Som rubriken låter så fick jag i 2:an istf 4:an, det som hände var att avgasventilerna tog i kolvarna samt i kanten till blocket. vad ska man göra? Ska jag byta hela motorn eller vad tror ni?
Funderade på vad man behöver göra om jag sätter i en 328 motor och använder den gamla kabelstamen och sprut, vad är det som skiljer och skulle det fungera bättre?
Hoppsan då, surt läge. Ja, vill du inte borra upp blocket och byta ventiler och kolvar så är det motorbyte som gäller. Säkerligen billigare att byta motor
Ser jäkligt djupt ut de där hacke du har i blocket så frågan är om de enns går att borra...Får du tag på en billig motor så är de nog mera värt o lägga slantarna på de...
Byt topp och åk bara, de hade jag gjort! Man ser tydligt var tätningsringen till blockpackningen ligger, oskadat område. Man ser även vändkanten för övre kolvringen, skadan är utanför även detta område. Är cylinderloppen i övrigt felfria hade jag klappat ihop skiten med annan/renoverad topp och åkt!