Körkortet indraget men inga "bevis"

Nehe
28 april 2010 · 687 Inlägg

MST4 skrev:
första reglen SKRIV ALLLDRIG UNDER NÅTT på plats va bara artig mot dem.
Det kommer gå vidare till domstol och det kommer allrig kosta dig något mer än att om du blir dömd så får du böterna där 4000:-
sen kan jag säga att till 99.9% så litar dommaren på vad polisen har för bevis så att vinna ett sådant här mål är inte lätt det krävs mycket bra bevis isf.

Aldrig stavas Aldrig med två L.

Du får böta de där 4000kr + färdmedel till tingsrätten + förlorad arbetsinkomst om du har ett jobb (du blir ju kallad dagtid) Och det klingar nog aldrig bra att gå till chefen och säga "du jag behöver ledigt för jag ska in till tingsrätten".

Sen kan jag säga att till 99,9% så har polisen så bra bevisning att det inte kan förväntas bli någon annan utgång, det handlar inte om vem som litar på vem utan vem som kan bevisa vad.

Noiseprojekt
28 april 2010 · 1 523 Inlägg

Blev stoppad för ett tag sen av en målad bil, då tjejen skrev böterna satt jag o diskuterade med killen bredvid.
Frågade om det att dom måste va kalibrerade och han svarade att dom kan göra det i efterhand!
dock vet jag ju med mig att jag körde på tok för fort och utan bälte så var ju bara skriva på och ta smällen.

fick ändå ett "bra" pris...

Znurf
28 april 2010 · 207 Inlägg

Dra en kalibrering på din bil då tongue Så du har det på papper också? De måste ju mena att det är upp till bilens ägare att se till att mätaren går rätt då? Eller? Det låter konstigt, men annars skulle man ju kunna ha en mätare som går 40km/h för långsamt?

Jobbigt att polisens ord går över alla andras ord hmm (Men samtidigt ganska nödvändigt?) Men det låter ju troligt att de mätte upp mastigheten när de skulle köra ikapp dig, du sa att de låg och körde långsamt, hur långsamt då? Såg du det på mätaren eller kändes det bara långsamt? Du kanske kom i 120? tongue och bara vek ut för att köra om? Svårt att säga något om det här då det inte finns något bevis för någon av er tongue Deras "dåliga" bevis är ju ungefär lika dåliga som dina? :o

Får hoppas att det löser sig bra iallafall smile

IX ____________________________________
28 april 2010 · 1 340 Inlägg

Kolla så det inte går att kolla hastighetsloggen i GPS:n! för den brukar ju ha koll på medelhastighet och så, vet inte om det funkar men värt ett försök smile


Lycka till !

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
PorscheJezzica
28 april 2010 · 415 Inlägg

Måste passa på att fråga...OM man nu motsäger sig att skriva under på plats...OCH det går till tingsrätten...OM man blir dömd där, behöver man betala några rättegångskostnader el liknande utöver själva boten?

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
R-32
28 april 2010 · 30 Inlägg

Nehe skrev:
Vem skrev rapporten? Den kvinnliga eller manliga polisen?.

I övrigt går det inte kommentera det du skriver för det vet endast du och de på plats.

Den manliga polisen skrev rapporten, borde vara tvärtom!

{ R32 speed...wonderful ! }
Audi A5 Sportback "The Black Pearl 3" (2010)
R-32
28 april 2010 · 30 Inlägg

RightFront skrev:
Kolla så det inte går att kolla hastighetsloggen i GPS:n! för den brukar ju ha koll på medelhastighet och så, vet inte om det funkar men värt ett försök smile


Lycka till !

redan testat detta, med totalt misslyckande tyvärr.... =/

{ R32 speed...wonderful ! }
Audi A5 Sportback "The Black Pearl 3" (2010)
Nehe
28 april 2010 · 687 Inlägg

R-32 skrev:

Nehe skrev:
Vem skrev rapporten? Den kvinnliga eller manliga polisen?.

I övrigt går det inte kommentera det du skriver för det vet endast du och de på plats.

Den manliga polisen skrev rapporten, borde vara tvärtom!

Då har du förklaringen till varför den manliga polisen var den som vart kallad till tingsrätten, han vittnar på det han har skrivit i rapporten då all (nästan all) bevisningen skall tas upp muntligen..

Hool
28 april 2010 · 1 067 Inlägg

Åberopa brottsprovikation?  Får de inte beta knarklangare får de inte provocera fram en omkörning heller..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
volvoentusiasten
29 april 2010 · 4 005 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:
Måste passa på att fråga...OM man nu motsäger sig att skriva under på plats...OCH det går till tingsrätten...OM man blir dömd där, behöver man betala några rättegångskostnader el liknande utöver själva boten?

Rättegångskostnader

Den som blir dömd för ett brott ska betala tillbaka hela eller delar av kostnaderna för sin försvarsadvokat eller för målsägandebiträdet.

I samband med domen beslutar domstolen hur mycket den dömde ska betala tillbaka. Hur stort beloppet blir beror bland annat på de kostnader som uppstått och vilka förutsättningar den dömde har att kunna betala.

Rättshjälpsmyndigheten skickar en faktura på beloppet. Läs mer om betalningen på Rättshjälpsmyndighetens webbplats (länken öppnas i nytt fönster).

http://www.domstol.se/templates/DV_Info … _3542.aspx

Däremot så kan man ju företräda sig själv... Om det nu är så smart smile

R-32
29 april 2010 · 30 Inlägg

läste nu på hemsidan att då min tid är uppbokad så går den under "notarieting" men alla andra mål är rubricerade med vad dom handlar om, vad innebär detta, notarieting?

{ R32 speed...wonderful ! }
Audi A5 Sportback "The Black Pearl 3" (2010)
Ellertz Norrlänning
13 maj 2010 · 1 453 Inlägg

Helt sjukt att dom får hålla på.... Poliser tror att dom kan göra exakt som dom vill.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
R-32
20 maj 2010 · 30 Inlägg

jag fick min dom igår, blev tillslut dömd för 165km/h på 110 väg, knarkspanbögen ljög alla mitt upp i rätten, eftersom polisen svurit en ed så räcker det för att bli fälld, och han kom dit själv hans kollega backade inte upp honom, från början hade jag kört 190, sen skrev dom ner det till 180 sen när dom skickade det till åklagaren skrev dom 175, och efter tingsrätten blev deras bedömning att jag kört 165km/h

"han mindes inte om det kom bilar emellan" , hans mindes inte att jag sa att jag kört max 130km/h, han skrev att jag "erkännt".

Det kan mindes var iaf att jag :

Körde en värsting golf med 32 ventiler över 200 hästkrafter och att det är ytterst troligt att  jag kört så fort som jag blir åtalad för. big_smile vilken jävla avundsjuk nolla, jag blir äcklad rent ut sagt utav att systemet är så jävla korrupt och att polisen mer eller mindre kan göra hur dom vill. funderar helt ärligt på att ta kontakt med tidningen och få detta berättat för allmänheten, det får inte gå till så här !

Nu i efterhand, hade man kunnat varit mer iskall, hade man plattat pedalen i mattan och lämnat dom, jävla idioter.

{ R32 speed...wonderful ! }
Audi A5 Sportback "The Black Pearl 3" (2010)
Nehe
20 maj 2010 · 687 Inlägg

Torka tårkanalerna och gör något åt saken om du nu blev så "orättvist" behandlad och är helt oskyldig.

90% av alla liknande trådar man läser så uppger alltid TS hur oskyldig man är och hur dåligt rättssystemet är. Konstigt att det för 90% av övriga befolkningen så fungerar det.

Strongman
20 maj 2010 · 203 Inlägg

För många är den juridiska biten jättesvår.
Jag själv höll på att få en betalningsanmärkning då jag vägrade betala en blufffaktura.
Fick ringa mor och be om hjälp när inkasso blev inblandat.

Hade ALDRIG löst det utan hjälp, och har man ett hektiskt liv som jag hade då så är det inte lätt.

Men tyvärr finns det rötägg inom alla yrken. Själv blev jag stannad för jag låg i 80km/h på 1:ans växel enligt polisen, troligt att en Saab og900 gör 80km/h på 1:ans växel.

En bekant blev av med körkortet då han körde för fort enligt polisen, de mätte honom via deras egna hastighetsmätare när de körde ifatt honom. Han blev dock friad nu.

Ett jävla system

amazon-sleeper BMW nörd
20 maj 2010 · 15 Inlägg

blev nerprejad i  diket av snuten.. dom slog på blå ljusen när jag stog mitt i en korsning så ja slängde på blinkanren ut kanten och körde igenom korsningen  så ja kunde stanna till kanten då small de i sidan och tre snutar sliter ut  mig och min flickvän ur bilten och upp på bakluckan! anledningen var (som jag fick reda på efter 45min i t-shirt på luckan i 15minusgrader) va att dom jagade en snubbe som snott en 4hjuling och dom trodde jag plockat upp honom..

1.Det kunde lika gärna vart gunnar och berit 85 i min bil.
2.har hund som tur inte var med vid tillfället som är väldigt besskydande..
3.dom hotar min flickvän som aldrig har hafft med polisen att göra förut med att det är fängelse för skyddande av brottsling (vi kände inte ens snubben som dom jagde)
4. hade leite leksaker bak i bilen som dom hotade att beslagta och änmäla som stölldgods om ja inte berättade vem det var (hade vart och kört metanol bil med min 4ärige bror tidagre på dagen)
5. bilen jag åkte i var inte min men dom kontakde aldrig ägaren om hänelsen..
6.min flickvän får ont i magen när vi e ute och åker och hin ser en polisbil..

så snuten gör vad fan dom vill dom är inget annat än makt missbrukare som tror dom står över alla andra för dom får bära vapen....

Volvo 940 "snutbilen" (1996)
BMW 535I (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang