5681
Sök

Volvo 740-88 för hög tomgång! HJÄLP!

3 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Har en 740-88 med b230f. Den går bra i övrigt förutomdet stora problemet jag har då.
Den har en tomgång på 1500-2000varv. Har bytt insugspackning, justerat spjälläges böset, kollat alla vacumslangar, kollat tändstift, kablar, rotor och fördelare, luftmassemätaren. Något är inte
som det ska vara ändå. Testade att koppla ut lambdasonden men det hände inte ett skit, ska det vara så?
Annars hjälp! Vad är felet?
Senast redigerat av Mirror (1 april 2010)

56 Inlägg
1 april 2010
Mirror skrev:
Har en 740-88 med b230f. Den går bra i övrigt förutomdet stora problemet jag har då.
Den har en tomgång på 1500-2000varv. Har bytt insugspackning, justerat spjälläges böset, kollat alla vacumslangar, kollat tändstift, kablar, rotor och fördelare, luftmassemätaren. Något är inte
som det ska vara ändå. Testade att koppla ut lambdasonden men det hände inte ett skit, ska det vara så?

Har du testat att byta tomgångsmotorn?

" If you really want something in this life, you have to work for it. Now, quiet! The're about to announce the lottery numbers... "

3 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Interactive skrev:
Mirror skrev:

Har du testat att byta tomgångsmotorn?

Många som säger tomgångsmotor men då skulle jag gärna vilja se en bild på en sådan. Eller ge mig ett annat namn så jag kan hitta en bild på den för det finns inte verkar det som. Om du inte menar tomgångsventilen. Mvh

Sök