så att du har gnista på alla tändstiften? Börja med att felsöka där.

På en 240 är det ju dessutom såpass billigt att du borde klara dig undan med ett par tre hundringar för kablar, rotor, fördelarlock och stift.

Är det en insprutare kan trasig lmm få bilen att gå ruskigt illa också.

Lite i dina tankar om soppan va ja också inne på. Vad är lmm ?Nej de är ju tur att bilen inte kostar så mycket då jag går i skolan:)

turboforssen Telge Drifting Team
11 mars 2010 · 5 398 Inlägg

mikkep skrev:
Gamlingen: bara drygt svar jäkligt trött nu osv. Självklart har jag 4 cylindrar på min volvo 240 b230f, ja egen mixad soppa kom över den genom en bror:P

Pan: Hur tömmer jag tanken dåda? Jag fick inte ner en slang i tanken sist... testade för har typ ett slangnings verktyg:)

kolla under tanken så hittar du en drenerings skruv smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
262turbo
11 mars 2010 · 1 004 Inlägg

du tankar en bil med bensin diesel etanol spolarvätska m.m... Och sen undrar varför den inte går riktigt? jag är ingen nasa tekniker men att tänddelarna skulle vara boven i dramat tror jag inte... inte heller att det är is i soppa systemet med all den skiten du har slått på.... skulle tanka helt vanlig bensin som volvo efter många miljoner och timmar i ett motor labb tagit fram motorn för..... men vad vet jag....

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
te_wik Forummoderator
11 mars 2010 · 12 813 Inlägg

Töm tanken, tanka normal bränsle blandat med injectioncleaner. Tror dina spridare har kleggat igen med diverse skit från häxblandningen du tankat i.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
mikkep
11 mars 2010 · 147 Inlägg

Turboforssen: Sitter den mitt under bakluckan?
262turbo: Jo men de är nog inte bara soppan efter som antingen går den konstigt men då skulle den fan gå på alla burkar?

Te_wik vart finns injectorcleaner och va kostar det??

te_wik Forummoderator
11 mars 2010 · 12 813 Inlägg

mikkep skrev:
Te_wik vart finns injectorcleaner och va kostar det??

Den finns typ överallt. Kostar väl kring en hundralapp.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
11 mars 2010 · 946 Inlägg

262turbo skrev:
du tankar en bil med bensin diesel etanol spolarvätska m.m... Och sen undrar varför den inte går riktigt?

Min första tanke, har seriöst aldrig tidigare hört talas om någon som kört med denna blandning i tanken. Vad är anledningen till att du gör det? Inget drygt med detta, är bara nyfiken på varför helt enkelt. smile

Till topic: Klart som amen i kyrkan att det är bränslet som ställt till det på ett eller annat sätt, bara att börja från soppapumpen och leta sig framåt.

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
mikkep
11 mars 2010 · 147 Inlägg

Dave_C70 skrev:

262turbo skrev:
du tankar en bil med bensin diesel etanol spolarvätska m.m... Och sen undrar varför den inte går riktigt?

Min första tanke, har seriöst aldrig tidigare hört talas om någon som kört med denna blandning i tanken. Vad är anledningen till att du gör det? Inget drygt med detta, är bara nyfiken på varför helt enkelt. smile

Till topic: Klart som amen i kyrkan att det är bränslet som ställt till det på ett eller annat sätt, bara att börja från soppapumpen och leta sig framåt.

Jag kom över ca 20 liter gratis och började med de i moppen då gick det. Men saken är den varför går den bara på just en cylinder å inte resterande?


Har tadigt bort oxide i fördelar lock + putsat stift + kollat kablarna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang