240 går på 1 burk

262turbo
11 mars 2010 · 1 004 Inlägg

jätte svårt att svara på då jag och säkert många andra inte har någon erfarenhet av att köra en bil på spolarvätska...... vilket är rent jävla korkat.....

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
whoiswho
12 mars 2010 · 445 Inlägg

262turbo skrev:
jätte svårt att svara på då jag och säkert många andra inte har någon erfarenhet av att köra en bil på spolarvätska...... vilket är rent jävla korkat.....

Yes håller med, det är inte det klyftigaste om man ska tanka ÄVEN om det är billigt..ren idioti rent ut sagt...Men men gjort är gjort! Töm tanken som sitter under skuffen, den kan du inte missa. det är en stor svart balja! Lmm = Luftmassmätare, den sitter innan luftfiltret!

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
alsunna
12 mars 2010 · 140 Inlägg

luftmassemätaren sitter ändå efter luftfiltret...

whoiswho
12 mars 2010 · 445 Inlägg

alsunna skrev:
luftmassemätaren sitter ändå efter luftfiltret...

Efter luftfiltret? e du full elle?tongue

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
te_wik Forummoderator
12 mars 2010 · 12 813 Inlägg

whoiswho skrev:

alsunna skrev:
luftmassemätaren sitter ändå efter luftfiltret...

Efter luftfiltret? e du full elle?tongue

Före luftfiltret sitter det ju inget. Luftfilter - LMM - Insug ----> smile



Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (12 mars 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
NJ_
12 mars 2010 · 2 118 Inlägg

te_wik skrev:

whoiswho skrev:

alsunna skrev:
luftmassemätaren sitter ändå efter luftfiltret...

Efter luftfiltret? e du full elle?tongue

Före luftfiltret sitter det ju inget. Luftfilter - LMM - Insug ----> smile



Mvh Tommy

HAHA, tack för dagens garv! big_smile underbart cool lol

D.i.l.l.i.g.a.f
whoiswho
12 mars 2010 · 445 Inlägg

NJ_ skrev:

te_wik skrev:

whoiswho skrev:

Efter luftfiltret? e du full elle?tongue

Före luftfiltret sitter det ju inget. Luftfilter - LMM - Insug ----> smile



Mvh Tommy

HAHA, tack för dagens garv! big_smile underbart cool lol

De va så lite så! jag fck dagens garv igår när ja såg att han hade tankat bilen med spolarvätska,etanol,diesel och bensin. det är ju samma sak som att: Kära Garaget, Idag hade jag vart på utflykt och skulle fylla på mitt batteri med destrilerat vatten, men jag hade inget vatten och istället så mosade jag ner några potioner ris och frutti, något konstigt har hänt med mitt batteri, Snälla vad tror ni felet ärbig_smile  haha

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
SoNic- Okejbratja
12 mars 2010 · 255 Inlägg

whoiswho skrev:

NJ_ skrev:

te_wik skrev:

Före luftfiltret sitter det ju inget. Luftfilter - LMM - Insug ----> smile



Mvh Tommy

HAHA, tack för dagens garv! big_smile underbart cool lol

De va så lite så! jag fck dagens garv igår när ja såg att han hade tankat bilen med spolarvätska,etanol,diesel och bensin. det är ju samma sak som att: Kära Garaget, Idag hade jag vart på utflykt och skulle fylla på mitt batteri med destrilerat vatten, men jag hade inget vatten och istället så mosade jag ner några potioner ris och frutti, något konstigt har hänt med mitt batteri, Snälla vad tror ni felet ärbig_smile  haha

Hmmm har du kollar så att det inte är glapp emellan kablarna? hmm

BMW 325 e36 (1994)
mats757
12 mars 2010 · 915 Inlägg

Som sagt, dina stift har kläggat igen. Trots nogrann rengöring så är det inte säker att dom fungerar. Kolla man noga i porslinet mellan mittre och yttre elektrod så kan man ofta si pytte små gnistor även där. När det blir komp i motorn tar gnistan Bara den vägen över porslinet. Då går inte motorn. Enda vettiga lösningen är NYA tändstift.
Självklart måste du tömma tanken på alla skit först. Kalkylerar du på vad nya tändstift kostar så blir det billigare att köra på ren bensin.

Överkurs. Man kan ta en gasollåga och bränna rent stiften. Men det är stor risk att man bränner sönder dom. Det är ingen fara att yttre elektroden blir lite rödglödgad. Men det är stor risk att dom spricker.

Mats

alexbenhard Hemlig Agent
12 mars 2010 · 1 115 Inlägg

Jag tycker det låter som att tändkablarna sitter fel.
Sen den där soppablandningen är nog ingen höjdare heller.

Så töm tanken och se om du har rätt tändföljd.
Kanske byta bränslefilter också?

MVH. Alex

patrik89
12 mars 2010 ·

whoiswho skrev:

alsunna skrev:
luftmassemätaren sitter ändå efter luftfiltret...

Efter luftfiltret? e du full elle?tongue

Hahaha. Vill gärna se en bild på din special monterade LMM som sitter före luftfiltret big_smile

Ont: töm ut skiten du har i tanken och köp nya stift och kolla att tändkablarna sitter rätt på varje stift, eventuellt göra rent fördelarn och byta soppa filter så har du en fungerande 240. Och tanka bara 95oktan hädanefter, spolarvätska ska du ha till rutan!

Senast redigerat av patrik89 (12 mars 2010)

whoiswho
12 mars 2010 · 445 Inlägg

patrik89 skrev:

whoiswho skrev:

alsunna skrev:
luftmassemätaren sitter ändå efter luftfiltret...

Efter luftfiltret? e du full elle?tongue

Hahaha. Vill gärna se en bild på din special monterade LMM som sitter före luftfiltret big_smile

det beror på vart ifrån man räknar:P haha

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
whoiswho
12 mars 2010 · 445 Inlägg

SoNic- skrev:

whoiswho skrev:

NJ_ skrev:

HAHA, tack för dagens garv! big_smile underbart cool lol

De va så lite så! jag fck dagens garv igår när ja såg att han hade tankat bilen med spolarvätska,etanol,diesel och bensin. det är ju samma sak som att: Kära Garaget, Idag hade jag vart på utflykt och skulle fylla på mitt batteri med destrilerat vatten, men jag hade inget vatten och istället så mosade jag ner några potioner ris och frutti, något konstigt har hänt med mitt batteri, Snälla vad tror ni felet ärbig_smile  haha

Hmmm har du kollar så att det inte är glapp emellan kablarna? hmm

Va hahaha?big_smile

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
MR_Smart
12 mars 2010 · 1 290 Inlägg

Skulle formulera felbeskrivningen något ....

”Kör på egenmixad soppa blandad på bensin, diesel, etanol, spolarvätska, mm och lik förbannat får jag den att gå på en cylinder. Behövs det bromsvätska i blandningen?”

alsunna
12 mars 2010 · 140 Inlägg

det beror på vart ifrån man räknar:P haha


sitter du inne i bilen eller fäller upp huven i max och sitter mot den när du skruvar eller?
oavsett så räknar man i regel 99% av fallen ordningen från där det börjar till det slutar (luftfilter, lmm, spjällhus, topp, motor, topp, avgasystem)

whoiswho
12 mars 2010 · 445 Inlägg

alsunna skrev:
det beror på vart ifrån man räknar:P haha


sitter du inne i bilen eller fäller upp huven i max och sitter mot den när du skruvar eller?
oavsett så räknar man i regel 99% av fallen ordningen från där det börjar till det slutar (luftfilter, lmm, spjällhus, topp, motor, topp, avgasystem)

beror på i vilken ände man börjar,
sitter din fot eller ditt huvud först på kroppen?

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
mikkep
12 mars 2010 · 147 Inlägg

haha men vafan!

nån skrev någon om luftfilter har sport på å de har ej dammat igen.
Tändkablarna sitter i rätt ordning.
okej om stiften säckat ihop men då borde bilen gå eller inte alls? varför just bara 1 cylinder?

Kan tillägga att jag inte ha nått körkort så kör enbart väldigt korta sträckor

alsunna
12 mars 2010 · 140 Inlägg

ja och i vilken logik menar du att man börjar bakifrån på motorn för att beskriva vart lmm:n sitter?

tja du det beror allt på vad man ska förklara,ska jag förklara vart jag har axlarna så väljer jag att dom sitter strax efter huvudet och inte en bra bit innan fötterna som du tydligen hade skrivit.

alsunna
12 mars 2010 · 140 Inlägg

har mycket svårt att tro att bilen klara gå på 1cylinder bara, 2 kanske går men skulle alldrig kunna tänka mig 1bara

262turbo
12 mars 2010 · 1 004 Inlägg

mikkep skrev:
haha men vafan!

nån skrev någon om luftfilter har sport på å de har ej dammat igen.
Tändkablarna sitter i rätt ordning.
okej om stiften säckat ihop men då borde bilen gå eller inte alls? varför just bara 1 cylinder?

Kan tillägga att jag inte ha nått körkort så kör enbart väldigt korta sträckor

men förhelvette vad fan tror du är felet med all jävla skit du har tankat!!!! inte fan är det något luft filter eller tändkablar som är felet..... tanka helt vanlig bensin som bilen är byggd för... passa på att "tanka på" lite energi till din egen hjärna oxå så ska du se att allt löser sig... MVH jimmy p.s jag vet att man inte får brusa upp på forumet... förlåt...

Senast redigerat av 262turbo (12 mars 2010)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang