Hjälp med att klämma bränsletrycksregulator (740)

Mr_Karlsson
21 mars 2010 · 60 Inlägg

Nu är det så att jag vill klämma min bränsletrycksregulator så att motorn får mer bensin, men jag har ingen aning om vad jag ska göra så finns det någon här som kan hjälpa en gjärna med bilder smile ?
Det är ju såklart en volvo 740 det handlar om när man gör sånt här xD

All hjälp uppskattas smile

b23ltt
21 mars 2010 · 13 Inlägg

Mr_Karlsson skrev:
Nu är det så att jag vill klämma min bränsletrycksregulator så att motorn får mer bensin, men jag har ingen aning om vad jag ska göra så finns det någon här som kan hjälpa en gjärna med bilder smile ?
Det är ju såklart en volvo 740 det handlar om när man gör sånt här xD

All hjälp uppskattas smile

va menar du med att klämma beskriv lite mer smile

Mr_Karlsson
21 mars 2010 · 60 Inlägg

b23ltt skrev:

Mr_Karlsson skrev:
Nu är det så att jag vill klämma min bränsletrycksregulator så att motorn får mer bensin, men jag har ingen aning om vad jag ska göra så finns det någon här som kan hjälpa en gjärna med bilder smile ?
Det är ju såklart en volvo 740 det handlar om när man gör sånt här xD

All hjälp uppskattas smile

va menar du med att klämma beskriv lite mer smile

Att man klämmer ihop den tydligen på något sätt så trycket ökar och motorn får mer bensin smile

maattias
21 mars 2010 · 354 Inlägg

Mr_Karlsson skrev:

b23ltt skrev:

Mr_Karlsson skrev:
Nu är det så att jag vill klämma min bränsletrycksregulator så att motorn får mer bensin, men jag har ingen aning om vad jag ska göra så finns det någon här som kan hjälpa en gjärna med bilder smile ?
Det är ju såklart en volvo 740 det handlar om när man gör sånt här xD

All hjälp uppskattas smile

va menar du med att klämma beskriv lite mer smile

Att man klämmer ihop den tydligen på något sätt så trycket ökar och motorn får mer bensin smile

till att börja med varför ska du ha mer bränsle till den? Men vill du kunna justera trycket så köp en ställbar linjär BTR..



MVH

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
Mr_Karlsson
21 mars 2010 · 60 Inlägg

maattias skrev:

Mr_Karlsson skrev:

b23ltt skrev:

va menar du med att klämma beskriv lite mer smile

Att man klämmer ihop den tydligen på något sätt så trycket ökar och motorn får mer bensin smile

till att börja med varför ska du ha mer bränsle till den? Men vill du kunna justera trycket så köp en ställbar linjär BTR..



MVH

Vill experimentera lite då man kan tongue
Har tyvär inte pengar till en sådan fast dom inte är dyra, har viktigare utgifter..

maattias
21 mars 2010 · 354 Inlägg

Mr_Karlsson skrev:

maattias skrev:

Mr_Karlsson skrev:

Att man klämmer ihop den tydligen på något sätt så trycket ökar och motorn får mer bensin smile

till att börja med varför ska du ha mer bränsle till den? Men vill du kunna justera trycket så köp en ställbar linjär BTR..



MVH

Vill experimentera lite då man kan tongue
Har tyvär inte pengar till en sådan fast dom inte är dyra, har viktigare utgifter..

hehe, okej tongue men tänkte om du är ute efter effekt så ska du veta att det inte hjälper att skuffa in mer bränsle, blir bara sämre! smile om den får tillräcklit nu och du skuffar in mer bränsle så kommer du få en sämre luft/bränsle blandning och det kommer garanterat bara att bli sämre effekt! smile om det var en sugmotor alltså?



MVH.

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
Mr_Karlsson
21 mars 2010 · 60 Inlägg

maattias skrev:

Mr_Karlsson skrev:

maattias skrev:

till att börja med varför ska du ha mer bränsle till den? Men vill du kunna justera trycket så köp en ställbar linjär BTR..



MVH

Vill experimentera lite då man kan tongue
Har tyvär inte pengar till en sådan fast dom inte är dyra, har viktigare utgifter..

hehe, okej tongue men tänkte om du är ute efter effekt så ska du veta att det inte hjälper att skuffa in mer bränsle, blir bara sämre! smile om den får tillräcklit nu och du skuffar in mer bränsle så kommer du få en sämre luft/bränsle blandning och det kommer garanterat bara att bli sämre effekt! smile om det var en sugmotor alltså?



MVH.

Misstänker att den får för lite, vill prova funkar det inte så surt för mig men det är en lekbil så tongue
Det är en insprutare tongue

ander3on
21 mars 2010 · 255 Inlägg

Om du nu vill öka trycket så kan du köpa
en ombyggnads sats från Alutech, Kika in på deras sida så ser du smile

//Marcus

XeptiQ Whatever :)
21 mars 2010 · 1 652 Inlägg

hehe men om du misstänker att du får för lite soppa så gör rent spridrarna.. de kan vara så att de inte öppnar tillräckligt.. eller så har du enormt mycket skit i filtret... smile du behöver absolut inte klämma in mer soppa än vad B230F toppen hinna göra sig av med.. de fenomenet du kommer få är att du dränker istället...


har redan testat med de på min gamla GL så resultatet blev bara värre.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Mr_Karlsson
21 mars 2010 · 60 Inlägg

XeptiQ skrev:
hehe men om du misstänker att du får för lite soppa så gör rent spridrarna.. de kan vara så att de inte öppnar tillräckligt.. eller så har du enormt mycket skit i filtret... smile du behöver absolut inte klämma in mer soppa än vad B230F toppen hinna göra sig av med.. de fenomenet du kommer få är att du dränker istället...


har redan testat med de på min gamla GL så resultatet blev bara värre.

Okej får ta och prova det smile
Du skulle inte kunna skriva en guide om hur man fixar det xD ?
Har ingen haynes bok än hmm

b23ltt
21 mars 2010 · 13 Inlägg

Mr_Karlsson skrev:

b23ltt skrev:

Mr_Karlsson skrev:
Nu är det så att jag vill klämma min bränsletrycksregulator så att motorn får mer bensin, men jag har ingen aning om vad jag ska göra så finns det någon här som kan hjälpa en gjärna med bilder smile ?
Det är ju såklart en volvo 740 det handlar om när man gör sånt här xD

All hjälp uppskattas smile

va menar du med att klämma beskriv lite mer smile

Att man klämmer ihop den tydligen på något sätt så trycket ökar och motorn får mer bensin smile

Är det likadan btr som 940 turbo har vet inte om det finns nått att klämma ihop direkt för att öka på soppatrycket då lär du montera en ställbar btr tror jag.

0rr3
22 mars 2010 · 80 Inlägg

MEn BÖÖÖÖRJA GRIIIINA. han sa att han inte hade mycket pengar. Jag har gjort det dock inget att rekommendera. Du får ta en hylsa i lämplig storlek har för mig att en tändstiftshylsa funkade rätt bra. Och sen håller du hylsan emot baksidan av btr:en och smäller till. De räcker gott och väl med 1-2mm. Rengör även spridarna och om du kan så bygger du dig en 3" lmm och klämmer på ett sportluftfilter.
// And im out

Bättre att köra på bredden, än att sitta på snedden...
Volvo 940 turbo "RIP" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang