3642
Sök

Nya regler för privat övningskörning

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Nya regler för privat övningskörning
De som övningskör privat ska inte länge behöva gå den obligatoriska handledarkursen till samma med personen de ska köra med, föreslår regeringen rapporterar P3 Nyheter i Sverige radio.
Idag kan bara den som genomgått en introduktionsutbildning tillsammans med sin elev bli godkänd som handledare för att övningsköra privat.
Både eleven och handledare kan alltså behöva gå handledarkursen flera gånger om de ska övningsköra med olika personer.
Källa: TT

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Musiker
472 Inlägg
30 mars 2010
GUUUUUD, va fint!
När skall det börja gälla? Tänkte övningsköra lite med frugan innan hon åker på intensivkurs...

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Det står igenting om det just nu, jag håller på med att kontakta transportstyrelsen för undersökning om när ska detta gälla.
Jag återkommer!wink

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Pratade nu med transportstyrelsen, fick höra att just nu det står på regeringsbords som förslag därmed inte kan säga från när detta ska gälla men transportstyrelsen återkommer med det när de vet.
Tråkigt att upplysa om glada nyheter men inte vet när detta ska gälla.
Det är i alla fall ändringar på väg.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
30 mars 2010
Så eleven behöver inte gå den obligatoriska kursen utan bara handledaren behöver det?
Visst är den tråkig men den ger lite till idioter som inte vet hur man startar en bil!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

tratt
353 Inlägg
30 mars 2010
Thunderbird88 skrev:
Så eleven behöver inte gå den obligatoriska kursen utan bara handledaren behöver det?
Visst är den tråkig men den ger lite till idioter som inte vet hur man startar en bil!

jomen, ska de behöva kosta 600 kr för att få veta det? tycker det är kanon, kan bara tänka mig föräldrar som har gått kursen några gånger, fyfan.

406 Inlägg
30 mars 2010
alain skrev:
Pratade nu med transportstyrelsen, fick höra att just nu det står på regeringsbords som förslag därmed inte kan säga från när detta ska gälla men transportstyrelsen återkommer med det när de vet.
Tråkigt att upplysa om glada nyheter men inte vet när detta ska gälla.
Det är i alla fall ändringar på väg.

Står "förslag" vilket betyder att det inte finns några nya regler/kommer. Det kan ta flera år innan dessa regler gäller och dom kan även aldrig börja gälla. Regeringen får in flera hundratals förslag om regel/lagändringar och få går igenom. Det jag kan tänka mig dom gör så är det väll att tvinga eleven med föraren att gå kursen men föraren behöver sedan inte gå kursen igen för person 2. Men person 2 måste gå kursen.

MvH Glenn Wiberg

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
30 mars 2010
Tycker den kursen är så jävla fånig. ÄR man godkänd i Sverige och har fått sitt körkort här så borde det räcka, sen att vissa har tagit körkort i typ kambodjas minfält o kör som piss, eller väjer man för osynliga kamler och håller på att preja folk ur vägen, det är ju en annan femma. Vobiscum

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
31 mars 2010
Det låter ju helt perfekt. Hoppas verkligen att det går igenom...

Sök