Hur är din körstil?

Jonzie
11 april 2010 · 16 Inlägg

Lutar nog mest åt den " Speciella " körstilen. Men allt beror på vilket humör man är på, Trafik, underlag och vilken bil man kör.

Mr_Woods Musiker
11 april 2010 · 472 Inlägg

Aga_Diff skrev:
[video]http://www.garaget.org/video/cjswfwj0jbk3[/video]

Fin kurvtagning! lol
Jag noterar att du inte direkt kör fortare än taxin utan bara bredare...tongue

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
11 april 2010 · 3 804 Inlägg

Har aldrig kört runt enligt reglerna tyvärr.. Det är skit svårt... ända gången ja kör lagligt är typ i 30områden elelr när jag ser folk och barn osv... På natten kör jag riktigt idiotiskt.


Bmw osv..
Diabel
11 april 2010 · 172 Inlägg

Va ? köra för fort ? Jag ? NEEEEEEEEEEEEE! ALDRIG !!!!!!!!!!

smile

Kör du först så väntar jag där framme
twin_cam Smålänning
11 april 2010 · 7 877 Inlägg

Intensivt och effektivt men enligt begränsningarna om jag inte är ensam på vajerräckesvägsmile Då kan det bli 130-140 smile
Snabba acc och motorbroms, helt enkelt ecodriving fast lite effektivare (skippar växelhoppandet annat än 3:an till 5:an. wink )

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
MariaC
11 april 2010 · 140 Inlägg

Kör i stort sett alltid för fort och ibland riktigt riktigt fort men följer dem andra trafikreglerna

Saab 9-5 (2005)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
11 april 2010 · 3 804 Inlägg

Diabel skrev:
Va ? köra för fort ? Jag ? NEEEEEEEEEEEEE! ALDRIG !!!!!!!!!!

smile

wink haha


Bmw osv..
FreddeLi Studerande maskiningenjör
11 april 2010 · 1 903 Inlägg

det beror lite på precis som dom flesta skrivit. är man själv i bilen och det är lite trafik så går ligger man kanske en bit över rådande hastighet, dock aldrig på 30sträckor och sällan på 50sträckor.
i stan och i områden runtomkring stan så är det oftast väldigt lugnt, håller hårt i mitt körkort eftersom de är ganska färskt tongue

men det kan nog alla hålla med om att en solig eftermiddag/kväll, en skön låt på stereon och fin väg med fri sikt så vill man gärna höra turbosången även om de är dumt i många fall big_smile

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
mulleina
11 april 2010 · 715 Inlägg

Om där är 30 eller 50 så håller jag det. 90 och 110 vägar håller jag. Kanske kör i 120 på 110 men jag kör nästan aldrig motorväg. 80-vägar nästan alltid 90 och 70-vägar oftast 90 men är där en korsning, dålig väglag hus, folk, ja då håller jag i max 70. Så alltså  en rak 70-sträcka 90 men sedan 2km framför så kanske där kommer en korsning och saktar ner till lämplig men dock ej över 70. Som en sa innnan idiotsaker har man gjort men jag behöver väl inte berätta för jag tycker inte det är coolt att köra för fort. Kör jagn ågon annans bil så kör jag defensivt och håller hastigheterna

Miniblock
11 april 2010 · 196 Inlägg

Kesler skrev:
Skrev ett fint svar, men råkade radera texten.

kan ialf säga att TS är en sån som inte kan ett piss om nånting, men ändå ska vara där å tala om vad som är rätt lr fel.

Du säger att dom som spärrar vägar och kör ifrån är ett speciellt folk som inte syns i den vanliga trafiken!? Det är precis samma folk du ser i trafiken, samma folk som handlar med dig på coop osv osv.

Du säger att folk som gasar upp till 160+ på motorvägen inte har kontroll. Det talar ju bara om att det är DU som inte har nån kontroll,och därmed tror du att alla är som dig.


Miniblock
"En annan sak är att om man ska hålla på gasa över 200 sträcket så ska du ha en bil som är byggd för den hastigheten, inte någon saab 900 turbo med steg 1 chip. Då ska det vara solid ombyggda bilar eller Ferrari, Porsche bilar. Rätta mig om jag har fel... är det inte så att en 400 hästar Saab inte alls känns som en Ferrari 360 Modena som har samma effekt? Så man borde tänka över det hela innan man skall leka getaway in Stockholm med sin steg 1 chippade bil. Visst man brukar gasa på lite då och då... men jag håller inte på och tävlar med folk på vägarna eller försöker hinna ikapp dem."[/


....

Först och främst, vem är TS? om det är mig du menar fattar jag inget, har inte sagt något om avspärrningar. Vafan får dig att tro att du har koll på allting när du rusar fram i 160km/h dvs 44m/s... Skulle fan betala för att se dig köra 160 knyck på E4:an i rusningstrafik!

Och om du inte visste så är inte saab bilarna som alla stoppar maptun chip i några räzerbilar direkt!
Det var någon som även nämnde här i tråden att han åkte 240 knyck med sin 9-5 aero och att det skaka som fan i vagnen... vafan tror du själv det beror på... det är en jävla bruksbil ingen ferrari, ferrarin kostar 1 mille pga det är en tävlingsbil i grund och botten!

P.S Jodu jag har kontroll över min körning, annars skulle jag väl inte haft körkortet kvar. Såg  att du själv är lite fartglad med tanke på din bild i ditt galleri. Inse faktum, det finns inga motargument om varför du ska överskrida hastigheten. Förutom om det är en nödsituation.

Nissan Almera GTI "Skyline Blue" (1999)
Miniblock
11 april 2010 · 196 Inlägg

Residence skrev:
med frugan i bilen: lugn
ensam i bil: agressiv (tyvärr)

Miniblock skrev:
Och vad anser ni om vissa typer som drömmer sig bort i världar som att man ska trimma bilen till 600+ hk och tävla på allmänna vägar samt köra ifrån polisen och att det ger en adrenalin kick för att dem har sett filmer på Youtube, t.ex. Ghost Rider. Jag anser att folk som kör ifrån polisen eller tävlar på allmäna vägar är inte det vanliga folket som vi ser åka runt i trafiken utan vi kan väl kalla dem "speciella".

Vem trimmar till 600hk för att sedan köra ifrån polis?
Name one!
ghostrider räknas inte då han har ett syfte: tjäna pengar och sälja rullar

Jasså, så du känner alla som kör ifrån snuten i sina trimmade bilar?

Nu är det såhär, jag är bekant med folk, lite löst här och där som har bilar med 600-700 häst och som har varit ute på sena sommar kvällar för att maxa bilen, men då har farbror blå sett dem i backspegeln.. och dom har blåst förbi polisen...

Detta klipp är ännu ett bevis att vissa har tittat för mycket på fast & furious http://www.youtube.com/watch?v=FOhVij6d … re=related

Nissan Almera GTI "Skyline Blue" (1999)
940R
11 april 2010 · 1 567 Inlägg

Min körning är indelad i fyra faser kan man säga 1.varmkörning 2.buskörning 3.buskörning 4.Sedan beroende på så kör jag lungt sista km hem till parkeringen.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Kesler
11 april 2010 · 3 650 Inlägg

Miniblock skrev:

Kesler skrev:
Skrev ett fint svar, men råkade radera texten.

kan ialf säga att TS är en sån som inte kan ett piss om nånting, men ändå ska vara där å tala om vad som är rätt lr fel.

Du säger att dom som spärrar vägar och kör ifrån är ett speciellt folk som inte syns i den vanliga trafiken!? Det är precis samma folk du ser i trafiken, samma folk som handlar med dig på coop osv osv.

Du säger att folk som gasar upp till 160+ på motorvägen inte har kontroll. Det talar ju bara om att det är DU som inte har nån kontroll,och därmed tror du att alla är som dig.


Miniblock
"En annan sak är att om man ska hålla på gasa över 200 sträcket så ska du ha en bil som är byggd för den hastigheten, inte någon saab 900 turbo med steg 1 chip. Då ska det vara solid ombyggda bilar eller Ferrari, Porsche bilar. Rätta mig om jag har fel... är det inte så att en 400 hästar Saab inte alls känns som en Ferrari 360 Modena som har samma effekt? Så man borde tänka över det hela innan man skall leka getaway in Stockholm med sin steg 1 chippade bil. Visst man brukar gasa på lite då och då... men jag håller inte på och tävlar med folk på vägarna eller försöker hinna ikapp dem."[/


....

Först och främst, vem är TS? om det är mig du menar fattar jag inget, har inte sagt något om avspärrningar. Vafan får dig att tro att du har koll på allting när du rusar fram i 160km/h dvs 44m/s... Skulle fan betala för att se dig köra 160 knyck på E4:an i rusningstrafik!

Och om du inte visste så är inte saab bilarna som alla stoppar maptun chip i några räzerbilar direkt!
Det var någon som även nämnde här i tråden att han åkte 240 knyck med sin 9-5 aero och att det skaka som fan i vagnen... vafan tror du själv det beror på... det är en jävla bruksbil ingen ferrari, ferrarin kostar 1 mille pga det är en tävlingsbil i grund och botten!

P.S Jodu jag har kontroll över min körning, annars skulle jag väl inte haft körkortet kvar. Såg  att du själv är lite fartglad med tanke på din bild i ditt galleri. Inse faktum, det finns inga motargument om varför du ska överskrida hastigheten. Förutom om det är en nödsituation.

Miniblock:
"Jag anser att folk som kör ifrån polisen eller tävlar på allmäna vägar är inte det vanliga folket som vi ser åka runt i trafiken utan vi kan väl kalla dem "speciella".

Hur menar du nu, du har ju själv skrivit "tävlar på allmäna vägar" "och kör ifrån polisen" antog att du syftade på olagliga race/streetrace.
Ställ dig frågan vrf man tävlar på gatan? Och vrf man kör ifrån polisen?

Helt plötsligt börjar du snacka om att köra 160 km/h + i rusningstrafik..var du nu fick det ifrån.

och ja, jag vet vad en ferrari, porsche m.m kostar, då jag jobbar mkt med dessa bilar.

Edit: tilägg

Klart att en saab 9k inte går att jämföra mded en modern sportbil..men att den saab 9k inte skulle palla en viss hastighet och ramla av på mitten, håller jag tyvärr inte med om. Du tror inte att bilarna är testade innan produktion för att klara av en hastighet (säg 200 blås) ? Sen att det knakar å skakar i framvagnen är en annan sak. En ferrari som gått hårt som bruksbil varje dag i 20 år skulle också knaka å skaka.

Senast redigerat av Kesler (11 april 2010)

speedfreak racing Arbetsnarkoman...
11 april 2010 · 1 098 Inlägg

oftast för fort och för hårt.. tyvärr

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
viccoA
12 april 2010 · 3 110 Inlägg

160 på motorväg är väl inte speciellt fort...

Att du inte har kontroll och därför håller igen på gasen är bra, man ska inte köra över sin förmåga.
Prova att köra på frifartssträckor i Tyskland en söndagkväll (ingen lastbilstrafik), jag höll 265 på farthållaren i 20 mil utan att behöva sakta in utom för något enstaka vägarbete.
Våra svenska vägar är inte mycket sämre, de flesta bilar går utmärkt i lite högre hastigheter. 160 på mätaren på 120-väg är ungefär så fort som hälften av
de som ligger i omkörningsfilen kör om det inte är under rusningstrafik.

seee_yaaa
12 april 2010 · 3 Inlägg

drive it like you stole it...så länge inte ungen e med i bilen då..!!då tar man det lungt så klart,....!!

Sex-Makt-Pengar...det är vad livet handlar om
Volvo V50 T5 AWD "Black Diamont" (2005)
ImprezaGC8
12 april 2010 · 373 Inlägg

Jaså det är här alla hycklare och moralkärringar har möte? Hej på er!

Jag kör så att jag inte kan bli av med lappen, dvs oftast 10km/h under den magiska gränsen.

Mr_Woods Musiker
12 april 2010 · 472 Inlägg

viccoA skrev:
160 på motorväg är väl inte speciellt fort...

Att du inte har kontroll och därför håller igen på gasen är bra, man ska inte köra över sin förmåga.
Prova att köra på frifartssträckor i Tyskland en söndagkväll (ingen lastbilstrafik), jag höll 265 på farthållaren i 20 mil utan att behöva sakta in utom för något enstaka vägarbete.
Våra svenska vägar är inte mycket sämre, de flesta bilar går utmärkt i lite högre hastigheter. 160 på mätaren på 120-väg är ungefär så fort som hälften av
de som ligger i omkörningsfilen kör om det inte är under rusningstrafik.

Det går alldeles utmärkt att köra fort (läs 150-250) på våra svenska motorvägar som är av god kvalitet, problemet är bara att många medtrafikanter inte visar någon som helst hänsyn till fortkörare och att många dessutom har för dåliga bilförarskills (notera den anglo-saxisk-svenska korsbefruktningen) för att köra fort, men envisas ändå med att göra så...

Du får ju hålla med om att det är svårare att köra i 200 än i 100, till och med lite svårare i 160 än i 130...

Senast redigerat av Ras_J (12 april 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
Tyskenracing BE*CE
12 april 2010 · 419 Inlägg

betydligt lugnare nu än för 1år sen iaf men gillar att gasa när det finns tillfälle och inte stör någon annan eller riskerar livet för ngt annan wink

MVH Tysken

Volvo R racing
westlife
12 april 2010 · 246 Inlägg

Har lugnat mig betydligt med åren.. Är sällan över 2000rpm nuförtiden tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang