Fint blir det.. men ojoj, jag förstår inte varför du krånglar till det så mkt för dig.. Enklast hade givetvis varit att bara använda sig av 90, 45 och 22,5 vinklar.. men varför inte som farbror bozze säger bara mäta med en gradskiva?
Fint blir det.. men ojoj, jag förstår inte varför du krånglar till det så mkt för dig.. Enklast hade givetvis varit att bara använda sig av 90, 45 och 22,5 vinklar.. men varför inte som farbror bozze säger bara mäta med en gradskiva?
Vill bara klargöra att jag inte menade att vara spydig med länken till trigometri, jag kom inte heller på att det såklart skulle vara samma vinkel för att komma tillbaka till vågrätt
Vill bara klargöra att jag inte menade att vara spydig med länken till trigometri, jag kom inte heller på att det såklart skulle vara samma vinkel för att komma tillbaka till vågrätt
Lycka till med bakvagnsbygget
Ingen fara.. grym fakta sida faktiskt.. Men teori och min hjärna går faktiskt inte ihopp - lär mig endast via praktiska övningar, allt jag lärt mig beror till stor del på praktiska övningar!
Hehe.. blir samma vinkel som innan "om" båda balkarna är paralella!
Tack så mycket!! Still much moore to come
Nu sitter första rambenet ihopp som det ska!
Nu ska jag bara göra en kopia fast den skall ej punktas utan vara som en byggsats då det skulle underlätta för svetsaren.
Nu börjar jag mäta upp alla delarna, sedan skall en kopia tillverkas! Klar om max 2tim Förhoppningsvis blir sponsorn glad nu när han kan komma på lördag!
Då var klingan nästan slut Så mycket fick man för 500:- Nästan lagerras på kapmaskinen också så den lämnar jag tillbaka när den pajjar helt.. Köp inte biltemas kap vad ni än gör!
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
1 december 2010
MrCarfreak skrev:
mrpete skrev:
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
1 december 2010
MrCarfreak skrev:
Då var klingan nästan slut Så mycket fick man för 500:- Nästan lagerras på kapmaskinen också så den lämnar jag tillbaka när den pajjar helt.. Köp inte biltemas kap vad ni än gör!
du får avsluta arbetet med att kapa nån bräda då så den bli full av sågspån innan du lämnar in den
du får avsluta arbetet med att kapa nån bräda då så den bli full av sågspån innan du lämnar in den
ajjemensan oavsett om man kapat stål el. spån så ska den ju hålla tycker jag iafall.
inte undra på att grabben min har det intresse han har. innan han ens hade körkort fick han leka med bra många roliga bilar. detta är en skön körning i snön. Carfreak him selft playing around in a audi tt 3,2l v6..
inte undra på att grabben min har det intresse han har. innan han ens hade körkort fick han leka med bra många roliga bilar. detta är en skön körning i snön. Carfreak him selft playing around in a audi tt 3,2l v6..
Haha ja inte så konstigt då. Själv började man med motorer kring 10-11 års åldern och då i form av två gamla trasiga motorsågar som skulle bli en hel
Mvh Tommy
fråga mrcarfreak vad det var för bil han körde själv till balavslutningen i 9:an... jag själv älskade allt med bilar och motorer sedan min farsa rasade en fordmotor uppe i lappland. han fick tag på en begagnad motor som han lyfte i, satt som fyraåring och tittade på och lärde mig hur man gör. tror mitt intresse smittade av sig på min son!!!
vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....