Hej, Nu har jag sökt som en tok över hela internet och har läst tusentals trådar om just dumpventiler.
Jag har frågat runt och läst och läst men får ingen riktigt klarhet i hur det ska kopplas, Nu har jag monterat dumpen men det funkar inte riktigt än, så jag skulle vilja ha lite real
Bilder på hur det är kopplat på just V70 2.5T -99 (193HK), helst alltihop med vaccum slang och hela köret helst en förklaring hur man kopplar bort orginaldumpen ocksåvidare, jag har läst att man kan göra en snålmodell ist för att plocka bort dumpen och sätta ett "dumplock" typ täppa för nå rör och bla bla bla, så om någon snäll själ skulle vilja lägga upp bilder + förklaringar så skulle det vara JÄTTE bra. (helst många bilder)
Eller typ göra en "For Dummies" beskrivning över hur det är i verkligheten.
(Obs jag är fullt medveten om allt som kan ta "Skada" av Atmosfärisk ventil så "folk" behöver inte göra massa inlägg om att jag ska ha kvar originalet och fel värden och LMM m.m)
Jo nu till fråga 2.
Jag pratade med en bekant som berätta att man kunde fästa någon grej på någon slag på turbon så kunde man ställa laddtrycket själv? Stämmer det? Om det stämmer kan någon göra en grundlig förklaring på hur det funkar och visa hur det ser ut/Ska kopplas?
Skriv helst inte massa förkortningar på olika saker, skriv hela namnet på det ni nämner så alla kan förstå; plus jag
(kan ladda upp bilder sen på hur jag har kopplat det efter jag fått lite anvisningar så kan ni rätta mig om det är fel/rätt)
Tack på förhand!