240 går på 1 burk

mikkep
12 mars 2010 · 147 Inlägg

alsunna: DU tror jag skriver en jäkla tråd och ljuger eller? den går promt på en cylinder. Inte 2 inte 3 inte 4 utan 1!!!!!'


262turbo Okej men den går ju på en cylinder? varför skulle den bara gå på 1 om soppan var dålig?

262turbo
12 mars 2010 · 1 004 Inlägg

du kanske har 3  hål i dom andra kolvarana? gör ett komp prov eller något?... sitta och gissa på ett forum löser inga problem....

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
turboforssen Telge Drifting Team
12 mars 2010 · 5 398 Inlägg

mikkep skrev:
Turboforssen: Sitter den mitt under bakluckan?
262turbo: Jo men de är nog inte bara soppan efter som antingen går den konstigt men då skulle den fan gå på alla burkar?

Te_wik vart finns injectorcleaner och va kostar det??

ne om du lägger dig underbilen å kollar upp på tanken så sitter den typ i mitten

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
turboforssen Telge Drifting Team
12 mars 2010 · 5 398 Inlägg

varför inte ta upp spridarbryggan å kolla om det kommer soppa ur alla spridare?
kommer det soppa ur alla så  kolla gnistan igen på alla stift

det är ju lite konstigt att den går igång på bara en cylinder
den borde ju tända  på nån mer för att huvudtaget gå igång

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
mikkep
12 mars 2010 · 147 Inlägg

Turboforssen: Jo jag tycker de med, men kan rycka ur alla utom ena tändhatten så går den igång.. :S

Mattley Utbildad Service tekniker
12 mars 2010 · 117 Inlägg

Det här måste fan vara det dummaste jag har hört... jävla pucko, bilen ska gå på bensin och inget annat...

Volvo 240 Turbo "Leffe Lus" (1983)
mikkep
12 mars 2010 · 147 Inlägg

Är de jag som är helt ute och cyklar men spelar väl egentligen ingen roll vad man kör bilen på alltså du konventerar ju bilen till etanol genom att höja trycket bara? oj då vart en gammal volvo "byggd för bensin" en etanol med samma motor thats wiiierd    roll
Okej med att man bara har diesel i en diesel bil men bensin är inte så noga:P

Mattley Utbildad Service tekniker
12 mars 2010 · 117 Inlägg

konstigt, min 240 går inte alls på etanol...

Volvo 240 Turbo "Leffe Lus" (1983)
Kinnastreet
12 mars 2010 · 362 Inlägg

kan inte alla bara ta å skita sig i näven å sluta hacka på killen bara för att han har tankat gratis.. med tanke på att bilen ens startar på bara i cylinder så verkar det ju inte va dålig kräm i soppan direkt.. men visst, ja kan förstå att den kanske går orent å så men ja tror det är nåt annat som ligger bakom.
som sagt tidigare så kolla att kablarna sitter rätt, funkar inte det så kolla så du har gnista på alla stift. skruva ur ett i taget å be en polare köra på starten medans du lägger emot stiftet mot grenröret eller liknande.. finns gnista så gå vidare. släpp spridarbryggan å kolla så alla spridare öppnar ordentligt. nån skit i blandningen som du slog i kan ha satt sig i nått munstycke så det inte öppnar.
jag har själv provat å tanka diesel, etanol å bensin i min bil å det har funkat fint.. aningen svårstartad kan dom bli om blandningen är helt åt helvete..
men eftersom din bil startar så tror ja att delen spolarvätska inte är så stor för det är väl enda grejen som bilen inte ska gå på.. blandar du bensin etanol å diesel så brukar det gå ändå.. går det inte så hostar det bara men din hoppas ju iaf igång.. volvo är bra skit:) lycka till

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
te_wik Forummoderator
12 mars 2010 · 12 813 Inlägg

mikkep skrev:
Är de jag som är helt ute och cyklar men spelar väl egentligen ingen roll vad man kör bilen på alltså du konventerar ju bilen till etanol genom att höja trycket bara? oj då vart en gammal volvo "byggd för bensin" en etanol med samma motor thats wiiierd    roll
Okej med att man bara har diesel i en diesel bil men bensin är inte så noga:P

Njäe, jag vet inte om man kan säga att det "bara är att höja trycket" för att köra etanol.
På vissa motorer behöver du inte göra nåt, bara tanka och köra den går ändå. På andra motorer kanske du blir tvungen att laborera med kompressionen, tändningen, bränsletryck osv.

Att blanda E85 och bensin ca 50/50 klarar de flesta bilarna, men att hälla i diesel, spolarvätska och annat kan inte vara så nyttigt. Visst att epa-pojkarna kör bensin-diesel 50/50 men då glödtänder ju bilen hela tiden och mår inte alls bra, men nog bra för att klara 30km/h (behövs knappt någon typ av hastighets/varvspärr).


Kanske inte att häxblandningen är ditt problem, men det hade inte förvånat mig ifall det är det.
Testa blanda bensin, diesel, spolarvätska och allt var det var i en skål eller nåt och se hur reaktionen blir. Har inte testat själv men lär ju bli någon sorts hinna eller något som inte filtret kanske stoppar men kanske spridarna.

Så gör som turboforssen skriver, ta lös spridarbryggan och se ifall du får ut bensin från alla spridare.




Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (12 mars 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
mikkep
12 mars 2010 · 147 Inlägg

amazon_jonsson skrev:
kan inte alla bara ta å skita sig i näven å sluta hacka på killen bara för att han har tankat gratis.. med tanke på att bilen ens startar på bara i cylinder så verkar det ju inte va dålig kräm i soppan direkt.. men visst, ja kan förstå att den kanske går orent å så men ja tror det är nåt annat som ligger bakom.
som sagt tidigare så kolla att kablarna sitter rätt, funkar inte det så kolla så du har gnista på alla stift. skruva ur ett i taget å be en polare köra på starten medans du lägger emot stiftet mot grenröret eller liknande.. finns gnista så gå vidare. släpp spridarbryggan å kolla så alla spridare öppnar ordentligt. nån skit i blandningen som du slog i kan ha satt sig i nått munstycke så det inte öppnar.
jag har själv provat å tanka diesel, etanol å bensin i min bil å det har funkat fint.. aningen svårstartad kan dom bli om blandningen är helt åt helvete..
men eftersom din bil startar så tror ja att delen spolarvätska inte är så stor för det är väl enda grejen som bilen inte ska gå på.. blandar du bensin etanol å diesel så brukar det gå ändå.. går det inte så hostar det bara men din hoppas ju iaf igång.. volvo är bra skit:) lycka till

thank you!  Jo att den går orent å skulle blivi lite svårstartad räknade jag med! men att gå på en cylinder verka för mig väldigt konstigt. Tänkte fråga då jag är ganska så ny på bilmeckandet ifall spridarna är moment dragna? har för mig att någon sa det? nää så mycket spolarvätska var de nog inte, och den startar på enbart 1 cylinder lite random..  Ska ta imorgon å kolla gnistan men med spridarna hur går ja tillväga då??

JonR
12 mars 2010 · 3 259 Inlägg

Årets tråd! Kan ingen flytta den till allmänt så inläggen får lite fart?big_smilebig_smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Kinnastreet
12 mars 2010 · 362 Inlägg

mikkep skrev:

amazon_jonsson skrev:
kan inte alla bara ta å skita sig i näven å sluta hacka på killen bara för att han har tankat gratis.. med tanke på att bilen ens startar på bara i cylinder så verkar det ju inte va dålig kräm i soppan direkt.. men visst, ja kan förstå att den kanske går orent å så men ja tror det är nåt annat som ligger bakom.
som sagt tidigare så kolla att kablarna sitter rätt, funkar inte det så kolla så du har gnista på alla stift. skruva ur ett i taget å be en polare köra på starten medans du lägger emot stiftet mot grenröret eller liknande.. finns gnista så gå vidare. släpp spridarbryggan å kolla så alla spridare öppnar ordentligt. nån skit i blandningen som du slog i kan ha satt sig i nått munstycke så det inte öppnar.
jag har själv provat å tanka diesel, etanol å bensin i min bil å det har funkat fint.. aningen svårstartad kan dom bli om blandningen är helt åt helvete..
men eftersom din bil startar så tror ja att delen spolarvätska inte är så stor för det är väl enda grejen som bilen inte ska gå på.. blandar du bensin etanol å diesel så brukar det gå ändå.. går det inte så hostar det bara men din hoppas ju iaf igång.. volvo är bra skit:) lycka till

thank you!  Jo att den går orent å skulle blivi lite svårstartad räknade jag med! men att gå på en cylinder verka för mig väldigt konstigt. Tänkte fråga då jag är ganska så ny på bilmeckandet ifall spridarna är moment dragna? har för mig att någon sa det? nää så mycket spolarvätska var de nog inte, och den startar på enbart 1 cylinder lite random..  Ska ta imorgon å kolla gnistan men med spridarna hur går ja tillväga då??

spridarbryggan sitter skruvad med 3 m6 tror jag om ja inte minns helt fel. när du släppt dom så är det bara att dra hela bryggan rakt upp å spridarna följer med. sen är det bara att köra på starten å se så dom matar på soppa. men se till att inte du har nåt som brinner,glöder eller gnistrar i närheten. ett tips är att trä på 4 st 50cl petflaskor på spridarna när du provar så slipper du få soppa över hela motorn som vid lite otur kan fatta eld, men iofs då slipper du ju motorbekymren sen;) lycka till

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
alsunna
12 mars 2010 · 140 Inlägg

hahaha vad sägs om att tagga ner lite kanske? har inte påstått att du ljuger utan att du kanske har fel, är en jävligt stor skillnad du...

Kesler
12 mars 2010 · 3 650 Inlägg

Pallar inte läsa mer än första inlägget..men seriöst, sälj skiten! En rutten? 240..köp en bil som funkar. kommer ju ändå kosta typ likamycket som en fungerande 240. om du inte har fakkat up tändkablar lr nåt liknande simpelt,billigt fel

Senast redigerat av Kesler (12 mars 2010)

mikkep
13 mars 2010 · 147 Inlägg

amazon_jonsson Tack för hjälpen:)
Alsunna: Okej okej, men vafan jag är jäkligt ny på blimeckande inte hållt på innan men jag är inte dum. bilen går på en cylinder, har bara 1/4 tändhattar på .
Kesler: Går i skolan så inte råd att köpa så mycket värre bil, ska ha råd att tanka försäkra å allt det dära. Så fick bilen billigt vilket var bra.

te_wik Forummoderator
13 mars 2010 · 12 813 Inlägg

Vad sägs om att trycka dit resterande tre tändkablar och se ifall den går bättre då? tongue
Sorry, kunde inte hålla mig.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
mikkep
13 mars 2010 · 147 Inlägg

te_wik skrev:
Vad sägs om att trycka dit resterande tre tändkablar och se ifall den går bättre då? tongue
Sorry, kunde inte hålla mig.




Mvh Tommy

haha, gör ingen vidare skillnad efter som den bara går på en smile det allt handla om

Mreque89 Oturen själv
13 mars 2010 · 593 Inlägg

mikkep skrev:
Fan va trött jag blir! Nu tillbaks efter mina 1000 trådar:P Min 240 går bara på ena burken. den skakar som fan å går inte att dra upp i varv alls. Ungefär samma som min andra 240 ( de går ungefär lika vet dock ej om de e samma fel, fick soppatorsk på den andra)

Men i alla fall så går den på ena cylindern bara. skakar som fan och går inte att varva, testade de genom att dra ur tänhattarna. Stiften var geggiga och oljiga men trokade av de och tog fram stålborsten.
Sen satte jag till baka dem men fortfarande samma fel går på 1 burk?!:S

vad är felet tro?? har besiktning om 2 veckor så måste hitta felet:P

Glömde till lägga kört på egen mixad soppa , kör på den i moppen då var moppen bara lite trög startat (kan ha vart för att de va 10->20 minus) men efter som soppan var blanadad på bensin diesel etanol spolarvätska m.m som jag fick av min bror som han i sin tur fick från sitt jobb. Tror ni det kan ha med saken att göra? har inte så mycket kvar i tanken de vet jag..

Alltså... menar du allvar med din "mixade soppa" ? isf.. Hur fan är du funtad?  Man kör inte en biljävel på diesel bensin etanol å spolarvätska..... Hade ett sånt fall på toveks när han tankat målarfärg och lacknafta i sin diesel bil... jävla idioter de finns

Brum
mikkep
13 mars 2010 · 147 Inlägg

Mreque89 skrev:

mikkep skrev:
Fan va trött jag blir! Nu tillbaks efter mina 1000 trådar:P Min 240 går bara på ena burken. den skakar som fan å går inte att dra upp i varv alls. Ungefär samma som min andra 240 ( de går ungefär lika vet dock ej om de e samma fel, fick soppatorsk på den andra)

Men i alla fall så går den på ena cylindern bara. skakar som fan och går inte att varva, testade de genom att dra ur tänhattarna. Stiften var geggiga och oljiga men trokade av de och tog fram stålborsten.
Sen satte jag till baka dem men fortfarande samma fel går på 1 burk?!:S

vad är felet tro?? har besiktning om 2 veckor så måste hitta felet:P

Glömde till lägga kört på egen mixad soppa , kör på den i moppen då var moppen bara lite trög startat (kan ha vart för att de va 10->20 minus) men efter som soppan var blanadad på bensin diesel etanol spolarvätska m.m som jag fick av min bror som han i sin tur fick från sitt jobb. Tror ni det kan ha med saken att göra? har inte så mycket kvar i tanken de vet jag..

Alltså... menar du allvar med din "mixade soppa" ? isf.. Hur fan är du funtad?  Man kör inte en biljävel på diesel bensin etanol å spolarvätska..... Hade ett sånt fall på toveks när han tankat målarfärg och lacknafta i sin diesel bil... jävla idioter de finns

Om du visste så är de skillnad mellan att köra på skit soppa i bensin bil än diesel. Det är mycket värre i en diesel. Men i en bensinbli så kan man spädaut soppan. Och skulle felet vara det varför går den just bara på en cylinder?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang