ja du tecman.. sitter och kliar mig själv i skallen ja med.. när ja sålde min 200sx så sa ju killen efter ett tag att det började låta illa i framvagnen, men vet ej vad det var nå, lät ju inge illa alls under min ägo

men den token sa ju att en drivaxel var paj, å med tanke att den är bakhjuls driven så fattar ja inte vad han har för kunskaper hehe.. Det enda ja kan tänka på är oxå bromsarna.
Fjäderbens tornen är inte rostiga eller skadade på nåt vis? vet att på min 200sx var det ca 1cm mellan däck och fjädertallrik, medans en polare hade runt 3-4 mm!! iofs hade jag en -91 och han en -90, men de ska ju inte skilja, annat än bromskivornas storlek..
kollat krängnings hämmaren? om den glappar det minsta så kan nog bilen uppföra sig därefter, känn på alla stag och länkarmar så dem ej glappar, helst med bilen upplyft och med hjulet bortplockat så det ej är under tryck, då ser man verkligen var det ev. glappar.
Kan även vara så att däcken är snedslitna, då kan det bli mysko vibrationer, men inte så kraftiga som beskriver! Du får lycka till med felsökningen, kommer nog inte på nåt mer nu, MVH/Frayze