1948
Sök

Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer

528 819 Visningar
Projektet avslutat 11 juni 2015
German Engineering
9 083 Inlägg
8 januari 2012
Putteliten skrev:
CarpeDiem skrev:
Trevligt med RS2-lister smile

Vet du vad det är för lister då?

Under lyktorna smile
Senast redigerat av CarpeDiem (8 januari 2012)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

9 141 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Putteliten skrev:
CarpeDiem skrev:
Trevligt med RS2-lister smile

Under lyktorna smile

wink

2 763 Inlägg
8 januari 2012
Putteliten skrev:
CarpeDiem skrev:
Putteliten skrev:

Under lyktorna smile

wink

Har nu suttit och kollat igenom alla sidorna och de blir ju sjukt bra ju! big_smile Jobba på så den blir klar till säsongen 2012 wink

Mvh Christoffer

Volvo - For Life

173 Inlägg
8 januari 2012
Putteliten skrev:
Diz3 skrev:
Putteliten skrev:

Hmm, skulle inte vilja åka med dig om du har ratten på utsidan på din Avant! lol tongue

du sa aldrig att det var utsidan wink sa synlig och på en cab så ser man ratten wink haha

Haha, läs igen hörru! tongue ORDENTLIGT!
Ratten kommer, men inte just nu riktigt.

Okej förlåt smile

Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)

9 141 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
Putteliten skrev:
CarpeDiem skrev:

Under lyktorna smile

wink

Har nu suttit och kollat igenom alla sidorna och de blir ju sjukt bra ju! big_smile Jobba på så den blir klar till säsongen 2012 wink

Mvh Christoffer

Tack! big_smile Kul att höra. Ja nu jävlar är jag taggad och sugen på att få ihop det.

9 141 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
Diz3 skrev:
Putteliten skrev:
Diz3 skrev:

du sa aldrig att det var utsidan wink sa synlig och på en cab så ser man ratten wink haha

Haha, läs igen hörru! tongue ORDENTLIGT!
Ratten kommer, men inte just nu riktigt.

Okej förlåt smile

Det är lugnt vettu.....

Allfixare
1 475 Inlägg
8 januari 2012
Köpte du listerna på KER eller hittade du begagnade?

9 141 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
fish skrev:
Köpte du listerna på KER eller hittade du begagnade?

Det blev KER på ebay.de. Blev lite strul när jag skulle betala, men hoppas det går igenom. Man är ju inte så hemma på tyska, å det var inte googletranslate heller. tongue

2 763 Inlägg
8 januari 2012
Putteliten skrev:
BOLIN_ skrev:
Putteliten skrev:

wink

Mvh Christoffer

Tack! big_smile Kul att höra. Ja nu jävlar är jag taggad och sugen på att få ihop det.

Varsågod! big_smile Förstår det! Har mycket jag vill göra på min med men ekonomin ställer till det! hmm

Volvo - For Life

Allfixare
1 475 Inlägg
8 januari 2012
Nä, google translate är nog kanske det sämsta översättningsverktyget någonsin de.

9 141 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
Putteliten skrev:
BOLIN_ skrev:

Mvh Christoffer

Varsågod! big_smile Förstår det! Har mycket jag vill göra på min med men ekonomin ställer till det! hmm

Jo du, pengar kommer man aldrig få för mycket av du!

9 141 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
fish skrev:
Nä, google translate är nog kanske det sämsta översättningsverktyget någonsin de.

Hehe, har du koll på något som är bättre eller?

9 141 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
Hur mycket tid kan man lägga ner på en fälg egentligen? Har i alla fall suttit å gnott i en timme nu på en fälg, å är fasen inte klar än alltså!

Är det någon som vet vad det är för ytbehandling på en vanlig alufälg egentligen? Är det klarlack eller brukar dom vara lackade i någon grå färg?

2 038 Inlägg
9 januari 2012
Dom jag har slipat ner hittills har varit lackade med grå färg och sen klarlack. Grunden brukar sitta som F*N

9 141 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
Har gått över 2 utav 5 fälgar nu, dom var lite sämre i skicket än jag trodde från början. Så nu går funderingarna åt slipa ner och lägga ny lack, eller pulverlack. Tror att båda hamnar på ungefär samma pengar, men frågan är den: Vad krävs för underarbete om man ska pulverlacka?

2 763 Inlägg
11 januari 2012
Putteliten skrev:
Har gått över 2 utav 5 fälgar nu, dom var lite sämre i skicket än jag trodde från början. Så nu går funderingarna åt slipa ner och lägga ny lack, eller pulverlack. Tror att båda hamnar på ungefär samma pengar, men frågan är den: Vad krävs för underarbete om man ska pulverlacka?

När vi pulverlackade på jobbet i sommras så var allt blästrat innan så färgen hade nåt att fästa i, så du lär nog blästra  smile

Volvo - For Life

Allfixare
1 475 Inlägg
11 januari 2012
Du måste blästra dom... Är dom våtlackade från början så kokar den färgen när man bränner dom i ugnen annars.

9 141 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
Okej, tack grabbar. Vad tror ni om sandbläster funkar det, eller är det för hårt?

Dryg.
107 Inlägg
11 januari 2012
Ett tips, Termodyn i Sjögestad pulverlackar. När vi pulverlackar och något går snett på jobbet så skickar vid dit skiten så blästrar samt målar dom. Klara på ett par dagar, är nog inte allt för dyrt heller..

[edit]: http://www.termodyn.se/
Senast redigerat av Petri (11 januari 2012)

9 141 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
Petri skrev:
Ett tips, Termodyn i Sjögestad pulverlackar. När vi pulverlackar och något går snett på jobbet så skickar vid dit skiten så blästrar samt målar dom. Klara på ett par dagar, är nog inte allt för dyrt heller..

[edit]: http://www.termodyn.se/

Hehe, funderade precis på om jag skulle åka förbi å kolla med dom. Har du koll på priser och så eller?

Sök