Platser du måste åka till med ditt fordon innan du dör

Arcangelus <3 Japs
31 mars 2010 · 680 Inlägg

Krist skrev:
Om tekniken skulle tilllåta om typ 50 år cruisa under vattnet i atlanten...
hade vart coolt smile

Mvh, Krist.

Det har spånats länge på att göra en tunnel (med bla. cp-snabba tåg) genom atlanten. Och tror även man diskuterat en bro mellan Ryssland och Alaska. Vet att många länder var intresserade att hjälpa till med finansiering...

Vänta du bara, det kommer komma....

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
Pillevinken
31 mars 2010 · 406 Inlägg

Jag och en polare fick ideen att åka till Kiruna för att köpa glass. Kötpe oss en Granada Kombi -85 (som skulle skrotas om den gick sönder och då ta flyget hem). Drog med två tjejer och away we went. Bilen... oj oj oj vilken upplevelse. Skönare bil att sitta i finns inte! Och biljäklen höll hela vägen. 185 mil enkel från helsingborg. 4 dagar inkl en bastu fest hos en kille i Kiruna. Var riktigt skoj.

My way or the highway? I take both sideways
evilmaster
31 mars 2010 · 385 Inlägg

Jag skulle vilja bila till Pripyat (Tjernobyl), bara för att ta massvis med bilder. tongue

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
Turbocab
31 mars 2010 · 83 Inlägg

Lysebotn är en höjdare, körde där i somras och för några år sedan med min Saab Turbo Cab 1990. Nercabbat såklart. Kan bara rekommenderas, vansinnigt vackert det hela. Nationella turistvägarna i Norge är kanonfina allihopa, ett tips!

blixtn
31 mars 2010 · 214 Inlägg

evilmaster skrev:
Jag skulle vilja bila till Pripyat (Tjernobyl), bara för att ta massvis med bilder. tongue

+1

zortep
31 mars 2010 · 911 Inlägg

Hamilton skrev:
När vi nu är inne på krokiga vägar så är det ett måste att ha kört på Grekiska bergsvägar, en upplevelse av både skräck och glädje big_smile

bla Kreta har riktigt fina bergsvägar

jo tack, Kan varmt rekommendera att köra runt  Xalkidiki , Specielt Andra "foten"  tog någ 2 timmar att köra runt, det var fan i mig den krokigaste äckligaste vägen jag kört, å inga räcken heller ibland haha, fin havsutsickt

pic up the phone, wazzzaaa
_Spawned_ Maskinförare
31 mars 2010 · 1 163 Inlägg

Under påsk blir det Vuoggatjålme och flyga helikopter.
Sen skulle det vara kul att köra över via junkerdal och ner mot Mo i rana.
Får väl se om det blir smile

Senast redigerat av _Spawned_ (31 mars 2010)

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
FordRSC Los geht's, Schumacher
31 mars 2010 · 1 510 Inlägg

blixtn skrev:

evilmaster skrev:
Jag skulle vilja bila till Pripyat (Tjernobyl), bara för att ta massvis med bilder. tongue

+1

Jag tog flyget till Kiev sen buss till Chernobyl, har det på youtube

Enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
940R
31 mars 2010 · 1 567 Inlägg

Ullared

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
evilmaster
31 mars 2010 · 385 Inlägg

FordRSC skrev:

blixtn skrev:

evilmaster skrev:
Jag skulle vilja bila till Pripyat (Tjernobyl), bara för att ta massvis med bilder. tongue

+1

Jag tog flyget till Kiev sen buss till Chernobyl, har det på youtube

Enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Fan vad mäktigt! Tack för videon. smile

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
Polara
31 mars 2010 · 430 Inlägg

tyskland/österike/italien...uppe i alperna där på sommaren...så jävla snyggt!!!

Mopar or no car!
Renault scenic "VM Bilen" (2001)
Chevrolet Caprice "Bonny" (1970)
Severin
31 mars 2010 · 1 587 Inlägg

Hur mkt skulle de kosta att åka från Sverige till tyskland, därifrån till frankrike, sedan ner till italien, runt om där nere lite granna sedan tillbaka.. Nu undrar jag om bensin pengar på ett ungefär.. 20.000 ? kanske, eller ?

2-D Faderator
31 mars 2010 · 637 Inlägg

Nürburgring och Autobahn!!! big_smile

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
Tegelstenen Vingåkers Bo
31 mars 2010 · 70 Inlägg

blir välll att åka till pajala, tälta på nån gräsmatta och dricka öl. cruicing i varje stad man åker igenom wink

Volvo Amazon "weber" (1962)
Nissan King cab "Diesel" (1987)
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
31 mars 2010 · 1 781 Inlägg

Mattman skrev:
Om ni inte har sett top gear gängets resa efter den perfekta vägen ( båda programmen ) så borde alla göra det btw, det är där ifrån jag har fått min kärlek till alperna. Nån som åkt längs med rivieran nån gång? Ska tydligen vara en riktigt fin resa det med, typ från portofino och sen hela vägen västerut bort till frankrike/spanien... Oj oj oj, jag blir helt till mig av längtan bara jag tänker på det...

Jag ska åka till Franska Rivieran den 8 Maj.. dock inte med bil.. Destinationen blir Antibes några mil söder om Nice=)

Kameran skall med så då kan jag ladda upp lite bilder om vi nu hyr en bil och drar runt en dag annars kommer det komma bilder från Antibes!

Team Insane Racing
aakesson
31 mars 2010 · 812 Inlägg

Tack vare denna tråden har jag lite planer på att åka en road trip genom europa i sommar och köra dessa sträckorna

Col De Turini
San Bernardino Pass
Davos to Stelvio via Bormio
(dom som tipsades i TOP GEAR)
http://www.redlineblog.com/top-gears-wo … in-detail/

Senast redigerat av aakesson (31 mars 2010)

FreddeK
31 mars 2010 ·

e20 mellan etuna och stockholm är ju fin på sommaren så kanske den=)

Charles_ Är nog fan bara bitter..
31 mars 2010 · 365 Inlägg

Malm3n skrev:

Mattman skrev:
Om ni inte har sett top gear gängets resa efter den perfekta vägen ( båda programmen ) så borde alla göra det btw, det är där ifrån jag har fått min kärlek till alperna. Nån som åkt längs med rivieran nån gång? Ska tydligen vara en riktigt fin resa det med, typ från portofino och sen hela vägen västerut bort till frankrike/spanien... Oj oj oj, jag blir helt till mig av längtan bara jag tänker på det...

Jag ska åka till Franska Rivieran den 8 Maj.. dock inte med bil.. Destinationen blir Antibes några mil söder om Nice=)

Kameran skall med så då kan jag ladda upp lite bilder om vi nu hyr en bil och drar runt en dag annars kommer det komma bilder från Antibes!

Grymmt fint där, var där i sommras och kan bara rekomendera att åka till både Cannes och Nice även Monaco om ni har tid! Skönste vägarna här ni uppe i bergen, slingriga och smala, maximal körglädje!


/Charles

Pain is temporary, Glory last forever.
The_Rebel Gréve
31 mars 2010 · 497 Inlägg

jag ska åka motorcykel igenom Vietnam nångång i mitt liv, har sett det avsnittet på top gear nästan för många gånger men ledsnar aldrig, ser så jävla häftigt ut!

och FordRSC förbannat bra video smile

Farleykarley
31 mars 2010 · 406 Inlägg

Polara skrev:
tyskland/österike/italien...uppe i alperna där på sommaren...så jävla snyggt!!!

Den resan gjorde jag med min 745a för nåt år sen.. Sjukt vackert! Finns bilder under den på min sida smile

Mercedes 280S "W108. S-klasse" (1972)
Volvo 740 T-5R "Sleeper" (1988)
Volvo 745 GLT "The Globetrotter" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang