rybbe skrev:
Aerocombi skrev:
Tycker ni verkligen att det ser så jävligt ut med "japsdämpare" på allt annat än "jappsar?
Då kanske jag måste byta ut mina TVÅ mot nåt annat
Gå gärna in på min sida o se och avgör själva,jag tycker i alla fall inte det ser så jävligt ut

Men det kanske det gör?
På just din bil tycker jag faktist att japsarna passar in.. men dom smälter lixom in rätt bra i karossen med
Det är ju precis så jag har resonerat hela tiden, och har även skrivit det i trådar här på garaget tidigare.
Det är monteringen av dämparen och hur den "passar till bilens" stil eller stuk som spelar roll... Inte vad den kallas för!
För om det spelar stor roll så ska jag fan uppfinna svennedämaren, eurodämparen och jänkardämparen. Alla ska se exakt ut som japsdämpare men ha olika namn. Då kanske folk slutar oroa sig för vad dämparen kallas och kollar på hur den passar in på bilen istället.
Inte ens japanarna kallar det för japsdämpare... för dem är det bara en slutdämpare till ett sportsystem... Alltså en sporljuddämpare, att folk valt att kalla det japsdämpare och sen tro att man måste ha det på alla japanska bilar är bara löjligt.
Dock så håller jag med om att det inte passar på volvo 740, jag har aldrig sett en 740 där det passar iaf.

Senast redigerat av AcesHigh666 (12 oktober 2010)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.