Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!
Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer
Sat och läste på lite tyska sidor för ett tag sedan hittade en som modat sin cab till RS2 och gått all in motor och allt tänkte skickat länken men kan inte hitta den igen Hur ska du göra med stolarna måste ju vara RS2 med
Stolarna får vara så länge, satsar på utsidan just nu. Finns ju svart skinn till RS2orna med som är ganska lika dom jag har, vi får se vad framtiden och plånboken säger.
Men finns det inte typ gömda fästpunkter för bakaxel? Har för mig det är så på avant iallafall. Läste för ett tag sen om en från nya Zeeland som byggde rally bil av sin avant som från början var 2wd och där fanns alla fästen. Så det var typ bolt on förutom att man får dra avgassystemet på annat sätt för kardanen måste hamna i den tunneln under bilen. Men är kanske annorlunda på caben.
Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)
Ang motorvalet, 2.3L 20V vore kanske något då? 170 pollar i den!
Haha, det är bara sjuka människor som sysslar med sånt
Ja funderingarna ligger lite åt det hållet, finns även en 6cyl maskin som är förbannat trevlig också. Får vänta ett tag med maskin, men vem vet vad som kommer hända?
Men finns det inte typ gömda fästpunkter för bakaxel? Har för mig det är så på avant iallafall. Läste för ett tag sen om en från nya Zeeland som byggde rally bil av sin avant som från början var 2wd och där fanns alla fästen. Så det var typ bolt on förutom att man får dra avgassystemet på annat sätt för kardanen måste hamna i den tunneln under bilen. Men är kanske annorlunda på caben.
Då caben är extra försärkt under så är det ganska trångt tror ja. Bakaxeln är rätt så minimal om man jämnför med en Avant. Å andra sidan så har ja ju inte kollat så noga under heller då.
Ja funderingarna ligger lite åt det hållet, finns även en 6cyl maskin som är förbannat trevlig också. Får vänta ett tag med maskin, men vem vet vad som kommer hända?
Hehe, lugn nu grabbar! Vi är inte där än. Hinner fundera lite innan man är framme vid den punkten! Vem vet kanske hinner bli rik och plundrar en RS2a på maskin och drivlina.
Nja, stora 8:an går också bra men då skenar hästarna iväg för Putte;)
Vilken 6:a funderar du på? Audi V6?
Ja den är ju faktiskt lite mysig. Kanske vore något med en V8 FWD jue!
Nja, VR6an var det i så fall. Jävla go motor det!
Okej. ja det kan bli najs, fast jag är tveksam
Jag tänkte länge på att stoppa ner en 200 20v motor i min gt coupe innan jag insåg att det var lite för coolt för mig, apropå framkrafs.
V8 är ju kanske överdrivet tycker ja, fast dom låter ju så gött! Tror att 170-200 hk är ganska lagom egentligen. Bilen väger ju trots allt 1400kg, och hela motorpaketet hamnar framför framhjulens centrum så lite fäste bör man ju få i alla fall!