4918
Sök

Hur fan tänkte dom där? (verkligen smaklös styling)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
8 mars 2011
Visst och jag tvivlar inte på kvaliteten men den estetiska biten har han totalt missat på dom bilar jag sett även om hans corrado ser ok ut frammifrån.

Han hade en 9-5 inne som jag trodde han skulle lyckas med, men han skiter ju fullständigt i grundförutsättningarna och kör sitt race. Det funkar inte att bara gjuta utan att ta hänsyn till t.ex. karossveck. Då spelar det ingen roll hur hög kvalitet det är de ser fortfarande ut som skit.

Rock'n Roll

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
8 mars 2011
bleedingstar skrev:
Smajly skrev:
Som sagt tidigare.. Den är byggd på kundens begäran och byggaren kan ju inte vara skuld till detta då han bara gjort vad han blivit tillsagd/fått betalt för.. (polon alltså)

Det är ju inte den som har byggt den som vi klankar ner på, det är ju personen som har valt att den ska byggas sådär ! har någon valt en ful lackfärg så är det ju inte lackeraren utan personen som ville ha färgen som är "felet"

Om du läser hans projekttråd så står det att kunden gav honom fria händer med allt. Han valde även färgen själv

12 Inlägg
8 mars 2011
Inget illa om bilen i sig.. Men utblåsen.. Nej tack. http://www.blocket.se/halland/Saab_900_ … 11&w=3

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
8 mars 2011
Rutan60 skrev:
Inget illa om bilen i sig.. Men utblåsen.. Nej tack. http://www.blocket.se/halland/Saab_900_ … 11&w=3

hahaha en soptunna räckte inte så han satte dit 2 lol Fult nog som det är med japps

Rock'n Roll

270 Inlägg
8 mars 2011
mk2_power skrev:
bleedingstar skrev:
Smajly skrev:
Som sagt tidigare.. Den är byggd på kundens begäran och byggaren kan ju inte vara skuld till detta då han bara gjort vad han blivit tillsagd/fått betalt för.. (polon alltså)

Det är ju inte den som har byggt den som vi klankar ner på, det är ju personen som har valt att den ska byggas sådär ! har någon valt en ful lackfärg så är det ju inte lackeraren utan personen som ville ha färgen som är "felet"

Om du läser hans projekttråd så står det att kunden gav honom fria händer med allt. Han valde även färgen själv

jag struntar i vem som byggde den och vem som ville ha den sådär... den är ful vilket som.

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
8 mars 2011
TenZer skrev:
Rutan60 skrev:

hahaha en soptunna räckte inte så han satte dit 2 lol Fult nog som det är med japps

brrr! jag hade accepterat en men två.. no way!

122 Inlägg
8 mars 2011
TenZer skrev:
Rutan60 skrev:

Soptunnor? Det där ser ut som boosterraketer till rymdfärjorna tongue

Forummoderator
26 552 Inlägg
9 mars 2011

Golfen finns ju här på Garaget.
Den är..härlig..roll

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 215 Inlägg
9 mars 2011
mk2_power skrev:
schnauz skrev:
mk2_power skrev:

riktigt skön C70. passar inte i denna tråden

Om du inte var sarkastisk nu så borde du definitivt uppsöka ögonläkare snarast.

okej vad är felet då? det är en showbil som är i ypperligt fint skick och jag ser inga som helst "smaklösa överdrifter".
erkänn själva att när ni ser en liknande bil komma körandes förbi så tänker ni "fyfan vad snygg den var".
eller när någon bygger något liknande och har en tråd på forumet för de som vill följa bygget, då sitter inte ni och skriver: "den var ful och smaklös"

Jag tycker PAIN's bil är smaklös och skit-överdriven. Men jag följer den ändå för det är ett seriöst projekt och han bryr sig om sina läsare.

3 059 Inlägg
9 mars 2011
AirOne skrev:

Golfen finns ju här på Garaget.
Den är..härlig..roll

Golfen e ju inte så farlig.. Det enda som är lite för extremt e kanske lacken..

Volvon kan man ju köra raka vägen till skroten.. Fasiken va rälig den va..
Senast redigerat av Smajly (9 mars 2011)

270 Inlägg
9 mars 2011

s40n var nog värst , inget passade ihopp.

588 Inlägg
9 mars 2011
bleedingstar skrev:

sicken ful jefla plog det satt på den tattartraktorn big_smile

ljudfantast
1 372 Inlägg
9 mars 2011
bleedingstar skrev:

60 papp för japsstyling på en volvo, vem i hela friden skulle betala det?

DLS
1 147 Inlägg
9 mars 2011
Synd att blocket inte hade en kommentatorsfunktion...

Volvon aldrig vinterkört och 16-17000 mil på ägaren, min BMW är både sommar och vinterkörd och ligger i dom milen med. Den måste ha varit igång på sommaren..
Senast redigerat av huntelaar (9 mars 2011)

1 758 Inlägg
9 mars 2011
huntelaar skrev:

Volvon aldrig vinterkört och 16-17000 mil på ägaren, min BMW är både sommar och vinterkörd och ligger i dom milen med. Den måste ha varit igång på sommaren..

Antar att du menar vintern?
Står ju att den aldrig är vinterkörd i hans ägo och han har ägt den sedan juni 2004.
Inga konstigheter med det?
Senast redigerat av schnauz (9 mars 2011)

ljudfantast
1 372 Inlägg
9 mars 2011
schnauz skrev:
huntelaar skrev:

Står ju att den aldrig är vinterkörd i hans ägo och han har ägt den sedan juni 2004.

Den måste varit igång på sommaren = Den måste körts mycket på sommaren.

1 758 Inlägg
9 mars 2011
michieff skrev:
schnauz skrev:
huntelaar skrev:

Den måste varit igång på sommaren = Den måste körts mycket på sommaren.

Ah, missuppfattade dig!
Trodde du menade att körsträckan var misstänkt hög för att enbart ha körts på sommaren! smile

DLS
1 147 Inlägg
9 mars 2011
Jo vi har båda årsmodell -99 och vi har ungefär samma mil fast han enbart kör på sommaren, lustigt wink

1 758 Inlägg
9 mars 2011
huntelaar skrev:
Jo vi har båda årsmodell -99 och vi har ungefär samma mil fast han enbart kör på sommaren, lustigt wink

Kanske har släktingar i Italien som han bilar ner till varje sommar? wink

Sök